Zobacz pełną wersję : D15B7 turbo :)
Zakupiłem już turbinę, kolektor wydechowy, zawór upustowy i intercooler powiedzcie mi koledzy co jeszcze będę potrzebował żeby zaczęło dmuchać ;)
orurowanie, downpipe, wastgate niekoniecznie acz przydatnie, złączki, wtryskiwacze większe niż 280ccm , zegary EGT i Boost (choć ten drugi nie jest konieczny) no i do softa powinno styknąć. oczywiście po złożeniu- strojenie mapy paliwa
Rurki też już są ;) DOWNPIPE co to jest i jaką spełnia funkcję?
Yotomeczek86
06-09-12, 00:54
Oddaj to komuś kto umie zakładać takie rzeczy skoro Ty nie wiesz co to jest downpipe.
Michalll_1991
06-09-12, 10:27
Oddaj to komuś kto umie zakładać takie rzeczy skoro Ty nie wiesz co to jest downpipe.
Tez odrazu wszystkiego nie wiedziałeś ;)
Downpipe (DP) to przednia customowa część wydechu łącząca turbine z resztą wydechu.
Tez odrazu wszystkiego nie wiedziałeś ;)
Downpipe (DP) to przednia customowa część wydechu łącząca turbine z resztą wydechu.
Dzięki ;)
Oddaj to komuś kto umie zakładać takie rzeczy skoro Ty nie wiesz co to jest downpipe.
Najpierw żeby komuś to oddać wypadało by pozbierać wszystkie graty. A Ty jeśli masz zamiar się wymądrzać a nie podpowiedzieć to znajdź sobie inny temat... Pozdrawiam
Oddaj to komuś kto umie zakładać takie rzeczy skoro Ty nie wiesz co to jest downpipe.
Nie, żebym miał coś do Ciebie, ale każdy jakby miał oddawać wszystko do warsztatu, to moja Honda zjadłaby mnie po same skarpety. Koleś zbierze graty, poczyta, weźmie narzędzie i da sobie radę. A Ty jak wiesz to albo udziel konkretnej odpowiedzi, albo nie pisz wcale.
Yotomeczek86
07-09-12, 13:45
Jakie to Polskie ;] Nie daj nikomu zarobić, zrób sam ale co z tego że 5x więcej za swoje błędy zapłacisz. Jeśli myślisz że jak czytaniem zyska od razu doświadczenie oraz wiedzę to jesteś w błędzie. Ciekawy jestem czy jeszcze sobie sam wystroi - po co komuś płacić jak samemu można :D Jeszcze pytanie czy silnik oleju nie bierze, bo jak bierze to dołożeniem turbo przyczyniasz do jego śmierci - no ale sie tylko wymądrzam ;] Zakładanie turbo to nie jest wymiana amortyzatora czy rozrządu. Rurki sobie sam kolego pospawasz ? A wydechowy kolektor z flanszą pod turbo ? Jaka to w ogóle turbina jest... Nic nie napisałeś a gadasz jakbyś 300 mózgów zjadł.
Bo najlepiej jakby do Ciebie ktoś przyjechał i za darmo z Tobą złożył, wystroił i na siebie odp wziął jak coś sie wysra...
Nie montuj DOWNPIPE , po pierwszym odpaleniu zobaczysz jaka pełni funkcje,
Tak tylko sie zapytam dlaczego d15 uturbiasz? bo napewno nie dla osiagow , ma bardzo slaby dól i szybko kleknie, lepiej te pieniadze kop sobie dol od 1,6 zmontuj to do kupy i dolozyc wtedy Turbo , wiecej zniesie i beda znacznie lepsze przyrosty.
Ale zeby niebylo ze jestem złosliwy - poczytaj , duzo poczytaj , popatrz , poskladaj graty , i dopiero dzialaj , zobacz roznice w korbach 1,5 a 1,6 , wypatrzysz napewno roznice, i bedziesz wiedzial dlaczego 1,6 wiecej zniesie w sofcie, jak bedziesz skladal od tak to bedzie KaBOOM...
Napisz jakie masz turbo, jakie ma byc doladowanie, tak wogole w jaka moc celujesz?
Yotomeczek86
07-09-12, 13:52
Dałnsajzing w modzie teraz ;)
Pamietam kiedys na Alledrogo wisiala Honda EG4 uturbione d15b2 ( dla niewtajemniczonych monowtrysk ) doladowanie 0,2 bez Icka.
Taka sztuka dla sztuki :o
Yotomeczek86
07-09-12, 14:00
No można wszystko... tylko czy to nie szkoda kasy, czasu... Tak samo jak remont D15B2/B7 też sztuka dla sztuki. Bo jakby kolega nie był aż tak leniwy to poszukał , jest od cholery projektów na naszym PL forum, popatrzył set up'y i by celował w coś konkretnego. A nie kupił za 150zł turbine i już turbo zakłada tylko powiedzcie jak... Uzbierać na zdrowe D16 Vtec i nawet wyremontować dla spokoju, potem założyć kompresor lub soft turbo i sie cieszyć fajnym autem. Dodam że za 500zł sie tego niestety nie da zrobić... jak ma to być bez awawryjne
wy to chyba macie jakieś problemy ze zrozumieniem teksu, koleś pytał co mu potrzeba a nie czy to się opłaca :confused:
Pewnie że się nie opłaca... mam taką fantazję, chcę ładować w/ i mieć D15 co już podkreślałem w którymś temacie, silnik jest świeżo po remoncie i nie bierze grama oliwy. Turbina to HOLSET HX40 (używka po regeneracji) mam zamiar dmuchnąć nią nie więcej niż 0,6 bara tak aby nie obciążać zbytnio silnika ale też żeby efekty były odczuwalne.... nigdzie w temacie nie powiedziałem że będę to robił sam..... ale zanim to oddam do poskładania chciałbym mieć wszystko czego mi potrzeba po to aby nigdzie nie latać po części w trakcie składania... to jest mój wybór że chcę ładować w ten silnik kasę.... i nie potrzebuję doradzania w kwestii czy to się opłaca bo wiem że nie ale mnie to nie interesuje, chcę po prostu wiedzieć co jest mi potrzebne.
