gak
06-09-12, 15:18
Po wejsciu w posiadanie auta zawsze kombinuje cos z CA. Tym razem najzwyczajniej w swiecie juz mi sie nie chcialo robic rozbudowanej instalacji i wybebeszac polowy auta jak to bylo w poprzednich moich samochodach. Ale nie bylbym soba jakbym zostawil istalacje w wersji seryjnej, chociaz ta musze przyznac byla calkiem niezla jak na stock :) Dlatego postanowilem zrobic cos minimalnego czyli:
- głuszenie drzwi
- wymiana przednich glosnikow (zestaw odseparowany)
- wymiana jednostki centralnej
- maly wzmacniacz
Poniewaz instalacja mala to mozna uzyc troche lepsze komponenty... bo mniej do kupienia.
Prace zaczalem juz ponad poltora roku temu od instalacji jednostki centralnej... potem byla przerwa bo jakos nie moglem znalezc czasu i motywacji do dalszej pracy. W miedzyczasie ukradli mi auto, potem oddali :) a ze lato sie konczy i trzeba bylo wmontowac "niestandardowe" zabezpieczenia antykradziezowe, zrobilem tez do konca audio.
Pacjentem byla moja FN2-ka:
http://gorg.pl/foto_net/CA_CTR/stage_2/cactr30.jpg
Do której wszczepione zostały:
http://gorg.pl/foto_net/CA_CTR/stage_2/alpine_s900r.jpg
Kombajn ALPINE S-900R (radio, cd/dvd player, navi, zestaw bluetooth)
do tego:
1. ramka na 2DIN
2. przejciówka zeby nie tracic pilota w kierownicy
Musze przyznac ze jest sporo szarpania z wymiana radyjka na 2DIN, do tego u mnie doszly kable od anteny GPS i mikrofon od zestawu glosnomowiacego.
http://gorg.pl/foto_net/CA_CTR/radio2.jpg
Jako "stage2" zaaplikowalem:
http://gorg.pl/foto_net/CA_CTR/stage_2/cactr16.jpg
mate do gluszenia Hollywood Sound
http://gorg.pl/foto_net/CA_CTR/stage_2/cactr17.jpg
zestaw odseparowany Focal A1
http://gorg.pl/foto_net/CA_CTR/stage_2/cactr15.jpg
Interkonekty Stinger Expert
http://gorg.pl/foto_net/CA_CTR/stage_2/cactr31.jpg]
Stary ale jary klasyk produkowany jeszcze w Japonii Sony XM4525
Okablowanie: Monster Cable, Stinger + Hollywood Sound
Osprzęt: (końcówki, oprawki, itp): Stinger + Hollywood Sound
No dobra do roboty!
Najpierw jakos trzeba przepchac kable zasilajace z kabiny do komory silnika. Jest przejscie z gumowym kolnierzem mniej wiecej za kierownica. Dostep oczywiscie beznadziejny od nog kierowcy. Od strony silnika wychodzi to po podszybiem, dostep jeszcze gorszy. Tylko "po omacku" chuda reka.
http://gorg.pl/foto_net/CA_CTR/stage_2/cactr1.jpg
http://gorg.pl/foto_net/CA_CTR/stage_2/cactr2.jpg
Potem kable w kabinie upina sie i przepuszcza za konsola na strone pasazera, cdn... :)
http://gorg.pl/foto_net/CA_CTR/stage_2/cactr3.jpg
http://gorg.pl/foto_net/CA_CTR/stage_2/cactr4.jpg
Drzwi rozbraja sie dosc latwo, 2 srubki za klamką i 1 w korytku gdzie lapiemy zeby zamknac drzwi. Potem tylko porzadnie szarpnac i boczek zdjety. Trzeba odpiac kable od sterowania szyba, lusterkami, klimatem itp. Niestety w oryginale na drzwiach jest pianka (jakby spod paneli) przyklejona do karoserii czarnym mazidlem ktore nigdy nie zastyga. Niestety mazalem sie tym juz do konca bo usunac sie nie da (tak latwo) jedyna opcja to zakleic to matami.
