PDA

Zobacz pełną wersję : Czy wymieniać już rozrząd?



klubowicz
15-09-12, 17:38
Sprawa wygląda tak:


D14A8, aktualnie ma na blacie 330 kkm, ostatni pełny rozrząd wymieniałem w maju 2010 przy przebiegu 256kkm.

Wymieniono wówczas:

- pasek - Conti
- napinacz - SKF
- pompa wody - GMB


Jako, że w zeszłym miesiącu trochę kasy Hania pochłonęła (regulacja zaworów, świece, uszczelki pokrywy oraz miski, tarcze i klocki) więc teraz trochę
przez następne miesiace bede musiał odpuścić z wydatkami na auto - bo jest na dzień dzisiejszy wszystko w idealnym porządku.


Wracając do tematu - rozrząd ma na dzień dzisiejszy 2,5 roku oraz 76kkm. Dojechać na nim do 350kkm, czy zmieniać?
Przy 350kkm czyli za akurat 7-8miesięcy auto będzie sprzedawane.


Instrukcje niby mówią o 100kkm i 4 latach przy rozrządzie, a czy w praktyce komuś pasek pękł wcześniej?

Przedostatnia wymiana była przy 170kkm, a ostatnia - j.w - przy 256kkm, czyli 86kkm interwał.



Auto jeździ wyłącznie w trasie jeśli ma to jakieś znaczenie.

MM63
15-09-12, 19:06
Ciężko jest powiedzieć, czy wytrzyma, czy nie.
Skoro chcesz niebawem sprzedać samochód, to może zostaw to przyszłemu użytkownikowi.
Honda, zdaje się, zaleca wymianę co 90k km, z kolei Gates daje 60k km gwarancji na pasek, także najtrudniejsze nadal zostaje na Twojej głowie ;)

Lucas.FK2
15-09-12, 20:50
Zostaw go,po co masz dokładać,skoro nowy nabywca zrobi to zapewne zapobiegawczo. True story.

probestic
15-09-12, 21:52
Mi Mitsuboshi pękł po jakichś 13 tysiącach od wymiany ...więc czasami chyba lepiej nie wymieniać :P
Lucas słusznie prawi. Jak jest ok, to zostaw.

MM63
15-09-12, 22:30
Jestem w szoku, strzał paska po 13k km?
Co miałeś do wymiany? Nie miałeś gwarancji na ten pasek?

Starstruck
15-09-12, 23:39
Swego czasu wychodziła seria podróbek Mitsu... Temat był poruszany na forum z rok temu. Osobiście mam drugiego Civica z tym paskiem rozrządu i zero problemów.

Karpiczek
16-09-12, 02:29
Pasek rozrządu wymieniasz dopiero po 120 tys od poprzedniej wymiany. Ja wymieniłem dopiero przy przebiegu 200 tys. oryginalny dawał jeszcze radę. Moim zdaniem, lepiej dojeździj to co masz, skoro sprzedajesz.

CRX1
16-09-12, 02:47
[QUOTE=Karpiczek;1750510]






Mam nadzieje, że nikt poważnie nie traktuje takich rad,jakie daje Karpiczek Jednemu sie uda,a mam takich co płacza po rozebraniu silnika ,bo przeciez na forum pisali 200 tys i 8 lat:)czad.A remoncik czysci konto.

klubowicz,90 tys co 5 lat,control naciągu 20-30 tys km,jeżeli nie robiłeś spr i korekty naciągu ,to skracasz przebieg.Generalnie Ty musisz podjąc decyzję ,bo nikt tu nie jest wrózką:)

marcus209
16-09-12, 06:04
Jaki powinien być naciąg? W manualu napisane jest:

"Naciąg paska zawsze regulować przy zimnym silniku.
• Sprężyna napinacza zapewnia automatyczny naciąg paska
po wykonaniu poniższej regulacji."

Ale mi się wydaje, że ta sprężyna za słabo go napina.

probestic
16-09-12, 07:23
Jestem w szoku, strzał paska po 13k km?

Żebyś widział w jakim ja byłem szoku ;)
Pasek wyglądał jakby go ktoś naciął nożem na 90% jego szerokości. Reklamować nie reklamowałem, bo 'za daleko od domu', ale fakty są takie, że od tamtej pory tylko Gates :]
Yhym, no a do roboty miałem ... założyć nowy pasek, o i już, w drogę.

Lucas.FK2
16-09-12, 10:39
Ja tam nie kombinowałbym w żadne Mitsuboshi,bo więcej podrób niż oryginału.
Albo Gates albo Contitech. Kupuje się w pewnych sklepach gdzie nie trafimy na podróbki.
Jasne jak słońce proste jak drut.

Karpiczek
16-09-12, 14:25
Wszystko zależy też od sposobu w jaki użytkuje się samochód. Mój civic od początku w rękach rodzinnych i wytrzymał bez wymiany paska tyle kilometrów.

Sprawdziłem w manualu: Honda zaleca wymianę paska rozrządu oraz kontrolę stanu pompy cieczy chłodzącej co 100 tys.

lozek
16-09-12, 14:38
Wszystko zależy też od sposobu w jaki użytkuje się samochód. Mój civic od początku w rękach rodzinnych i wytrzymał bez wymiany paska tyle kilometrów.

