PDA

Zobacz pełną wersję : Swap kolektora dolot - problem



thekrazy
03-09-12, 13:20
Witam,

jestem świeżo po zmianie kolektora z seryjnego D14A3 na D16Y5. Moj problem polega na tym ze po wlączeniu silnika, obroty jałowe są dobre około 800rpm. Gdy silnik się rozgrzeje (wskazówka podniesie sie do poziomu na pulpicie) nagle słychać głośne syczenie wciaganego powietrza, obroty falują do 1200-1500 rpm i po chwili spadaja do 1000rpm.

Moje pytanie brzmi , czy to objaw jakiejść nieszczelności ? (po nagrzaniu coś się rozszerza i przepuszcza?) czy może jakiś czujnik związany z obiegiem chłodzącym. Dodam że krokowy był czyszczony.

Dzięki za odpowiedzi i pozdrawiam.

czara
07-09-12, 07:39
skoro słyszysz syczenie powietrza i falowanie obrotów to nieszczelność musi być duża. Sa specjalne preparaty do sprawdzania szczelności, możesz tez zapalić fajkę i dmuchać dym, zobaczysz gdzie wciąga, możesz również przesmarować wszystkie łączenia benzyna ekstrakcyjna (pędzelkiem) jak jest gdzieś nieszczelne zaciągnie benzynę i usłyszysz po pracy silnika, sprawdź tez wszystkie węzę dochodzące do kolektora.

kamilek
10-09-12, 09:33
porównaj budowę czy nie masz jakiegoś otworu czy coś tam podobnego przy przepustnicy czy krokowym (może na odwrót węże podłączyłeś?) albo czy uszczelkę pod przepustnicą masz ok ,

ja jak podmieniałem z d16b2 na d16y5 to musiałem wystrugać mały otwór pod przepustnice którym odpowiednio jak w starym ssaku ma krążyć powietrze

aaa i najważniejsze d16y5 ma maleńkie otworki przy wtryskiwaczach do recyrkulacji powietrza z vtec ja musiałem je zaspawać bo łapał lewe powietrze
nowa uszczelka do głowicy obowiązkowo :)

dokładnie przestudiuj organoleptycznie budowę / podłączenia obydwóch i znajdziesz różniczce jak nie to uszczelki innej opcji nie ma

thekrazy
10-09-12, 17:09
Dzięki za rady, bardzo możliwe że puszcza coś na kanałach EGR albo na zaworze EGR. Ja tego nie zaspawałem, tylko przykręciłem pokrywkę z uszczelką i zaślepiłem miejsce po zaworze EGR blaszką.

Jeśli chodzi o ten mały otwór pod przepustnice, to w którym miejscu on się znajduje?

Poll
10-09-12, 19:48
Nie wolałeś ebaya 4-2-1? ; )

thekrazy
10-09-12, 20:00
Swoją drogą mam 4-2-1 z allegro @Poll :) ale tutaj mowa o ssaku :D

Poll
10-09-12, 20:55
Za dużo pracuje... ; ) Wybacz ;P
Czytam przepustnice itp, a wale wydech. sorki ; )

thekrazy
12-09-12, 09:00
Wydaje się że rozwiązałem problem. Źle podłączony był przewód odmy od zbiornika oparów paliwa. Był on podłączony za przepustnicą, do bańki kolektora dolotowego. Po podłączeniu wężyka przed przepustnicę, problem zniknął.

Zgodnie z instrukcją powyżej 75C, był otwierany zawór przeponowy i do silnika dolatywało przez niego lewe powietrze (dlatego musi być podłączone przed przepustnice).