PDA

Zobacz pełną wersję : Jak zrobić samemu Dimmer i jak podłączyć.



Efyr
11-09-07, 00:06
Ostatnio trochę osób chciało mieć taki bajer w aucie, aby regulować jasność podświetlenia deski rozdzielczej. Niewiele z naszych Hond zostało w niego seryjnie wyposażonych, ale jak się okazuje zrobienie samemu takiego bajeru to dosłownie kilka zł, wystarczy zrezygnować z 1-2 piw.

Dimmer home made:
Do zrobienia samego Dimmera potrzebujemy:
Układ LM317T (1-2 zł)
Potencjometr liniowy montażowy, lub taki z pokrętłem 220 K Ohm (ok. 0,50-2 zł)
Kondensator 100 albo 10 uF (nie pamiętam jaki dokładnie użyłem, ale chyba 100, zresztą bez większego znaczenia) (1-2zł)
Kawałki kabla do środka dimmera i tak aby opuścić 3 wyjścia (+, -, VOut) z miejsca gdzie zamontujemy dimmer do puszki bezpieczników (na pewno coś się w domu znajdzie)

Czyli jak mamy tani sklep pod nosem to zrezygnujemy tylko z jednego piwka

Do tego potrzebna lutownica i cyna oraz odrobina wolnego czasu.

Schemat ustrojstwa jest prosty i wygląda tak:
http://img158.imageshack.us/img158/7641/dimmerso9.th.jpg (http://img158.imageshack.us/my.php?image=dimmerso9.jpg)

Można się pobawić w robienie płytki drukowanej, ale taniej i szybciej można polutować kabelkami.
Układ LM317T (to z 3 nóżkami) musi być chłodzone. Najlepiej przykręcić go do jakiegoś niewielkiego starego radiatora, lub kawałka blachy. Przy czym uwaga, gdyż ta blaszka co z niego wychodzi i do niej przykręcimy radiatora jest pod napięciem, więc trzeba tak zamontować aby nie dotykał niczego z czym mógłby spowodować zwarcie.
Potencjometr używamy jaki się nam podoba, byle by miał odpowiednią wartość.
Ja użyłem montażowego, gdyż wykorzystałem obudowę po oryginalnym zepsutym dimmerze:
http://img205.imageshack.us/img205/1372/img7377jz7.th.jpg (http://img205.imageshack.us/my.php?image=img7377jz7.jpg)

Im większa oporność potencjometra, tym większy voltarz wychodzący. Przy 220 K osiąga swą maksymalną przepustowość, która jest nieco niższa od napięcia w instalacji auta (ok. 0.3 V mniej z powodu spadku w samym układzie)
Przy zerowym oporze potencjometra uzyskujemy najniższy V na wyjściu.
Jeżeli chcemy mieć jaśniej w najciemniejszym ustawieniu, to można zastosować odpowiedni dla nas opornik po drodze za potencjometrem i o tyle mniejszy potencjometr zastosować.



Podłączenie Dimmera (do V gen, do innych wersji trzeba samemu znaleźć odpowiednie kable gdzie się podłączyć)
Potrzebne:
Dobrze kupić 5 złączek, aby łatwo było połączyć kabelki - 2 samce i 3 samiczki (w tym przynajmniej jedna średnia, reszta aby nam z samcami pasowała)
Zaciskarką lub kombinerki aby zagnieść złączki na kablach
Śrubokręt krzyżowy
Taśma izolacyjna
Nóż do przecięcia kabla
Igła, lub coś podobnego
Kawałek kabla (tak od drzwi trochę za tunel środkowy)
I dimmer ;)

Aby podłączyć dimmer musimy odkręcić w samochodzie aż 7 śrubek.
3 w tym plastiku nad nogami kierowcy, ten w którym jest klapka do bezpieczników
Oraz ten z zapalniczką, tam są 4 śrubki - 2 po bokach i 2 u góry. Przy jego ściąganiu musimy odłączyć kabel od zapalniczki.

Najpierw bierzemy się za część za konsolą środkową. Dla wygody ściągamy kostkę z mocowania przesuwając ją w prawo. Lepiej też wymontować bolec przytrzymujący kabel do konstrukcji metalowej.

