Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Brak mocy B18c4



Luki_91
26-08-12, 21:02
Witam.Mój problem polega na tym że po zmianie z D14a8 na B18c4, silnik nie wkręca się dobrze na obroty i brakuje mu mocy,dodam ze skrzynia jest s4c wiec dosyć krótka.Silnik jest seria plus ssący od B16a2 i filtr stożkowy fujita.Próbowałem już dużo rzeczy i nie mam już pomysłów.Przekładałem następujące części świece,kable zapłonowe,aparat zapłonowy ustawiany na lampę.Filtr paliwa nowy.Wszystkie połaczenia komputer-czujniki sa ok., nie ma zadnych błedów po samodiagnostyce. Jakieś pomysły??

Guscioren
26-08-12, 22:06
Może coś masz w układzie wydechowym zapchane :P?
Ewentualnie zajechany silnik, ale po setupie bym tego nie powiedział. Zmieniłes wydech ? czy zostawiłes od 1.4?

marcinkovsky
26-08-12, 22:14
określ bardziej co mu dolega. Nie wkreca sie dobrze na obroty tzn ze co? tylko w pewnym momencie słabnie czy im wyzej krecisz tym gorzej? vtec sie wlacza?

Luki_91
26-08-12, 23:13
Wydech jest od D16Y7 bez katalizatora.Jednym słowem moje wcześniejsze D14a8 tak samo ciągnęło. Vteca słychać wiec się włącza.

Guscioren
27-08-12, 14:37
Zacznijmy od tego ze wydech w VTI ma 2cale. Po 2 wkrecanie sie na obroty to mozna rożnie formułować :P

lozek
27-08-12, 14:42
wydech go oporowo muli i jest szansa, że źle spasowałeś ssący z A2 z kanałami w głowicy - sam przerabiałem ssący i wiem, że jest to mozliwe ;)

Luki_91
27-08-12, 19:29
Sprawa już rozwiązana okazało się że na 2 i 3 wtrysk nie zapodawał paliwa.Komputer nie podawał sygnału do nich ,myślalem ze komputer do wymiany ale okazało sie ze były lużne piny przy ecu.Teraz jedzie tak jak powinien. ;)

Guscioren
27-08-12, 20:04
wymien wydech na VTi lub 2"25 to wtedy bedzie jechal :D

tommmmm
27-08-12, 20:57
Jeździłem tą B18 i nie jest tak źle ;)

Luki_91
27-08-12, 21:01
wymien wydech na VTi lub 2"25 to wtedy bedzie jechal :D

Wszystko w swoim czasie ;)

Guscioren
28-08-12, 14:57
Wszystko w swoim czasie ;)
Najgorsze to jest, że w miarę jedzenia apetyt rosnie :D. Najpierw fajnie by było miec honde, o jednak sohc vtec to by było cos, później o taka B seria to by byłą gitarka. Jak juz mam B serie to fajnie by było miec jakaś K serie lub dobrze pomodzic ta B...
Życie jest nie fair :D

fełtek
22-06-14, 20:11
Odkopię!
Silnik to B18C4 dolot to Parówa Simoty(czyszczona 1 mieś temu) Wydech do zeszłego tygodnia był seryjny totalnie. Z racji że seryjny końcowy wyglądał tragicznie wywaliłem Go w wstawiłem kwasówkę od DJ Hammera 2'25. Po za tym wywaliłem Katalizator i zastąpiłem Go rurką 2'. I co? Wydaje mi się że gorzej się wkręca na obroty jak wcześniej przy serii wydechu.
Od dołu tak jak by powietrza mało lub wydech coś trzymało. Mam komputer MKP i do setki najlepszy wynik to 8,5 s ! Nie idzie to jak powinno.
Dodam że co dziwne silnik nie bierze NIC! Oleju! Tak możecie nie wierzyć ale tak jest!
Zero błędów na samodiagnostyce. Po zmianie wydechu nie wykonałem restartu ECu myślicie że to może pomóc?
Dodam jeszcze że kiedyś już miałem MB6 brał 1.5l oleju. Dolot miałem Power Rurę ze stożkiem Simoty + odgrodzenie i doprowadzenie zimnego. Wywalony kat i rurka w zamian jego 2' środek seria i końcowy WM. I tamto Auto kilku krotnie objeżdzało H22. A to mi się wydeje nie da rady.
Doradzi ktoś coś?

Endrju1
23-06-14, 00:08
Jeśli moc spadła po zmianie wydechu, to pierwsze co bym podejrzewał to właśnie on. Może za bardzo rozprężyłeś spaliny i przez to będzie tracił moc z dołu. Nie znam szczegółów co do wydechu B serii ale wiem ze w d seriach już nie jeden wstawiał przeloty, duże średnice rur i przestawało to jechać.

Lysy
23-06-14, 01:23
2,25 do serii b18 to dobry wydech. Do porobionych b18 laduje sie nawet 2,5". Mysle ze albo masz dziwne odczucie albo poprostu cos innego pierdyklo i to zbieg okolicznosci
Zle zrobiles wstawiajac rurke 2 cale. Bo albo wydech sie robi na zasadzie lejka czyli z wiekszej na mniejsza srednice a jak nie to na calosci taki sam a nie nagle rurka ktora jest jak zwezka i zaburza przeplyw spalin.

