Zobacz pełną wersję : Jak obnizyc skutecznie temperature silnika?
Jednak układ chłodzenia w hondzie to dziwna sprawa. Jak jezdze powoli po miescie na niskich obrotach to wskazoweczka teperatury podnosi sie na 3/4 skali i nie widzialem jeszcze zeby wentylator kiedykolwiek sie krecil Jak sie maske otworzy to bucha gorącem, a po odkręceniu korka od chłodnicy woda potrafi wytrysnąć.
Na forum jest duzo teorii dotyczących przegrzewania sie silnika, ale nie wiem która jest odpowiednia do mojego przypadku?
Jak wentylator Ci nie działa w takiej sytuacji to jest poprostu zepsuty. Sprawdź go spróbuj podłączyć na krótko. Nie jeździj w ten sposób bo w końcu przegrzejesz i będziesz wymieniać uszczelke. Sprawdź też czujnik temperatury na wszelki wypadek, jesteś pewien swojej chłodnicy ?? Może ktos ją przed Tobą zalał jakims uszczelniaczem bo była np dzirawa i teraz chłodzi mniejszą powierzchnią bo sie po zatykała. Podjedź do fachmanów od chłodnic.
Wentylator dziala bo sprawdzalem wczesniej. Tylko sie nie zalancza, ale to mniejszy problem. Wydaje mi sie ze jest slaby obieg cieczy chlodzacej. Moze to byc chlodnica, lub pompa wodana.
Proponuje sprawdzić ilość cieczy chłodzoncej w chłodnicy, po odkręceniu wydaje się że jest pełno płynu ale tak nie jest ja tak myślałem i nie dolewałem po kilku razach jak się przegrzewał postanowiłem dolać do chłodnicy i weszło mi prawie 1 litr :d , ciecz musi być pod sam korek !!!
i zobacz czy rura na dole chłodnicy ta co wraca jest gorąca jak nie to termostat do wymiany
No wlasnie ta rura na dole jest zimna. Chlodnica tez. A ta rura u gory jest goraca.
[ Dodano: Czw 13 Wrz, 2007 ]
Cieczy jest sporo pod sam korek, a w zbiorniku wyrownawczym tak na polowe.
A czy bez termostatu mozna jezdzic?
Bo w weekend zrobie duzo kilometrow i musze cos szybko wymyslic. Jak widzilem w manualu to wymontowanie jego nie jest skaplikowane. I chyba jak go bede wyciagal to pewnie duzo plynu chlodniczego wyleci.
wymieniaj ziom to 20 minut roboty, od zakupu do odjazdu ;)
Jednak teets mial racje :d Znajomy mechanik wymontowal mi termostat, bo jakos w motoryzacyjnych nie bylo zamiennikow i trzeba zamawiac i czekac. Po wywaleniu termostatu wszystko dziala jak nalezy, a wskazowka temperatury nawet nie wychodzi poza polowe :aloha: Pozdrawiam
nie zpaomnij go wlozyc bo przy otwartym obiegu bedziesz mial duzo wieksze spalanie :)
A jaki to ma zwizek? I tak mialem duze spalanie jak jezdzilem po miescie.
taki ma zwiazek ze dluzej Ci sie bedzie nagrzewal silnik (czyli dluzej bedzie chodzil na ssaniu) a i w trasie wychlodzisz silnik.
Jednak teets mial racje tees ziom tees
Witam! Mam podobny problem a mianowicie kilka dni temu temperatura skoczyła mi na max. Pojechałem do salonu i wydali wyrok: dwutlenek węgla w układzie chłodzenia a przyczyną jest nieszczelna uszczelka pod głowicą - powstaje poduszka powietrzna i z tego powodu nie załącza się wentylator. Długo to sprawdzali, podłączali pod kompa i nie znaleźli innej przyczyny. Odpowietrzyli układ, wentylator się załączał i jest na razie ok ale powiedzieli że gdzieś na tydzień i będzie to samo. Na razie jeżdżę i obserwuję. Jestem nieco załamany (koszt w salonie 850zł tj. uszczelka, planowanie, robocizna i uzupełnienie płynów). Na szczęście za tą robotę nic nie wzięli!!!
Doradźcie co robić?
Aha: 1,5i vtec
Doradźcie co robić?
no uszczelkę.....
Doradźcie co robić?
no uszczelkę.....
ale nie w serwisie stary, nie w serwisie.Na pewno znajdziesz jakiegoś dobrego machera który Ci to zrobi o wiele taniej.Pozdro
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.