Rozłączamy kostkę i z kostki, której kabel idzie w górę otwieramy zabezpieczenie (od strony dwóch grubych kabli) przed wysunięciem się wtyczek z kostki. Wygląda to tak:
http://img209.imageshack.us/img209/7306/img7330sc1.th.jpg (http://img209.imageshack.us/my.php?image=img7330sc1.jpg)

Teraz musimy się dobrać do jednego z tych kabli i go wyciągnąć z kostki (na fotce już wyciągnięty)i:
http://img112.imageshack.us/img112/4342/img7314bo0.th.jpg (http://img112.imageshack.us/my.php?image=img7314bo0.jpg)

Aby go wyciągnąć musimy igłą podważyć z drugiej strony bolec mocujący:
http://img209.imageshack.us/img209/3782/img7331ug6.th.jpg (http://img209.imageshack.us/my.php?image=img7331ug6.jpg)

Teraz ciągniemy kabel tak aby szedł nad plastikami jeden koniec z lekkim zapasem koło skrzynki bezpieczników drugi do kostki którą rozbieraliśmy. Zaprawiamy końcówkę w złączkę samiczkę i łączymy z kablem który przed chwilą wyciągnęliśmy z kostki:
http://img444.imageshack.us/img444/3987/img7315au8.th.jpg (http://img444.imageshack.us/my.php?image=img7315au8.jpg)

Owijamy taśmą izolacyjną aby zwarcia przypadkowego nie było i składamy kostkę i resztę tej części do pierwotnego stanu.


Teraz strona kierowcy.
Lokalizujemy puszkę z bezpiecznikami, w niej zieloną kostkę, a w niej czerwony kabel z czarnym paskiem znajdujący się w dolnym rzędzie drugi o prawej.
Kawałek od puszki go przecinamy.
Widoczny jest na tym zdjęciu:
http://img209.imageshack.us/img209/3869/img7325pw2.th.jpg (http://img209.imageshack.us/my.php?image=img7325pw2.jpg)

Na końcówkę kabla idącą do puszki zakładamy złączkę samiczkę, na drugą razem z kablem, który pociągnęliśmy przed chwilą od kostki za zapalniczką, samca.

Na kable z dimmera zakładamy odpowiednio:
Na kabel zasilający dimmer +12V samca i łączymy z kablem idącym do puszki bezpieczników
Na kabel wychodzącego napięcia z dimmera (V out) samiczkę i łączymy ze złączką w którą są wpięte kabel do kostki za zapalniczką i kabel który przecięliśmy (idący dalej gdzieś pod deskę)
Widoczne to jest na zdjęciu poniżej (przy czym u siebie połączyłem kabel od kostki za zapalniczką do złączki razem z V Out do dimmera)
http://img209.imageshack.us/img209/4478/img7321xr5.th.jpg (http://img209.imageshack.us/my.php?image=img7321xr5.jpg)

Minus z dimmera przymocowujemy gdzieś do metalowego elementu karoserii.


A tak wygląda efekt pracy dimmera na diodach:
Pełna jasność:
http://img527.imageshack.us/img527/9450/img7346at1.th.jpg (http://img527.imageshack.us/my.php?image=img7346at1.jpg) http://img205.imageshack.us/img205/3961/img7336ow1.th.jpg (http://img205.imageshack.us/my.php?image=img7336ow1.jpg) http://img258.imageshack.us/img258/470/img7361xb4.th.jpg (http://img258.imageshack.us/my.php?image=img7361xb4.jpg)

Mniej więcej połowa skali:
http://img527.imageshack.us/img527/2299/img7348vn1.th.jpg (http://img527.imageshack.us/my.php?image=img7348vn1.jpg) http://img258.imageshack.us/img258/9756/img7364hd0.th.jpg (http://img258.imageshack.us/my.php?image=img7364hd0.jpg) http://img505.imageshack.us/img505/396/img7365ru5.th.jpg (http://img505.imageshack.us/my.php?image=img7365ru5.jpg)

W najniższym ustawieniu zegary są praktycznie ciemne (dla aparatu całkowita ciemność). Przy czym diody przystosowane na 12V firmowo (np. zamienniki do podświetlenia zegarów) ściemnieją się bardziej niż zwykłe z opornikami

