Zobacz pełną wersję : Heatshield
Witam, chciałbym sie dowiedzieć czy byłby ktoś zainteresowany uszczelką "Heatshield" do D-serii (pod ssący i przepustnicę), będę je wykonywał w ramach pracy inżynierskiej także zależy mi też aby wyszło mnie jak najtaniej, a wiadomo że im więcej sztuk zamówię tym mniejszy będzie ich koszt, orientacyjny koszt wynosi koło 70-100zł za 3mm uszczelkę pod ssący (dla jednej sztuki, przy większym zamówieniu pewnie będzie lepiej ;) ) + ułamek tego za tą pod przepustnicą. Na allegro za sam ssak wołają ~250.
Jakby więcej osób się zebrało to i pod inne silniki mógłbym projekt zrobić i spróbować je ogarnąć.
Pozdr.
A z jakiego materiału będziesz je wykonywał? O jakich parametrach termoizolacyjnych itp.
Do kiedy musimy się zdecydować.
Jak coś to masz pierwszego chętnego do D serii. Przepustnica d16z6 na kolektorze d15z6 u mnie. Czy dam radę samemu powiększyć otwór pod przepustnice ma 60mm. Taka przepustnice rozwiercona miał bede.
Materiał to teflon z różnymi dodatkami poprawiającymi (zmniejszającymi) współczynnik przewodzenia ciepła. Dla zwykłego teflonu wynosi on ok. 0,3-0,25, ja ogarniam z takiego który ma 0,2-0,1 (dla porównania współczynnik dla stali to ok. 58). Co do decyzji to powiedzmy że za jakiś miesiąc szło by to do wykonania także możemy wstępnie powiedzieć że do 19 października (piątek). Teflon łatwo się obrabia także problemów z powiększeniem otworu być raczej nie powinno ;)
Michalll_1991
19-09-12, 10:24
jak bedziesz wiedzial po daj znac jak z cenąprzy konkretnej liczbie zamówień .
pzdr
Jeśli będzie taka cena i materiał jak mówisz, to na pewno sporo chętnych znajdziesz.
A myślałeś też o czymś co odizolowało by nakretki które kolektor do glowicy dociskaja? Takie twarde teflonowe podkładki... To niby ułamek powierzchni ale zawsze coś. Jeszcze tylko coś czym by się same szpilki głowicy owineło (np taśma teflonowa) i kolektor całkiem jest odizolowany od gorącej głowicy.
Te podkładki to nie głupi pomysł, nie trzeba by było robić ich z 3mm, myślę że 2mm by spokojnie wystarczyły. Pomyślimy też nad tym ;)
Narazie dostałem odpowiedź od jednej firmy, trochę drogo sobie wycenili materiał + cięcie
Cena netto/szt 135,00pln+vat
Dla ilości od 20 do 50 szt 120,00pln/szt
Termin realizacji do 5 dni max
Poszukam w takim razie materiału na własną rękę i zlecę samo cięcie - cena powinna spaść sporo ;)
Chociaż z drugiej strony żeby dołożyć dodatkowe dokładki trzebaby było i szpilki na dłuższe zmienić.
Może zrobimy wstępną listę żebym wiedział jak mam rozmawiać ;) Cena załóżmy MAX 120zł. (Pewnie będzie w okolicach stówki oscylowała)
1. Gr4b3Q - Ssący D15B7 - Przepustnica D16Y7.
1. Gr4b3Q - Ssący D15B7 -
Przepustnica D16Y7.
