Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Kłopot ze zbieznoscia...



weran
16-09-12, 00:52
Podczas ustawiania geometrii i zbieznosci diagnosta powiedzial mi ze prawe tyne kolo jest pochylone i nie da sie tego ustawic bo trzeba szukac przyczyny mechanicznej. Widac podobno po podniesieniu auta ze tylne kola maja inny pochyl. Co moze byc przyczyna pochyłu 1 kola w stosunku do drugiego? Zastanawiam sie czy cos z wahaczem, amortyzatorem, zwrotnica lub cos innego?

owsikk
16-09-12, 08:43
Witam,
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?150275-minusowe-pochylenie-k%F3%B3-tylnej-osi-ponad-norm%EA&highlight=minusowe

tutaj poruszany był ten sam temat.

weran
16-09-12, 14:22
dzieki za linka, niestety w tamtym watku rozwiazania nikt nie znalazl.

owsikk
16-09-12, 19:15
Jak to nie!? Regulowany górny wahacz tzw. Camber Kit.

kamilen
17-09-12, 09:12
Nie wydaje mi się żeby camber kit był rozwiązaniem. W sprawnym samochodzie powinno się dokonywać regulacji bez wymiany części na jakieś samodzielnie dłubane czy inne cuda "tjuningowe". To tak jak by z powodu słabego odpalania w zimę zmieniać układ zapłonowy na jakiś przeznaczony do sportu.

owsikk
17-09-12, 09:46
Poczytaj tamten wątek. W Hondzie VII gen nie masz możliwości regulacji pochylenia tylnego koła. Jest tylko regulacja zbieżności.

Pochylenie zmienia się w zależności od ugięcia sprężyny. Możesz wymienić sprężyny na nowe, ale przypadki z forum wykazują, że nie zawsze rozwiązuje to problem. Rozwiązaniem pewnym jest Camber Kit.
Można więc jeździć z pochylonymi kołami i ścinać opony, albo zainwestować w nowe sprężyny na tył lub Camber Kit.

kamilen
17-09-12, 10:00
Czyli kolejna niedoróbka VII gen. Ale lipa... Że też dopiero teraz dowiaduję się że jeżdżę taka niedopracowaną konstrukcją.

owsikk
17-09-12, 10:22
Bez przesady, przynajmniej elektronikę masz niezawodną ;-) A z pochyleniem tylnych kół nie wszyscy się borykają. Ja ten problem mam tylko w Type-R na jednym kole. W Type-S jest wszystko OK.

JDMShop_pl
20-09-12, 17:35
Elektronika też ważna rzecz,więc tutaj można powiedzieć,że coś jest kosztem czegoś. Tak naprawde regulacja wahacza eliminuje problem,potem ustawisz zbieżność jeszcze raz. Zobaczysz,że da radę.