Oraz filmik w niskiej rozdzielce (mniej miejsca) aby pokazać prace dimmera + kojąca muzyczka z radia :aloha: :
http://video.google.pl/videoplay?docid=-5935164149141377307&q=dimmer+civic&total=1&start=0&num=10&so=0&type=search&plindex=0


Efektem ubocznym takiego podłączenia jest też sterowanie jasnością podświetlenia zegarka, tzn. na maksie jasności świeci ciemniej (jak przy zapalonych światłach). Ale jak odrobinę się zmniejszy i aż do samego min świeci mocniej (jak przy zgaszonych światłach). Po przecięciu tego kabelka z tyłu zegarka nie będzie tego efektu


Co do podłączenia oryginalnego dimmera, to może być tak samo, bo z budowy układu tak by wynikało. Bieguny na oryginalnym to najprawdopodobniej od góry: +, -, V Out. Czyli tak jak na schemacie Home made.
Niestety nie miałem możliwości sprawdzić z oryginalnym, gdyż mój był uszkodzony.
Jak ktoś to sprawdzi, niech da znać.


Pozdrawiam Efyr

emg
11-09-07, 08:14
Trzeba to do tekstów wrzucić, parę osób skorzysta

airman
11-09-07, 11:56
Tego potrzebowałem, niedługo biore się za konstrukcję dimmera :) a potem moze uda sie kupić, oryginalny.. Wielkie gratki za tekst! Pozdr

Roslina
11-09-07, 12:11
Efyr
a jak zrobiles biale podswietlenia tablic i przyrzadow?

Efyr
11-09-07, 12:26
Białe diody, przy czym w zegarach trzeba zmyć niebieską farbę. Przy zegarach temp i paliwa się nie da, więc tam dałem dodatkowe dwa fluxy (mają jeszzce bielszą barwę).
Przy panelu nawiewu też białę diody.
Walcze jeszcze z przyciskami ogrz. tylniej szyby i przeciwmgielnymi, bo mają mocny niebieski filtr, którego nie da się zmyć bez uszkodzenia ikonki.

Był topic jak zrobić takie podświetlenie

siwy
11-09-07, 12:37
trzeba koniecznie napisac ze instrukcja jest do Vgen, bo w VI gen nie ma opcji sciemniania podswietlenia wskaznikow, praca dimmera oryginalnego jest oparta na sterowaniu masą. a cała deska w VIgenie, korzysta z jednej masy. Wiec bedziemy regulowac tez napieciem obrotomierza itd...

co innego w wersjach ktore maja wiazke do dimmera oczywiscie, ale wiekszosc civicow VI gen jej nie ma, no chyba ze od nowosci ma dimmer.

Pozdrawiam
AM

MacK
11-09-07, 14:12
Efyr, ta kontrolka "otwartych drzwi" jest stock'owa czy dorabiałeś ??
masz jeszcze jedną od "otwartej klapy bagażnika" czy ta co masz jest właśnie od klapy i może drzwi jednocześnie ??
a za tekst :piwo2:

Efyr
11-09-07, 15:19
Dorobiona, reaguje tylko na otwarte drzwi, osobna jest do klapy.
Dorobiłem sobie jeszcze krótkich świateł i Vteca, na więcej miejsca nie mam, bo mam jeszcze oryginalną od tylnego mostu.



siwy to że masa jest wspólna z czymś innym nie ma żadnego znaczenia, bo tym home made podpinasz się pod plus, a ten zapewne jest tylko do żarówek do podświetlenia, więc powinno być ok.
Ale trzeba by posprawdzać miernikiem pod które kostki się podpiąć



Acha o jednej rzeczy zapomniałęm napisać:
Efektem ubocznym takiego podłączenia jest też sterowanie jasnością podświetlenia zegarka, tzn na maxie jasności świeci ciemniej, jak odrobinę się zmniejszy do samego min świeci mocniej. Tak jak po przecięćiu tego kabelka z tyłu zegarka

airman
11-09-07, 18:58
Witam. Zmontowałem już Dimmer :d
Foto z próbnym połączeniem elementów(zegary to dioda, a zasilanie z zasilacza sieciowego 12v)
http://img258.imageshack.us/img258/5522/p9111201bg0.th.jpg (http://img258.imageshack.us/my.php?image=p9111201bg0.jpg)
A tu fotka po wsadzeniu całości do kawałka pudełka od Tiktaków :)
http://img258.imageshack.us/img258/7265/p9111202sq9.th.jpg (http://img258.imageshack.us/my.php?image=p9111202sq9.jpg)
Zamontowany bez problemu według poradnika Efyra, schowany pod oslona bezpieczników.

