Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : B16A2 - kwestia wydechu



mtothaj
05-09-07, 08:52
Za jakis czas powinienem otrzymac zamowiony kolektor wydechowy DC Sports 4-2-1 (wylot 2,25"), wiec pora zaczac myslec o reszcie wydechu. W zwiazku z tym mam dwa pytania:

1) Robic wydech w Polsce (Eltec, Grabowski) czy kupowac jakis dedykowany zestaw catback + test pipe z USA typu Magnaflow czy Skunk2? Cenowo wychodzi mniejwiecej podobnie (czyli gdzies ok. 2k PLN +/- kilkaset zlotych)

2) Jesli robic w Polsce to jak? AFAIK dobrze by dzialal pelny przelot 2,25", jedynie na tlumiku koncowym - katalizator i tlumik srodkowy wywalony. Ogolnie nie mam nic przeciwko by bylo glosno na wysokich obrotach, bylo slychac VTEC itp natomaist fajnie jakby przynajmniej w nizszej partii obrotow wydech nie powodowal bolow glowy ;) Co do barwy dzwieku - chodzi o sportowy dzwiek wydechu (w odroznieniu np do basowego Remusa)

Jak zawsze będe wdzieczny za Wasze opinie.

Kras
05-09-07, 09:36
Kup coś z silencerem i będzie git.
Ogólnie to nie ma zbytnio opcji przelotu 2.5 na jednym tłumiku co byłby cichy. Na dwóch dużych puszkach może tak, ale na jednej no way.

mtothaj
05-09-07, 09:41
Kup coś z silencerem i będzie git.
Ogólnie to nie ma zbytnio opcji przelotu 2.5 na jednym tłumiku co byłby cichy. Na dwóch dużych puszkach może tak, ale na jednej no way.

Czyli kupic cos gotowego z hAmeryki?
BTW ze wzgledu na kolektor, srednica bedzie 2,25" a nie 2,5"

kamil_S_c
05-09-07, 09:59
Ja zamowilem Noname 4-1 podobno niewarto przeplacac za DC , oczywiscie silnik B16A2,
Reszte wydechu myslalem z Kwasowki a koncowy ulter z splaszczona koncoska bo te okrogle sa za doze wyglada jak rynna.

Zobacz tez wydech http://picasaweb.google.pl/merfiebay/Wydechy/photo#5094095671460625538

Nie lepiej kupic taki zestaw ok 800 + rezonator 200 a nie placic za zrobienie wydechu w firmie najmniej 1700 zl ?

Kras
05-09-07, 10:13
To co mówisz jest prawdą dla silników D. W B-serii te kopie ebayowe to najczęściej lipa i nic przyrostu nie dają. Poza tym wydechom noname nie można ufać. Ja miałem i mi normalnie wybuchł końcowy...i to nawet nie przy jakimś *******... a normalnej jeździe.
Co do 2.25 to w sumie nie jest tak istotne, że kolektor ma taki wymiar. Resztę lepiej zrobić na 2.5. Było już o tym wielokrotnie, że to takie optimum dla B16.

mtothaj
05-09-07, 10:23
Ja zamowilem Noname 4-1 podobno niewarto przeplacac za DC , oczywiscie silnik B16A2,
Reszte wydechu myslalem z Kwasowki a koncowy ulter z splaszczona koncoska bo te okrogle sa za doze wyglada jak rynna.
Zobacz tez wydech http://picasaweb.google.pl/merfiebay/Wydechy/photo#5094095671460625538
Nie lepiej kupic taki zestaw ok 800 + rezonator 200 a nie placic za zrobienie wydechu w firmie najmniej 1700 zl ?

Kupujac no name nie mamy jakiejkolwiek gwarancji ze nastapi poprawa osiagow. W niektorych przypadkach nastepuje wrecz ich pogorszenie. A poprawa osiagow dzieki kolektorowi DC Sports jest szeroko udokumentowana, chociazby przez uzytkownikow tego forum.

BTW oprocz kluczowej kwestii osiagow, przewaznie jakosc wykonania i zywotnosc tych no name'ow bywa niska - podsumowujac lepiej zrobic raz a dobrze.

kamil_S_c
05-09-07, 10:41
DS kosztuje 980 zl teraz pytanie brac 4-1 czy 4-2-1 ??

Wydech Kupowac gotowy z usa czy zrobic z mg motorsport np ?

mtothaj
05-09-07, 10:57
DS kosztuje 980 zl teraz pytanie brac 4-1 czy 4-2-1 ??
Wydech Kupowac gotowy z usa czy zrobic z mg motorsport np ?

