Zobacz pełną wersję : Był wypadek a air bag nie wystrzelił!!!!
Witam,
od paru tygodni świeciła mi się kontrolka SRS, której nie mogłem zgasić (poprzez reset SRS). Tydzień temu miałem wypadek w którym wjechałem w bok meganki (nie z mojej winy!!) i cały przód rozwaliłem ale poduszki "na szczęście" nie wystrzeliły. Nie wiem co teraz zrobić? może być opcja tego typu że jak zresetuje komputer i zniknie błąd SRS to poduszki wystrzelą?? może wymienić czujnik? na prawde nie wiem co zrobić, POMÓŻCIE ;)
skolopendra
08-09-07, 13:05
ak zresetuje komputer i zniknie błąd SRS to poduszki wystrzelą?
tak będzie !! musisz wpierw wymienić czujniki i nie podpinać aku !!
A pewny jestes że te poduszki tam były ?
były i są, a kontrolka srs dalej świeci. Będę wdzięczny jak ktoś opiszę procedurę krok po kroku co powinienem teraz zrobić.
A miałeś zapięty pas ?? Bo jak nie zapinasz pasa to poduszka nie wystrzeli.
pasy miałem zapięte, a z tego co wiem to air bagi nie wystrzeliły przez en błąd SRS.
Bzduuuura. Nawet jak masz błąd, ale poduszki są, to powinny wystrzelić, dlatego ponawiam pytanie:
A pewny jestes że te poduszki tam były ?
jestem pewny, że były i dalej tam są. z tego co wiem to zależy od rodzaju błędu czy wystrzelą czy nie. stąd też moje pytanie na forum co muszę teraz zrobić, aby nie stracić air bagów jak auto będzie stało w garażu.
skolopendra
09-09-07, 13:11
musisz wpierw wymienić czujniki i nie podpinać aku !!
.................................................. .................................................. ........... :bicie:
A miałeś zapięty pas ?? Bo jak nie zapinasz pasa to poduszka nie wystrzeli.
Dobreeeeeeeee :d :d :d a ABS włącza się tylko wtedy kiedy czujnik deszczu wykryje deszcz.
Zastanów sie kolego zanim takiego bebola walniesz następnym razem.
karpik85 napisał/a:
A miałeś zapięty pas Bo jak nie zapinasz pasa to poduszka nie wystrzeli.
Dobreeeeeeeee a ABS włącza się tylko wtedy kiedy czujnik deszczu wykryje deszcz.
Zastanów sie kolego zanim takiego bebola walniesz następnym razem.
w Oplu tak wlasnie jest w hondzie nie wiem bo nie mialem nia dzwona
a widziałeś kiedyś w V genie jakis czujnik zapietych pasów??bo ja nigdy. poduszka musi wystrzelić nawet jak jedziesz bez pasów... :bicie:
nie wiem do konca jak jest w cifie, ale w integrze przed 2000 rokiem sensory od poduch nie sa w pasie przednim, lecz w tunelu srodkowym, wiec jest mozliwosc taka ze strzal nie byl na tyle silny by byla potrzeba wystrzelenia poduch. moja integra np wjechala pod ciezarowke (moj domysl po ocenie znisczen) a poduchy nie wystrzelily. podluznice i plyta podlogowa nie ruszona. mozliwe ze jest tak w cifie bo rocznikowo jezeli opcja jest podobna co ITR , moglo by tak byc z tymi sensorami
mozesz spokojnie podlaczyc aku, twierdze tak poniewaz poduszki wystrzeliwuja wtedy gdy modul dostanie impuls od czujnika przeciazen,(niejest to czujnik zwarciowy ktory to po wzbudfzeniu stale wysyla sygnal) wnioskuje ze przeciazenie nie bylo zbyt silne albo nie wystrzelily bo miales awarie(a miales). podlaczenie aku teraz nie spowoduje wystrzalu bo modul nie zapamietuje tego ze mial impuls i musi wystrzelic poduche, bo gdyby mial wystrzelic to juz by to zrobil(do wystrzelenia poduchy nie jest potrzebne napiecie z akumulatora, gdyz modul ma wlasny kondensator ktory startuje poduchy)
powiedz przy jakiej predkosci przywaliles w meganke ??
powiedz przy jakiej predkosci przywaliles w meganke ??
i jakie masz zniszczenia? dokad doszlo?jak z podluznicami?
nie wiem do konca jak jest w cifie, ale w integrze przed 2000 rokiem sensory od poduch nie sa w pasie przednim, lecz w tunelu srodkowym
dokładnie tak jest, tak samo jak w integrze
a widziałeś kiedyś w V genie jakis czujnik zapietych pasów
Ja mam, widze codziennie :d
karpik85 napisał/a:
A miałeś zapięty pas Bo jak nie zapinasz pasa to poduszka nie wystrzeli.
