Zobacz pełną wersję : Wymiana kolektora dolotowego - falowanie obrotów
Hej Wam,
mam EJ9 z D14A3, ostatnio zmieniłem kolektor dolotowy na taki z D16Y5. Teraz czasem obserwuję falowanie obrotów, jak przy gazuje i puszczę pedał, obroty spadają aż silnik się zaczyna trząść (myślę że około 500rpm). Czym to może być spowodowane. Silnik krokowy, nie nauczony komputer? Walnięte czujniki?
Pozdrawiam. Dzięki za odpowiedzi.
MadSkillz84
24-08-12, 01:11
Wyreguluj obroty na jałowym,wyczsyść/sprawdź krokowy,zresetuj kompa,naucz.
Ok dzięki, śruba od obrotów biegu jałowego skręcona do minimum, wtedy mam około 900rpm. Czy może być tak że ten kolektor jest zbyt "przepustowy" by dobrze obroty wyregulować, czy raczej da się ustawić wszystko na tym kolektorze żeby ładnie pracowało?
wlooczykij
24-08-12, 11:37
Generalnie wydaje mi się, że przy każdej większej ingerencji w funkcjonowanie samochodu (takiej jak modyfikacja wydechu) należy przede wszystkim zrestartować komputer. A dopiero wtedy myśleć co dalej i kombinować z przepustnicą.
MadSkillz84
24-08-12, 20:20
Podczas regulowania obrotów,czyli krecenia śruba silniczek krokowy MUSI być odłączony.Robisz to tak: odpalasz auto,odłaczasz kostke elektryczna od krokowca,regulujesz obroty śrubą do porządanej wartości,gasisz auto,podłaczasz krokowca,resetujesz kompa.
siema sorka ze troszke odbije od tematu .. ale nie wiem jak sie resetuje kompa ? moze ktos wyjasnie z gory thx
zdejm klemę minusową na kilka minut
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.