Rury i wszystko wymieniles?czy tylko sam koncowy i ta rurke zamiast kata? Kolektor seria? Tlumik srodkowy seria czy od hammera?

Nastepna sprawa jest taka ze parowa jak nie jest odgrodzona od komory i nie ma doprowadzonego zimnego powietrza to jest gorzej niz seryjny dolot i przywiekszych temp. Auto jest mulowate i slabo sie wkreca

fełtek
23-06-14, 05:38
Wszystko seria. Tylko rurka zamiast kata i końcowy 2.25 DJ Hammer.
Parowa nie jest odgrodzona ale ma poprowadzone powietrze. W poprzedniej mb6 taki setup miałem i było cacy.
na seryjnym wydechu szła lepiej.

Lysy
23-06-14, 09:57
Dodam jeszcze że kiedyś już miałem MB6 brał 1.5l oleju. Dolot miałem Power Rurę ze stożkiem Simoty + odgrodzenie i doprowadzenie zimnego. Wywalony kat i rurka w zamian jego 2' środek seria i końcowy WM. I tamto Auto kilku krotnie objeżdzało H22. A to mi się wydeje nie da rady.
Doradzi ktoś coś?

Pisałes że miałeś short rama więc to już różnica. A jeśli chodzi o tłumik końcowy od hammera to na pewno nie jest on przyczyną. Rura zamiast kata też na plus jest przeważnie. Nie wiem ile ma seria wydech w mb6 ale jeśli inny niż 2" to taka rurka mogła zakłócic przepływ spalin

fełtek
23-06-14, 11:07
Wydech ma 2' a przy końcu się zwęża nie co.
Ale dziś coś zauważyłem jadąc do pracy.
Odcinek 2 km. Auto łapie temperaturę komora nie jest jeszcze nagrzana daje mu do odcięcia i szedł *****iście. Ale tylko raz spróbowałem bo zakręty mam ostre przy dojezdzie do pracy. Po spróbuję to potwierdzić. Jak tak to znaczy ze wina ciepłego powietrza z komory.

Poll
23-06-14, 14:34
Ciepłe powietrze z komory daje muła i już przy 1.4 to czuje.

fełtek
23-06-14, 18:19
No i się potwierdziło. Auto jak tylko złapie temperaturę do pałowania to jedzie jak szalone,ale jak już się dogrzeje komora to dupa z osiagów,ssa ciepłe jak cholera. Na Cai w poprzednim MB6 nie było aż takiej utraty mocy bez odgrodzenia.
Wniosek taki że Zoner musi mi odgrodzenie wymodzić :P Samemu mi się już nie chce,bo w poprzednich H modziłem sam z poliwęglanu komorowego(separuje lepiej jak laminat)choć w sumie może i bym zrobił,ale czasu na nic nie mam,sezon w pracy w pełni.
Dziękuje koledzy za rady i chęć niesienia pomocy :)
Pozdrawiam.

Karpiczek
23-06-14, 21:54
Możesz dodatkowo owinąć kolektor wydechowy bandażem termoizolacyjnym.

fełtek
24-06-14, 10:18
Nie. Tego nie zrobię są podzielone zdania. Podobno pada od tego kolektor. Wolał bym już zrobić to coś co nie wiem jak się nazywa ale maska jest uniesiona :-P lepsze chłodzenie :-)

MichałCK
24-06-14, 11:00
Nie. Tego nie zrobię są podzielone zdania. Podobno pada od tego kolektor. Wolał bym już zrobić to coś co nie wiem jak się nazywa ale maska jest uniesiona :-P lepsze chłodzenie :-)

Chodzi Ci o hood spacer :) swoją drogą ciekawe ile to pomaga ;p bo wygląd auta z podniesioną tak maską nie wiem czy jest ładny.. ktoś mógł pomyśleć że maska odpada ;p

fełtek
24-06-14, 12:37
Dzięki za nazwę:-)
to chyba rzecz gustu, mi się podoba.

szastal
26-06-14, 01:17
Ja to miałem u siebie, nawet gdzieś zdjęcia są. Ale czy coś daje ....

fełtek
12-07-14, 17:09
Chłopaki dalej mam ten problem.
Auto z pełną temperatura ale świeżo zagrzane i idzie a jak się tylko spoci to już nie chce się wkrecac.
Short ram odgrodzony i zimne ze zderzaka.
Kurcze nie mam pomysłów juz.

Tu film jak idzie...a raczej nie... co sądzicie?
https://www.youtube.com/watch?v=0L5DxjKxr7g&feature=youtu.be

rafsio
13-07-14, 22:55
Moim zdaniem, a dokładnie patrząc na film to jedzie dobrze.

