Zobacz pełną wersję : podświetlenie zegarów 6 gen.
Witam, szukałam na forum ale nic nie znalazłam. znalazłam jedynie chyba w wątku o zegarach w Eg9 że tu na forum jest taki wątek do każdej generacji. nie znalazłam niestety do 6 gen, ale może ktoś zna ten wątek jeśli rzeczywiści istnieje? ;)
zastanawiam się czy aby zmienić kolor podświetlenia zegarów, i żeby oświetlenie było równomiernie mam kupić zamienniki diodowe t5 na allegro, czy kupić diody w miejsce żarówek i dolutować jeszcze kilka diód tam gdzie będzie ciemno?
nei wiem szczerze mówiąc czy zamienniki t5 na allegro (diodowe) to to samo co dioda hehehe bo niby tam pisze że te zamienniki super rozpraszają światło tak jak żarówka i żadnych innych diód nie trzeba dokładac bo dobrze oświetlają całe tarcze ;)
pozdrawiam
Mika
I jak tu nie pomóć ;) Więc podstawa to musisz zmywaczem oczyścić blaty zegarów...tak jak w innych gen`ach.Polcema taki w butelce szklanej bo w plastikowej made for tesco to lipa...nic nie schodzi. Co do diód to u mnie skończyło się na walcowych zamiennikach postojówek...masa tego na allegro choć koszt większy niż diody ale warto.Potrzeba ich 8sztuk. Wyszło naprawde dobrze przy czym nie trzeba doświetlać już jakimiś dodatkowymi diodami bo mają szeroki kąt świecenia i są dość mocne. Oddzielasz je od tej oprawki plastikowej i wlutowujesz w oryginalne miejsca. W moim profilu są fotki. W rzeczywistości jest lepiej niż na zdjeciach i niebieski jest bardziej...hmm..soczysty :P Nad zegarami jest taka lista doświetlająca i tam są miejsca na 3 diody...narazie mam tam niebieskie ale w planach są uv żeby ładnie wskazówki zaświeciły...ale to w fazie projektów...Pozdrawiam ;)
no supcio te zegary wyglądaja:) a trzeba coś dolutowywać? nie wystarczy żebym kupiła to:
http://www.allegro.pl/item240795656_diody_t5_r5_pod_zegary_extra_led_tun ing_.html
lub ten link:
http://www.fparts.pl/product_info.php?cPath=50&products_id=51
zamienniki t5, niebieskie, one są podobno wkładane na wcisk w miejsce żarówek i niby mają działać..
chyba że Ty wziąłeś W5W- t10?
podobno mają duzy kąt świecenia, no nie wiem :)
daj mi znac;)
Powiem Ci tak...te z linku na bank będą plug&play więc mniej pracy ale... one są 2wattowe a te które ją użyłem są 5W i dlatego na nie się zdecydowałem..Uznałem że skoro są mocniejsze to jest mniejsze prawdopodobieństwo że będą jakieś niedoświetlone miejsca...te zamienniki postojówek mają większe oprawki i dlatego nie pasują do zegarów..ja je wyciągnąłem i wlutowałem.Idealnie wpasowały się w otwór ;) Pozdrawiam :) i tak przy okazji to masz piękną hanie :) gratulować :aloha:
Zwykłe t5 to tak jak pisze aquarius niedoświetlone miejsca (tam jest jeszcze duża w5w oprócz tych małych. Ja zakupiłem superledy w kształcie t5 - dużo mocniejsze ale dzwon spowodował że jeszcze ich nie mogłem załozyć - leżąw szufladzie dwie sztuki na próbę - minusem jest to że kosztują po 8 pln , ale gdyby dobrze działały to poświęcę te pare zł....
ja juz w 98roku bawilem sie diodami w civic
i teraz :) wróciłem do zarówek :aloha:
moim zdaniem prosciej i łatwiej (szybciej+równomierniej) jest zabarwic zarówki na oczekiwany kolor
koszt=farba w sprayu/farba do witrazy w pedzelku...
mniej roboty
efekt bywa lepszy (rozproszenie)
bede kupować w5w, zobaczymy :)
mały dodatkowy tips przy wkładaniu diod:
należy je zmatowac papierem ściernym- lepiej rozpraszają światło (jak wiadomo diody mają mniejszą do tego zdolnośc niż tradycyjne żaróweczki)
mały dodatkowy tips przy wkładaniu diod:
należy je zmatowac papierem ściernym- lepiej rozpraszają światło (jak wiadomo diody mają mniejszą do tego zdolnośc niż tradycyjne żaróweczki)
niekoniecznie...
wszystko zalezy od tego jakie i ile diod włozy...
ale o tym było juz duuuzo razy na forumie
Wtam Was, tak więc na razie zmienilismy żarówki na niebiskie diody. Oczywiście trzeba zmyć farbę z zegarów benzynka estrakcyjną. Juz dwie cyferki zmyłam i jest git ;) tam gdzie jest niezmyte, niestety światełko nie przebija:(
jednak mam pytanie, to co zrobilismy wczoraj to wyjecie starych zarówek i włożenie w ich miejsce diodek, pasujacych jak ulal. poskrecalismy wszystko z powrotem.
zapomnialam zamknać na noc szyby i rano w aucie bylo troche mokro, wiadomo jak teraz jest na dworze. cala przednai szyba mokra, boczna mokra itp.
a auto? padlo:| zakrecilo 2 razy i koniec. Nie pojechalam nigdzie ;) sprawdzilam kontrolke z aku i jest ok, tzn swieci na niebiesko co w moim aku znaczy ze jest naladowany, dziwne? bardzo.