Całość ogólnie śmiga dobrze, mały mankament to zegarek o czym wspomniał Efyr(ja go będę przyciemniał na niebiesko wiec mi nie przeszkadza), druga sprawa ze gdzieś po zmniejszeniu o około połowe intensywności podświetlania, diody w przyciskach też przechodzą w tryb bez świateł i walą po oczach,na szczęście aż tak bardzo zegarów i tak nie bedę ściemniał.

Jeszcze raz dzięki za poradnik, bo sam bym tego dimmera nie ogarnął :d

siwy
11-09-07, 20:01
Efyr, a czy sciemnienie zegarka badz jego rozswietlenie nie wplywa na jego "przeklamanie" - jezeli mozesz to please sprawdz, bo ja u siebie jak podpinalem dimmer to pominalem zegarek z tej obawy.

Generalnie masz racje, Wy walicie tu sterowaniem plusem, a to zupelnie inna historia...
sorki za zamieszanie :)

Efyr
11-09-07, 20:57
Raczej nie powinno, gdyż tam jest przekaźnik przełączający się w tryb nocny (ciemniejszy) jak dostanie 12 V. Te 12 V idzie na kabel po zapaleniu świateł. Dlatego niektórzy przecinali ten kabel, aby zegarek się nie ściemniał, bo w dzień też na światłach się jeździ i go nie widać.
Tu po prostu jak obniżymy delikatnie napięcie, on już nie ma 12V, tylko mniej, więc dla niego to tak jakby kabel był przecięty, albo światła wyłączone.

Może mieć to plus, bo lekko przyciemnione zegary (u mnie na diodach na maksymalnej jasności oślepiają w nocy, więc i tak przyciemniam) zegarek będzie świecił jaśniej. Czyli dla tych co chcieli odcinać kabel, już nie muszą, bo wystarczy delikatnie przyciemnić dimmerem.


Niestety teraz mam auto rozkopane i nie sprawdzę, czy wpływa to na ustawienia zegarka, ale miałem dimmer przez kilka dni i nie zauważyłem aby zegarek się przestawił.
Zresztą jak ludzie przecinają całkiem ten kabelek i działa dobrze, to tu tym bardziej nie powinni być żadnych anomalii

Zresztą co do zegarka, to jak znajde wolny czasi i dostane odpowiednie części, to pobawię się, aby sam się ściamniał/rozjaśniał w zależności od tego czy jest ciemnoi czy jasno.
Też rozwiązanie bardzo proste i nie drogie, wystarczy fotorezystor.

[ Dodano: Wto 11 Wrz, 2007 ]
airman jeżeli Ci za bardzo się ściemnia, to można wpiąć opornik miedzy układem a potencjometrem i wtedy zastosować o tyle niższy potencjometr ile ma wartość opornika.
W skrócie opornik ustawiony na zerowy opór daje maksymalne ściemnienie, napięcie wtedy wynosi 3 albo 5 V, nie pamiętam już dokładnie.
Natomiast przy oporze w okolicy 220 K układ przepuszcza największe napięcie, mniejsze o jakieś 0.3V od wchodzącego.

Czyli jak chcemy aby mniej się ściemniało dajemy opornik, aby nie zejść opornością do zera. A potencjometr o niższej wartości, gdyż te 220K układ uzyska szybciej, bo się zsumuje z opornikiem, i po prostu będzie się dalej kręcił zwiększając oporność a już nie będzie to wpływać na jasność podświetlenia.


PS Ale widzę na fotkach, że ty to sprawdzałeś na zasilaczu. A w samochodzie po odpaleniu voltarz sięga ponad 14V, więc najpierw sprawdź w aucie, zanim będziesz zmieniał oporności, bo może się okazać, że wszystko ok.
Zresztą tak dobrałem te wielkości – na diody, nawet na maksymalnym ściemnieniu nadal lekko się żarzą, więc praktycznie całą skala jest użyteczna.