Wybralem 4-2-1 z dwoch powodow:
- lepsza poprawa osiagow 'z dolu' (z koleji 4-1 ma lepsza gore)
- montaz / uzytkowanie - 4-1 latwiej przytrzec o podloze, dodatkowo aby zamontowac trzeba podginac jakas belke

Dealer
05-09-07, 11:01
do b16a2 jezeli nie planujesz mocy owyzej 200km to chyba nie ma sesu robic 2.5 bo to za duzo, 2.25 w zupelnosci Ci wystarczy! podejzewam ze wydech kupiony gotowy z ebaya nie bedzie tak cichy jak z el-teca! O ile sie nie myle to grabowski obi wydech na tlymikach el-teca wiec nie ma sesu do niego jechac!

kamil_S_c
05-09-07, 11:11
mtothaj ty masz DC ?? i bardzo czuc poprawe osiagow ? sam niewiem chyba zdecyduje sie na 4-1 ale gadalem z merfim o tych kolektorach z jebaja i podobno szkoda przeplacac bo sa dobrej jakosci.
Kupujac taki kolektor odrazu trzeba robic nowy wydech 2.5 cala czy mozna zalozyc jakos do starego ?

mtothaj
05-09-07, 14:09
mtothaj ty masz DC ?? i bardzo czuc poprawe osiagow ? sam niewiem chyba zdecyduje sie na 4-1 ale gadalem z merfim o tych kolektorach z jebaja i podobno szkoda przeplacac bo sa dobrej jakosci.
Kupujac taki kolektor odrazu trzeba robic nowy wydech 2.5 cala czy mozna zalozyc jakos do starego ?

Tak jak pisalem, poki co czekam na przesylke, wiec narazie trudno mi cos powiedzic.
Zalozyc do starego wydechu pewnie mozna i jakies tam przyrosty beda, ale nie zlikwiduje to w pelni waskiego gardla jakim jest wydech w B16A2 - jedynie przeniesie je z okolic kolektora na dalsze partie wydechu. Seryjny katalizator rowniez bedzei przytykal wydech.

Co do wzrostow, to raczej patrze na sprawe etapowo - rownoczesnie z kolektorem zamowilem dolot typu CAI: AEM V2 - przy zastosowaniu tego dolotu, wspomnianego wyzej kolektora jak rowniez udrazniajac reszte ukladu wydechowego mozna liczyc na zyski rzedu 13 - 15KM.

Majac powyzsze podstawy, zapodajac walki i sprezynki z Integry + strojenie Hondata mysle ze mozna celowac w bezpieczne 185 - 190KM - po zainstalowaniu powyzszych gratow to pewnie bedzie moj kolejny krok jesli chodzi o mody.

Kras
05-09-07, 14:44
I właśnie dlatego powinieneś od razu iść w 2.5 cala. Na valvetrainie ITR i strojeniu auto będzie kręciło pewnie około 9k. A to wymaga odpowiedniego przepływu.

Roslina
05-09-07, 14:50
Zamontowalem ebayowy kolektorek, do tego brak kata, strumienica..... Jest efekt. Za kolektor wraz ze sciagnieciem wyszlo niecale 350 pln.

mtothaj
05-09-07, 15:03
I właśnie dlatego powinieneś od razu iść w 2.5 cala. Na valvetrainie ITR i strojeniu auto będzie kręciło pewnie około 9k. A to wymaga odpowiedniego przepływu.

Myslisz ze takei cos bedzie sie nadawalo?

Skunk2 2.5" catback (http://www.allegro.pl/item229695854_skunk2_honda_civic_96_00_hb_catback_ exhaust_z_usa.html)

Majac wybor bralbys cos w tym stylu, czy robil w Eltecu?

kamil_S_c
05-09-07, 16:30
moze cos takiego ?http://picasaweb.google.pl/merfiebay/Wydechy
cena nie przekracza 1 tys
masz kolektor 4-1 czy 4-2-1 ?

kenny
05-09-07, 16:39
ale po cholerę Wam takie duże przeloty? Po co tak uwalniać ten wydech? 2,25 to w zupełności wystarczy do 200KM, tylko zanim sie do tego dojdzie w B16 to jeszcze uuuuuuuu i jeszcze trochę. A gdzie dopiero 2,5" :bicie:
Robić w eltecu i mieć z głowy. Ma być przelot i głośno, zrobią przelot tylko na końcowym, ma być cicho dadzą dwa duże przeloty i będzie prawie jak seria.

kamil_S_c
05-09-07, 16:58
a jesli zamontuj kolektor on ma 2.5 cala i jak do tego zamontowac dalsza seryjna czesc wydechu ?

Efyr
05-09-07, 17:27
ma być cicho dadzą dwa duże przeloty i będzie prawie jak seria
Czyli idzie połączyć ciszę i przelot? Ale wtedy tłumik na większą puszkę pod względem średnicy czy długości?


A mam jeszcze jedno pytanko, czy tłumiki o różnych średnicach rur dolotowych (w przypadku środkowego także wylotowych) różnią się budową wewnętrzną także?
Tzn czy tłumik środkowy przelotowy 60 mm różni się od takiego 50 mm?
Bo czasem idzie dostać fajne tłumiki, ale właśnie na 60 mm i zastanawiałem się czy nie zrobić redukcji, ewentualnie wyciąć rurkę 60 mm przy samym tłumiku i przyspawać 50mm.

kenny
05-09-07, 18:14
ma być cicho dadzą dwa duże przeloty i będzie prawie jak seria
Czyli idzie połączyć ciszę i przelot? Ale wtedy tłumik na większą puszkę pod względem średnicy czy długości?


