PDA

Zobacz pełną wersję : strojenie silnika - kilka pytań?



SCKAPE
18-09-12, 02:40
Coś tam chce zacząć działać w tym kierunku i chce to robić sam a jestem kompletnym laikiem w tym temacie... Troszeczkę sobie poczytałem ale nadal mam od groma pytań... Może rozwiejecie część moich wątpliwości... Z góry powiem, że korzystanie z hamowni odpada podczas strojenia - jedynie dla sprawdzenia co ewentualnie wyszło już po... I proszę niech się wypowiadają ludzie którzy wiedzą coś w temacie a nie zasłyszeli coś kiedyś od kogoś i sprzeczają się o jakieś bzdury żeby nabić kilka niepotrzebnych postów. Z czasem ten temat może nie jednemu pomoże:D

1. Czy potrzebuje czujnika EGT przy strojeniu silnika wolnossącego? Na chwile obecną z tego co się dowiedziałem to tak naprawdę potrzebny jest w autach uturbionych bo wolnossace nie osiągają tak wysokich temperatur w wydechu - wiec jak tak naprawdę jest?
2. Co możecie powiedzieć odnośnie zmian wyprzedzenia zapłonu podczas strojenia - jak to ugryźć? jak bardzo mogę go wyprzedzić - gdzie jest granica i skąd mam wiedzieć ze do niej dotarłem - jak ten zapłon ustawić (i prószę nie mówcie mi, że na znaki...) - ogólnie jak to ugryźć...
3. Podobna sprawa z wałkiem rozrządu (podobnie jak z zapłonem)
4. Jak rozwiązać problem zczytywania obrotów - da się jakoś podłączyć do laptopa żeby mi to zczytywał podczas pomiarów - mam gaźnikowca ale obrotomierz, w końcu coś tam mi pokazuje wiec jakaś możliwość chyba istnieje...
5. Jak ustawiać lepiej AFR na sucho czy pod obciążeniem (raczej to drugie..) ale jeśli pod obciążeniem jak lepiej podczas jazdy czy podnieść sobie przód auta i np. wrzucić piątkę niech się kręci - czy może jeszcze jakiś inny pomysł (hamownia odpada jak już wspomniałem..)
6. Co z paliwem 95, 98, może wiecej?? Jak i dlaczego?

Gorliś
18-09-12, 05:22
Chcesz stroic na gazniku?

reaktor
18-09-12, 06:29
Ma chłopak wyobrażnie ( i nadmiar gotówki)

Matheo
18-09-12, 07:21
ludzie z tego zyja i nikt Ci nie powie od tak sobie jak to robic ;)

radar333
18-09-12, 09:51
Za wiedzę się płaci. Nikt w PL nie zdradzi ci sekretów bo na tym zarabia. Konkurencji się nie przekazuje swojej wiedzy i patentów.

Szukaj na zagranicznych forach.

SCKAPE
18-09-12, 11:30
No to widze tu *****... pomoc.... wlasnie chcialem uniknac takich postow a tu same takie nic nie wnoszące.............
Extra...

reaktor
18-09-12, 16:00
.. Troszeczkę sobie poczytałem ale nadal mam od groma pytań... Może rozwiejecie część moich wątpliwości...?

slabo czytales, sugeruje wrocic do lektury

SCKAPE
18-09-12, 16:22
Chciałbym ale ludzie jak ty g..no wnoszą tylko jakieś zbędne komentarze i nie za bardzo jest co czytać... Dobrze by było usłyszeć jakąkolwiek konkretną odpowiedz/podpowiedz/ukierunkowanie niż jakiś bezsens jaki tu leci.. 10 nic nie wnoszących postów, 0 konkretów... myślałem że można się czegoś dowiedzieć od czasu do czasu na tym forum jak już się zapyta o coś konkretnego... Naprawdę nie wiem po co głupie uwagi które i tak nic nie wnoszą mądrego. Zazwyczaj to jeszcze CI którzy pojęcia nie mają, a auta naprawia im mechanik...
Ja się przy swoim narobiłem, zacząłem od niczego i wiele się w dość krótkim czasie nauczyłem chciałbym pójść dalej spróbować/nauczyć się nowych rzeczy... a tu jedynie co widzę to szydzenie, głupie uwagi etc... Po to żeby nabić sobie kilka dodatkowych postów czy dla zabicia nudy...?? Nie wiem..


