Zobacz pełną wersję : D16Z6 zwiększenie pojemności - inny blok, inny wał?
Pytanko, przerabiał ktoś temat zwiększenia pojemności w D16 ? Wpadłem na pomysł, aby albo założyć blok D17A* z Civica EM2 ale chyba nie pokrywają się otwory blok-głowica (nie wiem jak dodatkowo wygląda sprawa z osprzętem i skrzynią biegów). Więc w tej sytuacji - czy założenie wału z D17A* do bloku D16Z6 wchodzi w grę?
nie moge teraz znalezc tego projektu ale gdzies zagramanica zmontowali takie d16 z walem i bebechami z d17 i niby to gralo. jak znajde to podesle na pw
Moglo by to byc ciekawe rozwiazanie.
Yotomeczek86
13-09-12, 18:25
http://www.d-series.org/forums/engine-building/90773-d17z6.html
Dziemki dziemki :) A czy ktoś ma pojęcie jak wygląda to w sportach motorowych? Załóżmy, że mamy blok silnika D15B7, czyli seryjna pojemność ~1500, startuje w klasie 1.5 NA. Wrzucamy wał D16Z6, zwiększa się pojemność. I co wtedy? Przecież chyba nikt nie sprawdzi? Jak to wygląda? Nie chodzi o to, że coś chcę kombinować, tylko potrzebujemy rozwiać pewne wątpliwości u jednego kumpla ;)
zalezy gdzie startujesz. na powaznych zawodach, w ktorych i tak nie wezmiesz udzialu, bo samochod nie bedzie spelnial i tak wymagan klasy. to moga ci nawet silnik rozebrac zeby sprawdzic czy jest ok. ale to raczej tylko w przypadku zgloszenia przez kogos ze cos jest nie tak.
dokaldnie - na zasadzie protestu.
m i C h a L e K
14-09-12, 13:07
Bez jaj , przecież nie bedą silnika rozbierać i wału sprawdzać ; o
Wal od 1,6 do 1,5 tak latwo niepodejdzie , osiowanie, zabawa z tlokami itp. wogole nieopłacalne .
looknij sobie jeszcze d18y8
http://www.d-series.org/forums/engine-building/91317-d18y8-engine-build.html
dosc ciekawe ale czy warte az takich wydatków ??
Wał z d16z6 nie podejdzie do D15. Bloki różnią się wysokością. Bloki są zamienne miedzy d13, d14, d15. Te silniki różnią się wykorbieniem wału, długością korbowodu i tłokami.
Więc można by mieć "d13b2" o pojemności 1.5 :)
Więc można by mieć "d13b2" o pojemności 1.5 ja mam tak i jest wszystko p&p :)
No tak, tylko tu chodzi o to, że pewne D16 za bardzo puchnie u pewnej osoby, a wiem, że ta sama interesowała się kiedyś tym, o czym teraz piszę ja ;) Ogólnie ciężko dorwać blok D17 z tego co widzę, a w sumie sprawa już dalej powinna pójść łatwo, gdyby zacząć się w to bawić. Wykorbieniem wału nazywamy oddalenie osi mocowania korbowodu od głównej osi wału? czyli tak jakby o ile korba jest oddalona od osi wału? Jestem ciekaw jak wtedy sprawa wygląda z podporą, w sumie to tylko 0,1 pojemności więcej, po 0,025 l na cylinder. Trzeba będzie się w zimne wieczory z tym pobawić ;))
Wykorbieniem wału nazywamy oddalenie osi mocowania korbowodu od głównej osi wału?
Tak. Innymi słowami jest to promień koła jaki zatacza korba podczas obrotu.
Dobrze dobrze, rozumiem, ładnie to po prostu nazwałeś ;)
Troche już czasu minęło.
Udało sie z tym d17z6?
:p
HondaParts
06-02-13, 14:07
W Polsce jeszcze nie ma żadnego D17 bo ceny bloku są kosmiczne a wału nikt nie sprzedaje osobno.Można by pójść jeszcze w rozwiert na 76mm przy wale z d17 :)
http://www.d-series.org/forums/engine-building/150897-how-stroke-your-d16.html
Troche już czasu minęło.
Udało sie z tym d17z6?
:p
Ale po co robic taka sztuke dla sztuki , jak D17 stki maja przeciez Vteca , d17a5 przykladowo gdzie masz 125 koni.
ale jezli na upartego chcesz cos takiego dla udowodnienie ,to mozna tylko pozostaje problem z ukladem zaplonowym , w d17 sa cztery cewki , i HGW czy podejdzie do glowicy z6
Kiedys rozkminialem temat strokera w d16 na wnetrzu od d17 wszystko ladnie ( prawie ) pasuje, ale widocznie silnikow jest malo w PL , i ceny zaporowe . wtedy gdy szukalem to koszt bloku ok 2 tys, a znalesc sam wal to wogole straszny byl problem , wiec temat odpuscilem.
Rownież rozwazalem temat robienia strokera, ale koszta budowy sa jeszcze za wysokie i zostalem przy d16. Wsio da sie ogarnac tylko $$$.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.