http://gorg.pl/foto_net/CA_CTR/stage_2/cactr5.jpg
Oryginalny glosnik o dziwo nie papierowy ale plastikowy i to na dystansie przypominajacym MDF. Trzeba odkrecic gorna srubke a potem pierdyknac w dystans od dolu, wtedy wyskoczy z 2 uszu jakie sa zaczepione w otworach na dole o karoserie. Pomimo ze kupilem dystanse dedykowane do civica otwory nie licowaly sie. Trzeba wiec wywiercic dodatkowo 1 dziurke zeby zlapac dystans w trzecim miejscu. dwie dziury mozna zlapac oryginalnymi otworami ale potrzebne duze podkladki bo otrwory tez sa dosc duze.
http://gorg.pl/foto_net/CA_CTR/stage_2/cactr6.jpg
Po kilku godzinach wyklejania drzi sa gotowe. Do wyklejania polecam zainwestwac w profesjonalny walek do dociskania. Kiedys dzialalaem takim do tapet z castoramy ale tym razem kupilem profesjonalny do mat i nie zaluje.
http://gorg.pl/foto_net/CA_CTR/stage_2/cactr12.jpg
Teraz do drzwi trzeba wciagnac kable z kabiny. Tutaj stracilem najwiecej zdrowia :) Civic ma rozwiazanie ktorego nie widzialem we wczesniejszych autach (swoja droga bardzo dobre). Wiazka z kabiny z wiazka w drzwiach laczy sie za pomoca 2 kostek ktore sa jeszcze w kabinie ale juz w gumie laczacej z drzwiami. W innych autach szla po prostu wiazka gumowym wezykiem do drzwi wiec dalo sie przeciagnac dodatkowe 2 kable. Tutaj tak nie jest bo na drodze staje kostka ktora blokuje. Trzeba wiec rozpiac te 2 kostki i przeciagac na raty. Najlepiej jest chyba odpiac kostki w kabinie, czesc gumy z drzwi wyciagnac tak zeby byla w szparze pomiedzy ramą a drzwiami i potem z kabiny omijajac kosty przeciagac. Potem wsadzic juz z przeciagnietymi kablami do drzwi. Tutaj fotek nie bardzo dalo sie z robic... z reszta bylem mocno wkur.. i nie robilem fotek :) Jak juz sie to poprzeciaga to mozna montowac zwrotnice. Po stronie kierowcy wchodzi ladnie pod deske rozdzielcza zaraz pod przyciskiem start. Po prawej myslalem ze wejdzie w naroznik progowy ale nie dalo rady i musialem zamontowac ja wyzej za deska rozdzielcza. jest tam sporo miejsca pomiedzy prawym bokiem schowka i rama nadwozia.
http://gorg.pl/foto_net/CA_CTR/stage_2/cactr22.jpg
http://gorg.pl/foto_net/CA_CTR/stage_2/cactr23.jpg
Tutaj poczatkowo zamocowalem kabel do tego aluminiowego ustrojstwa, na szczescie po krotkiej trasie zorientowalem sie ze toto sie mocno nagrzewa wiec radze omijac z kablami.
http://gorg.pl/foto_net/CA_CTR/stage_2/cactr24.jpg
http://gorg.pl/foto_net/CA_CTR/stage_2/cactr25.jpg
Gwizdki mozna dosc latwo wpasowac w orginalne miejsca. mozna je schowac za oryginalna maskownica lub po drobnym wycieciu kilku wypustek platikowych wystawic zupelnie na wierch tak jak ja to zrobilem.Woofer nie wymaga przeróbek i wchodzi nawet ten ze spora glebokoscia montazowa.
http://gorg.pl/foto_net/CA_CTR/stage_2/cactr7.jpg
http://gorg.pl/foto_net/CA_CTR/stage_2/cactr8.jpg
http://gorg.pl/foto_net/CA_CTR/stage_2/cactr13.jpg
http://gorg.pl/foto_net/CA_CTR/stage_2/cactr14.jpg
Specjalnie wybieralem zestaw z jedna zwrotnica na strone bo jest potem latwiej montowac.
