Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Kilka pytań na start...



moscilowski
21-09-12, 19:22
Witam
Zakupiłem 3 dni temu Hondę Civic V 95r 1.5 101km, mam kilka pytań:
1. Chcę zmienić zegary, mam takie>>>> http://images38.fotosik.pl/1781/7ea64b9b0478fb0dgen.jpg, a chciałbym mieć zegarki z obrotomierzem. Czy mogę zakupić je ew. na jakimś szrocie, i co dokładnie muszę kupić(jakieś czujniki, gdzie ew mam je włożyć do mojego auta i czy jest na to przewidziane miejsce czy wymaga to jakichś szczególnych modyfikacji)?
2.Chcę także zmienić głowicę na np. Vtec 115km, albo jakąś lepszą, wiem, że się da, ale czy wystarczy poprzestać na wymianie tylko tej głowicy, czy muszę dokonywać jakichś dodatkowych modyfikacji?
3. Słyszał ktoś może o takim czymś >>>http://moto.allegro.pl/zestaw-do-czyszczenia-filtrow-kn-kn-duzy-i2648146812.html , czy to działa czy lepiej po prostu kupić nowy stożek? I ew ile muszę zapłacić za filtr z wyższej półki?

KAMIL21
21-09-12, 19:30
Masz silnik D15B7? Auto to chyba Coupe tak? jeśli tak to powinno byś standardowo wyposażone w obrotomierz a więc ktoś wcześniej coś namieszał, jeśli chodzi o zmianę głowicy (minime) to poczytaj na forum bo takich projektów i tematów jest bardzo dużo, a jeśli chodzi o filtr to kup nowy polecam http://allegro.pl/dolot-parowa-big-tube-simota-civic-92-00-wawa-i2647642632.html

teraz po profilowym widać że to jajo :P

jasiek09
21-09-12, 19:33
ZAraz się okaże że to 1.3 na gaźniku :)

moscilowski
21-09-12, 19:38
Jest to hatchback z Kanady. Koleś mówił, że to seria, nie było żadnego swapa, w dowodzie mam wpisaną tylko pojemności i DMC, nie mam mocy i masy własnej. Ma lampy USDM, i 3 światła stopu, a widziałem na allegro kilka Hond 1.5, które nie miały obrotomierzy.

Van_Dal
21-09-12, 19:55
pokaż zdjęcie silnika ;] a najlepiej kodu silnika
były kanadyjki chyba 1,5 d15b8 który miał osmio zaworowa głowicę i miał mocy coś koło 70 czy 75 nie pamiętam

Maskunt
21-09-12, 19:59
Odpowiedź na wszystkie swoje pytania znajdziesz na forum, wystarczy poczytać.

And84
21-09-12, 20:28
były kanadyjki D15B7 seryjnie 101KM jak w kupecie ale miały obrotomierz :D

moscilowski
21-09-12, 22:56
http://imageshack.us/a/img585/3452/20120921200045.jpg
http://imageshack.us/a/img13/2921/20120921200030.jpg tylko takie zrobiłem na razie, a nie chce mi się już złazić przed dom.


były kanadyjki D15B7 seryjnie 101KM jak w kupecie ale miały obrotomierz :D

Właśnie zajrzałem do poradnika wyżej odnośnie zegrarów. Ja mam D13B2-EG3/D15b7-EH2 i EG8 http://img69.imageshack.us/img69/9793/ed9d40cafd780c8elx4.jpg

Tam jest napisane "Mając zegary bez obrotomierza (np. d13b2) i chcąc mieć z obrotomierzem wystarczy zakupić takie z obrotkiem i podmienić."
Mi tylko chodzi o to czy będę musiał pchać gdzieś do silnika jakieś czujniki, albo coś w podobie , czy po prostu jak kupie sobie takie zegary np. D13B2 Noblesse - REDLINE 6800/RPM9000 >>>>> http://desmond.imageshack.us/Himg223/scaled.php?server=223&filename=d16z6eg4.jpg&res=landing , przełożę, podłączę pod kostkę i już będzie obrotomierz śmigał?

thompson17
21-09-12, 23:45
jeśli masz zegary bez obrotka, a podepniesz z obrotomierzem to wszystko będzie działać poprawnie :)

moscilowski
22-09-12, 00:26
Mam w takim razie jeszcze jedno pytanie, mianowicie jeżeli mam teraz lampy USDM (cały tył się swieci, nie tylko klapa) i chciałbym je zmienić na cleary(http://allegro.pl/lampy-tylne-clear-honda-civic-92-95-3-drzwi-i2627721786.html), to czy da się uzyskać ten sam efekt co przy obecnych lampach?

