Zobacz pełną wersję : Problem z grzaniem
Ciastek xD
11-09-12, 22:51
Witam
Mam parę problemów, które mam nadzieję pomożecie rozwiązać.
Od jakiegoś czasu grzeje mi się silnik (zwłaszcza gdy wrzucę trójkę lub gdy troszkę jej dam w gaz) i nie mogę zlokalizować przyczyny. Wymieniłem już termostat i chłodnicę wraz z wentylatorem oraz zbiornik wyrównawczy i przez pewien czas był spokój (ok. miesiąca). Zauważyłem że w ekspresowym tempie znika mi płyn i nie mam pojęcia gdzie. Na poprzedniej chłodnicy wyraźnie były widać zacieki, a na obecnej nic. Pompy wodnej jeszcze nie wymieniałem ponieważ nie chce czegoś s*******ić z rozrządem. Jeszcze mnie ciekawi, może ktoś miał z tym styczność, po wyłączeniu silnika wyraźnie słychać jakieś "cykanie" spod maski. Gdy rozmawiałem z pewnym mechanikiem stwierdził że to amortyzatory ale po otworzeniu maski słychać to "cykanie" gdzieś w okolicy silnika.
Jeżdżę Civic'iem Vgen coupe 1.5
A wiec tak, najpierw dobra wiadomość, to cykanie to zapewne układ wydechowy, po wyłaczeniu silnika ochładza sie co powoduje takie własnie cykanie, wiec tym sie przejmowac nie musisz, u mnie jest tak samo. A ta zła wiadomość to ze najprawdopodobniej do wymiany masz uszczelke pod głowicą. No ale zanim zabierzesz sie za naprawe musisz sie upewnic ze to to i wyeliminowac reszte. Skoro nie termostat i chlodnica nowa, to sprawdz na poczatek czy nie masz wyciekow zewnetrznych, a mianowicie jak pojezdzisz autem i zaparkujesz to podstaw pod silnik jakis karton, sprawdz po jakims czasie czy suchy. Jest mozliwosc ze pompa ci przepuszcza, ale powinienes zlokalizowac ten wyciek. Jesli nic takiego nie ma to raczej pewne ze UPG. ale zeby sie upewnic jest kilka sposobow, odpal silnik dolej wody do chodnicy odpowietrz uklad tyle ile sie da, sprawdz czy woda w chlodnicy ci bombelkuje, jesli bombelkuje powachaj czy smierdzi spalinami, jesli tak to uszczelka. Jesli nie zobacz do oleju czy nie jest rozrzedzony, pod korek oleju czy nie ma dziwnego osadu, w wyrownawczym czy nie ma oleju oraz czy ci kopci na bialo. Jak juz sie upewnisz ze to uszczelka to nie kupuj czasem jakiegos zamiennika, naprawde warto zainwestowac w oryginal jesli chcesz zapomniec o problemie znikajacego plynu i grzaniu. Przy okazji wymien pompe i rozrzad jesli tego nie robiles. Pozdro i nie lam sie przechodzilem przez to samo :P
Ciastek xD
12-09-12, 09:52
Dzięki wielkie ;) właśnie obawiałem się że to UPG ale jeszcze się upewnię tak jak mówisz oraz wymienię ta pompę (a tak nawiasem mówiąc to rozrząd też?) Jeszcze raz dzięki i jak posprawdzam wyżej wymienione rzeczy dam znać ;)
Jeśli go nie wymieniałeś od zakupu i nie masz pewności kiedy on byl ostatnio wymieniany, to wymieniaj, bo z zaworami wbitymi w tłoka nie ma zartów :P
Ciastek xD
13-09-12, 00:28
Okej, rozumiem. Sprawdziłem też jak kazałeś wymienione wyżej możliwości i bombelkować bombelkuje natomiast płyn był w zbiorniczku dość mętny i czuć było trochę spalinami aczkolwiek nie jestem pewien. Już i tak umówiłem się z mechanikiem na kontrol i ewentualną wymianę UPG więc poproszę go też o wymianę pompy z rozrządem.
Nie wiem jak zaufanego masz mechanika, ale upewnij sie ze załozy oryginalna uszczelke i da głowice do splanowania i sprawdzania szczelnosci, przy okazji niech pomierzy dlugosc szpilek głowicy czy sie nie rozciagneły. Nasze hondy sa wrazliwe na najmniejsze detale jesli chodzi o szczelnosc UPG. Ja na poczatku mojej przygody z honda i motoryzacja, zielony w temacie, oddalem hanie do mechanika, partacz nawet glowicy nie splanował. Po 15k kilometrów uszczelka zaczela przepuszczac i problem powrocił, postanowilem sam sie tym zajac, oryginalna uszczelka i wszystko wg manuala, do tej pory jezdze i mam spokoj. Jak zdjalem głowice to uszczelka w miejsach kanałow wodnych napuchła chyba na cm, jak by z papieru była, taki shit mi założył. Powodzenia
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.