Zobacz pełną wersję : z mineralnego na półsyntetyk - zamulone d13b2
Siema, jakieś dwa tygodnie temu nabyłem EG3 z d13b2, sprzedawca jeździł nim 7 lat i (chyba) cały czas zalewał mineralny 15W40, przy oględzinach gdy zapytałem kiedy regulował zawory odpowiedział, że nigdy - pomyślałem od razu, że silnik będzie w kiepskiej kondycji. Od razu po kupnie wyregulowałem luzy zaworowe, zmierzyłem kompresję na cylindrach i wyszło 13-12-12-12,5. Silnik ma 220k przebiegu i trochę klepie po ostrzejszej jeździe, chciałbym wymienić ten mineral na półsyntetyk, ale czy to nie będzie strzał w stopę w moim przypadku? To nie jest chyba odpowiedni olej do tego silnika. Kompresja na cylindrach jest niby dobra, pali od strzała, pracuje równo, ale czasem klepie no i z odblokowaną druga przepustnicą ma do setki 13s z trzema osobami na pokładzie- moim zdaniem za dużo. Zamówiłem na start świece itd i może to go trochę odmuli, myślicie, że za gęsty olej też może być przyczyną "zamulenia" tego silnika? Niedługo mam zamiar też udać się do mechaniora na sprawdzenie wyprzedzenia zapłonu. Podpowiedzcie coś :confused:
13s w trzy osoby dla silnika 1.3 to dużo?:rolleyes:
skolopendra
03-09-12, 17:01
z mineralnego na półsyntetyk
tu masz odpowiedz!
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?19768-Oleje-silnikowe-i-przek%B3adniowe!!!!!
z odblokowaną druga przepustnicą ma do setki 13s z trzema osobami na pokładzie- moim zdaniem za dużo
A ile się spodziewałeś??, przecie to ma 75 kunia, no dobra z przepustnicą MOŻE z 80;)
z odblokowaną druga przepustnicą ma do setki 13s z trzema osobami na pokładzie- moim zdaniem za dużo.
Z olejem już Ci paru kolegów wyjaśniło. Ale teraz Ty nam wyjaśnij dlaczego uważasz, że 70-cio parokonny silnik (13 sekund 0-100) to zamulony silnik. Czy jeśli seria d16 miałaby lekko poniżej 10-ciu sekund to też kiepski wynik?
Wszystko wszystkim ale D13 to dupowóz a nie rakieta a olej nic tu nie zmieni :) Jeśli chcesz szybciej to szukaj czegos mocniejszego albo inny silnik np K20 :cool:
Okej czyli jednym słowem zostawić olej taki jaki jest i tyle, a co do przyspieszenia to zobaczę w takim razie 0-100 jak będę sam w samochodzie, pozdro.
bartek1706
04-09-12, 22:25
Moje D15B2 robi 0-100 w 14 sekund - eg8 więc sedan i 2 osoby na pokładzie. Chyba zacznę się martwić...
moje B2 w EG4 robi 0-100 w 10-10,5 sec jak jadę samemu... więc o 15 km mniej i 13 sec w 3 osoby to nie jest zły wynik ;)
vnv_nation
05-09-12, 08:22
Jasne ze nie, tymbardziej ze auto juz ma kilkanascie lat i kilkaset tysiecy przebiegu wiec cudow nie wymagajmy. Jak chciales cos mocniejszego trzeba bylo sie w 1.3 nie pakowac :) Bierze ci to olej? Jesli bierze, to zmiana na polsyntetyk moze znacznie pogorszyc sprawe.
Bym powiedział że to bardzo dobry wynik! ja jak kupiłem moje d13 (przebieg 200kkm) zabrałem go na hamownie pokazał mi moc seryjną ale troche niższy moment i w pojedynke z pełnym bakiem (totalna seria bez przeróbek) 0-100km miałem 12,8s. (teraz po modach coś pomiędzy 7-8) Ale jak masz 13s. w 3 osoby to brzmi mi to dużo lepiej niż moj na starcie, chcesz wymieniać świece to sprawdz jeszcze czy jaki opór mają kable bo może już dawno się skończyły i kpółke i kowadełko (tak to sie chyba nazywa) w aparacie zapłonowym.
