Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Zamiana blendy 2006 na polift 2011



mariusz_k25
19-09-12, 21:22
Witam.
Kupiłem zestaw tylnych lamp i blendy od ufo 2011 i chciałem wsadzić do mojego ufo 2006 nim kupiłem obadałem temat że przeciwmgielne z blendy 2006 przenieśli do lampy lewej w modelu poliftowym. Przedłużenie kabli nie jest problemem, ale problemem jest to że te skurczybyki zamienili żarówki w lampach, mianowicie w 2006 lampy mają wtyczki na trzy kable dzięki czemu żarówki są zarówno od pozycyjnych jak i od stopu, natomiast w 2011 wtyczki są na dwa bolce z czego wnioskuje że są tam już tylko światła pozycyjne natomiast nie wiem gdzie wywiało światła stopu:?.
Czy można to jakoś rozwiązać???
help....

Ordi
20-09-12, 23:00
w polifcie stop i pozycyjne chyba nadal są w tym samym miejscu...? w przedlifcie są chyba 3 kable bo mogą być żarówki 2 włóknowe... w po lifcie może być że po prostu idzie większe natężenie (więcej Watt) na żarówkę podczas hamowania przez co są 2 kable... (nie wiem, tylko zgaduję i gdybam!!!). Jednak zgaduję, że japońce (chińczyki?) nie byli na tyle ambitni aby przy lifcie zmieniać całą instalację z 3 kabli na 2... A więc przypatrz się lepiej i może dojdziesz do jakiegoś prostego wyjścia jak z 3 kabli zrobić 2...?
Pamiętaj jedno - ciesz się że masz etraz nadmiar kabli a nie ich deficyt :p

Btw.
Nie ma to jak rozkmina po 4 piwkach :p

mariusz_k25
03-10-12, 20:30
Witam, dzięki Ordi za zainteresowanie.
Jak się okazało poliftowe Ufoki mają w tylnych lampach tylko światła pozycyjne. Ogólnie w wersji po 2009 roku są 3światła stop( jeden środkowy w szybie i po jednym w kierunkach).
Wymieniłem również kierunki na te z polifta i dobrze że kupiłem kompletne z kablami bo kitajce nieco zmienili kształt oprawki żarówek i te od 2006 nie pasują do tych z 2009r.
Może komuś te info na coś się przydadzą.
Pozdr.

Ordi
03-10-12, 22:21
oo widzisz! dobrze wiedzieć!
Może ADMIN doda to info do KOMPENDIUM - napewno komuś kiedyś się przyda

TRAFO
04-10-12, 19:49
Rozmawiałem z Mariuszem też na ten temat na PRV i za jego zgodą – po kosmetycznych poprawkach - przeklejam naszą rozmowę tutaj. Być może komuś na przyszłość na coś się to przyda.


Kupiłem zestaw tylnych lamp i blendy od ufo 2011 i chciałem wsadzić do mojego ufo 2006 nim kupiłem obadałem temat że przeciwmgielne z blendy 2006 przenieśli do lampy lewej w modelu poliftowym. Przedłużenie kabli nie jest problemem, ale problemem jest to że te skurczybyki zamienili żarówki w lampach, mianowicie w 2006 lampy mają wtyczki na trzy kable dzięki czemu żarówki są zarówno od pozycyjnych jak i od stopu, natomiast w 2011 wtyczki są na dwa bolce z czego wnioskuje że są tam już tylko światła pozycyjne natomiast nie wiem gdzie wywiało światła stopu:?.Czy można to jakoś rozwiązać???


Problem jest trudny, bo z poliftem nie miałem do czynienia i jakoś nie przyglądnąłem się na ulicy jak mu świecą stopy. Nie bardzo też wiem co jest dla ciebie problemem. Czy to że nie ma na środku stopu, czy że masz nowy środek i stare boki w klapie i nie masz teraz p. mgielnej?
Z tego co widziałem na allegro to nowy środek ma tylko 4 żarówki: 2 do cofania i 2 do tablicy.
Nie wiem co dokładnie masz u siebie, tylko środek, czy kupiłeś cały tył od polifta, środek i boki w klapie? Kupiłeś blende z wtyczkami, czy gołą tylko z otworami do włożenia wtyczek?
Z czym masz dokładnie problem?
Jeżeli z brakiem stopu w klapie, to sprawdził bym czy wtyczki od starych lamp wchodzą do otworów na gniazda do nowej lampy. W moim aucie (2006) wtyczka od żarówki p. mgielnej (2 bolce) jest prawie taka sama jak od post./stop (3 bolce),tylko ma inny kolor i niewiele inne kształty. Spróbował po podpiłowaniu gniazd wsadzić starą żarówke z oprawką do nowej lampy.
Czy w nowych lampach na klapę (o ile też je masz) jest po 2 otwory na żarówkę, czy w lewej 2 a w prawej 1?
Rozporządzenie w sprawie war. techniczych pojazdów mówi że muszą byc 2 światła stopu. A te masz w lampach skrajnych, razem z kierunkowskazami, więc od strony prawnej jest OK nawet bez tych stopów na środku.