http://gorg.pl/foto_net/CA_CTR/stage_2/cactr9.jpg
Przed zalozeniem tapicerki trzeba wyciac kolnierz dookola maskownicy bo opiera sie o pierscien mocujacy MDF. Glosnik dostal tez "szaliczek" z porosa zeby cisnienie jak najmniej szlo w przestrzen pomiedzy tapicerka a drzwiami. Generalnie musze przyznac ze tapicerka jest dobrze wygluszona od srodka wiec nie trzeba bylo tam juz nic robic.
http://gorg.pl/foto_net/CA_CTR/stage_2/cactr20.jpg
http://gorg.pl/foto_net/CA_CTR/stage_2/cactr21.jpg
Kable z pradem z jednej strony zakonczone widelkami z drugiej oprawka bezpiecznika i do akumulatora. Kupilem sobie wypasione "oczka" Stingera zeby przykrecic do klem akku. Okazalo sie ze zwykle zlocone oczka Hollywood sprawia sie lepeij bo sa na tyle cienkie ze mozna je wygiac i dopasowac do srub przy klemach. Nawet udalo sie po wycieciu kilku elementów oslony plusa zalozyc ja z powrotem.
http://gorg.pl/foto_net/CA_CTR/stage_2/cactr18.jpg
http://gorg.pl/foto_net/CA_CTR/stage_2/cactr29.jpg
Na tym etapie przychodzi upragniony moment wstepnego podlaczenia i sprawdzenia czy gra... no i zagralo. Na poczatku glosniki nie rozgrzane wiec dzwiek byl slaby ale z kazda minuta gry coraz lepszy ;)
http://gorg.pl/foto_net/CA_CTR/stage_2/cactr19.jpg
Jazda ze wzmakiem na podlodze pasazera nie jest zbyt wygodna dlatego zastosowalem autorski pomysl montowania wzmaka pod schowkiem. Poczatkowo mial byc w schowku ale szkoda mi bylo tracic miejsce. Wystarczy zdjac podwieszana oslone nad nogami pasazera a pod schowkiem i mamy piekne miejsce na wzmacniacz. Od strony silnika mozna wykorzystac wypustke z dziurka ktora byla do tej oslony i zamontowac wzmacniacz. Z drugiej strony nie jest tak latwo bo trzeba sie niestety wbic do schowka. Zrobilem to malymi dziurkami i srubkami wiec w schowku duzo nie widac (szczegolnie jak sie go przykryje *******ami ktore tam jezdza) Wyszlo calkiem niezle i dosc stabilnie.
http://gorg.pl/foto_net/CA_CTR/stage_2/cactr27.jpg
http://gorg.pl/foto_net/CA_CTR/stage_2/cactr26.jpg
http://gorg.pl/foto_net/CA_CTR/stage_2/cactr28.jpg
No i to by bylo na tyle, samochod usyfiony na maxa ale sie umyje, ja zmeczony ale zadowolony ;) Calosc zajela mi 6 dni srednio po 4-5 godzin pracy dziennie. Pewnie mozna zrobic to szybciej ale ja lubie robic wszystko dokladnie (przez co wolno). Teraz wiem tez ile rzeczy jest do urwania lub zrobienia zle jakby to robila obca osoba bez serca dla auta. Dlatego omijam zaklady CA, bo efekt zewnetrzny bylby pewnie podobny ale do tego niewidoczne pourywane zaczepy czy kable pozaginane i mocowane z narazeniem na przetarcie. Ja wszystkie kable w miejscach gdzie przechodza przez newralgiczne miejsca zabezpieczalem. Pradowe peszlem z plecionki, glosnikowe byly juz w gumowej rurce ale jeszcze oklejalem tasma parcianą. W drzwiach dalem peszel plastikowy.
Mam nadzieje ze ten post pomoze uzytkownikom civicow jezeli sami chca cos wyrzezbic w CA. Jezeli ktos ma pytania to w miare mozliwosci odpowiem i podpowiem.