Jeśli chodzi o olej - to ja nie wiem kompletnie co lał poprzedni właściciel, ja z kolei zalałem syntetykiem motul 8100 mimo że ludzie odradzali bo niby miał go palić jak głupi przy tym przebiegu - a szczerze z reka na sercu przejechałem szacunkowo na nim jakieś 3000km na ogół pałując ten silnik i nie zauważyłem żeby coś brał, a z racji tego jak jeżdzę dość często sprawdzam bagnet wiec na bierząco jestem zorientowany.
OO, ostatnio nie zaglądałem tutaj, ale widzę, że temat się trochę rozwinął, fanie. Więc tak: oleju mi nie bierze wcale z tego co zauważyłem, a ostatnio też Hanki nie oszczędzałem. Po przeczytaniu tego tematu który podlinkował tutaj któryś z użytkowników stwierdziłem, że odpuszczę te przejście na półsyntetyk, ale po waszych wypowiedziach już sam nie wiem. Co uważacie w rzeczywistości, próbować? Ostatnio właśnie kupiłem świece ale sprzedawca zamiast BKR6EY-11 przysłał mi BKR6EY-11U więc nie pasują i teraz muszę je wymienić, kable i aparat też zobaczę. Dzięki, pozdrawiam
vnv_nation
06-09-12, 21:42
Jak chcesz to zmieniaj ale moim zdaniem mineral d13b2 krzywdy nie zrobi, to typowo idiotoodporny silnik i podejrzewam ze szybciej ruda ci bude zje niz go zajedziesz :)
Ja bym zmienił na co najmniej 10W40, a najlepiej pełen syntetyk :rolleyes:
Jak oleju nie bierze, to brać go po zmianie nie będzie... brednie o rozszczelnieniach można sobie między bajki włożyć. Jak silniki zaczynają brać oliwę po wymianie oleju, to znaczy, że były zalane jakimś świństwem typu moto doktor. Ja już kilku znajomych namówiłem na przejście z minerała na co najmniej półsyntetyk. Nikomu się silnik nie rozszczelnił i nie zaczął przepalać oleju :)
Teraz powoli nadchodzą zimniejsze dni - szkoda katować silnik minerałem przy rozruchach.
Jak oleju nie bierze, to brać go po zmianie nie będzie... brednie o rozszczelnieniach można sobie między bajki włożyć. Jak silniki zaczynają brać oliwę po wymianie oleju, to znaczy, że były zalane jakimś świństwem typu moto doktor. Ja już kilku znajomych namówiłem na przejście z minerała na co najmniej półsyntetyk. Nikomu się silnik nie rozszczelnił i nie zaczął przepalać oleju
Moje D13 po wykonaniu minime przerzuciłem z 10W40 na 5W30 (syntetyk) i nie pojawiły się żadne wycieki, ani nie zaczął brać oleju. Także zalecalbym zalać półsyntetykiem.
Ja z minerała przeszedłem najpierw na półsyntetyk motula, a przy następnej wymianie zalałem syntetyk valvoline. Oleju nie brał i nie bierze.
Muzyk-Grzes
08-09-12, 12:11
W pierwszych postach pisałeś odblokowana druga przepustnica, miałem D13 i przeszedłem z nim drogę od D13B2 do Z6 i powiem tak,nie róbcie sobie nadziei że odblokowanie drugiej przepustnicy jak i jej rzekome wcześniejsze otwarcie cokolwiek zmienia, gaźnik to element mechaniczny tak więc znając jej budowę łatwo stwierdzić że druga przepustnica nie otworzy sie wcześniej ponieważ "prowadnik - blokada" fizycznie na to nie pozwoli. Odblokowanie - ściągnięcie ogranicznika drugiej przepustnicy i tak nie otwiera klapki całkowicie bo konstrukcja gaźnika przewiduje takie naciągnięcie linki gazu (pedał przy podłodze) że przepustnica nr2 otwiera się tylko w 3/4 możliwości ,czyli tyle ile z ogranicznikiem.
