Zobacz pełną wersję : Rośnie temperatura
Witam, mam niecodzienny problem ze swoją Hanką.
Normalna temp to ok 1/4 lub 1/3 skali a potrafi wzrosnąć do 3/4 skali
Otóż kiedyś - ok 2 lata temu miałem problem z temp. bo rosła, zmieniłem czujnik wantylatora i wszystko wróciło do normy.
Od czerwca mam znowu ten sam problem tyle że wymieniłem już
Chłodnicę - bo stara była lekko zabita
Czujnik od wiatraka
Termostat
I dalej się grzeje, tyle że w trasie jak ją wkręcam w obroty przy wyprzedzaniu
tzn. jak wchodzę powyżej 3500 i wyżej aby wyprzedzić np. tira jadącego 100 lub 110
Mam silnik 1,4 w gazie na gazie przejechane ok 50 tys
Byłem u szwagra - mechanika i on już rozkłada ręce
Proponuje odpiąć całkowicie parownik z obiegu płynu chłodniczego i sprawdzić na benzynie
Nadmienię że ubytki oleju w normie, jedynie co troszkę płyn ubywa - ale to wina że wywala go ze zbiorniczka
płynu nie ma też w oleju.
A gdyby to byłą UPG to nie miałbym ogrzewania i raczej szybko by się to pogorszyło a nie widzę pogorszenia typu branie oleju itp
Jeżdżąc po mieście do pracy i nie kręcąc go powyżej 3 tysi to temperatura jest w normie
kamilrojek
28-08-12, 22:06
Kto Ci takich rzeczy naopowiadał że nie miałbyś ogrzewania?
Znam przypadek że uszczelką była walnięta i przepuszczała właśnie przy wyższych obrotach, wtedy też silnik zaczynał się grzać. Przy normalniej jeździe było ok.
Inny mechanik, nie szwagier bo on już nie wie co może być choć straszy albo uszczelka albo walniętą głowicą.
Swoją drogą jaki koszt jest wymiany uszczelki + robota - tak orientacyjnie?
Oczywiście nie da się zapewnić w 100 % że to tylko to, bo pewnie jak rozbebeszy się się okaże, że jeszcze to czy tamto to warto to też zrobić nie?
Bo tak to takie podcieranie pupy szkłem no nie?
[QUOTE=OKTA;1736396]I dalej się grzeje, tyle że w trasie jak ją wkręcam w obroty przy wyprzedzaniu
tzn. jak wchodzę powyżej 3500 i wyżej
Nadmienię że ubytki oleju w normie, jedynie co troszkę płyn ubywa - ale to wina że wywala go ze zbiorniczka [/QUOTE
wywala Ci ze zbiorniczka bo sie grzeje i zapowietrza uklad przy okazji ze wzledu na gazy wydostajace sie To uszczelka pod glowica na pincet procent:D no chyba ,ze jakas mikroszczelina w glowicy w co watpie.
wiadomo ,zeby kupic dobra uszczelke.najlepiej oem. musisz sie liczyc z planowaniem glowicy,chocby jej zabieleniem jak Ci dymila to mozna by od razu wymienic uszczelniacze zaworow .
koszty? policz sobie
uszczelka,planowanie glowicy,robocizna..
Jakie są koszty orientacyjne wymiany tej uszczelki ?
I czy do silnika D14A8 można podpiąć inną głowicę bez dużych przeróbek czy musi być taka sama?
UPG d14a8 to jakieś 500 zł już z wymianą ewentualnych płynów.
I chyba jak robisz samemu :) to w 500 sie zmieścisz ze wszystkim :)
Ja też tak miewam, zwłaszcza latem. Autostrada - 140 i więcej bywało, obroty ok 4 tys.km. temperatura podnosiła się do 2/3 skali, po czym lekko opadała a już na pewno więcej nie rosła. Normalnie jest poniżej połowy, gdzieś w okolicach 1/3. Brak ubytków płynu chłodniczego, olej w normie. Klima włączona. Jak wyłączałem klimę - normowało się, jechałem bez klimy - temp. nie podnosiła się. Wystarcza też zmniejszenie chłodzenia bez wyłączania klimy.Układ chłodzenia w naszych Hondach jest małej pojemności - widocznie nie daje rady jak dodatkowe ciepło wpada z chłodzonej chłodnicy klimy. Tak bynajmniej jest u mnie.
