Zobacz pełną wersję : Jak poprawić d15b7
Michalll_1991
17-09-12, 16:42
Siemka kupiłem crx'a z silnikiem d16a9 no i silnik raczej śmietnik.
Na 4.cyl stanęła panewka główna na wale,zaczęła się kręcić w bloku i podporze, korbowodowe zużyte ale kwalifikowałyby sie do wymiany. Takze pewnie podpora złom, blok złom, wał na 4 też objechany bardzo mocno... nie ma co tego wieźć do mierzenia nawet...
Teraz rozkmina co z tym robić. Mam dobre moje d15b7, co mogę do niego założyć z a9 aby go wzmocnić, a moze inne propozycje swap na z6 ??:
ewentualnie do b7 co podejdzie:
-kolektory ?
-głowica ?
-tłoki ?
Może go doprężyć na tych gratach z a9 ?
Co byście robili na moim miejscu kminić mój czy swap ? Deadline mam z rozpoczęciem października ...
Może najpierw logistycznie to rozplanuj? Skoro zależy Ci na czasie, to może najpierw włóż całe B7, żeby to jeździło w ogóle? Nie wiem jak masz z czasem czy możliwościami, ale chyba da radę potem dłubać dalej?
Michalll_1991
18-09-12, 00:41
oczywiscie ze da rade.
Właśnie ogarnąłem do kupy to b7, wrzuciłem zamach lekki i hybryde i pewnie narazie musi wystarczyć... A rozkmine mam cały czas bo tłoki pm7 leżą, a szkoda żeby sie marnowały :P
Co powinno iść w parze z wymianą tych tłoków aby to miało sens ?
Co powinno iść w parze z wymianą tych tłoków aby to miało sens ?
W b7 trzeba troszke pomodzic zeby mialo sens wladowanie tych tlokow, zapraszam do lektury wszystko bylo opisywane na forum.
napisz moze dokladnie co chcesz osiagnac ??
Michalll_1991
18-09-12, 01:10
Tymczasowo chce poprawić to d15 nie pakując w nie specjalnie kasy bo i tak planowany bedzie inny silnik, a ze narazie bieda to trzeba półśrodków.
Widzę ze po wsadzeniu tych tłoków uzyskam CR 9,5:1, dodatkowo z uszczelka y8 (2 warstwy) 10,03:1, potrzebne po takim zabiegu strojenie ?
A no i jakich efektów mogę się spodziewać
Strojenie raczej nie. Za to uważałbym już na panewki ;)
Najszybciej, najtaniej i najlepiej z osiągami wyjdziesz kupując dobry dół od ZC + panewki nowe. Taniutko kupisz jak się zakręcisz na forum CRX.
Albo do tego co masz glowica z6 dolot ,wydech ,strojenie i mozesz miec w okolicach 140-145 koni . W przyszlosci waleczek i 160powinno sie pokazac. W zaleznosci kto sklada ,stroi ,i w jakim stanie masz silnik.
Jak cos pw . Wiekszosc mam na miejscu
Michalll_1991
18-09-12, 16:10
jeszcze kable,aparat, rozrząd i pewnie jeszcze coś. :/
Nic, wkładam b7 z hybrydą i zamachem 4,25kg, narazie musi wystarczyć.
A co gdybym włożył same tłoki pm7 i wymienił panewki ? da to jakiś opłacalny przyrost? i czy stroić wtedy ?
Nie ukrywam ze chce zrobić to po kosztach bo już zaczynam zbierać na coś lepszego więc nie chce w niego pchać kasy zbytnio
wkladajac tloki pm7 do b7 malo uzyskasz bez odpowiedniego przygotowania bloku. widze ze malo sie przygotowales do tematu
pm3 ( b7 ) tloki maja Comp Height (mm ) 30,7mm , zaś pm7 Comp Height (mm) maja 29mm
jezeli co kolwiek ci to mowi . Cr podbijesz o jakies 0,3 TYLKO . wiec lepiej dac nizsza uszczelke pod glowice niz wywalac hajcy na przekladanie tlokow, nowe pierscienie ITP. bez konkretnego podejscia do tematu ,
TAK bedziesz musial stroic, jak zamontujesz te tloki.
Michalll_1991
18-09-12, 17:47
Tak cokolwiek Mi to mówi. temat uważam za wyczerpany
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.