Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Korektor siły hamownia



BARTAS998
05-09-07, 17:34
Cześć! Swapuje tył hamulcow do mojego EG4 z VTi 5 gen. Czytalem duzo na ten temat ale spotkałem sie z roznymi opiniami na temat tego czy zakladac ten korektor od VTi czy nie. Panowie zdecydujcie sie. :hinczyk: :hinczyk: :hinczyk:

Mysle ze od VTi bylby lepszy poniewaz dawalby wieksza sile na przod i zarazem na tyl tzn ze powinno klepiej hamowac jak na bebnach i starym korektorze, bo wtedy idzie mniejsza sila na przod - nie wiem czy dobrze mysle.

Prosze zeby mi ktos kto zna sie na rzeczy doradzil mi czy montowac czy nie.
Dla mnie jest to bez roznicy mam go w garazu i wszystko i tak bedzie rozgrzebane.

Pozdrawiam.

Octane
05-09-07, 23:47
nie zmieniac

BARTAS998
06-09-07, 16:14
Octane wiem znam Twoje zdanie pisalem do Ciebie PW. Ale myslac logicznie ze starym korektorem tarcze tylne beda dostawaly tyle samo sily co bebny a wydaje mi sie ze moga dostac wiecej?


Jeszcze ktos moze mialby cos do powiedzenia??

Octane
06-09-07, 20:42
nie zmieniac!!!! poszukaj na forum było o tym milion razy. Chyba nikt nie zmienial z tych co zmieniali bębny na tarcze i wszyscy jeżdża i jest dobrze.

civic45
07-09-07, 20:10
mam troszke inne zdanie niż Octane, ja bym zmienił a tym bardziej ze go masz
będziesz miał fabryczny rozkład sił hamowania miedzy osiami (najwazniejsza jest prawidłowa proporcja sił hamowania miedzy tyłem a przodem dzięki temu maxymalnie wykorzystasz swoj układ hamulcowy )
ten od bębnów ma na tyle mniejsza siłe i co za tym idzie inną proporcje ,jedna oś będzie hamować za mocno a druga za słabo
ps .
niektórzy faktycznie nie zmieniaja , jezdzą i chwalą sobie że jest ok ,ale nie wykozystuja maxymalnej mozliwości swoich hamulcy
mam zdanie że w hamowaniu walka o kazdy metr krócej ma sens
jeśli będą to 2,3,może nawet 5 metrów to jest to wielki sukces

Tompro
07-09-07, 20:40
Witam. Też powoli zgłębiam temat hamulców i z tego co się doszukałem to to co nazywasz korektorem od VTI to jest tylko łącznik rurek, a korektor znajduje się wewnątrz pompy (modulatora) układu ABS. U siebie powoli zbieram rzeczy do przeróbki hamulców przód i tył ale ja planuje też wrzucić ABS to ten łącznik zakładam. Jednak to wszystko wiąże się już z większą zabawą bo trzeba od nowa zrobić wszystkie rurki hamulcowe (lub kupić te od VTI, ale nowe zawsze dłużej wytrzymają), podpiąć się odpowiednio z wiązką elektryczną i zrobić wiele innych rzeczy typu montaż wszystkich elementów układu ABS itp.
Pozdrawiam
Tompro

andrev
08-09-07, 00:21
Witam. Ja rowniez sklanial bym sie ku zamontowaniu regulatora. Zrobilem swapa tarcz na tyl z VTI no i przy mocnym hamowaniu wyraznie czuc ze hamulce biora nie rowno (przod potrafi zablokowac a tylu nigdy). Czyli na tyl idzie zbyt malo sily. Ale pomimo tego i tak jest wyraznie lepiej niz w przypadku bebnow z tylu

BARTAS998
08-09-07, 07:44
OK jak mowie dla mnie nie ma problemu zeby go zalozyc. Tylko chodzi mi wlasnie o to zeby lepiej wykorzystac te hamulce i zeby nie obracalo mnie przy ostrym hamowaniu.