Dobreeeeeeeee a ABS włącza się tylko wtedy kiedy czujnik deszczu wykryje deszcz.
Zastanów sie kolego zanim takiego bebola walniesz następnym razem.
a widziałeś kiedyś w V genie jakis czujnik zapietych pasów??bo ja nigdy. poduszka musi wystrzelić nawet jak jedziesz bez pasów...
Tym młotkiem to proponowałbym nad Waszymi głowami powywijać. Jeśli nie widziałeś czujnika zapiętego pasa w V gen. to znaczy, ze mało jeszcze widziałeś. Co do poduszek, to lepiej nie wypowiadajcie sie na ich temat jak nie macie o nich pojęcia. Nie wiem dokładnie jak jest w naszych Civ, ale w większości samochodów z poduszką jest tak, ze ona nie uruchamia sie w chwili wypadku, jeśli nie zapnie się pasa. Tak jest m.in. w oplach, renault. W prawie każdym nowszym samochodzie są też montowane napinacze pasów, które w chwili dzwona dociskają do fotela, a wszystko to tylko po to, zeby poduszka nie zabiła kierowcy w chwili wystrzału. Z tym zabijaniem to nie przesada, bo poducha otwiera się w kilkanaście milisekund z prędkością do 300 km/h i następuje to z taką siłą, ze gdyby ta poducha spotkała się w nieodpowiednim momencie z głową, lub inną częścią ciała to może więcej zaszkodzić niż pomoc. Jeżeli w chwili wypadku nie ma się zapiętego pasa, to całe ciało bezwładnie leci na kierownice, a poduszka ma przecież za zadanie tylko zatrzymać i ochronić lecącą bezwładnie do przodu głowę, reszta ciała, ma być zatrzymana przez pasy, które aby spełniły swoją funkcję dodatkowo są czasem wspomagane napinaczami. I pozostaje mieć tylko nadzieje, ze w naszych Hondach jest podobnie. A wszystkowiedzącym kolegom życzę dużo szczęscia na drodze i aby nie musieli się nigdy chować za poduszką powietrzną, bo chyba niestety nie wiedzą, ze ona niewłaściwie używana, bardziej szkodzi niż pomaga.
powiedz przy jakiej predkosci przywaliles w meganke ??
i jakie masz zniszczenia? dokad doszlo?jak z podluznicami?
jechałem 40-50km/h i zatrzymałem się na megance. Uszkodzenia hani to: zderzak, maska, błotnik, reflektory, pogięty pas przedni i podłużnice, więc zniszczenia dosyć poważne.
a widziałeś kiedyś w V genie jakis czujnik zapietych pasów??bo ja nigdy. poduszka musi wystrzelić nawet jak jedziesz bez pasów...
Tym młotkiem to proponowałbym nad Waszymi głowami powywijać. Jeśli nie widziałeś czujnika zapiętego pasa w V gen. to znaczy, ze mało jeszcze widziałeś. .
zgadzam sie... sam mam w podpisie honde civic z 5gena, która taki czujnik miala/ma w standardzie.
W Kanadyjce chyba miałem kontrolkę pasa. Nie jestem pewien bo ZAWSZE zapinam zanim kluczyk przekręcę. Na pewno w Vgen nie ma napinaczy. Co do czujnika poduszki to jest na ścianie grodziowej. Jak w 6 gen - nie wiem.
PS. Poduszki masz dwie? Bo przynajmniej w Vgen wywalało od razu obie, nawet jak pasażer nie jechał, a więc i pasa nie miał zapiętego.
Poprawcie mnie jesli sie myle ale napinacze byly dopiero chyba w 6gen po lifcie...swoja droga to chetnie poszukam u siebie w 6 genvczegos co mogloby byc czujnikiem zapiecia pasa...bylem przekonany ze niema nic takiego...najwyzej po lifcie...
kwiatus19 napisał/a:
karpik85 napisał/a:
A miałeś zapięty pas Bo jak nie zapinasz pasa to poduszka nie wystrzeli.
Dobreeeeeeeee a ABS włącza się tylko wtedy kiedy czujnik deszczu wykryje deszcz.
Zastanów sie kolego zanim takiego bebola walniesz następnym razem.
