PDA

Zobacz pełną wersję : Centralny zamek Civic 96r.



Dranek
17-09-12, 09:29
Witam!!Posiadam civica 96r. Ma9 liftback, oczywiscie anglik. W zwiazku z tym ze chcialem pokusic sie o zamek z pilotem, zakupilem sterownik "Pneumat" który podaje przez 3sek mase, raz na zamykanie, a raz na otwieranie oraz siłownik typu"Slave" poniewaz "Master" jest nie potrzebny poniewaz nie rozni sie on niczym od "Slave" tylko tym ze posiada stycznik ktory juz z reszta znajduje sie pod zamkiem kierowcy. W drzwiach pasazera z przodu znajduje sie cały sterownik centralnego zamka. Z niego wychodzi 6 przewodów:

*Czarny-oczywiscie masa
*Biało-żółty - 12v stałe
*Dwa cienkie kableki : tam pokazuje sie masa na jednym albo na drugim zalezy czy zamykamy, czy otwieramy drzwi. Sygnał idzie od drzwi kierowcy kiedy przekrecamy kluczyk pod zamkiem jest stycznik ktory to raz łączy jeden przewod z masa a raz z drugim.
*Żółto-czerwony: Przewod ktory wychodzi do siłowników
*Biało-czerwony: Przewod ktory wychodzi do siłowników na tych właśnie przewodach znajduje sie raz 12v a raz masa, wiadomo ze raz siłownik musi pociagnąć dżwignie a raz ją podnieść

Przeczuwam że w kazdych drzwiach znajdują sie te dwa przewody do siłowników, również są one w drzwiach kierowcy lecz tam siłownika nie ma. Siłownik założyłem i podłączylem do tych przewodów, sterownik Pneumat założyłem w drzwiach pasazera. Potrzebna mi byla tylko masa i 12v oraz podłączenie do przewodow które podają sygnał masy. Wszystko sprawdziłem i sprawa wygląda następująco. Klikam pilotem na zamknięcie oczywiscie zamykaja sie tylko 3 drzwi, wszystkie oprócz kierowcy, nie wiem dlaczego skoro jest silownik podlączony i napewno sie sprawny. Oczywiscie pilotem drzwi sie nie da spowrotem otworzyc poniewaz zamek jest w pozycji otwartej wiec cały czas zwiera mase z przewodem podajacym sygnał na otwarcie, w tym momencie sterownik fabryczny dostaje na łeb i nie wie co robic, dopoki ręcznie nie zamkniemy drzwi kierowcy. Więc po wszystkim co tu napisalem chciałbym sie dowiedziec czy ktos spotkał sie z problem ze siłownik mimo tego ze jest podłączony nie działa? Myslałem nad tym aby połączyć przewody od pasazera z kierowca, ale jeszcze poczekam bo moze mi pomozecie :) Pozdrawiam

Dranek
17-09-12, 16:55
Oto rozwiązanie dla przyszłych pokolen:):

1. Otóż tak w drzwiach pasazera montujemy sterwonik "Pneumat",
2. W dzrwiach kierowcy odłączamy wtyczke z trzema cienkimi kabelkami: czarnym, czerwono-czarnym i czerwono-niebieskim,
3. Montujemy siłownik (niestety trzeba wywiercic 2 otwory aby go przykrecic.
4. Niestety co sie okazało kabelki do siłownika są ale nie podłączone (nie są poprowadzone od kabiny do drzwi), a te ktore są w drzwiach to efekt tego ze wtyczki łączące przewody od kabiny z dzrwiami robione były do przodu z tymi samym przewodami ktore nie koniecznie są podłączone z kabiną. Więc niestety pozostało poprowadzenie dwóch przewodów. Najlepiej rozmontowac osłone przy lewej nodze kierowcy(tam gdzie jest dzwignia od maski) a dalej próg. Pod dywanikiem przy progu znajdują sie przewody. Znaleźć czerwono-biały i czerwono-żółty(łatwo je znaleźć bo są najgrubsze) i od nich poprowadzic przewody przez gume od kabiny do drzwi, w związku z tym że poprowadzenie przez całą gume nie jest możliwe to lepiej zrobic malutką dziurke. Dalej trzeba niestety wywiercic dziurke zaraz nad wtyczką o której pisałem wyzej. Dalej juz tylko podłączyc do siłwonika i gitarrrra :) Pozdrawiam