PDA

Zobacz pełną wersję : Problem z hamulcami - Honda Civic Hatchback d15z6



Biernacha
18-09-12, 22:31
Witam. Mam problem z hamulcami z przodu. Płyn nie ucieka jest tyle ile trzeba. Samochód hamuje ale po przytrzymaniu hamulca pedał wchodzi powoli w podłogę, włącza się abs i ściga auto na prawo. Ściągnąłem koła i z tego co zauważyłem to w prawym wszystko wygląda na sprawne po wciśnięciu hamulca koło cały czas jest zablokowane. W lewym kole zaś po wciśnięciu i przytrzymaniu hamulca najpierw łapie a po chwili samo się rozblokowuje. I teraz nie wiem czy jest jakiś zestaw do regeneracji zacisków pasujący do tego modelu czy może wina jest w czym innym ? Dodam jeszcze ze klocki i tarcze są jeszcze w dobrym stanie.

Silent
19-09-12, 00:14
Sprawdź czy nie masz zapowietrzonego układu, ewentualnie rurka lub wężyk może nie delikatnie popuszczać. Kiedy zmieniałeś płyn hamulcowy być może że jest już stary i stracił swoje właściwości?

Biernacha
19-09-12, 16:42
Hmm no właśnie nie wiem kiedy płyn był wymieniany. W takim razie pierwsze co zrobie to wymienie płyn hamulcowy. A możliwe jest zeby przez stary płyn jedno koło nie dociskało ? a reszta byla w porządku no i ten wchodzący pedal w podłoge po dłuższym przytrzymaniu.

Silent
19-09-12, 21:58
To że wpada pedał to jest objaw zapowietrzonego układu lub nieszczelności ale skoro piszesz że płyn nie ubywa to można to wykluczyć. Więc stawiał bym na zapowietrzony układ, ja dla pewności znał bym cały płyn i wlał jakiś TRW lub ATE groszowe sprawy a powinno być dobrze.

Kriss91
20-09-12, 08:44
Pedal wpada i nie wraca czy po prostu gleboko nurkuje, ale wraca? Jesli plyn jest napraaawde stary lub zwlaszcza gdy hamulce sa bardzo mocno zapowietrzone, moze dojsc do drugiej opcji. Czy jesli podpompujesz pedalem, robi sie on twardszy?
Na poczatku zrob tak jak pisze Silent. Zalej swiezy plyn i odpowietrz. Jesli problem nie ustepuje, zrob regeneracje zaciskow. Jesli jednak po wszystkim pedal wpada, zregeneruj pompke hamulcowa.

Biernacha
20-09-12, 19:20
Pedał po przytrzymaniu nurkuje w podłogę potem jest pusty a po chwili znowu u góry. Dzisiaj rozebrałem zasisk od strony kierowcy wyjąłem tłoczek żeby sprawdzić w jakim jest stanie no i okazało się że tłoczek uszczelki wszelakie gumy są w bdb. stanie, później złożyłem wszystko na nowym płynie hamulcowym. Więc na koniec roboty postanowiłem odpowietrzyć to koło ale cały czas leci mi płyn z powietrzem i nie wiem teraz czy mam do skutku tak odpowietrzać to koło czy szukać jakiejś nieszczelności ? Próba tzw. "pompowania" nie przynosi skutku pedał sam po chwili robi sie twardy tylko do momentu aż sie go nie wciśnie i nie przytrzyma.

Silent
20-09-12, 20:00
Ty odpowietrzasz tylko jedno koło?

Biernacha
20-09-12, 20:04
Ciemno się już robiło i tak dla testu chciałem szybko odpowietrzyć jedno koło :D

Silent
20-09-12, 20:21
Zaczyna się odpowietrzanie od tylnych i przechodzisz do przednich. Jakim płynem zalałeś układ?

Biernacha
20-09-12, 20:27
Płyn to motul 5.1

Kriss91
20-09-12, 21:42
Racja, najpierw dobrze odpowietrz wszystkie kola dla pewnosci. Mozesz zrobic to na odpalonym silniku.

Silent
20-09-12, 22:28
Sam możesz mieć problem odpowietrzyć dobrze wszystkie koła

Biernacha
21-09-12, 19:30
No więc odpowietrzanie przy użyciu pomocnika nie przyniosło efektu układ szczelny lecz pedał dalej ma taki sam efekt ;/ Co to może być ?

Dzida
21-09-12, 19:31
Przecież to proste, jak budwa cepa, musisz wymienić gumki w pompie hamulcowej, które kosztują grosze, a potem cieszyć się sprawnym heblem, cóż za bajki powstają o odpowietrzaniu ;|

Biernacha
21-09-12, 19:45
Czyli nie musze wymieniać całej pompy hamulcowej ? W takim razie gdzie i jakie uszczelki musze kupić i jak sie za to zabrać ?

Dzida
21-09-12, 19:47
Kup gdzie chcesz, sprzedawca powinien wiedzieć, co Ci sprzedać, jak opiszesz mu problem i powiesz, że potrzebuejsz uszczelnień do pompy hamulcowej... :)