KAMIL21
22-09-12, 02:58
Pokarz kolego zdjęcie całego silnika wtedy Ci powiemy czy to D15B7 bzy B2 a kod silnika znajduje się zaraz obok skrzyni biegów na takiej małej płaskiej powierzchni znając życie będzie zabrudzone i nie będzie nic widać na pierwszy rzut oka ;)

Na zdjęciu widać że sonda ma jedną żyłę więc chyba B2 ale mogę się mylić ;)

moscilowski
22-09-12, 08:41
czy o ten kod chodziło?, sory za jakość, ale ciężko tam było aparat wsadzić. I faktycznie nic nie wiać na początku, jak latarką poświeciłem to dopiero znalazłem.

http://imageshack.us/a/img822/3452/20120922083459.jpg


Mam też taki dolot,jest to coś warte, czy lepiej zmienić na tą parówę?

http://imageshack.us/a/img62/913/20120922083115.jpg http://imageshack.us/a/img407/677/20120922083057.jpg ,

And84
22-09-12, 09:20
Masz D15B7 , dolot jest dobry o ile stożek jest odgrodzony od gorącego powietrza .
I proponuje założyć temat w dziale nasze hondy http://www.civicklub.pl/forum/forumdisplay.php?53-V-gen

KAMIL21
22-09-12, 12:02
Parówy teoretycznie są wydajniejsze ale też przydało by się odgrodzić od komory ;) poczytaj o układach dolotowych CAI i załóż temat swojej Hondy, lepiej będzie tam pisać o takich rzeczach i doradzać ;)

moscilowski
24-09-12, 19:51
Witam, nabiłem kolejne km i zauważyłem, że gdy bardziej przeciągnę moją hondę na obrotach pojawia się za mną niebieskawy dym, jednakże sprawdzam olej odkąd ja kupiłem (ok.200km) i oleju nie ubywa (mierzyłem na oko, ale nawet jak ubyło to niezauważalnie, a piszą, że jak bierze olej to przeważnie ok 1l/1000km, to było by widać jakąś różnicę na bagnecie). Autko ładnie odpala, chodzi miarowo, czy ten dym może mieć związek z jakimiś wyciekami, bo po dokładniejszych oględzinach stwierdziłem, że ma całkiem spory wyciek od strony paska rozrządu i poci się przy uszczelce pod głowicą.

Maskunt
24-09-12, 20:00
Jak idzie dym z wydechu to przepala olej, więc silnik go zużywa. Skoro masz wyciek, pali i oleju nie ubywa, to zobaczy czy majonezu pod korkiem nie masz...

moscilowski
24-09-12, 22:35
Właśnie nie ma wody na bagnecie, ani pod korkiem, nie ma też oleju w płynie z chłodnicy. Gdzieś czytałem, że może kopcić przez jakiś wyciek, bo też nie zawsze, czasem przegazuje go na luzie, to nie widać dymu, a czasem jest. Chodzi mi o to, że raz można cisnąć i nić tylko zwykłe spaliny, a czasem dym leci jak z diesel'a. (Chodzi o ilość nie o kolor, bo dym raczej szaro-niebieski nie czarny).

KAMIL21
24-09-12, 23:19
Gdyby był czarny oznaczał by zbyt bogatą dawkę paliwa, jeśli jest szaro-niebieski to niestety ale pali olej, nie musi go palić dużych ilości żeby było widać dym. niestety kolego ale albo się przyzwyczaisz do chmurki za sobą, będziesz pilnował stanu oleju i jeździł albo czeka Cię remont (co większość osób Ci odradzi ze względu na mało rozwojowy silnik) można też rozważyć swap silnika ale to też w większości przypadków łączy się z remontem ;)

moscilowski
24-09-12, 23:28
To dokładnie muszę wymienić pierścienie,szlif cylindrów,splanowanie głowicy to wystarczy?

KAMIL21
24-09-12, 23:34
do tego jeszcze uszczelniacze zaworowe, nowa uszczelka pod głowicę i jeszcze parę innych drobiazgów ;) ale o remoncie sobie poczytaj bo jest kilka takich tematów, a jeśli zaczniemy o tym rozmawiać w tym temacie to zaraz jakiś moderator go zablokuję ;)

moscilowski
24-09-12, 23:47
To ok, tylko jeszcze tak orientacyjnie ile to będzie kosztować ok.?

KAMIL21
25-09-12, 07:42
Wszystko zależy od tego czy będziesz to robił sam czy oddasz auto na warsztat i oczywiście od zastosowanych części

karmel
25-09-12, 11:48
Przestańcie go straszyć. Obserwuj bagnet, sprawdzaj poziom zawsze na równej powierzchni, najlepiej w tym samym miejscu. Jeśli wypije pół litry od wymiany do wymiany to nie ma co się przejmować. Nie ma sensu pchać się w koszty i robić remont za 2000+ zł podczas gdy silnik jest w dobrej kondycji. Zrobić uszczelniacz wału od strony paska rozrządu (to przy wymianie rozrządu od razu). Poszukać innych wycieków, zlikwidować i jeździć dalej. Widać, że nie masz większego pojęcia o samochodach, jak Ci ludzie z forum powiedzą, że masz zrobić remont to zrobisz? Albo skoczyć z okna to też skoczysz?:rolleyes:

ukasz94
16-10-12, 01:04
Koszt to ok. 800-1200 zł. z robocizną

gruszkin
16-10-12, 11:14
Koszt to ok. 800-1200 zł. z robocizną

nie prawda, druciarnia, remont za 1200 będzie palić wiecej niż przed remontem