2. Szczery - ssący D15Z6, przepustnica D16z6.
Jakich maszyn używa się do obróbki takiego teflonu? Ja mam w pracy wykrawarki (stęplownice) numeryczne trumpf-5000r
ciekawe jak czymś takim by się obrachało ten materiał. Laser u mnie odpada bo zbyt dużo smrodu (nie mamy odpowiedniej wentylacji maszyn)
kiedyś jakiś arkusz teflonu obrabiany byl. Problem jest z jego "nadmierna" elastycznoscia. Na tych maszynach arkusz sie porusza a głowica robocza jest nieruchoma. Przez co gubilismy wymiary nawet do 1,5mm gdy uchwyty "szarpały" arkuszem. Nawet wolne posuwy nie pomogły. Gdyby ten materiał był dość sztywny to fucha na nocnej zmianie... :D
A myślałeś też o czymś co odizolowało by nakretki które kolektor do glowicy dociskaja? Takie twarde teflonowe podkładki... To niby ułamek powierzchni ale zawsze coś. Jeszcze tylko coś czym by się same szpilki głowicy owineło (np taśma teflonowa) i kolektor całkiem jest odizolowany od gorącej głowicy.
odkręcałem dziś ssący u kolegi i wątpię abyś tam jeszcze pod nakrętkę zmieścił jakąś podkładkę. chyba że dłuższe szpilki wkręcisz i proszę Was nie wpadajmy w jakieś skrajne ochładzanie ssaka. Do silniczka krokowego tez dochodzi płyn i idą tym samym tokiem rozumowania to i pod niego trzeba by teflonu napchać.
CO do obróbki to mam do wyboru albo zwykłą frezarkę CNC albo Water Jet'a. Laserem nie da rady bo jednak temperatury są za duże.
Dostałem bardzo dobrą wiadomośc od jednej z firm ;) I raczej z tą ofertą zostaniemy (jeśli nic lepiej się nie znajdzie ;) )
1- 14 sztuk - Ssak 115zł
15-49 - Ssak 79zł
50+ szt - Ssak 69 zł.
Jeśli o uszczelkę przepustnicy chodzi to jestem narazie na etapie zbierania wymiarów i tworzenia rysunków ale myśle że ceny za przepustnicę można przyjąć tak:
1-14 - 60zł
15-49 - 45zł
50+ - 40zł
Także ceny kompletu kształtują się następująco:
1-14 - 175zł KOMPLET
15-49 - 124zł KOMPLET
50+ - 109 KOMPLET
Także jakby ktoś był chętny to zapraszam do wpisywania się ;)
Nic nie umiera ;) Pierwsza partia leci w przyszłym tygodniu do Jarusnet'a ;) Po partii z D-serii będziemy myśleć o innych silnikach.
Panowie, możecie mnie przekonac, co do sensu zakładania tych uszczelek? Rozumiem, że ma ona za zadanie odgrodzic kolektor dolotowy od głowicy, tym samym, kolektor powienien miec niższą temperaturę.
Okej ale co po za tym?
Poza tym powietrze które wpada do komory spalania jest niższe co przekłada się na wzrost mocy - maksymalnie uproszczając - niższa temp. powietrza wpadającego do komory spalania = większa sprawność = więcej mocy/momentu. Uszczelka ma za zadanie nie dopuścić do nagrzewania się kolektora ssącego który dodatkowo ogrzewa powietrze z dolotu.
Rozumiem wszystko po za jednym. Jak to jest możliwe, aby przykładowo przy obrotach silnika rzędu 6 - 7 tysięcy, powietrze zdążyło się ogrzac od ścianek kolektora?
Powietrze nie wpada jednostajnym ciągiem do komory spalania - w ssaku występuje przepływ burzliwy który potęguje wymianę ciepła a przez to nagrzewanie się powietrza - powietrze za każdym razem gdy zawór się zamyka odbija się od niego tworząc falę dźwiękową - dlatego też stosuje się rezonatory żeby ten dźwięk nie wychodził poza układ dolotowy - przy stożku sam wiesz że słuchać charakterystyczne buczenie ;)
Tutaj możesz sobie poczytać i policzyć jaką odległość przebędzie powietrze zanim trafi do silnika.
http://www.chrysler300club.com/uniq/allaboutrams/ramtheory.htm
Wzrost mocy przy obrotach takiego rzędu za duży nie jest, ale nie można też powiedzieć że go wogóle nie ma, wiadomo że przy niższych obrotach wzrost będzie większy a przy maskymalnych mniejszy.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.