Zobacz pełną wersję : SWAP lub wymiana na podobny
kamikazeCIVIC
18-09-12, 15:42
Witam, mam pytanie ponieważ mój D14A2 skończył swój żywot myślę o SWAP-ie na 1.5 VTEC (D15Z6, D15Z7, D15Z8, D15Z8E, D15Z9) lub na 1.4 (D14A2, D14A2E, D14A4, D14A8E) Albo może grubo polecieć z tematem i jakieś D16Z6 :p tu rodzi się moje pytanie czy do któregoś z wyżej wymienionych silników mogę przełożyć sam słupek bez skrzyni, ponieważ mam parę takich na oku ale są one bez skrzyni i nie wiem czy moja z D14A2 będzie pasowała. Którą jednostkę polecacie najbardziej do tej skrzyni i czy wszystko jest P&P. Moja Hania to 5D 1995r.
Z góry dziękuje za odpowiedź
Pozdrawiam :)
Bedzie pasowac wszystkie d serie sohc sa wymienne skrzyniami.
A jaki silnik to juz na jaki cie stac. Najlepiej cos rozwojowego w przyszlosci.
Tylko myśląc o swapie upewnij się, że oddajesz auto do kogoś na prawdę ogarniętego i uczciwego w tym temacie. W przeciwnym razie stracisz mnóstwo czasu i nerwów... wiem to z własnego doświadczenia - 2 miesiące bez auta i końca nie widać :(
kamikazeCIVIC
18-09-12, 17:44
Aha czyli mam rozumieć że wszystkie inne podzespoły chłodnica itp. I śmiało mogę wrzucić nawet D16Z6 i skrzynia będzie pasować nie ma różnicy w przełożeniu itp.
Michał102: Wszystko albo w większości będę robić sam żeby właśnie uniknąć takich problemów ale dzięki za rade :)
81saren: A jaka jednostka według Ciebie będzie najbardziej rozwojowa ?
Jest różnica w fd w skrzyniach, ale wszystkie d serii sohc pasują wymiennie, tylko jest kilka różnych przełożeń.
Jeżeli chodzi o silnik to d16z6 jest najbardziej rozwojowy, ale musisz też mieć inne elementy typu kolektor ssący, wiązki, komputer, aparat zapłonowy itd.
kamikazeCIVIC
18-09-12, 18:47
A do którego z tych 1.5 pasuje najwięcej gratów z D14A2 ?
Jak masz kasę to poleciał bym w d16z6. Przechodząc z d14a2 musiałbyś wymienić tylko aparat zapłpnowy na TD-42U (teraz masz TD-41U) i dorobić do wiązki 2 kable od sterowania VTECiem. Napisz jaka masz sondę lambda jednożyłową to będziesz musiał też przerobić wiązkę i wymienić sondę na 4-ro żyłową. Kolektor wydechowy jest inny, ale podpasuje. D14A2 kolektor ssący ma taki sam jak D16Y3, więc niego bym nie wymieniał. Skrzynia będzie pasowała. Ta która masz ma FD 4.437 ale najdłuższe biegi z możliwych. Dobra baza na hybryde.
Jeżeli chcesz 1.5 to D15B7 podejdzie bez żadnych przeróbek, jeżeli masz sondę na 4 żyły.
grześ_pierdoła
23-09-12, 20:02
Chciałem podłączyć się pod temat, bo również posiadam civic`a MA8 z silnikiem D14A2 i kupiłem (w okazyjnej cenie 500 pln) D16Z6. I teraz moje pytanie, co muszę przerobić aby go zamontować. Sondę mam na 4 kabelki.
Silnik masz kompletny, czy tylko sam słupek?
vnv_nation
23-09-12, 21:53
Najbezpieczniej bedzie jak przerzucisz silnik identyczny jak ten co masz teraz. Podejrzewam ze i nawet z tym moga byc komplikacje, a przy wkladaniu innego silnika tak jak mowil Michal102, stracisz zapewne kupe czasu a nerwow jeszcze wiecej. O pieniadzach juz nie mowie.
Nigga please... Jakie problemy? Swapy z d14 na d16 sa juz tyle lat robione, jest juz taki know how...
Wysyłane z mojego XT910 za pomocą Tapatalk 2
grześ_pierdoła
24-09-12, 17:24
W sumie to mam sam słupek bo tylko kolektor wydechowy jest. Silniki już wymieniałem w nie jednym aucie, tylko ze zawsze na taki sam jaki był poprzednio, ale nie robiłem przekładki na coś mocniejszego. A z racji tego, że to w swojej hani chce zrobić, chciałbym uniknąć nie potrzebnych problemów. Dlatego pytam co muszę dokupic, co muszę wymienic aby to wszystko działało jak należy.
