PDA

Zobacz pełną wersję : D15Z8 z wałkiem i klawiaturą od Y8



Djadi
10-09-12, 16:19
Planuję zrobić u siebie takie minieme jak w temacie i cieszyć się pełnym vtec'iem, auto porobione od strony dolotu, wydechu, skrzyni to teraz czas na serducho, czy ktoś z was robił taki przeszczep?, jakie są problemy ewentualnie co może mnie spotkać o czym nie wiem znalazłem temat o D15Z6 na wałku z D16Z6 no i da rade więc można są klubowicze którzy tego dokonali, a jak się sprawa ma z D15Z8? Swego czasu był użytkownik Wielki Szu z D15Z8 i on właśnie zrobił minime i wypluło coś koło 150km :D więc całkiem nieźle zapraszam do dyskusji :)

MadSkillz84
10-09-12, 16:49
Dołączam się do tematu,też mam d15z8 i też z chęcią bym coś takiego zrobił.

Djadi
10-09-12, 17:33
Dołączam się do tematu,też mam d15z8 i też z chęcią bym coś takiego zrobił.

Fajnie że ktoś się dołącza :) można pisać co potrzeba i dzielić się informacjami :) Na pewno komputer który można stroić bo obowiązkowo trzeba to wystroić po złożeniu czy np: P28

MadSkillz84
10-09-12, 17:59
Chętnie bym Ci udzielił fachowych technicznych informacji ale tak samo jak Ty nie wiem czy to będzie pasować,wiem że trzeba mieć p28 i tyle,aczkolwiek gdybym miał już głowicę od Y8 i resztę to napewno bym sam próbował to sklecić i przymierzać,ale nie stac mnie na taki luxus żeby kupić i wywalic jak nie bedzie pasować,dlatego sie dołaczam:P

Van_Dal
11-09-12, 09:26
wszystko tak samo jak d15z6 + wałek i klawa od d16z6 niczym się to nei różni oprócz przejściówki OBD
komp obowiązkowo z obsługą prawdziwego VTEC'a

Djadi
11-09-12, 14:03
wszystko tak samo jak d15z6 + wałek i klawa od d16z6 niczym się to nei różni oprócz przejściówki OBD
komp obowiązkowo z obsługą prawdziwego VTEC'a

Znalazłem wałek z kółkiem i klawiaturę od Y8 ponoć to pasuje i nie trzeba zakładać kółka regulowanego ani zmieniać aparatu zapłonowego natomiast tak słyszałem że jak sie wstawia wałek od Z6 to trzeba zmienić aparat

Van_Dal
11-09-12, 14:14
chodzi o wpust na wałku rozrządu że jest przesunięty o ileś tam stopni, w kazdym razie jak regulujesz zapłon na lampę to wyregulujesz na jakimkolwiek kółku ale które kółko jest lepsze (y8 czy z6 czy stare z d15z6) to już sam musisz poszukać

Djadi
11-09-12, 14:19
chodzi o wpust na wałku rozrządu że jest przesunięty o ileś tam stopni, w kazdym razie jak regulujesz zapłon na lampę to wyregulujesz na jakimkolwiek kółku ale które kółko jest lepsze (y8 czy z6 czy stare z d15z6) to już sam musisz poszukać

Mam też info ze kółko od D15Z8 Z6 jest takie same jak w Y8 natomiast D16Z6 ma już inne, generalnie potrzebuje

-P28
-przejściówkę OBD2 na OBD1
-wałek rozrządu z kółkiem od D16Y8
-klawiaturę od D16Y8

wiadomo że jeszcze nowy pasek i rolkę :) potwierdzi mi ktoś te bebechy ?

karas
11-09-12, 15:21
a nie myslales aby zaopatrzyc sie w wieksze wtryski podobno te z b18 sa p&p, przejsciowke obd2 na obd 1, kompa i wystroil to co masz teraz na wałku z ekono ?

mirasek
11-09-12, 19:10
Sprawdzałeś jakiego masz kompa u siebie? Przyjrzyj się kostkom :)
Nie jestem pewien ale kółko z Y8 może być zbędne.

Djadi
11-09-12, 19:26
a nie myslales aby zaopatrzyc sie w wieksze wtryski podobno te z b18 sa p&p, przejsciowke obd2 na obd 1, kompa i wystroil to co masz teraz na wałku z ekono ?

Znaczy jest tak, ja mam teraz wtryski od D16Y8 z informacji ktore wyszukalem to wtryski od B18C4 maja 220cc tyle samo co wtryski od Y8 pozatym seryjne wtryski spokojnie wystarczą do 170~180Km więc niema sensu wymieniac wtryskow, myślałem aby kupic kompa i przelotke i stroic teraz te bebechy ktore mam ale trochę mija sie to z celem, strojenie koszt 700zł wydam i pewnie takich osiagow nie zobacze jak po wymianie walka i bedzie mnie korcilo co by bylo gdyby a kasa poszła, dlatego wolę pozbierać graty wstawic i wtedy stroic wydam kase ale bede wiedzial na co :)

Van_Dal
11-09-12, 19:38
jak chcesz wstawić wałek + kalwiatórke to o nie ma sensu bo osiągów nie polepszysz a jedynie będzie gorzej

Djadi
11-09-12, 22:40
jak chcesz wstawić wałek + kalwiatórke to o nie ma sensu bo osiągów nie polepszysz a jedynie będzie gorzej

Dlaczego uważasz że będzie gorzej wyjaśnij mi to ?

Van_Dal
11-09-12, 23:02
sory ale troche zmęczony byłem i nie dopisałem że to wszstyko nei ma sensku bez wstawiania kompa typu p28 lub po taniości jakiegoś kompa z d16y8

chodzi o to że moment załączenia Vtec'a d d15z8 (przyp czylie zmiana pracy z 12V na 16V) to przy pełnym wciśniećiu pedału gazu około 2000 czy ciut mniej obrotów
jak przy takich obr ząłżczy ci sie prawdziwy vtec to silnik dostanie poprostu wielkiego muła ... nie mówią już o spalaniu ubogiej mieszanki na 16V

anticorr
09-10-12, 22:41
Przy D15Z3 niestety nie jest tak różowo już z wałkami, klawiaturami itp.:) Mianowicie aby wykonać operację minime przy tym silniku to trzeba:
-uzbrojona głowica od D16Z6 ~600zł
-tłoki i korby o D15B2 ~200-300zł
-ECU P28 ~300zł+ strojenie
-sonda 4żyłowa ~ 50zł
-grubsza uszczelka 0,6mm ~?
Więc wprawne oko zauważy że z tego silnika pozostaje w zasadzie sam blok z wałem... Przy wrzuceniu samej czapki od Z6 jest tak wysoko że CR wychodzi 7,2:1 więc to nie jedzie, dopiero zmiana tłoków od B2, od Z6 będą wystawały da CR na poziomie 10,2:1 co jest już bezpiecznym wynikiem wtedy autko zdrowe powinno się legitymować mocą ok. 140KM. Jak dla mnie gra nie wart w ogóle świeczki lepiej SWAP, chyba że ktoś ma czas i fakultet z rzeźbiarstwa :) Zresztą widać cenowo że w kwocie ok.1500zł może to wyjść.

Daniello205
11-10-12, 16:42
Panowie może wam ten temat pomoże ;) http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?149038-d15z6-z-walkiem-i-klawiatura-z6
a jak nie to kontaktujcie się z jego autorem może wam coś więcej pomoże :)