Prośba do moderatora: Proszę posprzątać ten temat albo wogóle go usunąć jeśli faktycznie nikt nie potrafi nic konkretnego napisać.

reaktor
18-09-12, 16:42
bo zadajesz z dupy p*ytania nie masz o tym zielonego pojecia wiec co ty chcesz stroic

myslisz ze ludziie nie maja co robic tylko pisac 10 stonicowa instrukcje bo ty masz taki kaprys

Kwapcio23
18-09-12, 23:22
Niestety ludzie prawdę Ci piszą. Napisz do firmy apple żeby Ci powiedzieli jak zrobić komputer. Skala trochę inna, ale stroiciele zarabiają na strojeniu, a apple na elektronice. Pomijam, że jeśli chcesz to jednorazowo zrobić metodą prób i błędów to możesz narobić więcej szkód niż pożytku, bo to nie jest rzecz w stylu odkręć przykręć, gdzie albo coś jest ok, albo widać, że ok nie jest.
Kombinując dobrego efektu nie uzyskasz, bo po prostu nie masz o tym pojęcia, jedynie można by wgrać gotową mapę, co w Twoim przypadku łatwe nie będzie bo tak podłubanych D13 to na forum zbyt wielu nie ma. Pomijam już gaźnik.


myślałem że można się czegoś dowiedzieć od czasu do czasu na tym forum jak już się zapyta o coś konkretnego

Akurat z tego forum i z c5g dowiedziałeś się dużo, bo kojarzę Twoje pierwsze posty, a tu nagle nie możesz w prosty sposób uzyskać odpowiedzi i już się burzysz.

Nie atakuj mnie chamskim postem, bo ja Cie nie atakuję, lecz piszę szczerze i po to aby coś Ci wytłumaczyć.

SCKAPE
19-09-12, 00:34
Niestety ludzie prawdę Ci piszą. Napisz do firmy apple żeby Ci powiedzieli jak zrobić komputer. Skala trochę inna, ale stroiciele zarabiają na strojeniu, a apple na elektronice. Pomijam, że jeśli chcesz to jednorazowo zrobić metodą prób i błędów to możesz narobić więcej szkód niż pożytku, bo to nie jest rzecz w stylu odkręć przykręć, gdzie albo coś jest ok, albo widać, że ok nie jest.
Kombinując dobrego efektu nie uzyskasz, bo po prostu nie masz o tym pojęcia, jedynie można by wgrać gotową mapę, co w Twoim przypadku łatwe nie będzie bo tak podłubanych D13 to na forum zbyt wielu nie ma. Pomijam już gaźnik.



Akurat z tego forum i z c5g dowiedziałeś się dużo, bo kojarzę Twoje pierwsze posty, a tu nagle nie możesz w prosty sposób uzyskać odpowiedzi i już się burzysz.

Nie atakuj mnie chamskim postem, bo ja Cie nie atakuję, lecz piszę szczerze i po to aby coś Ci wytłumaczyć.

Fakt dużo się dowiedziałem z obu stron, sporo z jeszcze innych źródeł i nie ukrywam tego że nadal jestem laikiem i szczerze mówiąc nie burze się dlatego że nie mogę uzyskać w prosty sposób odpowiedzi, przywykłem do tego, że naogół nie idzie tak gładko. Irytuje mnie jedynie fakt, że udzielają się ludzie nic nie wnoszący.. Po co? Tego nie za bardzo rozumiem... Nigdy z nikogo nie szydziłem na żadnym z forum a zawsze jak wiedziałem coś i miałem chwilę to łopatologicznie wytłumaczyłem co i jak, nie raz zapisując całą stronę na PM czy w poście..
A tu słyszę że zadaje z dupy pytania.. (część z nich jest bardzo konkretna i można odpowiedzieć w 2 słowach, część bardziej luźna/obszerna wymaga kilku zdań chociaż by nakierować..), sugestie powrotu do lektury (spoko tylko jakiej?? odeślij mnie to poczytam, skoro pytam to utknąłem i nie wiem gdzie szukać), wzmianka o tym że ludzie na strojeniu zarabiają (...jak na wszystkim... też na czymś zarabiam wkońcu...) itp.. itd... A wystarczyło nic nie napisać i tyle...

Wiec Kwapcio, nie burze się, że nikt nie odpowiedział tylko że z tematu zrobiła się głupia dyskusja kiedy to można było tu zacząć coś tworzyć:(



Ale! :D uzyskałem już mniej lub bardziej wyczerpujące odpowiedzi z innych źródeł na wszystkie pytania poza jednym:

4. Jak rozwiązać problem zczytywania obrotów - da się jakoś podłączyć do laptopa żeby mi to zczytywał podczas pomiarów - mam gaźnikowca ale obrotomierz, w końcu coś tam mi pokazuje wiec jakaś możliwość chyba istnieje...

Więc jeśli ktoś może na nie odpowiedzieć - lub chociaż nakierować mnie jak ten problem rozwiązać będą bardzo wdzięczny:)

reaktor
19-09-12, 02:01
(część z nich jest bardzo konkretna i można odpowiedzieć w 2 słowach, część bardziej luźna/obszerna wymaga kilku zdań chociaż by nakierować..)

