PDA

Zobacz pełną wersję : Pytanie o kolektor ssacy d16y5 albo D15z6



JANKES3
24-08-12, 21:01
Co trzeba zrobić, żeby kolektor ssacy d16y5 albo d15z6 pasował i funkcjonował poprawnie w silniku d15b7??
Wystarczy zaślepić tylko zawór egr? Plan był taki żeby założyć ssaka z d16y8 ale po miesiacu poszukiwań odechciało mi się i szukam innego rozwiązania. Pomóżcie.

Dodam jeszcze, że do tego ssama którego muszę wybrać mam przepustnice z H23

JANKES3
25-08-12, 21:24
Nikt nie pomoże???

pytonmt
26-08-12, 21:29
w d15z6 chyba krokowy przy przepustnicy jest nie? a przy b7 przy ssaku.

Whiplash
27-08-12, 06:38
d15z6 bedzie funkcjonowal jak d16y8 :) wystarczy zaslepic wlot spalin z glowicy do kolektora

JANKES3
01-09-12, 21:29
Ponawiam. Ok wszystko prawie wiadomo ale nie do konca :) Whiplash czylalem twoj post i to jest dla mnie juz jasne, ze zaslepiony ssak d16y5 badz d15z6 pelni taka sama funkcje jak d16y8, ale chcialbym przelozyc listwe z wtryskami od d15b7, czy beda jakies problemy? najlepiej to chcialbym przelozyc (goly ssak d16y5- bo taki mam, z saslepionym egr) i wszystkie podzespoly z mojego starego b7 dolozyc do niego( procz przepustnicy, bo mam z h23) i pytanie. czy wszystko podejdzie p&p? czy jak sa jakies przerobki to moze ktos mnie nakierowac?

Kriss91
01-09-12, 23:39
Jeśli chodzi o układ wtryskowy to nie będzie P&P. Bez żadnych kombinacji możesz wstawić listwę z regulatorem od D15Z6/D16Y7/8 czy innych z listwą mocowaną na 2 szpilki. Twoja obecna jest mocowana na 3 szpilki więc jeśli nie chcesz kupować nowej, musisz nawiercić nowe otwory (oczywiście nawierć je tak, aby wtryski siedziały równo). Nie jestem pewien jak wygląda sprawa z krokowcem. Jeśli masz w zakupionym ssaku otwory na silniczek krokowy to powinien pasować ze starego ssaka.

JANKES3
02-09-12, 19:39
krokowy jest raczej przy przepustnicy nie?

Kriss91
02-09-12, 19:55
W zależności od modelu jest albo na przepustnicy:
http://www.dodo-upgrades.nl/obd1swapd14a34_bestanden/image024.jpg
albo z tyłu kolektora ssącego:
http://img213.imageshack.us/img213/6552/dsc01735sr1.jpg

JANKES3
02-09-12, 21:05
Wiec seryjnie klektor ssacy w d15b7 ma silniczek krokowy z tylu przy kolektorze. Zastapie go kolektorem d16y5 ktory nie ma go, ale dolacze do niego przepustnice z h23 z silniczkiem krokowym, bo taki mam i bedzie dzialac?

Kriss91
02-09-12, 21:18
Jeśli wszystko będzie właściwie podłączone to nie widzę powodu, dla którego miałoby nie działać :)

JANKES3
02-09-12, 21:33
Ok dzieki. Jak sie zabiore do tego to dam znac, jesli jeszcze ktos mialby jakies podpowiedzi do prosilbym.

thekrazy
17-09-12, 13:10
Hej,

ja wymieniałem u siebie w D14A3 kolektor dolotowy na D16Y5, narazie wszystko gra i buczy tylko pamiętaj dobrze podłączyć przewody podciśnienia. Ja źle podlączyłem ten od puszki EVAP, za przepustnice i były problemy. Użyłem starej przepustnicy. Listwę wtryskiwaczy, również została użyta stara.
Po zmianie kolektora musisz przeprowadzić procedurę resetu ECU.

