PDA

Zobacz pełną wersję : Silnik - kilka pytań...



martin1988
27-08-12, 11:48
Witam,

Koledzy, mój silnik D14A8 jest już na wykończeniu. Czytałem parę tematów typu "remont czy swap", ale nie otrzymałem odpowiedzi na moje pytania. A więc:

1. Jakie silniki podejdą bez (większej) rzeźby zamiast D14A8? Wiem, że D16B2 może się różnić mocowaniami niektórych elementów. A co np. z D14Z4?
2. Czy naprawdę lepiej znaleźć nowy silnik niż robić remont? Nie oszukujmy się - każdy D14 to mało rozwojowa jednostka i remont jest słabo opłacalny. Jeśli już inny motor, to szukam silnika jeszcze w samochodzie, aby móc go sprawdzić chociaż w jakimś stopniu.
3. Czy w przypadku UPG, lepiej zrobić dół + górę? Bo w mojej opinii sam dół może się zemścić...

Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi :)

Pozdrawiam

probestic
27-08-12, 12:59
1. D14z4 ma czujnik położenia wału przy kole pasowym - szczerze mówiąc, nie wiem jak z podpięciem w wiązkę pod d14a8. Chętnie sam się dowiem jak to wygląda u kogoś, kto przełożył ?
D16b2 powinieneś tam włożyć bez najmniejszego problemu. Przedwczoraj taki wyjąłem i sprzedałem, a sam mam d14a8 i jakichś różnic to ja nie odnotowałem.

2. Remont tylko jak chcesz tym jeździć ja wiem - więcej niż rok ? Inaczej, zastanawiałbym się nad sensem, skoro dobry słupek 1.4 to koszt 600zł, a 1.6 800zł i możesz to sam włożyć.

3. To chyba tak naprawdę zależy już od stanu danego silnika. Choć skłaniam się ku opcji dół + góra.

martin1988
27-08-12, 14:07
Dzięki za info :) Zastanawiałem się nad D16B2 bo te 90 KM to trochę przy mało jak na 5D. Nie chcę nic modzić w aucie - ma służyć jako pojazd do przemieszczania się ;) Za rok pomyślę nad innym modelem i wtedy pomodzę :D Poczekam jeszcze na kilka opinii i wtedy podejmę decyzję...

probestic
27-08-12, 14:13
D16b2 to bardzo fajne serduszko :) Polecam szczerze. Gusta są różne, acz dla mnie osobiście, aż za szybkie ;)

kowal162
27-08-12, 18:11
Podłączami sie i ja. Jakie są poroblemy z d16b2 lub d15b7 ? A jakie są wlasnie wlaki z tymi czujnikami położenia wału z d14 ? Czy musze szukacj np tylko i wyłącznie d14a8 czy podejdą inne d14 ?

probestic
27-08-12, 18:34
D16b2 : dokładasz wtryskiwacze pod 1.6, komputer i chyba już, w drogę. Z D15b7 nie wiem, nie wypowiadam się.

Zamiast D14a8 wcześniejsze słupki 1.4 ponoć można wstawiać, ale D14z1 i w górę już wiążą się z jakąś rzeźbą.

kowal162
27-08-12, 18:56
aha dzieki to np wkładam d14a4 i jazda jezdzic .

pyotreq
28-08-12, 21:06
D16b2 to bardzo fajne serduszko
Potwierdzam! I nic się z nim nie dzieje. Można powiedzieć, że to najlepszy mod do 1.4 w rozsądnych pieniądzach :D

webi80
02-09-12, 04:54
Potwierdzam! I nic się z nim nie dzieje. Można powiedzieć, że to najlepszy mod do 1.4 w rozsądnych pieniądzach :D

Zgadzam się. Sam z 1.4 przesiadlem się na d16b2 i jestem bardzo zadowolony, bezawaryjny i naprawdę żwawy silniczek. Już po przesiadce było nieźle ale jak dołożyłem dolot + wydech + hybrydowa skrzynia to zrobiło się naprawdę przyzwoicie. Spalanie przy dynamicznej jeździe: ok 8,2l/100 miasto, 7,3/100 cykl mieszany, wakacyjna trasa przy przelotowej prędkości 110 wyszła mi ostatnio 6,2l/100km. Można z pewnością zejść ciut niżej ale ja nie lubię się męczyć za tirami czy zawalidrogami :)

Poll
02-09-12, 17:53
Do B16A2 pasują graty oprócz kompa i wtrysków? ; )
Od D14Z4 oczywiście.

kowal162
03-09-12, 09:30
Do d16b2 a nie do b serii .

Poll
03-09-12, 10:18
To miałem na mysli, a od razu B seria w głowie. Sorki ; )