) odpowiadanie na nie nic nie da bo twoja wiedza jest zerowa ty chesz startowac w rajdzie wrc a nie wiesz gdzie wsadzic kluczyk od stacyjki i nawet nie umiesz znalezc instukcji



, sugestie powrotu do lektury (spoko tylko jakiej?? odeślij mnie to poczytam, skoro pytam to utknąłem i nie wiem gdzie szukać), wzmianka o tym że ludzie na strojeniu zarabiają (...jak na wszystkim... też na czymś zarabiam wkońcu...) itp.. itd... A wystarczyło nic nie napisać i tyle...

)

nie wiem skad ty sie urwales

http://www.xenocron.com/install/CromeGuide.htm
honda tech d series superhonda g

zakit
19-09-12, 03:06
po pierwsze primo, to naprawde masz pytania z dupy.

po drugie to gaznika nie wystroisz - napewno nie tak jak pozostale samochody na wtrysku. bo stroi sie komputer, z mapą paliwa, ktorej ty poprostu nie masz.

po trzecie, nie, z reguly a jesli juz to baaardzo zadko, do strojenia wolnossaka sie nie uzywa EGT.

po czwarte zaplon i walek sie ustawia metoda prob i bledow, na jakim ustawieniu uda sie uzyskac wiecej przyrostow. wszystko zalezy od danego setupu, i wielu innych czynnikow.

kolejne, oborotow nie zczystasz ze swojego komputera.

AFR tylko i wylacznie pod obciazeniem. pozatym nie podniesc przod auta, tylko jezdzic po drodze...ew hamownia, na ktora sie uparles ze nie bo cos tam.

a z paliwem..no coz, za duzo zmiennych zeby dac co prosta odpowiedz.




zaraz sie zleci reszta sepow i zaczna mi wytykac ze to nie, ze tamto zle itp.
prosto i na temat ,masz wytlumaczone co i jak.
w praktyce nic z tego nie jest takie proste, i czeka cie naprawde duza lektura jesli chcesz cokolwiek zrobic w kierunku strojenia.
zaczynajac od przejscia na wtrysk w swoim d13

Furious
19-09-12, 07:52
1. Czy potrzebuje czujnika EGT przy strojeniu silnika wolnossącego? Na chwile obecną z tego co się dowiedziałem to tak naprawdę potrzebny jest w autach uturbionych bo wolnossace nie osiągają tak wysokich temperatur w wydechu - wiec jak tak naprawdę jest?
nie


2. Co możecie powiedzieć odnośnie zmian wyprzedzenia zapłonu podczas strojenia - jak to ugryźć? jak bardzo mogę go wyprzedzić - gdzie jest granica i skąd mam wiedzieć ze do niej dotarłem - jak ten zapłon ustawić (i prószę nie mówcie mi, że na znaki...) - ogólnie jak to ugryźć...
granicą jest spalanie stukowe


3. Podobna sprawa z wałkiem rozrządu (podobnie jak z zapłonem)
granicą jest kolizja tłoków z zaworami


4. Jak rozwiązać problem zczytywania obrotów - da się jakoś podłączyć do laptopa żeby mi to zczytywał podczas pomiarów - mam gaźnikowca ale obrotomierz, w końcu coś tam mi pokazuje wiec jakaś możliwość chyba istnieje...
nie wiem jak w gazniku bo nigdy takiego nie stroilem



5. Jak ustawiać lepiej AFR na sucho czy pod obciążeniem (raczej to drugie..) ale jeśli pod obciążeniem jak lepiej podczas jazdy czy podnieść sobie przód auta i np. wrzucić piątkę niech się kręci - czy może jeszcze jakiś inny pomysł (hamownia odpada jak już wspomniałem..)
pod obciązeniem, podniesienie auta to nie obciążenie...


6. Co z paliwem 95, 98, może wiecej?? Jak i dlaczego?
stuka? cofasz zapłon lub lejesz wyzej oktanowe paliwo

SCKAPE
19-09-12, 11:37
Nawet tak niewielka ilość informacji daje jakieś światło w tunelu. Dzieki wielkie Furious:)
Ps. Silnik na gaźniku też da się podstroić, nie jest to tak elastycznie jak przy wtrysku ale bynajmniej w moim gaźniku mam jakiś niewielki zakres zmiany mieszanki (na upartego też można dysze powymieniać..) a chciałbym możliwie optymalnie ustawić ją dla zakresu obrotów które mnie interesują, poza tym zostaje jeszcze zapłon i rozrząd. A jestem bardzo ciekaw co się da z tego gaźnika wydusić zanim przejdę na wtrysk - bzdura dla wielu ale jak to mówią mój cyrk moje małpy;) Zhamuje Hankę przed i po moich ustawieniach i wrzucę tu któregoś dnia wykresy niezależnie od wyniku. Może zmieni się punkt widzenie coponiektorych a mi to da jakieś namiastki doświadczenia do dalszej zabawy:D

zakit
19-09-12, 11:56
nawet jak wrzucisz efekty swojej pracy uwierz mi ze prawdopodobnie nikt na forum nie zajmie sie dlubaniem gaznika. bo jest to nie oplacalne i nie wymierne czasowo.