Inaczej odczuwa to kierowca

PS niezły dźwięk :)

Gąsior
14-07-14, 06:50
dobrze jedzie :)

fełtek
14-07-14, 11:02
To samo mi koledzy mówią ze szukam dziury w całym.
A tak po za tematem.
jadąc teraz nad Bałtyk z emerycka prędkością 130km/h spaliła mi 8.4 we 4 osoby i bagażnik full. To nie za dużo?
Gasior , Rafcio ile wam palą?

rafsio
14-07-14, 12:28
11,5 -12 po mieście 50/50 oszczędzania i pałowania.

Guscioren
14-07-14, 12:48
To samo mi koledzy mówią ze szukam dziury w całym.
A tak po za tematem.
jadąc teraz nad Bałtyk z emerycka prędkością 130km/h spaliła mi 8.4 we 4 osoby i bagażnik full. To nie za dużo?
Gasior , Rafcio ile wam palą?
Rafsio z OEM b18c4 to ma tylko tłoki i oznaczenie silnika więc pytanie troszkę nie trafne xD
Honda mi pali 10-11litrów (mieszany cykl) Dziewczynie pali 9l max ^^
W trasie schodziłem do 8litrów

MichałCK
14-07-14, 12:48
Chłopaki dalej mam ten problem.
Auto z pełną temperatura ale świeżo zagrzane i idzie a jak się tylko spoci to już nie chce się wkrecac.
Short ram odgrodzony i zimne ze zderzaka.
Kurcze nie mam pomysłów juz.
Tu film jak idzie...a raczej nie... co sądzicie?
https://www.youtube.com/watch?v=0L5DxjKxr7g&feature=youtu.be

Moim zdaniem po prostu się przyzwyczaiłeś do tej mocy, tak niestety bywa z większością aut z którymi się obcuje na co dzień.
Idzie dobrze na oko coś około 8sekund do 100km/h :) czyli teoretycznie mniej więcej jak powinno MB6, co ja mam biedny powiedzieć lekko ponad 9s do setki jadąc samemu ;p
Dobra rada: przejedź się kiedyś słabszym autem, potem naciskając gaz w swoim docenisz co masz :D

fełtek
14-07-14, 13:00
Jest to jakiś sposób :-p


Rafsio to wiem ze ma pomodzone. A wkreca mu się pięknie. Pozazdrościć :-)

rafsio
14-07-14, 13:25
Dobra rada: przejedź się kiedyś słabszym autem, potem naciskając gaz w swoim docenisz co masz :D

Potwierdzam, to potem auto staje się szalone :D



Jest to jakiś sposób :-p


Rafsio to wiem ze ma pomodzone. A wkreca mu się pięknie. Pozazdrościć :-)

Dzięki :) Ale i tak jest dobrze, mi też wychodzi około 8s ( według filmiku ) Jest dolocik, ale i też większe felaski. Jest dobrze ;)

fełtek
14-07-14, 19:08
No ja mam 16. Ale w przyszłości chce kupić ori vti 15,Tak na zmianę. Twoja według twojego filmu to jakoś 7 sec.
Powiem Ci ze ni cholery nie mogę zmienić z 1 na 2 nie wpadając z iaba. :-(

rafsio
14-07-14, 19:23
Bo na serii się nie da:) Za długi 2 bieg jest i wypada. Chyba że dobrze koła się poślizgnął to tak...

MichałCK
14-07-14, 21:30
Bo na serii się nie da:) Za długi 2 bieg jest i wypada. Chyba że dobrze koła się poślizgnął to tak...

A jest możliwość tak pomodziić przy D16 by zamontować IAB? :p swoją drogą ciekawe jak by to wpłynęło na dynamikę.

Guscioren
14-07-14, 22:34
A jest możliwość tak pomodziić przy D16 by zamontować IAB? :p swoją drogą ciekawe jak by to wpłynęło na dynamikę.

Każdy kombinuje jak się tego pozbyć a ten w drugą stronę :D

Bartko
15-07-14, 08:53
Każdy kombinuje jak się tego pozbyć a ten w drugą stronę :D

Jeden woli córkę, drugi teściową... ;-)

MichałCK
15-07-14, 10:15
Każdy kombinuje jak się tego pozbyć a ten w drugą stronę :D

Nie oczytałem się dużo odnośnie czy IAB działa korzystnie na osiągi w B serii, domyślałem się tylko że działa korzystnie skoro nie było takich rzeczy w D16Vtec kosztem B serii :D

Karpiczek
16-07-14, 00:57
IAB załącza się przy 5700 obr/min. Odcinka jest powyżej 8 tys. Podczas zmiany biegów z 1 na 2 obroty spadają aż o 2000 tys?

Guscioren
16-07-14, 10:40
IAB załącza się przy 5700 obr/min. Odcinka jest powyżej 8 tys. Podczas zmiany biegów z 1 na 2 obroty spadają aż o 2000 tys?

Coś koło tego bedzie, 2 bieg w S9B to największa porażka jaką honda mogła nam zrobić ;)

fełtek
16-07-14, 10:49
Kiedyś dałem bujnac się koledze i nie wypadło mu z IAB. Ale właśnie koła mu się posliznely i to dlatego.