Zobacz pełną wersję : Elektryczna pompa wspomagania
Słyszałem, że można zamienić seryjną pompę wspomagania z Civica (napędzanej z paska) na elektryczną z Toyoty. Z tego co słyszałem jest to dość popularny mod w Japonii, przeróbek mało, a mocy niby trochę można ugrać, przede wszystkim w zakrętach. Węże mają taką samą średnicę, ciśnienie też jest takie samo, jedynym problemem jest to, że nie wiem z jakiej Toyoty może pompa pasować i w jaki sposób to ogarnąć. Inna też sprawa ile to faktycznie da, bo jeśli ma to być 1-2KM, to szkoda zachodu. Ktoś coś wie?
Wygrzebałem trochę informacji, chętnie się więc podzielę: http://honda-tech.com/showthread.php?p=38032107
Jeśli te wiadomości są prawdziwe, to na zmianie pompy można ugrać 8(Kseria)-5(Bseria) koni. Nie mam wiedzy, ani możliwości żeby to zweryfikować, więc czekam na kogoś mądrzejszego ;) Pompa z Toyoty 00-05 MR2 Spyder jest łatwo dostępna, choćby na allegro (300-400zł), węże do dobrania/dorobienia, koszt nie powinien być wielki, do tego jeszcze ABS box z Accorda 91-93, którego na allegro nie mogę znaleźć. W 500zł na materiały (plus płyn do wspomagania) powinno się spokojnie zamknąć.
Skrzyneczka z bezpiecznikami i przekaźnikiem pod ABS, wygląda tak:
http://www.k20a.org/98specr/EHPS/Fuse%20Box%20Labeled.JPG
a jaka jest jego rola w instalacji elektrycznej pompy wspomagania?
a jaka jest jego rola w instalacji elektrycznej pompy wspomagania?
Kurde, po co ja wrzucałem link do źródła gdzie jest wszystko napisane? :confused:
Masz w nim przekaźnik uruchamiający pompę i bezpiecznik.
Yotomeczek86
24-09-12, 21:38
Szczerze ? Jakby to było by tańsze do zrealizowania to by się opłacało... Myślę że te 500zł lepiej na strojenie przeznaczyć ;)
jesli chcesz zyskac na mocy to zapomnij bo to bez sensu
taka pompa pozera gigantyczne ilosci energii (do 100A, trzeba unikac maksymalnego wychylenia kola ) wiec zwieksza obciazenia alternatora baterii itd. energia nie bierze sie z kosmosu moze minimalny zysk jest ale nie o to tu chodzi w kserii montujesz kompresor na miejsce wspomagania i nie masz innego wyjscia
potrzebujesz zainstalowac dodatkowy przelacznik w kabinie ktorym bediesz wlaczal i wylaczal pompe -na postoju szybko rozladuje Ci baterie
co moze byc upierdliwe w DD jak sie zapomnisz bediesz ruszal na pych:D
Ten cały cud box można pominąć. Dla elektryka to nie problem zrobić instalację która by to zasilała ale czy to ma sens??? Jasne zmniejszamy obciążenie silnika itp itd ale ta pompa jest elektryczna a sam silnik pewno trochę prądu wciąga więc nasze małe japońskie alternatorki będą miał ciężej przez co silnik będzie miał ciężej
Reaktor pierwszy.
Nie znam tematu, usłyszałem o takiej modyfikacji, dlatego chciałem poszperać trochę. Dzięki za informacje. :)
Yotomeczek86
24-09-12, 23:21
No właśnie żeby się pozbyć wspomagania na rzecz czegoś i zastosować elektryczne to ma sens wtedy... bo tak, sztuka dla sztuki
ciekawe czy da rade to zastosowac i zamiast wspomy dac kompresor (i jednoczesnie zachowac pompe klimy)
sporo rzezby customowy wydech
chyba ze moze z drugiej strony go posadzic
latwiej chyba by bylo wywalic komprsor klimy na gore a etona na dol
jesli chcesz zyskac na mocy to zapomnij bo to bez sensu
taka pompa pozera gigantyczne ilosci energii (do 100A, trzeba unikac maksymalnego wychylenia kola ) wiec zwieksza obciazenia alternatora baterii itd. energia nie bierze sie z kosmosu moze minimalny zysk jest ale nie o to tu chodzi w kserii montujesz kompresor na miejsce wspomagania i nie masz innego wyjscia
jak ma zżerać 100A, jak BEZPIECZNIK ma 50A, także pompa będzie pobierać znacznie mniejsze natężenie prądu.
zresztą jak montują taką pompę w starszej usportowionej toyocie, jak i w większości nowych aut to czemu nie zastąpić przestarzałej hydraulicznej pompy z civica czymś znacznie nowocześniejszym.
do zamontuj sobie z bezpiecznikiem 50A..