Dzida
19-09-12, 12:14
Nawet tak niewielka ilość informacji daje jakieś światło w tunelu. Dzieki wielkie Furious:)
Ps. Silnik na gaźniku też da się podstroić, nie jest to tak elastycznie jak przy wtrysku ale bynajmniej w moim gaźniku mam jakiś niewielki zakres zmiany mieszanki (na upartego też można dysze powymieniać..) a chciałbym możliwie optymalnie ustawić ją dla zakresu obrotów które mnie interesują, poza tym zostaje jeszcze zapłon i rozrząd. A jestem bardzo ciekaw co się da z tego gaźnika wydusić zanim przejdę na wtrysk - bzdura dla wielu ale jak to mówią mój cyrk moje małpy;) Zhamuje Hankę przed i po moich ustawieniach i wrzucę tu któregoś dnia wykresy niezależnie od wyniku. Może zmieni się punkt widzenie coponiektorych a mi to da jakieś namiastki doświadczenia do dalszej zabawy:D

Tylko tyle Ci to da, że jak jesteś zdolny to się troche praktyki nachłoniesz. Wyniki na hamowni to będą różnice kilku, kulkunastu lub kiludziesięciu koni mechanicznych - ile? - to zależy od Twoich umiejętności, na pewno wyniki będą spadać tylko w dół, przyrostów z tego nie będzie.

SCKAPE
19-09-12, 13:25
od czegoś trzeba zacząć.. a gaznika nikomu nie polecam wręcz przeciwnie bo to dość uparte bydle i sporo problemow miałem, tak czy owak chce dokonczyć gaznikowy projekt ktory męczyłem sie przez wiele miesiecy, zanim zajmę sie wtryskiem. A praktyka to praktyka... Jak sie nie ma żadnego doświadczenia to i gaźnik sie do eksperymentów przyda.

Infi
19-09-12, 15:53
myslalem tak samo, dlubalem d13 poszlo kasy w chu... i tak przesiadke zrobilem na b16 i co .... nie ma problemow z obrotami regulacjami. mody sa latwe i przyjemne (bo nie robione metoda prob i bledow i sa powszechne)
TAK WIEC MOJA RADA - im szybciej odpuscisz sobie d13 tym wiecej kasy zaoszczedzisz i czasu i nerwow

Yotomeczek86
19-09-12, 16:03
Ale kolega mimo wszystko chce i już... Nie wytłumaczycie nic ;] Całe strojenie ma taki sens jak remont i zakucie D13 pod turbo ;)

A na poważnie - ludzie po 10-20 lat zjadali zęby na gaźnikach i każdy Ci powie że łatwiej zepsuć niż zrobić jakiś przyrost. Np w hot rodach itp są stosowane gaźniki ale stricte sportowe a Ty rzeźbisz w cywilnym... I nie ma opcji aby uzyskać jakieś znaczące przyrosty mocy po dłubaniu w tym... fizyki nie przeskoczysz.

Dzida
19-09-12, 16:10
Ale Wy nie tutaj szukacie problemu. Nie jest problem w tym, że gaźnik BE, bo gaźnik nie BE. Problem w tym, że kolega chce poszukać mocy kręceniem w gaźniku. To tak, jak szukać mocy w grzebaniu przy wtryskach. ie tędy droga. Sam sposób, w jaki jest podawane paliwo - bez zarzutu, gaźniki rządzą, ale nie ugrasz wiele ani nimi, ani wtryskami, bo fura może palić 100/100 ale przyspieszać nie musi.

SCKAPE
20-09-12, 01:33
4. Jak rozwiązać problem zczytywania obrotów - da się jakoś podłączyć do laptopa żeby mi to zczytywał podczas pomiarów - mam gaźnikowca ale obrotomierz, w końcu coś tam mi
Znalazłem coś wiec sam odpowiem na swoje pytanie... coś takiego powinno dać rade --> http://www.innovatemotorsports.com/xcart/product.php?productid=16318

zakit
20-09-12, 02:03
a doczytales ze to jest dodatkowy gadget do uzycia z sonda szerokopasmową, ktorej nie masz, i nie masz nawet po co jej kupowac?