Jeszcze fotki ktore sie nie zalapaly do opisu
http://gorg.pl/foto_net/CA_CTR/stage_2/cactr10.jpg
http://gorg.pl/foto_net/CA_CTR/stage_2/cactr11.jpg
- głuszenie drzwi
- wymiana przednich glosnikow (zestaw odseparowany)
- wymiana jednostki centralnej
- maly wzmacniacz
Poniewaz instalacja mala to mozna uzyc troche lepsze komponenty... bo mniej do kupienia.
Prace zaczalem juz ponad poltora roku temu od instalacji jednostki centralnej... potem byla przerwa bo jakos nie moglem znalezc czasu i motywacji do dalszej pracy. W miedzyczasie ukradli mi auto, potem oddali :) a ze lato sie konczy i trzeba bylo wmontowac "niestandardowe" zabezpieczenia antykradziezowe, zrobilem tez do konca audio.
Pacjentem byla moja FN2-ka:
http://gorg.pl/foto_net/CA_CTR/stage_2/cactr30.jpg
Do której wszczepione zostały:
http://gorg.pl/foto_net/CA_CTR/stage_2/alpine_s900r.jpg
Kombajn ALPINE S-900R (radio, cd/dvd player, navi, zestaw bluetooth)
do tego:
1. ramka na 2DIN
2. przejciówka zeby nie tracic pilota w kierownicy
Musze przyznac ze jest sporo szarpania z wymiana radyjka na 2DIN, do tego u mnie doszly kable od anteny GPS i mikrofon od zestawu glosnomowiacego.
http://gorg.pl/foto_net/CA_CTR/radio2.jpg
Jako "stage2" zaaplikowalem:
http://gorg.pl/foto_net/CA_CTR/stage_2/cactr16.jpg
mate do gluszenia Hollywood Sound
http://gorg.pl/foto_net/CA_CTR/stage_2/cactr17.jpg
zestaw odseparowany Focal A1
http://gorg.pl/foto_net/CA_CTR/stage_2/cactr15.jpg
Interkonekty Stinger Expert
http://gorg.pl/foto_net/CA_CTR/stage_2/cactr31.jpg]
Stary ale jary klasyk produkowany jeszcze w Japonii Sony XM4525
Okablowanie: Monster Cable, Stinger + Hollywood Sound
Osprzęt: (końcówki, oprawki, itp): Stinger + Hollywood Sound
No dobra do roboty!
Najpierw jakos trzeba przepchac kable zasilajace z kabiny do komory silnika. Jest przejscie z gumowym kolnierzem mniej wiecej za kierownica. Dostep oczywiscie beznadziejny od nog kierowcy. Od strony silnika wychodzi to po podszybiem, dostep jeszcze gorszy. Tylko "po omacku" chuda reka.
http://gorg.pl/foto_net/CA_CTR/stage_2/cactr1.jpg
http://gorg.pl/foto_net/CA_CTR/stage_2/cactr2.jpg
Potem kable w kabinie upina sie i przepuszcza za konsola na strone pasazera, cdn... :)
http://gorg.pl/foto_net/CA_CTR/stage_2/cactr3.jpg
http://gorg.pl/foto_net/CA_CTR/stage_2/cactr4.jpg
Drzwi rozbraja sie dosc latwo, 2 srubki za klamką i 1 w korytku gdzie lapiemy zeby zamknac drzwi. Potem tylko porzadnie szarpnac i boczek zdjety. Trzeba odpiac kable od sterowania szyba, lusterkami, klimatem itp. Niestety w oryginale na drzwiach jest pianka (jakby spod paneli) przyklejona do karoserii czarnym mazidlem ktore nigdy nie zastyga. Niestety mazalem sie tym juz do konca bo usunac sie nie da (tak latwo) jedyna opcja to zakleic to matami.