wy to chyba macie jakieś problemy ze zrozumieniem teksu, koleś pytał co mu potrzeba a nie czy to się opłaca :confused:
Dzięki
Yotomeczek86
08-09-12, 04:09
Ale czy nie rozumiesz że Ci korba bokiem wyjdzie ? D15 ma słaby dół i tyle... Nie szkoda Ci będzie wywalonego hajsu w remont ?
nie robię tego po to żeby cały czas upalać, jeśli będę jeździł z głową to nic się nie stanie znam osobę która od przeszło dwóch lat jeździ uturbionym D15B7 0,5 bara i nic się nie dzieje
Muzyk-Grzes
08-09-12, 11:50
Taki projekt na HCW pojeździł 4 dni (czas strojenia) i korbowód nie wytrzymał a soft na 0,4 był ,dopiero na dole z D16 zaczęło jeździć, zaufaj kolegom bo prawdę piszą B7 ma tak słaby dół że przy "zwykłej" jeździe padają a co dopiero na sofcie. Wstaw D16Z6 na uszczelce z D13B2 i tak odprężone uturbiaj.
też myślałem nad uturbieniem b7 kiedyś ale wyszedłem z załorzenia że bedzie lepiej złorzyć góre z6 wzmocnić doł troszeczke, uzyskać okolo 140KM. Zbierać kase, znaleść robote dobra gdzieś najlpeij za granica, zarobic z 20-30 kapci i kupic sobie h22 zakuć i uturbic.
Robiąć z b7 0,5 bara nie wiem czy uzyskasz 150km nawet.
Więc radze odłorzyć turbo na półe i poczekać...
Też mam parcie na turbo...^^
Ale sie opamietałem po dobrych radach kolegów.
Na forum 4g znajomy ma w d15b2 kompresor 175/230 także można.
holseta hx40 do d15? ty sobie chyba niezle jaja robisz...
ta turbina pewnie nawet nie wstanie przy tym d15 a nawet jak wstanie to na 0.2 bara ci polamie korby...
Satysfakcja z robienia czegos samemu czasami jest wieksza niz sam efekt finalny :)
Ale jakias podsawowa wiedze trzeba miec :P
Yotomeczek86
08-09-12, 14:08
ALeee niee ja chce i już.. heh :D :D Szkoda całego silnika... właśnie w dolnych partiach obrotów obciążenie na wale i korbach jest chyba najwyższe (nie wiem tego na 100%, jak ktoś wie lepiej niech mnie poprawi). A ta turbina to rzeczywiście locha.. także zakup troszkę nie udany
Zakup bardzo udany bo dopadłem ją za bardzo śmieszne pieniądze jak na ten sprzęt
Zakup bardzo udany bo dopadłem ją za bardzo śmieszne pieniądze jak na ten sprzęt
moze i udany ale ta turbina nadaje sie do zakutej h/k serii badz autobusu...a nie do d15.
Jak już się tak uparł i koniecznie chce ten silnik turbić, to niech turbi. Zobaczymy ile to wytrzyma na tej turbinie z autobusu i kiedy zrobi spektakularne BUUM :p
holseta hx40 do d15? ty sobie chyba niezle jaja robisz...
Też tak czytam i się zastanawiam czy to nie jakiś fejk :D Turbo dobre do silników 2,5l na tym można dobrze rb25det ruszać albo Vr6t robić czy inne.
Turbo było kupione okazyjnie, więc poszedł temat wsadzenia go do mnie. zmieniło już właściciela i nie ukrywam że dobrze na tym wyszedłem :P temat ogólnie uznaje za nieaktualny ;)
kolego ta turbina nadaje się do silnika od minimum 2.0 i to jak celujesz minimum na 300KM, jest za duża dla twojego silnika :/
poszukaj sobie mniejszego turbo np TD04-13T lub nawet 12T nie dmuchaj więcej niż 0.5 bara bo szybko zepsujesz ten wyremontowany silnik
Jeśli chodzi o to ile zniesie takie D15B7 na sofcie to macie wykres mojego low budget turbo w small block D15
https://m.ak.fbcdn.net/sphotos-g.ak/hphotos-ak-snc7/s720x720/319738_345374372198025_1937332961_n.jpg
Brak intercolera i 0.4 bara dało już 158KM i 185 Nm
Poprawiło elastyczność jak na dupowóz to jest udany pomysł jak nie chcesz pakować dużo kasy to można to w miarę tanio zrobić.
A jeśli ma to być rozwojowe to dół od D16 to podstawa bo tam na pewno przekroczysz 200KM jeśli wystarczy ci te 170 max 180 KM to możesz powalczyć, ale na pewno nie z tego turbo to jest naprawdę męska turbina. Jak będziesz chciał coś więcej wiedzieć to wal PW
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.