Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Problem ze sprężynami. Pomocy !!!



cycu511
09-09-12, 14:21
Witam Panów. Pisze w sprawi sprężyn, a dokładniej tylnych sprężyn. Wszystko było dobrze jak latałem na seryjnych kółkach czyli 175/70 R13". Ale jak założyłem 195/50 R15" to pojawił się problem. A mianowicie jak usiądą dwie osoby z tyłu o wadze mniej więcej 90 kg to koła zaczynają mi ocierać o nad kola. Dodam że nadkola mam wyłożone plastikowa osłoną, próbowałem nagrzać i rozciągnąć osłonę tyle ile się da w miejscu gdzie ociera o oponę ale na nic się to nie zdało, a wiem że zdjęcie osłony nic nie pomoże bo i tak już jest rozciągnięta prawie do samej blachy. O przewiezieniu 5 osób nie ma mowy, co jest możliwe na oponie 175/70 R13 ". Ktoś mi powiedział że mam złe osadzenie felgi, mam 38 ET ale nie wiem czy w tym tkwi sęk. Czy są może jakieś sprężyny do cifa 6 gen żeby nie obniżyć tyłu względem serii ale żeby był sztywniejszy i żeby nadawały się do seryjnego amora ??? Czy takie rozwiązanie nie wpłynie na pogorszenie właściwości jezdnych ? Bardzo proszę o podsunięcie jakiegoś pomysłu.

Pozdrawiam

Wojtec12345678
09-09-12, 16:19
Jeżeli dobrze rozumiem to 15 calowa fela ma ET 38 tak ? Jeżeli tak to ET felgi jest dobre i ten "ktoś" wprowadza Cię w błąd...

Jakie masz springi na tyle ? Seria czy obniżone ?

Patrząć na średnice obu kół to różnica jest niezauważalna, więc wielkość kół można wykluczyć...

Myślę że problemem jest szerokość opony i za miękka sprężyna ...

Tak dla wyjaśnienia to taki zestaw co masz Ty czyli ET 38 195/50/15 jest w sam raz do cifa, ale zmęczona sprężyna i amor + szeroka opona daje taki rezultat

P.s. kilka linków niżej masz bliźniaczy temat :
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?152166-Utwardzenie-podniesienie-tylnego-zawieszenie

RazoR91
09-09-12, 17:24
ET swoją drogą, felga może być za szeroka.

Wojtec12345678
09-09-12, 22:19
ET swoją drogą, felga może być za szeroka.

Na bank nie ma więcej niz 7j a więc jest ok, jest jeszcze opcja tego że ma wspawane "źle" reperaturki

cycu511
10-09-12, 12:25
Średnica felgi to 6,5 cala. Sprężyny faktycznie miękkie. Nadkola były poprawiane ale raczej zrobione są dobrze. To prze od wewnętrznej strony. Nie wiem czy dobrze kombinuje ale ja bym wymienił sprężyny na jakieś twarde tylko bez obniżenia, czy wsadzić nowe seryjne ? Czy jak wymieniać to i amory ? Ostatnio przegląd robiłem to na kompie pokazało ze jest jeszcze z tyłu 52 % tłumienia na jednym i 51 % na drugim, wiec chyba nie najlepiej. zainteresowały mnie sprężyny teina twarde do seryjnego amora. Czy jeśli z przodu będę miał seryjne sprężyny a z tyłu twarde to jak to wpłynie na właściwości jezdne ? Co radzicie ?

scoobany111
10-09-12, 15:13
Jezeli amortyzatory maja po 50% to nadaja sie do wyrzucenia..generalnie zaczalbym od tego..jak nie chcesz za twardo a dobrze to standardowe amory KYB..

cycu511
10-09-12, 15:39
No ale same amory chyba nie załatwią sprawy jak sprężyny juz zmęczone. A co ze sprężynami ?

Wojtec12345678
10-09-12, 18:01
Najpierw zacznij od amorów to co masz to śmietnik ... może nie załatwi sprawy ale na pewno coś pomoże ... co do twardych sprężyn na seryjnym amorze będziesz miał ping ponga, więc jak twardy spring to i odpowiedni amor do tego

cycu511
10-09-12, 19:24
Zaznaczam że 4 miesiące temu wymieniłem wszystkie tuleje zawieszenia tylniego. Ale dobra najpierw wymienie amory, jak nie pomoże to wezme sie za spręzyny. A jakie amory polecacie ?

Wojtec12345678
10-09-12, 19:47
jak nie pomoże to wezme sie za spręzyny.

Podejrzewam że nie pomoże bardzo,ale i tak będziesz musiał je wymienić więc zrób to teraz, a jak będziesz wymieniał amory to odrazu ze springami, nie rób tego 2x


A jakie amory polecacie ?
To zależy jaki masz budżet, polecam KAYABA AGX ale nie wiem czy dostaniesz tylko na tył, może ktoś gdzieś załatwi :) a jeżeli chcesz jakieś użwyki to pisz na pw, znajomy ma seryjne za grosze do opchnięcia,tak jak i seryjne springi, możesz się od niego dowiedzieć czy coś się z nimi działo czy nie, i może byś wyeliminował to za grosze :) jak coś to mogę dać namiary...