PDA

Zobacz pełną wersję : D16Z6 zwiększenie pojemności - inny blok, inny wał?



Saiti
13-09-12, 17:42
Pytanko, przerabiał ktoś temat zwiększenia pojemności w D16 ? Wpadłem na pomysł, aby albo założyć blok D17A* z Civica EM2 ale chyba nie pokrywają się otwory blok-głowica (nie wiem jak dodatkowo wygląda sprawa z osprzętem i skrzynią biegów). Więc w tej sytuacji - czy założenie wału z D17A* do bloku D16Z6 wchodzi w grę?

marv
13-09-12, 18:13
nie moge teraz znalezc tego projektu ale gdzies zagramanica zmontowali takie d16 z walem i bebechami z d17 i niby to gralo. jak znajde to podesle na pw

Brylant1
13-09-12, 18:22
Moglo by to byc ciekawe rozwiazanie.

Yotomeczek86
13-09-12, 18:25
http://www.d-series.org/forums/engine-building/90773-d17z6.html

Saiti
14-09-12, 01:05
Dziemki dziemki :) A czy ktoś ma pojęcie jak wygląda to w sportach motorowych? Załóżmy, że mamy blok silnika D15B7, czyli seryjna pojemność ~1500, startuje w klasie 1.5 NA. Wrzucamy wał D16Z6, zwiększa się pojemność. I co wtedy? Przecież chyba nikt nie sprawdzi? Jak to wygląda? Nie chodzi o to, że coś chcę kombinować, tylko potrzebujemy rozwiać pewne wątpliwości u jednego kumpla ;)

zakit
14-09-12, 01:43
zalezy gdzie startujesz. na powaznych zawodach, w ktorych i tak nie wezmiesz udzialu, bo samochod nie bedzie spelnial i tak wymagan klasy. to moga ci nawet silnik rozebrac zeby sprawdzic czy jest ok. ale to raczej tylko w przypadku zgloszenia przez kogos ze cos jest nie tak.

Fawor
14-09-12, 12:06
dokaldnie - na zasadzie protestu.

m i C h a L e K
14-09-12, 13:07
Bez jaj , przecież nie bedą silnika rozbierać i wału sprawdzać ; o

81saren
14-09-12, 13:08
Wal od 1,6 do 1,5 tak latwo niepodejdzie , osiowanie, zabawa z tlokami itp. wogole nieopłacalne .
looknij sobie jeszcze d18y8
http://www.d-series.org/forums/engine-building/91317-d18y8-engine-build.html

dosc ciekawe ale czy warte az takich wydatków ??

marcus209
15-09-12, 13:41
Wał z d16z6 nie podejdzie do D15. Bloki różnią się wysokością. Bloki są zamienne miedzy d13, d14, d15. Te silniki różnią się wykorbieniem wału, długością korbowodu i tłokami.
Więc można by mieć "d13b2" o pojemności 1.5 :)

jasiek09
15-09-12, 19:35
Więc można by mieć "d13b2" o pojemności 1.5 ja mam tak i jest wszystko p&p :)

Saiti
16-09-12, 12:52
No tak, tylko tu chodzi o to, że pewne D16 za bardzo puchnie u pewnej osoby, a wiem, że ta sama interesowała się kiedyś tym, o czym teraz piszę ja ;) Ogólnie ciężko dorwać blok D17 z tego co widzę, a w sumie sprawa już dalej powinna pójść łatwo, gdyby zacząć się w to bawić. Wykorbieniem wału nazywamy oddalenie osi mocowania korbowodu od głównej osi wału? czyli tak jakby o ile korba jest oddalona od osi wału? Jestem ciekaw jak wtedy sprawa wygląda z podporą, w sumie to tylko 0,1 pojemności więcej, po 0,025 l na cylinder. Trzeba będzie się w zimne wieczory z tym pobawić ;))

marcus209
16-09-12, 20:54
Wykorbieniem wału nazywamy oddalenie osi mocowania korbowodu od głównej osi wału?

Tak. Innymi słowami jest to promień koła jaki zatacza korba podczas obrotu.

Saiti
17-09-12, 00:49
Dobrze dobrze, rozumiem, ładnie to po prostu nazwałeś ;)

Szczery
06-02-13, 12:53
Troche już czasu minęło.
Udało sie z tym d17z6?
:p

HondaParts
06-02-13, 14:07
W Polsce jeszcze nie ma żadnego D17 bo ceny bloku są kosmiczne a wału nikt nie sprzedaje osobno.Można by pójść jeszcze w rozwiert na 76mm przy wale z d17 :)

Fawor
06-02-13, 15:33
http://www.d-series.org/forums/engine-building/150897-how-stroke-your-d16.html

81saren
07-02-13, 01:55
Troche już czasu minęło.
Udało sie z tym d17z6?
:p


Ale po co robic taka sztuke dla sztuki , jak D17 stki maja przeciez Vteca , d17a5 przykladowo gdzie masz 125 koni.

ale jezli na upartego chcesz cos takiego dla udowodnienie ,to mozna tylko pozostaje problem z ukladem zaplonowym , w d17 sa cztery cewki , i HGW czy podejdzie do glowicy z6

Kiedys rozkminialem temat strokera w d16 na wnetrzu od d17 wszystko ladnie ( prawie ) pasuje, ale widocznie silnikow jest malo w PL , i ceny zaporowe . wtedy gdy szukalem to koszt bloku ok 2 tys, a znalesc sam wal to wogole straszny byl problem , wiec temat odpuscilem.

majson
08-02-13, 10:47
Rownież rozwazalem temat robienia strokera, ale koszta budowy sa jeszcze za wysokie i zostalem przy d16. Wsio da sie ogarnac tylko $$$.