Zobacz pełną wersję : EG3 chodzi na dwa tłoki
mam civica 93 z eg3 1.3 i po odstawieniu wieczorem sprrawnego 100% silnika rano chce odpalic a tu nic,,,po pół godziny odpalił ale słychac ze chodza tylko dwa gary i strasznie kopci z pod maski...na oko kopci gdzies z pod filtra..moze gaznik ale znajomy "troche robi w mechanice" stwierdził rozrzad przestawiony...jak czy ustawie rozrzad po rozłozeniu tylko gornej osłony i mam dostep tylko do koła od zaworow...jak to ustawic??
Jeszcze bym poszukał czy nie ma innych powodów, ale jak chcesz rozrząd sprawdić to tak w skrócie:
Luzujesz paski od klimy/wpomagania/alternatora.
Odkręczasz koło pasowe, ściągasz je (uwaga na bolec ustawiający aby nie zgubić). (dobrze to robić z kanału)
Ściągasz pokrywe zaworów
Ściągasz górną i dolną osłonę plastikową rozrządu.
Ustawiasz rozrząd aby się znaki zgadzały na dolnym i górnym kole
Jeżeli się nie zgadzają odkręcasz napinacz i ustawiasz aby się wszystko zgadzało (lepiej od razu wymienić rozrząd, w końcu jak się przestawił to jakaś przyczyna tego musiała być)
Śrubę napinacza smarujesz przed ponownym wkręceniem specjalnym klejem do śrub i dociągasz go aby pasek był odpowniednio naciągnięty.
Po tym przekręcasz kilka obrotów rozrządem ręcznie - za pomocą klucza, jak kręci się bez dużych oporów skręcasz wszystko w odwrotnej kolejności.
A moze byc jeszcze jakas przyczyna tego??
[ Dodano: Pon 10 Wrz, 2007 ]
A jest jakas mozliwosc ustawienia rozrzadu bez odkrywania dolnej osłony??tylko gorna gdzie mam dostep do kola od głowicy
[ Dodano: Pon 17 Wrz, 2007 ]
Problem rozwiązany....rozrząd ustawiony i silnik smiga az miło ;) :aloha: :d :d ;) :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.