SCKAPE
20-09-12, 13:41
a nie doczytałeś że chce sprawdzić AFR więc sonde kupić i tak musze??


stary ale czepialski jesteś... chyba trzeba sie na jakiegoś browara ustawić żeby pogadac jak ludzie i troche zluzować...

soldi
20-09-12, 15:23
czyli zainwestujesz +/- 2000zł w sprzęt, dzięki któremu zdobędziesz nikomu nieprzydatną wiedzę, wydając przy tym kilkaset zł na hamownię, kolejne złotówki na dysze lub inne pierdoły do gaźnika ;) efektów z gaźnika i tak żadnych nie zrobisz, a nawet jak będą, to 95% ludzi z forum będzie miało to gdzieś :)

zanim zaczniesz coś grzebać, to zdobądź podstawy.. ostatnio na różnych hondowskich forach wypłynęło trochę tematów o strojeniu i tam ludzie poumieszczali informacje "gdzie zacząć czytać" - w skrócie pgmfi.org forum i wiki

jeszcze podpowiem - mpfi to podstawa, na "słabszych" formach wtrysku nic się w hondach nie nauczysz

Dzida
20-09-12, 18:52
czyli zainwestujesz +/- 2000zł w sprzęt, dzięki któremu zdobędziesz nikomu nieprzydatną wiedzę,

Zdobędzie bezcenną wiedzę.


95% ludzi z forum będzie miało to gdzieś :)

Nie wszystko robi się dla ludzi z forum.


zanim zaczniesz coś grzebać, to zdobądź podstawy...

Można i tak, można i od drugiej strony, zdobycie każdej wiedzy kosztuje a jak się ją zdobywa - to obojętne.


mpfi to podstawa, na "słabszych" formach wtrysku nic się w hondach nie nauczysz

Też nieprawda, ka każdym rodzaju wtrysku można się wiele nauczyć, na gaźniku tymbardziej, tylko że to taka trudna wiedza, że ludzie na wtryskach wychowani mogą jej nie zrozumieć.

zakit
20-09-12, 19:42
a nie doczytałeś że chce sprawdzić AFR więc sonde kupić i tak musze??


stary ale czepialski jesteś... chyba trzeba sie na jakiegoś browara ustawić żeby pogadac jak ludzie i troche zluzować...

jestem czepialki bo nie lubie wywalania kasy w bloto tak jak ty to zrobisz. EOT
temat bez sensu i z dupy. niestety taka prawda.

bednar
21-09-12, 01:51
ehh, nie, mój wywód był bez sensu, post do usunięcia.

SCKAPE
21-09-12, 03:36
czyli zainwestujesz +/- 2000zł w sprzęt
Bez przesady... LM-2 + to co w linku pokazałem do obrotów + jakiś niedrogi stetoskop z słuchawkami jakieś 1300zł, może taniej jak dobrze poszukasz.
Możesz też taniej LC-1 + stetoskop i zmieścisz sie w 600-700zł


jestem czepialki bo nie lubie wywalania kasy w bloto tak jak ty to zrobisz. EOT
Hahahaha..... :D Nie wierze.... To było naprawde dobre :D
Zakit.. wytłumacze ci coś.. NIE jesteśmy małżeństwem i NIE mamy też wspólnego portfela. A zabrzmiałeś jak żona, ktorej defakto nie mam :D Moje siano i czy je przepije, przejem, przedymam, oddam żulowi, czy kupie sobie jakiś sprzęt to już moja brocha. Ale jeśli cię to uspokoi, to uważam że wydane pieniądze dla zaspokojenia ciekawości związanych z własnym hobby wcale nie są wyrzucone w błoto, bo to to co lubisz robić a nie to co musisz robić...

soldi
21-09-12, 10:59
Zdobędzie bezcenną wiedzę.


Dzida, a czego "bezcennego" się nauczysz w kwestii strojenia bawiąc się gaźnikiem? jak Zakit pisał - wywalanie pieniędzy i czasu w błoto ;)



Też nieprawda, ka każdym rodzaju wtrysku można się wiele nauczyć, na gaźniku tymbardziej, tylko że to taka trudna wiedza, że ludzie na wtryskach wychowani mogą jej nie zrozumieć.