A mam jeszcze jedno pytanko, czy tłumiki o różnych średnicach rur dolotowych (w przypadku środkowego także wylotowych) różnią się budową wewnętrzną także?
Tzn czy tłumik środkowy przelotowy 60 mm różni się od takiego 50 mm?
Bo czasem idzie dostać fajne tłumiki, ale właśnie na 60 mm i zastanawiałem się czy nie zrobić redukcji, ewentualnie wyciąć rurkę 60 mm przy samym tłumiku i przyspawać 50mm.

Kilka osób z klubu robiło w eltecu właśnie ciche przeloty (min chyba burnout) i były tylko trochę głośniejsze od serii. Wszystko zależy ile wypełnienia sie da do tłumika. Środkowy jest wtedy i długi i szeroki (np Paweł ma tylko jeden tłumik, b duzy środkowy i nie jest za głośno)

60mm, czy 50mm to tylko rura dolotowa. W środku jest zazwyczaj to samo.

BurnOuT
05-09-07, 20:21
Mam El-Tec'owy 2,25" na dwóch tłumikach przelot. Teraz w D16, wcześniej w B16. Poziom hałasu jak na przelot w 100% zadowalający. Ostatnio często latam w trasie po 140-150km/h to męczy troche po uszach ale i tak bez porównania z czymkolwiek innym. Na tych US and A to Ci sie odechce jechać dalej jak 100km za miasto bo się wytrzymać nie da. Przyrosty po wydechu odczuwalne są jak najbardziej, zwłaszcza z kolektorem. Puszki są i długie i grube - inaczej sie nie da cicho. Z tą średnicą to wam się troche w głowach poprzewracało :bicie: - to nie turbo 300KM! 2,5" to warto ładować dopiero w moce powyżej 200KM. Chyba że ktoś lubi głośno i mniej mocy na dole...
Osobiście nie widzę żadnego argumentu przemawiającego za wydechami z US.

mtothaj
05-09-07, 20:31
Osobiście nie widzę żadnego argumentu przemawiającego za wydechami z US.

Przekonaliscie mnie, jak dostane ten kolektor to reszte wydechu bede robil w Eltecu. Bedzie to najpewniej 2,25", na dwoch tlumikach przelotowych.
Dzieki wszystkim za Wasze wypowiedzi.

Dealer
05-09-07, 20:32
wydaje mi sie ze jak by nie bylo roznicy to by pies dupa szczekal, tlumik jezeli jest przelot na rurkach 50mm to i w tlumiku musi byc 50 a nie 60mm, inaczej mogli by robic identyczne do kazdego auta!!

kenny
05-09-07, 20:36
wydaje mi sie ze jak by nie bylo roznicy to by pies dupa szczekal, tlumik jezeli jest przelot na rurkach 50mm to i w tlumiku musi byc 50 a nie 60mm, inaczej mogli by robic identyczne do kazdego auta!!

ziom, ale o co kaman? :d

Dealer
05-09-07, 20:48
A mam jeszcze jedno pytanko, czy tłumiki o różnych średnicach rur dolotowych (w przypadku środkowego także wylotowych) różnią się budową wewnętrzną także?
Tzn czy tłumik środkowy przelotowy 60 mm różni się od takiego 50 mm?
Bo czasem idzie dostać fajne tłumiki, ale właśnie na 60 mm i zastanawiałem się czy nie zrobić redukcji, ewentualnie wyciąć rurkę 60 mm przy samym tłumiku i przyspawać 50mm.

kamil_S_c
05-09-07, 21:21
tylko ze w eltecu chca 1800 zl !! przeciez to fura kasy
Juz lepiej MG i koncowy Ultera za 250 zl jest fajny bo te kominy sa brzydkie

Dealer
05-09-07, 22:44
zrobia i za 1500zl ale nie zupelnie cichy, ale i tak bedzie lepiej niz na ulterze pewnie!

sadam
06-09-07, 07:35
bo te kominy sa brzydkie
przeciez koncowki i wyglad tlumika dobiera sie indywidualnie
SSG tez podobno robi dobre wydechy i troche taniej niz w El-tecu.ja jezdzilem na samym koncowym na pelnym przelocie z seryjna srednica wydechy to bylo przeokrutnie.jak dorobilem drugi tlumik w eltecu(srodkowy) to co poniektorzy zaczeli sie smiac ze wydalem 800zl za tlumiki ktore pracuja jak seryjne kosztujace 200zl :lol:
teraz sie wygrzal wydech elegancko i jest bardzo ok.
osobiscie tez polecam EL-tec'a

kamil_S_c
06-09-07, 10:44
El-tec jest za daleko i za drogo wiec odpada jesli juz to MG,
Wiecie czy Przy zamontowanym kolektorze 2.,5 cala mozna zamontowac do niego seryjny wydech ? lub przez rezonator

sadam
06-09-07, 19:16
mozna, ale czy jest sens?chyba ze to rozwiazanie tymxczasowe