kolega odpalil mi go na kable i pojechalam do pracy (mam 2 km). dojechalam, zgasilam auto, odpalilam i odpala. niemozliwe chyba ze naladowal sie po2 km?
teraz laduje auto prostownikiem. zastanawiam sie czy to wina diod? czy czegos innego?
mialam podobna sytuacje pol roku temu. lal deszcz, pojechalam do apteki. wyszlam na 5 min, wchodze do auta, wlaczam silnik, krece i nic. w koncu przestal krecic ;)
znowu odpalilam na kable i bez zadnych problemow (do dzis) zapalal ;) oczywiscie nie wiem ile lat ma aku. ale poki kontrolka mowi ze ok, to chyba ok;)
co o tym myslicie??
Jeżeli zakrecił dwa razy i padła potem poszedł na kable to obstawiałbym akumulator ... mógł się troche podładować - wiesz stanie w korku itd a silnik sie kreci i alternator laduje ...
[ Dodano: Pon 24 Wrz, 2007 ]
p.s. Diody raczej nie bo zuzywaja duzo mniej pradu nizzarowki , poza tym raczej przez noc sie nie swiecily ;)
Dzisiaj sprawdziłam i autko odpaliło bez problemów. tak jak myślałam. zastanawiamsię więc czy jest w ogole do sprawdzenia co męczy moje auto? bo raczej się nie da sprawdzić czy będzie ok. chyba że to aku, ale nie wierzę w to ..bo w sobotę jeżdziłam, w niedzielę nią jeździłam a w pon. dostała wilgoci i padła.
i nie wiem czy tak zawsze było ale przekręcam raz kluczyk, czekam aż zgaśnie kontrolka check engine, zaczynam przekręcać go do końca i kontrolki trochę bledną a jak przekręce go już do końca to kontrolki gasną, to wiadomo. tylko nie wiem czy to ze bledną ma tak być. nie zwracałam nigdy na to uwagi...
Kiedy odpalasz auto wszystkie odbiorniki energii elektrycznej zasilane są z akumulatora który oczywiście ma ograniczoną wydajnośc prądową - np - gdybyś zechciała kiedyś odpalić auto przy włączonych światłach (czego oczywiście nie powinno się robić) to w momencie odpalania przygasną na chwilę - auto potrzebuje wtedy dużo prądu żeby zakręcić rozrusznik oraz co chyba ważniejsze dać iskrę wysokiego napięcia - wtedy inne odbiorniki pradu schodzą na drugi plan. Spadek napięcia przy odpalaniu to normalne - często też wyłącza się radio itp. Może oprócz otwartego okna zostawiłaś jeszcze włączone radio światła ... cokolwiek ? i akumulator nie dał rady ...
heeej nie wiem właśnie czy coś jeszcze było włączone bo nie pamiętam, ale wydaje mi się że jednak nic. Wydaje mi się że coś nie styka jak powinno pod wpływem wilgoci. Pojadę z nią do elektryka ale raczej marne szanse...
raczej poprosze tylko o wyczyszczenie klem i sprawdzenie aku ;)
a o to pierwszy etap zmiany żarówek:
http://www.eagle-europe.com.pl/zdj/zegary.jpg
trochę nierówno jeszcze. choc bez pomocy kolegi nawet tego bym nie miała ;)
I jak tu nie pomóć ;) Więc podstawa to musisz zmywaczem oczyścić blaty zegarów...tak jak w innych gen`ach.Polcema taki w butelce szklanej bo w plastikowej made for tesco to lipa...nic nie schodzi. Co do diód to u mnie skończyło się na walcowych zamiennikach postojówek...masa tego na allegro choć koszt większy niż diody ale warto.Potrzeba ich 8sztuk. Wyszło naprawde dobrze przy czym nie trzeba doświetlać już jakimiś dodatkowymi diodami bo mają szeroki kąt świecenia i są dość mocne. Oddzielasz je od tej oprawki plastikowej i wlutowujesz w oryginalne miejsca. W moim profilu są fotki. W rzeczywistości jest lepiej niż na zdjeciach i niebieski jest bardziej...hmm..soczysty :P Nad zegarami jest taka lista doświetlająca i tam są miejsca na 3 diody...narazie mam tam niebieskie ale w planach są uv żeby ładnie wskazówki zaświeciły...ale to w fazie projektów...Pozdrawiam ;)
Jesli chodzi o oczyszczanie zmywaczem blatu zegarow to to nie jest najlepszy pomysł. jak wiadomo zegary od tylnej strony maja 2 nadruki:
1 to takie czarne kropki (raster), jest ich wiecej nad zarówkami i stopniowo caraz mniej im dalej od nich (to sprawia ze jest równomierne oświetlenie przy orginalnych zarówkach, czy po wymianie ich na diody szerokokontne).
2 niebieska farba - zarówki ni mają idalnie bialego koloru świecenia, dlatego zastosowano niebieska farbe zeby podświetlenie "rozbielić".
po rzeczytaniu na forum zmylem ta farbe i to był bląd, muslem dolurowac pare diód...
i tak doszły pod obrotek 3 pod prędkościomerz 3 i paliwo i temperaturke 1. dopiero teraz świeci równomiernie
Tian, masz Vgena, w VI genie ta farba zmienia kolor żarówek na ala amberowy i włożenie diód z farbą daje taki efekt że nic nie widać - próbowąłem ...
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.