przedstaw mi proszę wyższość gaźnika nad wtryskiem :) wyższość prostej mechanicznej konstrukcji nad zaawansowaną elektroniką, wyższość regulacji dawek paliwa dyszami/śrubkami nad możliwością precyzyjnego sterowania dawką paliwa i kątem zapłonu dla każdego obciążenia w całym zakresie obrotów
piszę o MPFI bo mówimy o strojeniu silników hondowskich, czyli używaniu programów dla sterowników OBD0 (turboedit, bre) lub obd1 (crome, ectune, neptune, hondata), a tu podstawą jest silnik na pełnym wtrysku.. jeżeli ktoś traktuje temat poważnie, to weźmie się za poważną robotę od początku.. w przeciwnym wypadku po co zatruwać dupe ludziom prośbami o wyjaśnienie, skoro się z tego nie chce skorzystać

już trochę lat po różnych forach "krążę" i co jakiś czas wypływa "temat-kwiatek", a to vtec do gaźnika, a to RWD z shuttla, teraz "nauka strojenia na gaźniku".. bez urazy dla tych osób, ale odbieram to jako "nie mam pieniędzy ani wiedzy, więc po taniości zrobię coś co urwie jaja" ale do tej pory nie doczekałem się sensownego zakończenia jakiegokolwiek z tych projektów ;) oczywiście założyciele tematów są wielce oburzeni, że ludzie siedzący w hondach od wielu lat odradzają sens takich zabiegów (ze względu na wynik nieadekwatny do włożonych sił/pieniędzy), i brną w swoim przekonaniu do czasu aż sami do tego dojdą

reaktor
21-09-12, 11:20
przedstaw mi proszę wyższość gaźnika nad wtryskiem :)


jego honda bedzie wygladac tak

http://mobini.pl/upload/files/129/526/467/566/169/433_Miller_Lite_Top_Fuel_Dragster.jpg

Saiti
21-09-12, 11:35
Przy gaźniku można lać paliwo z wiadra. :)

81saren
21-09-12, 11:55
Niech robi co mu sie podoba POWODZENIE, dajcie chlopakowi spokój , chce uczyc sie na gazniku , nikt mu tego nie zabroni,
chce lac paliwo wiadrami - dlamnie moze nawet rynna podawac jak bedzie mial sensowne przyrosty, zachowujecie sie tak jakby mial odebrac rynek tym osobom c stroja a udzielaja sie w tym temacie .

Ja czekam na te wykresy , dawaj dzialaj chlopaku .

Ktos chcial znac wyzszosc gaznika nad wtryskiem , to juz zalezy jak budujesz Autko , chcesz miec Cultowe i z epoki montujesz 2x Webera gazniki , troche DUZO czasu spedzisz na zestrojenie, ALE jaki masz Dzwiek i to jest piekne ... i niejest to zadna parowa czy ITB jak to w Hondach bywa.
Casammi warto popatrzec na Cultowe autka budowane ze smakiem ( nie tylko dla mocy )

SCKAPE
21-09-12, 12:39
już trochę lat po różnych forach "krążę" i co jakiś czas wypływa "temat-kwiatek"
przypomnij sobie swoje pytania z przed kilku lat zanim zostałeś takim cwaniakiem --->http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?37780-strojenie-ECU-(hondata-crome-itp)-na-czym-to-polega
Rożnica polega na tym że kilka lat temu społeczeństwo sobie pomagało na tym forum, teraz tacy jak ty ktory otrzymali takową pomoc w podobnej sytuajci trają ''młodych''..
Ciekawe jak bardzo był byś zachwycony tym forum gdybym 3 lata temu iedy pytales o cos podobnego potraktował bym cie z innymi pajacami tak jak ty to robisz teraz...?
Nawet nie wiesz do konca czego sie już czepić.. nie wspomnie że nawet nie czytasz ze zrozumieniem i czepiasz sie gaznika - przecież dałem jasno do zrozumienia że koncze gaznikowy projekt wiec chce optymalnie w miare możliwości ustawic sobie AFR, zhamować porownać wszystkie swoje wyniki dla własnej satysfakcji i przejsc na wtrysk - czego tu nie rozumiesz..?
I po co się odwołujesz do tego gaznika - tylko jedno pytanie z nim związane było i sam to rozwikłałem...
Przypomnij sobie co kiedyś sam pytałeś, jak cię potraktowano a jak ty traktujesz innych...

Yotomeczek86
21-09-12, 13:10
Mi się wydaje że ogólnie cała magia modyfikacji gaźnika to poprzez dysze jest i średnice wlotu tak jak w przepustnicy - jeżeli zmienia się te obydwie rzeczy to wtedy można na jakieś przyrosty liczyć. Bo te sportowe mają na prawdę spory ten kanał powietrzny a zwykłe raczej dużo mniejszy - no ale to pewnie właśnie chodzi też aby nie palił taki samochód 15l/100km. Dla zabawy czemu nie, ale do jeżdżenia na codzień myślę że to nie będzie ekonomiczne ;)

bednar
21-09-12, 13:18
dobre! ja niestety już się nauczyłem, tutaj nie wolno pytać, bo mam wrażenie że na tym forum przyjęło się, że jeżeli pytasz, tzn że jesteś debilem bo nie wiesz, a takich trzeba gnębić.