I pamiętaj aby dać jakiś radiator, oraz by się nie stykał z niczym ten radiator. I jak chcemy to włożyć do jakiegos pudełka, to zostawić otwory aby nagrzane powietrze miało gdzie uciekać, nawet oryginalny miał otworki w obudowie.

siwy
11-09-07, 22:47
Tylko ktory kabel przecinaja? masowy czy plusa?

MacK
11-09-07, 23:24
mam jeszcze oryginalną od tylnego mostu.
sorry za OT ale proszę dawaj fotę jak to wygląda bo nie miałem jeszcze okazji takowej zobaczyć :speszony:

Efyr
12-09-07, 00:44
Mało wyraźne, ale nie mam innej fotki:
http://img211.imageshack.us/img211/5721/img7342nq1.th.jpg (http://img211.imageshack.us/my.php?image=img7342nq1.jpg)

Jest to rysunek z obiema osiami i kołami połączony wałem, na którym jest zaznaczony tylni most.
Kontrolka tylko w RTSi z ABSem. Włącza się przy rozruchu i gaśnie po rozruchu jak się depnie na pedał hamulca.

Zapewne czujniki ABSu są wykorzystywana do wyliczenia rozdziału mocy między osiami.

airman
12-09-07, 01:20
Tak jak juz powiedziałem, dimmer jest juz w aucie. Chodzi ok, raczej nic nei bede juz zmieniał, chociaż mam jeszcze jeden potencjometr 200k ohm. Ewentualnie sprawdze jak z tym chłodzeniem, bo cos na styl radiatora jest, ale przewietrzanie marne :/
Zakładam że chodzi o to aby temperatura nie uszkodziła układu? Bo chyba nic topić sie nie powinno?

siwy
12-09-07, 10:27
Efyr, byly po prostu Hondy Civic 4x4 w specyfikacji Japonskiej, jakis czas temu, bodajze za 2000zl byl do pogonienia caly zestaw do swapa z Lublina, na szczescie zostal w Lublinie i bedzie maly *******alacz 4x4 w Lublinie.

:aloha:

moglbys mi odpowiedziec na pytanie ktory kabel przecinaja? i czy da sie dostac do zegarka nie rozwalajac calej przedniej konsoli ?? :d chyba nierealne, ale trudno, rozbiorę drugi raz :bicie:

Efyr
12-09-07, 11:12
Raczej się nie da bez ściągania dostać do zegarka. A fotki który kabel, to musisz poszukać bo ja w to się nie bawiłem, był taki topic temu poświęcony. Jak się przetnie to cały czas świeci jaśniej.

Że były 4x4 to wiem, bo sam mam taką.
A co do swapa 4WD, to raczej ciężko zrobić, bo inny bak, inne podwozie - miejsce na wał i na tylko most, inna skrzynia, inne tylne zawieszenie, komputer sterujący i inne duperele.
Czyli wychodzi, że gorzej niż swap silnika.

siwy
12-09-07, 15:15
Że były 4x4 to wiem, bo sam mam taką.
A co do swapa 4WD, to raczej ciężko zrobić, bo inny bak, inne podwozie - miejsce na wał i na tylko most, inna skrzynia, inne tylne zawieszenie, komputer sterujący i inne duperele.
Czyli wychodzi, że gorzej niż swap silnika. jest zestaw w Lublinie ze wszystkim ;) bak wał skrzynia - totalnie wszystko, co do srubki.

tak btw to masz wypasna wersje - z NAVI. masz moze swoj temat tutaj? chetnie zerkne.


Pozdrawiam
AM

Efyr
12-09-07, 15:29
Chyba się nie zrozumieliśmy, ja mówie o 5 Gen

Ale koniec ot bo nas modzi pogonią

Fish
24-01-08, 23:43
nie dokonca rozumiem opis. czy ma ktos moze jakis schemat jak podlaczyc orginalny dimmer ?

szczypior88
30-10-09, 16:43
to samo chciałem zapytać...Skoro kupiłem oryginalny Dimmer od koleszki z forum to jak go podłączyć? jest tam juz gotowa wtyczka? Mam Eg 4 '93 rok

raq22100
30-10-09, 16:44
w manualu nie ma? do 5D jest ;D

szczypior88
30-10-09, 16:46
ja w kabelkologii jestem cienki jak dupa węża stąd moje pytanie;]

raq22100
30-10-09, 16:51
W takim razie nie wiem czy sobie poradzisz... Musisz od każdego przycisku i deski (tutaj juz nie duzy problem) znaleść masę obciąć i dać masę od dimmera a do dimmera musisz poprowadzić masę z aku (czy z karoserii, chodiz oto aby masa była stała) i kabelek od włącznika świateł.