http://gorg.pl/foto_net/CA_CTR/stage_2/cactr5.jpg
Oryginalny glosnik o dziwo nie papierowy ale plastikowy i to na dystansie przypominajacym MDF. Trzeba odkrecic gorna srubke a potem pierdyknac w dystans od dolu, wtedy wyskoczy z 2 uszu jakie sa zaczepione w otworach na dole o karoserie. Pomimo ze kupilem dystanse dedykowane do civica otwory nie licowaly sie. Trzeba wiec wywiercic dodatkowo 1 dziurke zeby zlapac dystans w trzecim miejscu. dwie dziury mozna zlapac oryginalnymi otworami ale potrzebne duze podkladki bo otrwory tez sa dosc duze.
http://gorg.pl/foto_net/CA_CTR/stage_2/cactr6.jpg
Po kilku godzinach wyklejania drzi sa gotowe. Do wyklejania polecam zainwestwac w profesjonalny walek do dociskania. Kiedys dzialalaem takim do tapet z castoramy ale tym razem kupilem profesjonalny do mat i nie zaluje.
http://gorg.pl/foto_net/CA_CTR/stage_2/cactr12.jpg
Teraz do drzwi trzeba wciagnac kable z kabiny. Tutaj stracilem najwiecej zdrowia :) Civic ma rozwiazanie ktorego nie widzialem we wczesniejszych autach (swoja droga bardzo dobre). Wiazka z kabiny z wiazka w drzwiach laczy sie za pomoca 2 kostek ktore sa jeszcze w kabinie ale juz w gumie laczacej z drzwiami. W innych autach szla po prostu wiazka gumowym wezykiem do drzwi wiec dalo sie przeciagnac dodatkowe 2 kable. Tutaj tak nie jest bo na drodze staje kostka ktora blokuje. Trzeba wiec rozpiac te 2 kostki i przeciagac na raty. Najlepiej jest chyba odpiac kostki w kabinie, czesc gumy z drzwi wyciagnac tak zeby byla w szparze pomiedzy ramą a drzwiami i potem z kabiny omijajac kosty przeciagac. Potem wsadzic juz z przeciagnietymi kablami do drzwi. Tutaj fotek nie bardzo dalo sie z robic... z reszta bylem mocno wkur.. i nie robilem fotek :) Jak juz sie to poprzeciaga to mozna montowac zwrotnice. Po stronie kierowcy wchodzi ladnie pod deske rozdzielcza zaraz pod przyciskiem start. Po prawej myslalem ze wejdzie w naroznik progowy ale nie dalo rady i musialem zamontowac ja wyzej za deska rozdzielcza. jest tam sporo miejsca pomiedzy prawym bokiem schowka i rama nadwozia.
http://gorg.pl/foto_net/CA_CTR/stage_2/cactr22.jpg
http://gorg.pl/foto_net/CA_CTR/stage_2/cactr23.jpg
Tutaj poczatkowo zamocowalem kabel do tego aluminiowego ustrojstwa, na szczescie po krotkiej trasie zorientowalem sie ze toto sie mocno nagrzewa wiec radze omijac z kablami.
http://gorg.pl/foto_net/CA_CTR/stage_2/cactr24.jpg
http://gorg.pl/foto_net/CA_CTR/stage_2/cactr25.jpg
Gwizdki mozna dosc latwo wpasowac w orginalne miejsca. mozna je schowac za oryginalna maskownica lub po drobnym wycieciu kilku wypustek platikowych wystawic zupelnie na wierch tak jak ja to zrobilem.Woofer nie wymaga przeróbek i wchodzi nawet ten ze spora glebokoscia montazowa.
http://gorg.pl/foto_net/CA_CTR/stage_2/cactr7.jpg
http://gorg.pl/foto_net/CA_CTR/stage_2/cactr8.jpg
http://gorg.pl/foto_net/CA_CTR/stage_2/cactr13.jpg
http://gorg.pl/foto_net/CA_CTR/stage_2/cactr14.jpg
Specjalnie wybieralem zestaw z jedna zwrotnica na strone bo jest potem latwiej montowac.