Jak nie masz nowych lamp bocznych a kupiłeś tylko środek i brakuje ci p. mgielnej, to przeniósł bym drut od starej p. mgielnej ze środka na żarnik stopu w lewej lampie (moce mają takie same więc różnicy nie powinno być). W prawej lampie przeciął bym przewód od stopu i zostawił tylko postojówke, żeby przy hamowaniu nie wyglądało że masz stopa tylko z jednej strony.
Można by też zrobić p. mgnielne z obydwu stron żeby było symetrycznie...



Kupiłem komplet lewa lampa + blenda + prawa lampa od ufo 2011 wszystko jest kompletne znaczy są wtyczki i żarówki. Mój problem polega na tym że w naszych 2006 w lampach lewej i prawej jest po jednej żarówce która spełnia jednocześnie funkcję postojówki i stopu, natomiast w lampach polift(pomijając temat przeciwmgielnej żarówki bo to nie problem) jest żarówka tylko na dwa bolce więc albo jest postojówką, albo stopem- tego właśnie nie wiem. Zarówka z lampy 2006 po pierwsze jest zbyt wielka i nie mieści się w ogóle w otwór lampy 2011, po drugie żarówka 2006 jest zasilana trzema przewodami, natomiast w lampie 2011 żarówka jest malutka i jest zasilana dwoma przewodami. Chciałbym mieć w lampach zarówno postojówki jak i swiatło stop, ale to chyba nie możliwe. Dochodzę do wniosku że chyba w tych lampach powinny być swiatła stopu a z postojówek muszę zrezygnować, biorąc pod uwagę że postojówki są jeszcze w kierunkach. Jeśli tak to z kolei nie wiem które kable podłączyć?
w 2006 są trzy a 2011 są dwa, a tez nie wiem co z prądem czy aby nie będzie jakiegoś zwarcia....
Dylemat mam bo "uniu" opisywał mi światła od polifta i pisał że w lampach obok blendy ma postojówki a nie światła stop, więc całkiem już nie wiem.


Niestety nie widziałem tego z bliska, ale teoretycznie, żeby mieć razem stop/postój to widzę u ciebie 2 rozwiązania;
1. Pilnik i/lub wiertarka i ręczne powiększenie otworów na żarówki, wypiłowanie nowego gniazda pod mocowanie od starej żarówki i włożenie starej dwu włóknowej
2. Próba przełożenia od starej blendy tych plastików z gniazdami i tak samo założenie starej żarówki stop/postój - ale wątpię żeby się dało, chociaż kto wie :)

Jeżeli chcesz mieć tylko stopy to trzeba by do nowej blendy dobrać większą żarówkę, żeby efekt był w miarę widoczny. Postojówka ma 5W a stop 21W więc pasowało by tam dać coś koło tych 21W
Jak chodzi o przewody, to sprawdzę i napisze ci jakoś wieczorem które trzeba dać do stopu.


Więc tak, sprawdziłem przewody (auto 1.8 z 2006) i dopóki nie zepniesz ze soba przewodów do kupy to żadne zwarcie ci nie grozi.
W najgorszym razie wyleci bezpiecznik.
Jak chcesz w lampach mieć same stopy to do wtyczki od nowego podepnij przewody czarno/srebrny i czarny z orginalnej instalacji.
Jak chcesz postojówki jak w polifcie to czarny i czerwony. Końcówkę tego trzeciego odciętego niepotrzebnego przewodu porządnie zaizoluj i z elektryką to wszystko.
Przyszło mi do głowy jeszcz,e żeby odciąć od starej lampy gniazda stop/postój i jakoś przykręcić albo przykleić do nowej blendy, ale niestety bez rzeźby się nie obejdzie.




Wczoraj doszły do mnie kierunki od polifta i zacząłem składać wszystko do kupy.
Okazało się że polift ma w lampach obok blendy tylko postojowe więc zrobiłem tak jak pisałeś, podpiołem dwa kable a trzeci zaizolowałem.

ps. Teraz mój ufok wygląda tak jak chciałem:)