Jeśli nie chcesz inwestować w pełen wtrysk ,to dla poprawy osiągów zmień kolektor wydechowy na taki 4-2-1 z D16Z6 i wałek z D15B2 + pompka elektryczna paliwa w miejsce mechanicznej.
albo walek z d14a1- ma takie same krzywki czy jak to sie tam nazywa (na 100% - sprawdzałem w manualach) a nie musisz pompy wymieniać - operacja konczy sie na samej wymianie wałka.
Ps. też przerobiłem wszystkie te opcje z gaznikiem i szczerze nie zauważułem żadnej rożnicy dopiero jak go i kolektor dolotowy porozwiercałem coś sie zmieniło tylko z kolei poniżej 3000 nie dało sie jechać bo szarpał i skakał... dopiero po zamontowaniu podwujnego gaznika i wypruciu eg3 tak naprawde pojawila sie jakaś odczówalna rożnica i w miare to chula..
Muzyk-Grzes
08-09-12, 19:44
Na 100% to wałek z D15B2 ma najwyższe krzywki w tym przedziale D serii non vtec. Jest temat na ckpl o tym i chłopaki mierzyli D15B2 i D14A1 suwmiarkami :)
Na 100% sie mylisz - sprawdz sobie znamionowe wymiary w manualach od 4 i 5 gena. oba wałki mają identyczne. Sam też posiadam oba wałki. A to że ktoś mierzył wałek sówmiarką nic nie znaczy te z d14a1 są starsze i na ogół zajechane, mi sie udało trafić naprawde zdrową sztuke ale dłogo szukałem.
powiem tak,nie róbcie sobie nadziei że odblokowanie drugiej przepustnicy jak i jej rzekome wcześniejsze otwarcie cokolwiek zmienia
To bardzo ciekawe co piszesz, bo akurat wcześniejsze otwarcie drugiej przepustnicy jest odczuwalne.
Na 100% to wałek z D15B2 ma najwyższe krzywki w tym przedziale D serii non vtec
Na 100% tak nie jest. Pomijając już fakt, że miałeś pewnie na myśli D15B3 (z krzywką napędu pompy) a nie D15B2. Jak pisze SCKAPE - wymiary krzywek D15B3 i D14A1 są jednakowe, co można sprawdzić w manualu. Zresztą dla pewności mierzyłem też suwmiarką.
birche ten pierwszy cytat to nie moje słowa - popraw...
Aczkolwiek jak już pisałem ja roznicy nie odczółem po tym modzie, po innych tak ale ciężko było nim jeździć na niskich obrotach.
birche ten pierwszy cytat to nie moje słowa - popraw...
Swoją drogą to ciekawe... ostatnio coś się na forum pieprzy z tymi cytatami.
Muzyk-Grzes
09-09-12, 15:43
Birchie, ale wcześniejsze otwarcie drugiej przepustnicy jest technicznie nie możliwe, jak wrócę do domu to wezmę stary gaźnik i nagram ci filmik jak to działa jest prowadnica na 1 przepustnicy i otwieranie drugiej blokuje do czasu natrafienia bolca prowadzącego 2 przepustnicę na przerwę co powoduje otwarcie 2 przepustnicy i pozostawienie 1 w pozycji otwartej/zablokowanej. Podciśnienie sterujące tym otwarciem pojawia się znacznie wcześniej niż bolec 2 przepustnicy trafia w przerwę prowadnicy 1 przepustnicy.
Co do wałka to pisałem o D15B2 nie o B3 (gaźnikowym z mechaniczną pompą), z tego co ustalili koledzy w jednym z tematów z przed ponad dwóch lat to krzywki wałka D15B2 (mierzone suwmiarką) były najwyższe w non vtec D serii w tym przedziale (D13/14/15) a także porównanie D14A1 i D15B2 to wałek z monowtrysku miał wyższe krzywki, nie pamietam teraz jaka była różnica ,ale wtedy w temacie pisali Jogal i Moleks . Nie wiem co piszą manuale ,ale nie są zbyt dokładne (np: skrzynia S20 z FD 4,47 była w Nobless a w/g manuala w każdej EG3 z 95')
ps: Oba cytaty były z mojego posta.