Sprawdziłem w manualu: Honda zaleca wymianę paska rozrządu oraz kontrolę stanu pompy cieczy chłodzącej co 100 tys.

w nowych autach. te auta teraz mają po okolo 15 lat. Okres ten powinno się skrócić do 60-80tys. Tak jest najbezpieczniej. Z resztą wiekszosc to olewa, bo ich silniki są tanie i wymiana rozrzadu kosztuje tyle co nowy silnik.

MM63
16-09-12, 19:19
Yhym, no a do roboty miałem ... założyć nowy pasek, o i już, w drogę.

A to D14 jest bezkolizyjne?

Djadi
16-09-12, 19:58
Pierwszy pasek (Mitsuboshi) z pompą wody (GMB) i rolka koyo wymieniłem jak ją kupiłem miała 151tyś, później przy 211tyś kupiłem pasek OEM i rolkę INA pompy wody nie wymieniałem, teraz autko ma 250tyś przy 271 będzie wymiana pompy wody paska i rolki :) także jeszcze trochę nie sprawdzam naciągu nie zaglądam tam jak założyli tak śmigam, prawdopodobnie wymienie pasek szybciej niż te 271 bo w przyszłym roku na wiosnę będę wstawiał wałek z klawiatura od D16Y8 więc nowy pasek wleci i reszta bebechów :)

probestic
16-09-12, 20:35
A to D14 jest bezkolizyjne?

D14A8 jest bezkolizyjne.

klubowicz
16-09-12, 21:04
D14A8 jest bezkolizyjne.

oj nie wiem. Byłem przekonany, że każda 16V jednostka jest kolizyjna.

marcus209
16-09-12, 21:24
Bezkolizyjny to był Titanic ;)
Koledzy jak napinacie pasek rozrządu? Tak jak w manualu wystarczy czy napiąć go jeszcze bardziej?

Starstruck
16-09-12, 21:30
Nie ma bezkolizyjnych rozrządów w VI gen

probestic
16-09-12, 21:41
oj nie wiem.

Widzę, że nie wiesz. Czy lepszą opcją jest zerwać, żeby się przekonać, że nie ma kolizji ? Mi pękł przy 140 - gdyby miało coś pójść, to by poszło. Koniec tematu.

Starstruck
16-09-12, 22:39
Wyjątek potwierdza regułę, proste :). Zdarzyło się to dziwnym trafem jednej osobie na 100000000000. Twoje szczęście, że nic się nie stało :).

reXio
17-09-12, 10:54
Panowie. Teorie jakie tutaj niektorzy snuja jeza moje wlosy na glowie.

1. Bezkolizyjna D seria - ojejku, naprawdęęę??
2. Dobry pasek - zmiana co 100 tys / 5 lat (przedlift), lub 120 tys / 6 lat (polift). Dne ksiazkowe
3. Zmiana co 60tys bo to nie nowe auto - wiekszej glupoty nie slszalem!!

karas
17-09-12, 13:43
2. Dobry pasek - zmiana co 100 tys / 5 lat (przedlift), lub 120 tys / 6 lat (polift). Dne ksiazkowe
3. Zmiana co 60tys bo to nie nowe auto - wiekszej glupoty nie slszalem!!

Również jestem tego samego zdania tzn. trzymania się reguł określonych w manualu. Ale widze , że niektórzy koledzy starają się być mądrzejsi niż inżynierowie Hondy i zalecają wymiane rozrzadu co 60k km czy syntetycznego oleju co 5k- 8k km szok!!! :) wystarczy wejsc w watek o olejach :)

mirasek
17-09-12, 14:28
Kiedyś na którymś forum jakiś mechanik co robi chądy odgrażał się że wszystkie przypadki zerwania paska rozrządu jakie robił to nie dojeździły książkowych 100k km ;) a jak dla mnie to nagonka, bo lepiej kasować za robotę 2x częściej.

Co do interwałów wymiany rozrządu czy oleju, to takie ogólne zalecenia, w stylu "nie wkładaj głowy do mikrofali", jedno auto zrobi przez 100k km X obrotów wałem korbowym, drugie Y, a trzecie Z, to samo z olejem na którego trwałość przede wszystkim mają wpływ styl i warunki jazdy, tu trzeba też kierować się logiką, bo chyba nikt rozsądny nie będzie upalał na pojeżdżawkach na jednym oleju przez 15k km :)

Te silniki nie są bezkolizyjne, czasem się uda nic nie popsuć jak "góra" odpowiednio stanie i to jest tylko dużo szczęścia a nie bezkolizyjny silnik :)

Lucas.FK2
17-09-12, 23:36
D14A8 jest bezkolizyjne.
Nie prawda.
Bezkolizyjne to na 100% jest D13B2,bo widziałem na własne oczy,że nie doszło do uszkodzenia głowicy i pogięcia zaworów.

probestic
18-09-12, 07:24
bo widziałem na własne oczy,że nie doszło do uszkodzenia głowicy i pogięcia zaworów.

Hahaha :D i co to w takim razie za argument jest ? To też napisałem to samo, bo ja widziałem na własne oczy moje d14a8 :]

JDMShop_pl
20-09-12, 17:28
Nie wiem czy chodzi tylko o nagonkę i kasowanie za robotę 2x szybciej. Mimo wszystko liczy się też profilaktyka i chyba lepiej jest wymienić rozrząd wcześniej niż przewiduje ustawa,tak nawet dla bezpieczeństwa i komfortu jazdy.