Zobacz pełną wersję : Światła dzienne
Witam,
marzą mi się ledowe światła do jazdy dziennej.
Wiem, że są gotowe zabudowane ledy z wybitą na kloszu homologacją ale one kosztują od 35 zł.
Znalazłem takie coś, kiedyś kupiłem taką taśme bo chciałem w bagażniku lepsze oświetlenie zrobić.
http://global.images8.fotosik.pl/315/7ae1c0eab868941f.jpg
Czy takie oto paski można zastosować jako światła do dziennej jazdy?
Chciałbym, żeby wyglądało podobne do tego: http://global.images8.fotosik.pl/306/abca59634905dce4.jpg
Są paski o długości 24 i 48 cm. Więc 48 myśle by był dobry.
Czy można takie paseczki stosować do dziennych?
Nie wiem, czy można, ale zrób lepiej to oświetlenie w bagażniku...
Może Tobie nie potzrebne ale mi ta mała żaróweczka nic nie podświetla a tak się składa, że jak na złość jak jest ciemno to ja muszę przeszukiwać bagażnik.
Pasek ledowy spokojnie możesz sobie strzelić przyklejając od spodu do półki / zrobić nawet kabelek na wtyczce czy wsuwkach, który możesz rozpiąć wyciągając w razie potrzeby tylną półkę.
Jest wiele opcji i jak komu wygodnie.
Co do opcji drugiej, absolutnie nie w moim guście. A czy można ... ? Niech się ktoś wypowie.
Wkładaj to do bagażnika, tam nie widać.
I jeszcze dla potomności:
Stan prawny: styczeń 2011r.
Tekst jednolity prawa o ruchu drogowym
RUCH DROGOWY
Rozdział 5 - Porządek i bezpieczeństwo ruchu na drogach
Oddział 3 - Używanie świateł zewnętrznych
Art. 51.
Świateł dziennych można używać zamiast obowiązkowych świateł mijania w warunkach normalnej przejrzystości powietrza, od świtu do zmierzchu. Na kloszu lampy musi widnieć nieusuwalne oznaczenie homologacji E oraz RL.
Lampy do jazdy dziennej muszą być zainstalowane:
Symetrycznie względem osi pojazdu
Na równej wysokości
W odległości od ziemi do dolnej krawędzi lampy minimalnie 25 cm, od ziemi do górnej krawędzi maksymalnie 150 cm
Odległość między lampami mierzona od wewnętrznej krawędzi nie może wynosić mniej niż 60 cm, chyba że szerokość pojazdu jest mniejsza niż 130 cm - wtedy odległość minimalna wynosi 40 cm
Lampy nie mogą wystawać poza boczny obrys pojazdu lub być zamontowane dalej niż 40 cm od niego
Lampy włączają się automatycznie po ustawieniu urządzenia zapłonowego w pozycji umożliwiającej uruchomienie silnika (lub po jego uruchomieniu)
http://www.swiatla.auto.pl/obrazki/montaz-cz.jpg
OK, czyli nie można takich:p Dzięki!, tego potrzebowałem :)
A czy zwykłe halogeny przeciwmgielne można potraktować jako światła do jazdy dziennej? Spełniają chyba wymagania co do rozmieszczenia.
To trochę naciągane, ale ciekaw jestem, czy dałoby się to wyperswadować podczas kontroli.
wymagania co do rozstawu spełniają. ale to są przeciwmgielne a nie dzienne, wystarczy (tak mi sie wydaje) okrągle ledy włożyc, są takie okrągłe po 4 ledy w żarowce.
mam jeszcze jedno, może dla niektórych glupie pytanie. Czym różnią się swiatła dzienne led za 35 zł od tych za 100 zł, jedne i drugie mają po 8 led, obie homologacje (e4, RL - na kloszu). diody bez wątpienia są jakieś lepsze a co poza tym?
daj sobie na luz z tymi ledami. Szkoda szpecic hanke
http://allegro.pl/swiatla-jazdy-dziennej-dzienne-automat-led-vat-e4-i2642303572.html jak dla mnie to coś takiego z homologacją . Wbudowany automat powoduje że po uruchomieniu silnika same się załączają a po uruchomieniu świateł postojowych gasną .
ale akurat automat wbudowany czy niewbudowany to bez różnicy. cały automat to przekaźnik 541 ktory trzeba odpowiednio podłączyć. cena ok 10zł ale są też w zestawach razem z ledami. widziałem na allegro po 19 zł z tym przekaźnikiem.
chyba nie ma sie co sugerować tym że lepszy ten co ma wbudowany.