Nie przejmuj się, ja też zostałem zjechany już kilka razy (tak jak większość osób), teraz nie pytam, nie wypowiadam się, jedyne z czego korzystam to giełda :)

Szkoda tylko, że nikt nic z tym nie robi, bo CK.PL już dawno straciło swoją reputację przez właśnie takie sytuacje.

Swoją drogą - powodzenia, na Twoim miejscu nie dyskutowałbym z ludźmi, którzy nie wnoszą nic do tematu. Czekaj na ludzi pokroju Furiousa - czyli tacy, którzy serio posiadają wiedzę i pomagają. (i szacunek z mojej strony dla nich)

Tutaj nie chodzi o wydane pieniądze, przyznam szczerze, że gaźnik poważnie jest kiepskim pomysłem, ale dla ludzi którzy już siedzą w elektronice. Jeżeli dopiero zaczynasz się uczyć - spoko - ja w kwestii gaźnika nie pomogę, ale wiem jaką satysfakcje daje, gdy sam coś zrobisz. Dlatego rób i chwal się efektami, jeden Cie zjedzie, drugi obdarzy szacunkiem za to co robisz.

birchie
21-09-12, 13:28
Rożnica polega na tym że kilka lat temu społeczeństwo sobie pomagało na tym forum, teraz tacy jak ty ktory otrzymali takową pomoc w podobnej sytuajci trają ''młodych''..

Bo teraz to się "jelita" wytworzyła ;) Brawo za trafne podsumowanie :)



Dlatego rób i chwal się efektami, jeden Cie zjedzie, drugi obdarzy szacunkiem za to co robisz.

x2. Jakis czas temu na Youtubie natrafiłem na filmiki pokazujące D13 z dołożonymi gaźnikami motocyklowymi. Niestety brak jakichkolwiek informacji co do uzyskanych efektów.

soldi
21-09-12, 15:50
pytania na które dostałem odpowiedzi, tak samo jak Ty w tym temacie dostałeś odpowiedzi na swoje.. gdzie widzisz czepianie się lub cwaniakowanie? w którym miejscu Cię "trajam"? gdzie napisałem "nie umiesz to zostaw to innym"? chcesz - baw się, powodzenia

karas
21-09-12, 16:45
Na CKPL panuje znajwisko fali jak w wojsku :) A nie myślales aby przerobic swoje d13 na wtrysk np z d15b7? Jezdzi pare takich projektów np Użytkownik Jogal ma cos takiego i nie powiem jedzie to bdb http://www.youtube.com/watch?v=5DQbEHw6psU a i z wystrojeniem tego napewno mniej klopotu bedzie niz z seryjnym d13. Skoro modzisz d13 zapewne wczesniej czy pozniej uda Ci sie je wystroic na gazniku jednakze napewno z biegiem czasu mocy będzie Ci mało. Wtedy zaczniesz kombinowac z wtryskiem, nastepnie pewnie z głowicą od d16z6/y8. I tak po jakims czasie stworzysz d13z6 i wtedy uzmysłowisz sobie, że strojenie gaznika było rzeczą bezsensowną bo w porównaniu z obecnym setupem d13 na gazniku nie jechalo. W każdym razie jak to wystroisz opisz swoj projekt dla potomnych

jerzynew
05-10-12, 00:16
Na tym forum niektorzy zamiast pomoc i doradzic w kilku zdaniach wola przelewac pot zeby tylko kogos zdemotywować. Naskoczyliscie na chłopaka bo chce sie uczyć strojenia :D

Yotomeczek86
05-10-12, 00:25
Na tym forum niektorzy zamiast pomoc i doradzic w kilku zdaniach wola przelewac pot zeby tylko kogos zdemotywować. Naskoczyliscie na chłopaka bo chce sie uczyć strojenia :D

A czy Ty zarabiając na tym niezłą kasę, byś się podzielił swoją wiedzą zdobytą przez lata za free ?

SCKAPE
05-10-12, 01:33
A czy Ty zarabiając na tym niezłą kasę, byś się podzielił swoją wiedzą zdobytą przez lata za free ?

Śmieszysz mnie...
Ale Ja Ci odpowiem - Tak podzielił bym się! I osobiście robię to (w mojej dziedzinie..) jeśli mnie ktoś miło zapyta i mam czas na wytłumaczenie czegoś! Bo wiem że żaden bobek ( w tym temacie to akurat ja..) nie jest w stanie w żaden sposób mi odebrać stałych klientów których mam od lat, nie sprawi że nagle przestanę zdobywać innych, że ludzie którzy mnie polecają - nagle przestaną i jestem dobry w tym czym się zajmuje, nie trzęsę dupą i mam wyje.b...ne czy koleś chce zrobić coś jednorazowo dla siebie czy chce się tym zająć...
Co innego pewnie Ci którzy coś już tam zrobili, od czasu do czasu uda się im dorwać jelenia na którym zarobią jakieś groszowe sprawy - Ci robią pod siebie bo może taki bobek odbierze im kolejnego jelenia i krzyczą najgłośniej...