To musisz mieć jeszcze komputer od D16Z6 i aparat zapłonowy (lub przerobić swój). Dodać dwa kabelki od sterowania vteciem i to wszystko. Pomocny może być temat "wszystko o mini-me".
grześ_pierdoła
24-09-12, 22:55
Za kompem już się rozglądam, a co dokładnie muszę przerobić w tym aparacie? Przepraszam za moje pytania, ale ja tu nowy i jeszcze nie ogarnąłem do końca całego forum:confused:
I jeszcze jedno pytanie, czy komputer ma pasować czy tez coś jeszcze trzeba przerabiać?
Mocowanie do głowicy. Przeczytaj ten temat, jest o przekładaniu samej głowicy z D16Z6, ale informacje tam zawarte są pomocne w Twoim wypadku.
grześ_pierdoła
25-09-12, 22:57
Właśnie czytam, ale nie myślałem ze tyle tego jest więc chwilę to potrwa. Tym bardziej, że nie za wiele mam czasu na siedzenie przed kompem, jednak że z góry dziękuję za pomoc w naprowadzeniu na właściwy temat.
To i ja się podzielę, D16Z6 ciężko znaleźć nie zajeżdżony, jak się uda to ok, ale może też warto rozważyć troszkę nowszy D16Y2? Przy wymianie warto pamiętać że tak jak koledzy pisali, do wymiany komputer, stacyjka i zamki do drzwi.
Stacyjki nie trzeba, p28 nie ma immobilizera w sobie. Nie wiem jak sprawa wygląda w przypadku D16Y2, tu możesz mieć racje.
Stacyjki nie trzeba, p28 nie ma immobilizera w sobie. Nie wiem jak sprawa wygląda w przypadku D16Y2, tu możesz mieć racje.
Ja miałem D14A2 musiałem wymienić stacyjkę i zamki no i oczywiście komp, ale to jest przy swapie już.
a jaki silnik wkładałeś?
d16y2
Musiałem zmieniać zamki, bo musiałbym odpalać z jednego kluczyka, swojego, a innym np. otwierać drzwi itp..tutaj na forum jest kolega na pewno, przemo się zwie ;) robił mi swap. Pewnie by więcej powiedział jeśli pamięta.Ja już nie pamiętam dokładnie dlaczego i co..wiem ze musiałem zmienić oczywiście komputer i zamki.
Podłączam do tematu. Mam D14A8 które w sumie umiera i zastanawiam się nad 1,6 bez v-teca. Np D16B2, w opisie jest że chodzi to na obd2 tak jak moje D14 czy oprócz silnika i kompa sterującego będę coś jeszcze potrzebował? Wpadłem też na pomysł żeby kupić kompa z kluczykiem lub kluczykami i dać nowy docięty do mojej stacyjki zakodować kodem z tego drugiego silnika. Czy to będzie działać?
mysleze taniej bedzie wywalic immo z kompa
Tylko jaki komp do tego silnika bedzie potrzebny?
grześ_pierdoła
02-10-12, 15:43
A mam jeszcze takie pytanie, czy silnik d16z6 odpali na kompie z silnika d14a2? Chodzi mi tylko aby go odpalic i sprawdzić jak chodzi, nie mam tu na myśli jazdy ani pałowania silnika do czerwonego pola.
grześ_pierdoła
22-10-13, 21:23
W końcu, po prawie roku, zamontowałem d16z6. Poskładałem wszystko na osprzęcie z d14a2 (tj. komp, aparat zapłonowy, itp), bo na tyle mi czasu wystarczyło. I teraz moje pytanie do bardziej doświadczonych, czy da się przerobić oryginalną wiązkę z d14a2 pod kompa z d16z6, czy to się po prostu nie opłaca?
Zamontowałeś silnik z systemem VTEC, więc raczej powinieneś mieć zamontowany też komputer z tego silnika bo pewnie vtec nie będzie się odpalać a silnik nie wykorzysta swojego potencjału :D
Co do wiązki to nie wiem ;)
grześ_pierdoła
22-10-13, 22:17
Kompa juz mam kupionego od d16z6, tylko czy przerabiać wiązkę czy kupić drugą od takiego silnika? A jak przerabiać to co i jak?
Możesz przerobić. Dodać dwa przewody do zaworu vteca i czujnika ciśnienia i 3 do sondy lambda jeżeli masz 1 żyłowa. D14A2 to OBD1. Przerabiałeś mocowania aparatu? Jak nie to nie ustawisz dobrze zapłonu.
grześ_pierdoła
23-10-13, 20:19
Zapłon przerobiony i ustawiony pod lampę stroboskopową, także myślę, że jest ok. A sondę mam 4 żyłową. We wtyce przy kompie muszę jakieś kable przekładać, czy tylko dokładam te 2 od v-teca? I czemu 2 skoro przy zaworze jest jeden?
grześ_pierdoła
11-11-13, 17:48
Podpowie ktoś jak to zrobić? Bardzo Proszę
Jeden od zaworu vteca, a drugi od czujnika ciśnienia oleju przy tym zaworze.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.