szczypior88
30-10-09, 16:53
Czyli nie mam wtyczki na gotowo? Troche lipa...
Sprobuje z ojcem ogarnąć - jest elektronikiem z hobby wiec pewnie da rade:D

raq22100
30-10-09, 16:56
Tzn. ja pewny nie jest jak jets u Ciebie. Wiem że w 5D wtyczki nie ma. Da radę, tylko że jest sporo rozkręcania i raczej więcej trzeba czasu niż wiedzy

szczypior88
30-10-09, 17:00
oki zobacze jak jest u mnie...Pewnie też nie ma jak znam życie. Dzięki za zainteresowanie moim pytaniem:) pozdro

embargo
02-07-10, 19:35
Mam pewien problem w układzie zastosowałem oryginalny potencjometr od dimmera z 5gena 100KOhm i po podłączeniu według schemat przyciemnia mi tylko podświetlane guziki z panelu nawiewu a cała reszta nie świeci wogóle... :( o co chodzi?
przy czym jeżeli wętknę przewód V OUT w gniazdo puszki bezpieczników gdzie wchodzi przewód czerwono czarny to świeci się podświetlenie licznika ale bez zmiennego potencjału.

-=GrZeSiEk=-
13-07-10, 20:21
Mam pytanie posiadam dimmer od preludy tylko nie mam orginalnej wtyczki i nie wiem jak go poglaczyc tzn gdzie podlaczyc plus mase i wyjscie z dimmera. Dimer posiada 5 pinow

raq22100
13-07-10, 22:05
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showpost.php?p=784789&postcount=13

-=GrZeSiEk=-
13-07-10, 23:06
Ja mam na 5 pinow a nie na 8

raq22100
14-07-10, 19:33
To go rozbierz i zobacz, łatwo sie rozbiera

-=GrZeSiEk=-
14-07-10, 21:30
To go rozbierz i zobacz, łatwo sie rozbiera

Rozebralem i co dalej, nie bardzo wim jak podlaczyc a nie chce zepsuc

raq22100
16-07-10, 18:39
To moze daj fotke z widocznymi ścieżkami.

-=GrZeSiEk=-
19-07-10, 16:43
To moze daj fotke z widocznymi ścieżkami.

Prosze bardzo
http://images39.fotosik.pl/312/b8903a485f604b5am.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b8903a485f604b5a.html)

raq22100
19-07-10, 18:49
Bardziej go rozbierz. trzeba zobaczyc ktore sciezki jak sa podlaczone do potencjometra.

-=GrZeSiEk=-
20-07-10, 14:02
Bardziej go rozbierz. trzeba zobaczyc ktore sciezki jak sa podlaczone do potencjometra.

http://images49.fotosik.pl/317/d98c8c84644efc5am.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d98c8c84644efc5a.html)http://images40.fotosik.pl/312/b50d92765426d960m.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b50d92765426d960.html)http://images43.fotosik.pl/316/418e9ac6884d0825m.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/418e9ac6884d0825.html)

raq22100
20-07-10, 18:33
Kurde nei widzę do czego prowadzą ścieżki. Wszystkie sa wykorzytywane? Powinne być dpołączone tylko 3.

-=GrZeSiEk=-
21-07-10, 06:38
Kurde nei widzę do czego prowadzą ścieżki. Wszystkie sa wykorzytywane? Powinne być dpołączone tylko 3.

Te boczne prowadza d pokretla po bokach a te srodkowe wchodza od dolu do pokretla

raq22100
21-07-10, 09:55
No to jeden boczny masa, drugi boczny masa wychodząca. I ktorys ze srodka (mozliwe ze sa smotkowane, albo podłaczony jets tylko jeden) plus.