A ja swoja Hankę traktuje hobbistycznie i z ciekawości i dla własnej satysfakcji w niej dłubie jak chyba większość na forum. Nie dla siana czy żeby odebrać komuś robotę.. Zresztą to forum tematyczne (Turbo NA Swap) i jakoś nie widzę problemu z wytłumaczeniem jak zrobić kompletna przekładkę silnika (przecież to odbieranie pracy mechanikowi..) a kilka krótkich pytań które mogły troszeczkę rozwiać moje wątpliwości wywołały taką jazdę...

Myślę że temat do zamknięcia bo poza tyrami nic już nowego się tu nie urodzi...

Furious
05-10-12, 08:18
SCKAPE o tyle sie mylisz ze świeży tuner jest w stanie odebrać Ci klientów jednym argumentem - ceną. Teraz pojawia sie pełno ludzi którzy oferują coraz niższe ceny nie koniecznie idące w parze z jakością, ale dla końcowego klienta liczy sie tylko cena. Widze poprostu jak liczba klientów na komputery czy ich modyfikacje sukcesywnie spada mimo iż zajmuje sie tym od 7 lat (wiec swoje doświadczenie mam).
Moge też powiedzieć otwarcie że nie dziele sie wiedzą której używam bezpośrednio przy strojeniu - z tego mam dodatkowy zarobek. Moge na forum podpowiedzieć podstawy (jak to zrobiłem wyżej), które są wszechobecnie dostępne na innych stronach, portalach, ale nie podziele sie wlasnym wbrew pozorom bardzo cennym doświadczeniem. Paradoksalnie uczyłem jednego z tunerów małopolski strojenia, ale to doświadczenie odpowiednio kosztowało :)
Byli też tacy którzy zarzekali sie że jak im coś podpowiem to wykorzystają to tylko do wlasnych celów i nie będą na tym zarabiać - myślisz że dotrzymali słowa? :)
Natomiast chętnie dziele sie doświadczeniem z dziedziny mechaniki, wlasnie dlatego że nie dorabiam sobie w tej profesji, więc nie narażam sie na utrate potencjalnego klienta.
Tak to niestety działa...

jerzynew
05-10-12, 10:16
A czy Ty zarabiając na tym niezłą kasę, byś się podzielił swoją wiedzą zdobytą przez lata za free ?
jesli zarabial bym na pokoazach jako "iluzjonista" nie podzielił bym się wiedzą. Ale prosta wiedze techniczna, starac sie ukrywac dla siebie dla mnie to absurd. Udzielenie komus wskazowek i porad to nie znaczy uczyć kogoś.

Yotomeczek86
05-10-12, 14:16
Ale takie wskazówki zostały koledze przekazane. Więc nie widzę problemu aby ruszyć głową i poszukać sobie więcej i samemu się nauczyć. Zgadzam się całkowicie z Furious Jako że ja nie zarabiam na mechanice, to bardzo chętnie pomagam jak tylko potrafię.

Ale jeśli chodzi o np naprawę grafiki w laptopie to nie powiem Ci co i jak, dlatego że ja tą wiedzę zdobyłem tylko i wyłącznie samemu kupując dużą ilość sprawnych płyt i uczyłem się metodą prób i błędów oraz czytając fora itp. Wbrew pozorom wcale to tania nauka nie była. Dzięki samozaparciu i chęci nauczyłem się wiele i nie mam ochoty każdemu po kolei mówić co jak i do czego, a potem taka osoba kupi sobie stacje i kasę zarabia, bo ktoś mu za darmo wiedzę przekazał :)

SCKAPE
05-10-12, 21:40
Furius, Yoto... może i coś jest w tym co mowicie, aczkolwiek zapytałem o jakieś tam podstawy jak człowiek a tu mnie prawie wszyscy najechalina mnie jak bym komu niewiedomo jaką krzywde zrobił..
Yoto - tak dostałem te wskazówki, już znalazłem dzieki nim materiały i jak tylko mam czas to je studiuje. A juz od jakiegoś czasu wchodze bezsęsownie na ten temat (tak samo jak i ty;) ) nie wiem po co... posprzeczac sie, zobaczczyć jakie bezsesowne argumenty ludzie przedstawiaja, troche sie pobrechtać... Tak naprawde temat skończył sie na pierwszej stronie, reszta to bełkot... Naprawde zastanawia mnie dlaczego nikt go nie zamknie..