Bono napisał/a:
a widziałeś kiedyś w V genie jakis czujnik zapietych pasów??bo ja nigdy. poduszka musi wystrzelić nawet jak jedziesz bez pasów...
Tym młotkiem to proponowałbym nad Waszymi głowami powywijać. Jeśli nie widziałeś czujnika zapiętego pasa w V gen. to znaczy, ze mało jeszcze widziałeś. Co do poduszek, to lepiej nie wypowiadajcie sie na ich temat jak nie macie o nich pojęcia. Nie wiem dokładnie jak jest w naszych Civ, ale w większości samochodów z poduszką jest tak, ze ona nie uruchamia sie w chwili wypadku, jeśli nie zapnie się pasa. Tak jest m.in. w oplach, renault. W prawie każdym nowszym samochodzie są też montowane napinacze pasów, które w chwili dzwona dociskają do fotela, a wszystko to tylko po to, zeby poduszka nie zabiła kierowcy w chwili wystrzału. Z tym zabijaniem to nie przesada, bo poducha otwiera się w kilkanaście milisekund z prędkością do 300 km/h i następuje to z taką siłą, ze gdyby ta poducha spotkała się w nieodpowiednim momencie z głową, lub inną częścią ciała to może więcej zaszkodzić niż pomoc. Jeżeli w chwili wypadku nie ma się zapiętego pasa, to całe ciało bezwładnie leci na kierownice, a poduszka ma przecież za zadanie tylko zatrzymać i ochronić lecącą bezwładnie do przodu głowę, reszta ciała, ma być zatrzymana przez pasy, które aby spełniły swoją funkcję dodatkowo są czasem wspomagane napinaczami. I pozostaje mieć tylko nadzieje, ze w naszych Hondach jest podobnie. A wszystkowiedzącym kolegom życzę dużo szczęscia na drodze i aby nie musieli się nigdy chować za poduszką powietrzną, bo chyba niestety nie wiedzą, ze ona niewłaściwie używana, bardziej szkodzi niż pomaga.
Kolego karpik85 w ramach sprostowania, to nie napisałem że w Hondzie nie ma czujnika zapiętych pasów, tylko skomentowałem opcję działania układu SRS w oparciu o zwykły stycznik umiejscowiony w zatrzasku pasów !!!
A co do moich wiadomości, to trochę ich mam gdyż motoryzacją interesuję się od wielu lat, a z uwagi na moje zainteresowania wybrałem kierunek studiów ze specjalizacją "Elektronika i Elektrotechnika Samochodowa" , które lat temu kilka ukończyłem z tytułem magazynier inżynier.
To ja może jeszcze popukam :bicie: :bicie: :bicie:
A po co są w niektórych autach, np: Peugeot, manualne wyłączniki AIR BAG-u pasażera (za pomocą kluczyka), przecież wystarczy nie zapinać pasów i poducha nie wystrzeli, po co są "zaślepki serwisowe" w poduchach w Hondzie, które zakładamy przy demontażu ?? przecież wystarczy ze nie zapniemy pasów i możemy grzebać do woli w AIR BAG-ach bo i tak nie wystrzelą. ?? ?? !! !!
Ja napisałęm, ze w większości samochodów tak jest, nie wiem dokładnie jak w naszych Hondach.
A po co są w niektórych autach, np: Peugeot, manualne wyłączniki AIR BAG-u pasażera (za pomocą kluczyka), przecież wystarczy nie zapinać pasów i poducha nie wystrzeli,
Skoro na studiach Ci nie powiedzieli, to ja CI powiem, ze wyłącznik poduszki pasażera jest po to, aby odłączyć poduche jak na przednim siedzeniu montujesz fotelik z małym dzieckiem. A tak poza tym, to przestańmy oboje robić syf chłopakowi w temacie. Pozdrawiam.
jechałem 40-50km/h i zatrzymałem się na megance. Uszkodzenia hani to: zderzak, maska, błotnik, reflektory, pogięty pas przedni i podłużnice, więc zniszczenia dosyć poważne.
ja jak wjechalem w tyl to mialem podobne obrazenia tylko podluznice nie zostaly pogiete i obie poduchy wystrzelily. nie mialem zapietych pasow a z tego co slyszalem to gdy sa napinacze i nie ma sie zapietych pasow to poduchy nie wystrzela co by potwierdzalo teorie ze napinaczy na bank nie bylo przed liftem
Bardzo mnie cieszy, że temat tak bardzo wszystkich zainteresował, ale dalej nie doszliśmy do żadnych wniosków. Co mam teraz zrobić??? rozmawiałem ze sprzedawcą części do hondy i powiedział mi ze jest sensor, ale nie wie czy impulsowy czy zwarciowy...... POMOCY!!!!!!