w toyocie pompa jest zaprojektowana razem z maglownica
do zamontuj sobie z bezpiecznikiem 50A..
w toyocie pompa jest zaprojektowana razem z maglownica
pompa wspomagania wezmie max 40A,alternator w mr2 daje 80A w hani 75A... jeśli ktoś nie ma audio i się tylko ściga to elektryczne wspomaganie ma sens
moge wiedziec skad wnioskujesz ze max 40A bo ja mam inne info?
ten bezpiecznik 50A jest od czego innego a nie dedykowany do tej wspomy , koles sobie zalozyl ze wystarczy (do jazdy pewnie tak)
w innych projektach kolesie pisali ze na parkingu przy max skrecie obciazenie jest znacznie wieksze
Hmm no nie znam mocy tej pompy. Napewno podczas postoju i szerokich gumach pobor pradu wzrośnie ale powyzej 40 A przekrój kabli podlaczeniowych byłby masakrycznie wielki sam fakt jaki jest gruby do rozrusznika czy alternatora... a po foto instalacji tej pompy nie sadze zeby mogl przez niego długotrwale płynac taki wielki prad
Mała edycja serce calej konstrukcji http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/499e7f6f3ec33618.html jak widac układ MBR4045PT to dioda schottkiego uzywana w falownikach przetwornicach itp oznaczenie wskazuje ze dziala z max pradem 40 amper to pierwsza kwestia dla ktorej sadze ze pobor pradu z alternatora nie jest jakiś kosmiczny. Druga sprawa cały układ pełni role przetwornicy DC/DC zatem owszem taka pompa duzo bierze pradu ale układ dba o to zeby z fabrycznej instalacji ubogiej w amper zrobic tyle zeby wystarczylo do zasilenia tego ustrojstwa.
Pisze jak wół ". It draws about 4 amps at idle and usually runs less than 40 amps at full load."
4 Ampery na jałowym, 40A na pełnym obciążeniu. Dziękuję.
Gra nie warta swieczki wedlug mnie. Pompa elektryczna jak i mechaniczna pobiera energie z silnika wiec raczej niczego oprocz miejsca sie nie ugra.
Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
No nie koniecznie napewno jakąś moc na kołach można ugrać. Pompa wraz ze wzrostem prędkości dziala wolniej z mniejszym cisnieniem tym samym obciązalność alternatora spada, a mechaniczna cały czas się kręci i zabiera moc.
Pisze jak wół ". It draws about 4 amps at idle and usually runs less than 40 amps at full load."
4 Ampery na jałowym, 40A na pełnym obciążeniu. Dziękuję.
no co ty umiesz umiesz przetlumaczyc ?jestes boski
proponuje sie nie odzywac jak nie masz pojecia o czym piszesz
http://www.karcepts.com/index_files/EHPS/22.JPG
...
i takie sprzedaje karcept do swoich zestawow z pompa
Ja będę montował u siebie taką pompę, bo mi kompresor w kserii zabrał miejsce na mechaniczną. Mam OEM kostki i kable doprowadzające główne zasilanie na silnik wcale nie są mega grube.
Szukam schematu z MR2, bo można pewnie znaleść tam wartość bezpiecznika i schemat pełnego podłączenia razem z lampką kontrolną. Jak znajdę dopiszę.
No ładny "bezpiecznik"... jak kolega ma jakieś dokladne schematy podłączenia tej pompy proszę o udostepnienie chętnie je rozpatrzę od strony elektrycznej bo nadal twierdzę że ta pompka nie weźmie więcej jak 40 A
Słyszałem, że można zamienić seryjną pompę wspomagania z Civica (napędzanej z paska) na elektryczną z Toyoty. Z tego co słyszałem jest to dość popularny mod w Japonii, przeróbek mało, a mocy niby trochę można ugrać, przede wszystkim w zakrętach. Węże mają taką samą średnicę, ciśnienie też jest takie samo, jedynym problemem jest to, że nie wiem z jakiej Toyoty może pompa pasować i w jaki sposób to ogarnąć. Inna też sprawa ile to faktycznie da, bo jeśli ma to być 1-2KM, to szkoda zachodu. Ktoś coś wie?
Wywal mechanizm wspomagania z auta i jezdzij bez. Ja mam magiel ze wspoma ktora wywalilem i zrobilem na krotko obwod i jezdzi sie swietnie i nie jest ciezko ukrecic kiera. Jedna reka krece kiere. Kapcie mam 195/50/15. Też myslalem o elektrycznej pompie. Jak juz bardzo chcesz elektryczna to powinno pasowac magiel od hondy bo tez wychodzily z elektryczna. Co do mocy to jakos niewzroslo ale silnik ma lzlej na wale bez paska i silnik lepiej sie wkreca.
Jest jeszcze jeden plus, zawsze można wyłączyć wspomaganie np przy startach na 1/4 itp.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.