Co do wałka to pisałem o D15B2 nie o B3 (gaźnikowym z mechaniczną pompą)
No ale włożenie walka z D15B2 wymaga pompy elektrycznej, dlatego raczej mało kto robi takie kombinacje. Po drugie wałek z D15B2 rózni się od D15B3/D14A1 jedynie wysokościa krzywki na wydechu i to o 0,003 mm. Nie wiem jak to było mierzone za pomocą suwmiarki i nie sądzę, żeby różnica była w praktyce odczuwalna.
Nie wiem co piszą manuale ,ale nie są zbyt dokładne (np: skrzynia S20 z FD 4,47 była w Nobless a w/g manuala w każdej EG3 z 95')
Mój manual nie uwzględnia wersji Noblesse i podaje FD 4,25 dla D13.
Birchie, ale wcześniejsze otwarcie drugiej przepustnicy jest technicznie nie możliwe
Najwyraźniej jest, bo silnik zaczął dostawać delikatnego kopa nieco wcześniej po wykonaniu tego moda. Nie wgłębiałem się aż tak w działanie gaźnika, liczył się efekt.
Muzyk-Grzes
09-09-12, 16:26
Wałek z D15B2 łatwiej dostać niż D15B3 czy D14A1 (bynajmniej tak było jak ja miałem EG3) założyć pompkę elektryczną do tego to dodatkowe 5 minut bo przecinasz tylko wąż zasilający i w obieg wstawiasz pompkę. Mechaniczna pompka zostaje bo 1 nie trzeba zaślepki zakładać po 2 ma regulator ciśnienia paliwa i rurke powrotu :)
Co do manuala ,to jak pamiętasz w zeszłym roku na parkingu M1 pod Nurauto srebrną EG3 Nobless z czarną maską, D13Z6 i nawigacją w miejscu nawiewu (Scooter ,GeMba i Abu na pewno pamiętają) z rejestracją DB, to tam skrzynia miała właśnie FD 4,470 (w sumie ma bo teraz jeździ w EJ6)
A co do moda to efekt placebo ,ale ja tez miałem takie wrażenie jak u siebie zrobiłem. Natomiast jak robiliśmy projekt turbo w D15 to na skręconej do zera turbinie wysłaliśmy właściciela na jazde testową i jak wrócił to mu wyraźnie auto nabrało mocy (cytując "Ale to teraz zapie**ala") ... co nie było możliwe bo miał zerowe doładowanie.
to nie nobles mial skrzynie 4.4 tylko d13 94/95r
A co do moda to efekt placebo ,ale ja tez miałem takie wrażenie jak u siebie zrobiłem. Natomiast jak robiliśmy projekt turbo w D15 to na skręconej do zera turbinie wysłaliśmy właściciela na jazde testową i jak wrócił to mu wyraźnie auto nabrało mocy (cytując "Ale to teraz zapie**ala") ... co nie było możliwe bo miał zerowe doładowanie.
Ale po modzie z przepustnicą daje się odczuć, że auto szybciej dostaje kopa. Daj jakiś dowód potwierdzający, że to tylko złudzenie :)
Wałek z D15B2 łatwiej dostać niż D15B3 czy D14A1 (bynajmniej tak było jak ja miałem EG3) założyć pompkę elektryczną do tego to dodatkowe 5 minut bo przecinasz tylko wąż zasilający i w obieg wstawiasz pompkę. Mechaniczna pompka zostaje bo 1 nie trzeba zaślepki zakładać po 2 ma regulator ciśnienia paliwa i rurke powrotu
To ma sens, ale po co inwestować w wałek i pompkę, skoro starczy sam wałek zmienić? :p Poza tym wałek z D14 wcale nie tak trudno trafić, jeśli się wie, gdzie szukać- na forum civic 4g fanatics miałem kilka ofert ;)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.