-=GrZeSiEk=-
23-07-10, 15:56
To nikt nie wie jak podlaczyc ten dimmer

Zawa
11-08-10, 10:34
witam moze mi ktos powiedziec jak podpiac orginalny dimmer do Vgena ? kupilem orginalny sa 3 piny ale nie wiem ktory jak podlaczyc gdzie dac + gdzie - a gdzie v out... i czy orginalny dimmer bedzie prawidlowo dzialal jak podepne go tak jak jest to opisane na poczatku tekstu....

majkelfu
17-08-10, 00:50
wg tego schematu zrobilem taki schemat plytki drukowanej. wyglada inaczej niz oryginal ale chyba bedzie spelnial swoja role. chyba trzeba bedzie troche pomniejszyc przed zrobieniem.
http://a.imageshack.us/img444/8585/dimercopy.jpg
i bez opisu:
http://a.imageshack.us/img819/7253/dimercopyclean.jpg

MJK jako podpis. mozna sobie usunac, bo w sumie teoretyczny schemat nie byl moj. ja pewnie sie dobiore i zrobie to na plytce uniwersalnej.

-=GrZeSiEk=-
17-08-10, 15:11
Ponawiam prozbe niech mi ktos powie jak podlaczyc dimmer z preludy 4, fotki ponizej.
http://images49.fotosik.pl/317/d98c8c84644efc5am.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d98c8c84644efc5a.html)http://images40.fotosik.pl/312/b50d92765426d960m.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b50d92765426d960.html)http://images43.fotosik.pl/316/418e9ac6884d0825m.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/418e9ac6884d0825.html)

airman
18-08-10, 14:20
Zapewne jest jakiś manual do preludy, tak jak do 5gena. Tam powinieneś znaleźć opis dimmera i dowiesz się za co odpowiada każdy pin.

Groszek493
19-07-12, 20:38
Od ostatnich dwóch tyg. zgłębiałem doszczętnie temat i już tłumaczę :
OEM Dimmer steruje masą i jeśli nie ma się zegarów USDM z odprowadzoną masą oświetlenia to trzeba z każdej żarówki wyprowadzać szeregowo masę jeżeli chodzi o podłączenie to od góry : +.-.Vout. Ale to zabieg bez sensu bo Vout trzeba podpinać pod : Zegary (j.w. albo wer. USDM i zaznaczam że te z EG6, SiR, SiRII i all JDMshit nie mają również wyprowadzeń tak jak EU), Przyciski do każdego podpinamy pod masę, panel nawiewu - również. Wtedy dopiero OEMowy działa jak należy ale do wer. EU a nie mniej jak 90% ma takie zegary bez wyprowadzonej masy oświetlenia lepiej jest połączyć OEMową obudowę z dimmerem zrobionym przez Efyr'a. Wtedy podpinamy to jak na 1szej stronie i wszystko hula. Ja już pokupowałem materiały i na dniach bd to robić. Ale sprawdzałem i to najlepsze rozwiązanie. No chyba że komuś się chce wyprowadzać z 6 żarówek masę to wtedy i OEM można podpinać :)

sensej
20-07-12, 23:58
mam oem dimmer do VIgen.
zlokalizowalem przewod + do oswietlenia deski rozdzielczej w puszce bezpieczników, wspiąłem sie w niego dimmerem, pociągnąłem mase do karoserii i nic sie świeci :/
w nastepnym tyg polutuje dimmer według info z tego tematu, zobaczymy co wyjdzie :)

Groszek493
27-07-12, 11:52
Jak polutujesz a wkładał byś w oem obudowę to byłbym si sensej bardzo wdzięczny jeśli pstrykniesz jakieś zdjęcie polutowanego bo też już trochę czasu mam z tym rebus bo mi żaden potencjometr nie pasuje do oem obudowy :(

sensej
27-07-12, 12:29
Mam pewna wizje, ale czy sie uda to zobaczymy jak przyjda zamowione cześci z alledrogo.

Efyr
27-07-12, 18:56
Znalazłem jakieś stare fotki, ale na pytanie nie odpowiem, bo już nie pamiętam jak to robiłem
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c78d8c0451c46ec6.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/670c0f63a400eba0.html

Groszek493
28-07-12, 15:29
Widzisz Efyr ! Choroba jasna ponad 2 tyg. czekania i w końcu wiem jak to ogarnąć dzięki tym fotkom :)

sensej
04-12-12, 17:52
Rozwalił ktoś system i wie gdzie idzie kabel masowy od podświetlenia zegarów i reszty konsoli ;p ? czy może jest kilka takich kabli ?