Tutaj kilka zdjęć.

http://imageshack.us/a/img259/7544/130820122430.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/259/130820122430.jpg/)

http://imageshack.us/a/img222/3496/mg7117.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/222/mg7117.jpg/)

svchy1016
13-01-13, 15:09
witam po zmianie kolektora na d15z6 nie ma ssania i faluje na obrotach

JANKES3
13-03-13, 20:43
Hej kontynuuje. Tak sie sklada ze dopiero teraz zabieram sie za montaz i mam takie pytania. Kolektor rozwiercilem, nastepnie wraz z przepustnica ladnie umylem. Porownuje wszystko z seryjnym d15b7 i mam maly dylemat. Przepustnica z h23 ma u gory takie male wyjscie na wezyk, a w seryjnym d15b7 tego nie ma, co z tym zrobic? malo tego, nie ma miejsca na przykrecenie map sensora (czy wiercic otwory i przykrecac go? czy niech luzno sobie lata) patrz zdjecia nizej- kolor czerwony na przepustnicy, zdjecie nr 1.
Druga sprawa to taka, ze na kolektorze jest jedeno ujscie na wezyk, nie wiem co tam podlaczyc?? zaznaczylem na zdjeciu nr 2 czerwonym, w serii b7 tego nie ma.
Trzecia sprawa to taka, ze na kolektorze d16y5 z tylu znowu jest takie male ujscie na wezyk (takie jak na przepustnicy) co z tym zrobic? w b7 tego nie ma(zaznaczylem kolorem czerwonym na zdjeciu3), a malo tego ponizej na seryjnym b7 mam taka wtyczke z przewodami przykrecona do kolektora (zaznaczylem kolorem zoltym na zdjeciu nr 3 miejsce gdzie powinna sie znajdowac, co z nia?
Na czwartym miejscu zostaje drobnostka, bo tylko mocowanie przewodow (kolor zielony na zdjeciu 3), nawiercales? czy sobie luzno leza?

Jakby ktos mi rozjasnil to bylbym bardzo wdzieczny wdzieczny, ponizej link do zdjec:

https://picasaweb.google.com/104513978513386477031/17Marca201302

JANKES3
17-03-13, 16:28
..

Michalll_1991
17-03-13, 22:49
fota nie dziala

JANKES3
18-03-13, 12:08
sorry, juz poprawione.

Michalll_1991
18-03-13, 16:41
1. to króciec do map sensora, wężykiem połącz z sensorem a sensor gdzies przymocuj pod spodem
2. ja bym zaślepił
3. to ten sam króciec

gwara
21-03-13, 21:15
Cześć
przerabiałem już to u siebie w b7
1.to króciec do map sensora
2.trzeba zaślepić
3.podłącz tam zaworek który jest na ssaku
4.tą wtyczkę z czujnikiem musisz przenieść w dolot i przewody przedłożyć (czujnik temperatury w kolektorze ssącym)
5.ja akurat nie wierciłem ale jak chcesz wierć będzie lepiej wyglądać...
Ja jeszcze zastosowałem listwę wtryskowa z y5 wtryski z b7 i gumki pod wtryski y5...

JANKES3
23-03-13, 08:59
Dzieki wszystkim za podpowiedzi, juz wszystko wiadomo.
Ps, tak robie dokladnie jak napisales, listwa wtryskowa z y5, wtryski z b7.

Michalll_1991
23-03-13, 18:54
jak te króćce co Ci napisałem ? zgadza sie ?

JANKES3
23-03-13, 19:43
Tak wszystko sie zgadza, tylko map sensora musze miec od d15b2 ktory ma krociec wyprowadzony pod wezyk. Ten moj z b7 niestety tego nie ma.

Michalll_1991
24-03-13, 13:49
obojętnie od czego, z crx czy IV gen tez pasuje i jest na wezyk i przykręcony do grodzi takze króciec ma :)

JANKES3
24-03-13, 14:32
Dokladnie :) dzieki