Też mi się wydaje że działają jednakowo ... trochę więcej roboty jest z normalnym przekaźnikiem 541 tylko nie wiadomo jak jest z trwałością wbudowanego przekaźnika i ewentualną naprawą . Więc kwestia wyboru należy do Ciebie .
Ja chciałbym dopaść coś takiego:
http://allegro.pl/led-drl-dzienne-ha...495088370.html
żeby mieć możliwość włączania halogenów, przy jednoczesnym posiadaniu ledów a'la ringi, w jednym urządzonku.... tylko cena zniechęca....
Ja chciałbym dopaść coś takiego:
http://allegro.pl/led-drl-dzienne-ha...495088370.html
żeby mieć możliwość włączania halogenów, przy jednoczesnym posiadaniu ledów a'la ringi, w jednym urządzonku.... tylko cena zniechęca....
Wklej jeszcze raz linka bo nie działa!!!!!!!!!!!!!
Ja chciałbym kupić takie LED-y i zamontować je zamiast halogenów (prawy ciągle pęka:P):
http://allegro.pl/show_item.php?item=2667870992&msg=Obserwujesz+t%C4%99+transakcj%C4%99.%3Cbr+%2F% 3E%0D%0ANie+przegap+jej+zako%C5%84czenia.+Ustaw+pr zypomnienie+w+zak%C5%82adce+%3Ci%3E%3Ca+href%3D%22 %2Fmyaccount%2Fwatch.php%22%3ETrwaj%C4%85ce%3C%2Fa %3E%3C%2Fi%3E.&watched=1&msgtoken=2115c2a3abfe1d62338ee15a0f666a574a80fea88 dffff9b62fb8b71e1e483bb
Wiecie może czy pasowałyby w otwory po halogenach? Wiem, że otwory wynoszą bodajże 85mm, ale czy ktoś już próbował takiej operacji i jeśli tak, to jak mu poszło?
Son - Goku
04-10-12, 20:00
No akurat wielu z nas zwolennikiem ledów nie jest.
Aczkolwiek te co podałeś lepiej dają rade,niż te z paskiem.
W otwory akurat u Ciebie bez dużych kombinowań.
Masz polifta,więc wystarczy że zrobisz dziurę i dasz blaszki do mocowania tych halogenów.
Że nie jesteście zwolennikami LEDów to wiem ;) Ale stwierdziłem ostatnio, ze nie ma sensu kupować halogenu (jeden mam pęknięty) i użyć go może z 6 razy w roku. LEDy będą wyglądać podobnie (moim zdaniem nie zepsują za bardzo wyglądu), a będę je używał zdecydowanie częściej. A korzyści mimo że minimalne i tak będą większe niż z halogenów :cool:
Mimo wszystko wolałbym halogen z względu na większą moc i dużo większe pole świecenia .
Mimo wszystko wolałbym halogen z względu na większą moc i dużo większe pole świecenia .
... i wkurzanie kierowców z naprzeciwka :p
Poza tym LEDów nie używa się do oświetlania trasy, tylko do poprawienie własnej widoczności. Ja jeżdżę praktycznie tylko po mieście, więc używanie halogenów raczej odpada (dobrze wiem jak mnie irytują kierowcy używający halogenów w bezmgłowy dzień:mad:).
Nie wiem czy te ledy mają zdejmowaną oprawkę tą metalową, ale warto to sprawdzić bo miejsce na halogen nie jest płaskie i ta ramka może się źle komponować jak się nie da jej odczepić.
Nie wiem czy te ledy mają zdejmowaną oprawkę tą metalową, ale warto to sprawdzić bo miejsce na halogen nie jest płaskie i ta ramka może się źle komponować jak się nie da jej odczepić.
Kiedyś kupiłem do Forda taki komplet świateł do jazdy dziennej i ramka była mocowana z boku do lamp za pomocą normalnych śrub które można było wykręcić .
Mimo wszystko wolałbym halogen z względu na większą moc i dużo większe pole świecenia .
a zdajesz sobie sprawę, że za jazde na halogenach przy normalnej przejrzystości powietrza mogą doj...ć Ci mandat?
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.