http://gorg.pl/foto_net/CA_CTR/stage_2/cactr9.jpg
Przed zalozeniem tapicerki trzeba wyciac kolnierz dookola maskownicy bo opiera sie o pierscien mocujacy MDF. Glosnik dostal tez "szaliczek" z porosa zeby cisnienie jak najmniej szlo w przestrzen pomiedzy tapicerka a drzwiami. Generalnie musze przyznac ze tapicerka jest dobrze wygluszona od srodka wiec nie trzeba bylo tam juz nic robic.
http://gorg.pl/foto_net/CA_CTR/stage_2/cactr20.jpg
http://gorg.pl/foto_net/CA_CTR/stage_2/cactr21.jpg
Kable z pradem z jednej strony zakonczone widelkami z drugiej oprawka bezpiecznika i do akumulatora. Kupilem sobie wypasione "oczka" Stingera zeby przykrecic do klem akku. Okazalo sie ze zwykle zlocone oczka Hollywood sprawia sie lepeij bo sa na tyle cienkie ze mozna je wygiac i dopasowac do srub przy klemach. Nawet udalo sie po wycieciu kilku elementów oslony plusa zalozyc ja z powrotem.
http://gorg.pl/foto_net/CA_CTR/stage_2/cactr18.jpg
http://gorg.pl/foto_net/CA_CTR/stage_2/cactr29.jpg
Na tym etapie przychodzi upragniony moment wstepnego podlaczenia i sprawdzenia czy gra... no i zagralo. Na poczatku glosniki nie rozgrzane wiec dzwiek byl slaby ale z kazda minuta gry coraz lepszy ;)
http://gorg.pl/foto_net/CA_CTR/stage_2/cactr19.jpg
Jazda ze wzmakiem na podlodze pasazera nie jest zbyt wygodna dlatego zastosowalem autorski pomysl montowania wzmaka pod schowkiem. Poczatkowo mial byc w schowku ale szkoda mi bylo tracic miejsce. Wystarczy zdjac podwieszana oslone nad nogami pasazera a pod schowkiem i mamy piekne miejsce na wzmacniacz. Od strony silnika mozna wykorzystac wypustke z dziurka ktora byla do tej oslony i zamontowac wzmacniacz. Z drugiej strony nie jest tak latwo bo trzeba sie niestety wbic do schowka. Zrobilem to malymi dziurkami i srubkami wiec w schowku duzo nie widac (szczegolnie jak sie go przykryje *******ami ktore tam jezdza) Wyszlo calkiem niezle i dosc stabilnie.
http://gorg.pl/foto_net/CA_CTR/stage_2/cactr27.jpg
http://gorg.pl/foto_net/CA_CTR/stage_2/cactr26.jpg
http://gorg.pl/foto_net/CA_CTR/stage_2/cactr28.jpg
No i to by bylo na tyle, samochod usyfiony na maxa ale sie umyje, ja zmeczony ale zadowolony ;) Calosc zajela mi 6 dni srednio po 4-5 godzin pracy dziennie. Pewnie mozna zrobic to szybciej ale ja lubie robic wszystko dokladnie (przez co wolno). Teraz wiem tez ile rzeczy jest do urwania lub zrobienia zle jakby to robila obca osoba bez serca dla auta. Dlatego omijam zaklady CA, bo efekt zewnetrzny bylby pewnie podobny ale do tego niewidoczne pourywane zaczepy czy kable pozaginane i mocowane z narazeniem na przetarcie. Ja wszystkie kable w miejscach gdzie przechodza przez newralgiczne miejsca zabezpieczalem. Pradowe peszlem z plecionki, glosnikowe byly juz w gumowej rurce ale jeszcze oklejalem tasma parcianą. W drzwiach dalem peszel plastikowy.
Mam nadzieje ze ten post pomoze uzytkownikom civicow jezeli sami chca cos wyrzezbic w CA. Jezeli ktos ma pytania to w miare mozliwosci odpowiem i podpowiem.
Jeszcze fotki ktore sie nie zalapaly do opisu
http://gorg.pl/foto_net/CA_CTR/stage_2/cactr10.jpg
http://gorg.pl/foto_net/CA_CTR/stage_2/cactr11.jpg