Zobacz pełną wersję : Wyciekający płyn chłodniczy POMOCY
kamikazeCIVIC
06-09-12, 22:52
Witam mam mały problem a może nawet nie taki mały ponieważ strasznie dużo ucieka mi płynu chłodniczego praktycznie to na dystansie 20 km wyciekł prawie cały. Silnik zaczyna się gotować wskazówka na czerwonej kresce. Postawiłem samochód otworzyłem maskę i zauważyłem że najwięcej wody ucieka od strony rozrządu po prawej na dole czy to może być pompa wody ? myślałem też że może to być uszczelka pod głowicą ponieważ kopci na biało i z rury kapie trochę wody ( silnik D14A2 ) i tu moje pytanie jakiej najlepiej firmy kupić uszczelkę i jaki był by koszt tych części czyli uszczelki i pompy wody ? A i dodam jeszcze że na początku myślałem że układ był zapowietrzony i jak odkręciłem odpowietrznik ( ten przy pokrywie zaworów z przodu ) i leciała z niego tylko para a zbiorniczek wyrównawczy był pełen.
Z góry dziękuje za odpowiedź i pozdrawiam :D
jak kopci na biało to uszczelke wysrał.
Pasek rozrządu po kontakcie z płynem - do wymiany
Kiedy był rozrząd robiony ? Jeśli pompę i pasek wymieniasz, weź też rolkę np SKF
Silnik pewnie przegrzałeś, więc absolutne minimum to planowanie głowicy, komplet szpilek i uszczelka OEM. To już spore koszty. Może się okazać że od temperatury będą Ci puszczać uszczelniacze zaworów lub pierścienie olejowe... Innymi słowy kiepska sprawa, taniej może wyjść kupienie sprawnego słupka D14 niż remont tego.
Woda z rury leci bo masz katalizator, normalna sprawa.
kamikazeCIVIC
08-09-12, 13:48
Szczur[R]- Nie wiem kiedy rozrząd był wymieniany i tak przymierzałem do wymiany, zapomniałem dodać że nie leci ciepłe powietrze z nawiewu nastawiam na ciepłe i leci zimne cały czas, woda znika ze zbiorniczka wyrównawczego. A chłodnica jest pełna cały czas. Wąż górny jest tak gorący że nie można dotknąć a dolny jest ciepły ale nie gorący.
kamilrojek
08-09-12, 19:38
Ciepłe powietrze Ci nie leci bo masz zapowietrzony układ.
Jeżeli przegrzałeś silnik to nie przymierzałbym się do wymiany rozrządu a całego silnika, długo tak jeździłeś na temperaturą na czerwonym polu i bez wody?! Koszt tego co masz teraz prawdopodobnie do zrobienia to około 1200 zł. Nawet jeśli zrobisz to już nie będzie to samo, tak jak pisał Szczur[R] może lecieć reszta.
Szczur[R]- Nie wiem kiedy rozrząd był wymieniany i tak przymierzałem do wymiany, zapomniałem dodać że nie leci ciepłe powietrze z nawiewu nastawiam na ciepłe i leci zimne cały czas, woda znika ze zbiorniczka wyrównawczego. A chłodnica jest pełna cały czas. Wąż górny jest tak gorący że nie można dotknąć a dolny jest ciepły ale nie gorący.
Spalinami pewnie dmucha w płaszcz wodny i dlatego jest układ zapowietrzony. Co gorsza może się okazać że ktoś wcześniej jakieś uszczelniacze lał albo inne gówna. Sprawdź czy nie ma dziwnych osadów w chłodnicy, lub w wężu - spuść płyn z chłodnicy chociaż i wizualnie zobacz. Jak jest jakiś nalot poza niewielkim srebrnym (to normalne) to jest jeszcze większa lipa bo trzeba wszystko czyścić będzie.
Dość ciężki przypadek kolego, musiał by na prawdę ktoś ogarniający temat to wszystko zbadać i ocenić czy w ogóle się opłaca robić.
Pozdrawiam
kamikazeCIVIC
09-09-12, 23:07
kamilrojek- Na czerwonym przejechałem góra kilometr, mam pytanie ile musiał bym dać za drugi motor ? 1.4 16v D14A2 albo 15 V-TEC ?
kamilrojek- Na czerwonym przejechałem góra kilometr, mam pytanie ile musiał bym dać za drugi motor ? 1.4 16v D14A2 albo 15 V-TEC ?
Szukaj w dziale sprzedam, albo daj post kupię - problemów ze znalezieniem miał nie będziesz :)
Pytanie z innej, choć podobnej beczki: sprawdziłem poziom płynu chłodniczego i mam poniżej minimum (sporo poniżej). Do przeglądu mam niecały tysiąc kilometrów, więc do tego czasu dolac po protu inny płyn (nie wiem jaki teraz jest wlany), czy wody destylowanej, czy nic nie robić i dojechac do przegladu? Silnik się nie przegrzewa, nic nie wskazuje na problem z ilością płynu....
Możesz dolać wody destylowanej (demineralizowanej chyba to to samo) jeżeli ten przegląd przypadnie jeszcze przed mrozami, chociaż to co wlejesz do zbiorniczka nie powinno za bardzo podwyższyć temp. zamarzania płynu. Ale jeżeli nie jesteś pewien, jaki masz płyn, to też nie wiadomo czy wcześniej ktoś nie nalał wody. Możesz się przejechać do warsztatu, żeby ci sprawdzili temperaturę zamarzania płynu.
Dzięki. przeglad będzie na koniec września, więc o mrozy się nie martwię :) Dzięki za pomoc.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.