I chyba jak robisz samemu :) to w 500 sie zmieścisz ze wszystkim :)
Kolega napisał, że ma szwagra mechanika, więc to chyba prawie tak, jakby robił samemu ;)
Kamil chłopaki dobrze mówią, na 100% jest to uszczelka bo przerabiałem to samo u siebie w tym samym silniku, objawy miałem identyczne i nie pomogła wymiana termostatu, wymiana czujników, czy nawet czyszczenie całego układu. W kwocie ok 500 zł powinieneś się zmieścić spokojnie :)
Odnośnie twego problemu mam taki sam. Teraz wymieniłem korek od chłodnicy i się na razie uspokoiło, zobaczę jak długo.
U mnie dziś po raz pierwszy wskazówka temperatury podskoczyła grubo ponad połowę, a do tej pory od kilku lat była zawsze w okolicy 1/3 podziałki. Po zatrzymaniu zauważyłem, że płyn chłodniczy w zbiorniku wyrównawczym jest grubo poniżej minimum, ale jeszcze widoczny. Po dolaniu płynu do poziomu max. temperatura nadal rosła, ale nie przekroczyła poziomu 3/4 podziałki, nawet na postoju. Wentylator co prawda się włącza, ale jakoś chyba później. Po kilku kilometrach jazdy w mieście nie zauważyłem spadku poziomu płynu. Co sugerujecie? Termostat, czy uszczelka? Niestety nie sprawdziłem temperatury węży, ani chłodnicy. Nadmienię, że auto prowadzi się dobrze, nie ma wzrostu poziomu oleju i nie kopci z tłumika. Silnik 1,4 '99 rok.
A zaglądałeś do chłodnicy, jaki tam poziom ? Możesz mieć powietrze w układzie. Najlepiej porządnie odpowietrz, uzupełnij i obserwuj.
Jak wentylator załącza się później, to może być walnięty czujnik załączenia wentylatora, który jest wkręcony koło termostatu. Jak również sam termostat. Obydwie rzeczy w podobnej cenie. Sprawdź czy wszystkie węże są gorące jak się porządnie auto nagrzeje. Ja bym bardziej obstawił termostat, który prawdopodobnie otwiera się za późno (zaśniedziała prowadnica czujnika) i dlatego temperatura rośnie i staje na 3/4.
Poziom płynu w chłodnicy pod korek, po przejechaniu ok. 200 km w zbiorniczku wyrównawczym nic nie ubyło. Przy nagrzanym silniku płyn w zbiorniczku dosyć chłodny (wiem, nie wolno otwierać przy nagrzanym, ale mnie strasznie korciło). Wiatrak pracuje dziwnie. Potrafi załączyć się w niższych temperaturach (wg wskaźnika), a milczy na wyższych. Górny przewód od chłodniczy gorący, dolny bardzo ciepły, chłodnica gorąca na całej jej powierzchni, ogrzewanie w porządku. I co Wy na to?
Według mnie tak jak napisał Dextero, winowajcą powinien być walnięty termostat albo po prostu czujnik załączania wentylatora. Jakbym Ci mógł doradzić to żebyś wymienił od razu te dwie rzeczy bo koszt niewielki a roboty na pewno mniej za jednym razem.
Zapowietrzony układ może też powodować, że wentylator załącza się w złej temperaturze.
Zaprowadziłem do mechanika, wymienił termostat, no i na razie jest w porządku, tylko płynu chłodniczego zalali mi trochę za dużo i przy rozgrzanym silniku mam poziom tak gdzieś ze 3 cm powyżej maximum. To chyba nie jest jakiś problem?
Ja tez mam podobny problem. Po wymianie temostatu wyskoczyl blad czujnika temperatury, ktory byl niedawno wymieniany(dokladnie ect). Grzeje sie dopiero gdzies tak po 2-3 godzinnej jezdzie i tylko w korkach-jak jade szybciej gwaltownie sie chlodzi.. Myślicie ze zly termostat? Drugi czujnik temp padl albo czujnik zalaczenia wentylatora??
Sprawdź pirometrem czy czujnik pokazuje właściwą temperaturę. Jak jest uszkodzony to może ci pokazywać cuda, a ty w nie wierzysz.
A na benzynie są takie same objawy? Nie zakładaj z góry, że to uszczelka pod głowicą. Wpierw warto to sprawdzić i się upewnić. W płynie chłodzącym są ślady oleju? W oleju widać płyn? Czy czuć ze zbiorniczka płynu chłodzącego spaliny?
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.