Ja bym proponował poszukać w Internecie firmy profesjonalnie zajmującej się poduszkami powietrznymi i z nimi sie skontaktować. A gdy już będziesz iał jakieś informacjie to oczywiście podziel się nimi z nami ;)
Z tego co się orientuję, to zapięte lub niezapięte pasy nie mają nic wspólnego z odpaleniem poduszek, jednak brak zapiętych pasów spowoduje, że w razie wypadku nie trafi się głową w poduszkę, tylko poleci się na przednią szybę, a wówczas poducha nie spełni swej roli.
Bardzo mnie cieszy, że temat tak bardzo wszystkich zainteresował, ale dalej nie doszliśmy do żadnych wniosków. Co mam teraz zrobić??? rozmawiałem ze sprzedawcą części do hondy i powiedział mi ze jest sensor, ale nie wie czy impulsowy czy zwarciowy...... POMOCY!!!!!!
gwarantuje ci ze nie jest zwarciowy, podpinaj aku, a i pamietaj ze mozesz nie odpalic silnika bo za konsola srodkowa jest wylacznik odcinajacy doplyw paliwa po wypadku(lub mocniejszym uderzeniu).
ja tez twierdze ze zapinanie pasow nic nie zmienia, producent doskonale wie ze sa ludziki co sie buntija i nie zapinaja pasow, a poduszka mimo ze moze zaszkodzic i tak moze uratowac zycie.
A ja sie już dowiedziałem konkretnie - w Hondach poduszki odpalają sie nawet bez zapiętyh pasów. Tak jest m. in. dla tego, ze w niektórych stanach USA nie ma obowiązku jazdy z zapiętymi pasami. Niezmienia to faktu, ze jak sie nie zapnie pasa, to poduszka nie spełnia tak dobrze swojego zadania. I oczywiście prawdą jest też to co pisałem wcześniej, ze wiele firm stosuje takie rozwiązanie, ze poduszka nie działa bez pasów.
w 100% nie wiem jak to jest ale dla mnie jest logiczne ze poduszka powinna wypalic jak sa zapiete pasy bo okay -> przy malej predkosci bez pasow moze podszka pomoze ale przy duzej (tez bez pasow) moze spowodowac znacznie wieksze i dlugotrwale obrazenia
w civicach 5 i 6gen, z tego co wiem nie ma żadnych czujników pasów. Wiem jeszcze na pewno że czy masz czy nie masz zapiętych pasów to poduszki wystrzelą. Dowód chodźby na to taki, że jak jedziesz sam i masz wypadek wystrzelą obie poduchy.
Wczoraj dzwoniłem do mechanika hondy przedstawiłem mu sytuacje i powiedział, że nie ma żadnych czujników tylko jest sensor, który może być do wymiany; po resecie srs poduszki nie wystrzelą bo sensor tylko wysyła impuls. Będę pisał na bieżąco co poczyniłem w tym temacie i z jakimi skutkami.
czyli moj kontakt pomogl?
Tak jak pisał qba - SRS ma swoje własne zasilanie więc aku nie ma tu wiekszego znaczenia , mimo to jezeli bardzo sie boisz to po prostu je wypnij - s z tylu kierownicy jest zaslepka - jezeli ja zdejmiesz tam jest zlaczka - odlaczas i juz nie masz poduchy , z pasazerem podobnie - zdejmij schowek i znajdziesz zlaczke. Napinacze sa dopiero po liftingu ...
Kontakt pomógł, dlatego jeszcze raz WIELKIE DZIĘKI dla TONCIA :D :D
[ Dodano: Sro 13 Lut, 2008 ]
wszystko juz jest jasne.
KAŻDE AUTO WYPOSAŻONE W PODUSZKI MA CZUJNIKI. Tak samo hondy civic. Ma ona czujniki impulsowe, a nie zwarciowe dlatego też nawet jak był wypadek przy błędzie SRS to śmiało można go resetować. Pozatym w moim przypadku prędkość jak i uszkodzenia były za małe żeby doszło do wybuchu.
Po długim szukaniu i sprawdzaniu okazało się, że komputer srs jest uszkodzony więc ratuje mnie tylko jego wymiana.
Dziękuję wszystkim za pomoc
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.