Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Krzywa kierownica po wymianie amortyzatorów



cortesolo
04-09-12, 00:03
Hej;

Wymieniono mi w warsztacie przednie amortyzatory, ale teraz moja kierownica nie jest prosto :/ jest skręcona w prawo podczas jazdy na wprost. Jaka jest przyczyna? dodam że samochodu nie ściąga, jedzie prosto po puszczeniu kierownicy. dzięki za pomoc

mloodzian
04-09-12, 00:18
po wymianie amortyzatorów trzeba ustawić zbieżność widocznie twoi spece tego nie zrobili

owsikk
04-09-12, 06:49
W VII genach nie robi się zbieżności po wymianie amorków.

Jakie amorki założyłeś?

Paulo
04-09-12, 07:30
Mechanicy mogli tego nie wiedzieć i ustawili zbieżność z trochę przekrzywioną kierownicą.

marioZ
04-09-12, 10:20
zbieżność ustawiasz jak wymieniają osłony amortyzatorów. jedz na zbieżność...ale powiem ci to samo mam tylko kierownica lekko w lewo skręcona. na zbieżności idealnie a potem znowu lekko w lewo. auto jeździ normalnie nie ściąga. ja już nie szukam przyczyny.

And84
04-09-12, 10:32
W VII genach nie robi się zbieżności po wymianie amorków.

A czemu sie nie robi ? w 7 genie w szczególności po wymianie przednich amorów sie robi zbieżność z powodu mocowania drążków w nowym amorze napewno nie bedzie tak samo .
A jak na zbieżności sie przyłoży do pracy to też ustawi prosto kierownice a nie po wjechaniu odrazu zablokuje kierownice .

mloodzian
04-09-12, 10:45
nie rozumiem was, to oczywiste że po wymianie amortyzatorów przednich czytaj McPersonów trzeba zrobić zbieżność.....

cortesolo
04-09-12, 16:37
Jakie amorki założyłeś?

Amorki KAYABA.

zbieżność ustawiasz jak wymieniają osłony amortyzatorów.

Osłony też były wymieniane.

Dzięki za odpowiedzi. Czyli w najbliższy weekend czeka mnie zrobienie zbieżności.

owsikk
04-09-12, 17:11
Mam już czwartą Hondę VII gen więc proszę nie piszcie mi że trzeba robić zbieżność po wymianie amortyzatorów! Wszystkie wymiany robię we własnym zakresie.

Zbieżność musisz robić po wymianie drążków kierowniczych, końcówek drążków lub kiedy wyciągasz maglownicę z auta bo wtedy jest możliwość przestawić mocowanie.


auto jeździ normalnie nie ściąga. ja już nie szukam przyczyny.
Nie będzie Cię ściągać bo masz elektryczne wspomaganie kierownicy i silnik utrzymuje Ci tor jazdy który ustawisz. Możesz mieć problemy ale to przy bardzo dużych rozregulowaniach. Próbowałeś kiedyś na zapalonym silniku ruszyć kołem tak aby przekręciła się kierownicą? Powodzenia. Jak chcesz to zrób test w drugą stronę. Wypnij bezpiecznik od EPS i spróbuj przekręcić kierownicą. Ścięgien sobie nie zerwij.


po wymianie przednich amorów sie robi zbieżność z powodu mocowania drążków w nowym amorze napewno nie bedzie tak samo
Po to są rysunki techniczne i małe tolerancje, żeby wszystko było na swoim miejscu. Firmy kładą kupę kapusty na utrzymanie jakości swoich produktów. Wiem, bo pracowałem w tej branży dwa lata. Jeśli więc kupuje się pełnowartościowy produkt to w rozpatrywanym przypadku zakładasz i zapominasz o zbieżności. Pamiętam, że jedna z firm swoje nieudane serie amorków sprzedawała za grosze do Chin. Lepiej im się to opłacało niż płacić za utylizację. Tam amorki miały zeszlifowane logo producenta i wracały do Europy jako inna firma. Ktoś jeszcze ma chęć komentować?

Ciśnienie w oponach sprawdzałeś? Może ktoś Ci psikusa zrobił i zamienił stronami opony kierunkowe.

LemonR
04-09-12, 19:58
Po wymianie amortyzatorów też musiałem ustawić zbieżność bo kierownica krzywo stała, a do tego czasu miałem podejście jak owsikk. Zakładałem kayaby może to nie najlepsza marka?

owsikk
04-09-12, 23:13
Jak zakładałem KYB gazowo-olejowe i nie musiałem ustawiać zbieżności. W drugim aucie podmieniałem kompletne McPersony i również nie musiałem nic grzebać. Może od tego czasu jakość KYB spadła, albo pojawiają się podróbki.

And84
05-09-12, 10:41
Po to są rysunki techniczne i małe tolerancje, żeby wszystko było na swoim miejscu. Firmy kładą kupę kapusty na utrzymanie jakości swoich produktów. Wiem, bo pracowałem w tej branży dwa lata. Jeśli więc kupuje się pełnowartościowy produkt to w rozpatrywanym przypadku zakładasz i zapominasz o zbieżności.
No ja to rozumiem są zacieśnione tolerancje jest kontrola jakości a w rzeczywistości po założeniu i tak zbieżność do ustawienia .

Poll
05-09-12, 10:48
Kurcze, ale u mnie geometrie ustawiali 2 razy i po KYB dalej w prawo kierownica ustawiona. Tyle, że w VI gen 5D. Zbieżność ma inne operacje niż geometria? Byłem z tym właśnie na gwarancji u mechaniora i ustawili jeszcze raz geometrie i dupa. Wcześniej jak po sznurku ;)
Eliminuje podróbe bo amorki z IC, nie z allegro.

Krzysztof1969
05-09-12, 17:20
Musisz ustawić zbieżność jeśli był ruszany drążek jeśli nie to nie ma takiej potrzeby. Może się jednak zdarzyć że to się ciut przesunie. Najlepiej jedz na zbieżność i powiedz że maja ci ustawic koło kierownicy prosto a najlepiej ustaw sobie sam i niech zablokują. Po regulacji nie istotne że jest dobra, będzie ok. Jedz do warsztatu a nie do kowala.