Zobacz pełną wersję : B16A2 Pomocy!
Witam wszystkich i mam problem :) a mianowcie rozchodzi sie o to iz mam problem z silnikiem, ogladnijcie film i moze bedziecie mogli Mi pomoc.
Cisnienie oleju sprawdzane i jest w normie silnik ma 18 tys przebiegu po remoncie glowica nie byla ruszana, bylem u emg we wroclawiu i powiedzial ze to nic takiego zeby jezdzic..olej to motul 8100 5W/30 wymieniany co 6 tys filt oem, nie palowany na zminym zawsze jezdzilem do 3 tys nim olej osiagnal temperature wiec wszystko bylo tak jak ma byc a od jakiegos czasu jest takie cos;/ i pojawia sie to gdy dodaje gazu jest wtedy najbardziej slyszalne zawory regulowalem 2 razy bo juz wczesniej myslalem ze to one, ale dla pewnosci zrobilem to jeszcze raz i zrobilem minimalna granice luzu. Bede wdzieczny za kazda sensowna odpowiedz.
http://w34.wrzuta.pl/film/830jowGk7qD/b16
Yotomeczek86
24-08-12, 00:43
Teraz jak dla mnie to one są przy ciasno. Oczywiście mogę się mylić :)
Ale co to ma do tego mialem ustawione pomiedzy i nic to nie zmienilo..odglos byl ten sam;) przy regulacji zauwazylem ze konik po regulacji nawet mega ciasno podnoszac go do gory i na dol szybkim ruchem stukal i wydawalo sie jak by byl mega luz..a obok stal ten ten sam silnik i nie bylo takiego czegos;/
Emg powiedzial tez ze moze to byc luz na sworzniu tloka co myslicie??
Mialem cos podobnego w d15b2 za nic nie moglem ustawoc zaworow, zdjelem klawiature i okazalo sie ze wytarly sie te srobki od regulacji i bylo w nic wglebienie, przez co szczelinomierz opieral sie i brzegi tego wglebienia a rzeczywisty luz byl wiekszy niz ustawiany, sprobuj ustawic ciaśniej,
Mowisz zeby ustawic jeszcze ciasniej?? mam ssący: 0,15
wydechowy: 0,17 tak ustawilem wiec nie wiem czy skrecic jeszcze bardziej;/
z pewnoscia nie sa to kasowniki!
no i bardzo dobrze o tym wiedziec, co dalej zrobic w takim momencie?? Ustawic luz mniejszy? Tylko chodzi o to ze skrecilem zawor na 0 i dalej konik chodzil gora-dol czym szybciej ruszalem to bardziej stukał..
Sciagnałem pokrywe i wydech 0,17 i ssak 0,15 ustawiony na ciasno odladnijcie film..
http://w622.wrzuta.pl/film/5aoy5Oa6At1/b16a2_zawory
wyciągaj po jednym kablu zapłonowym i odpalaj silnik
(TYLKO NIE ZAPOMNIJ GO UZIEMIĆ ŻEBY ISKRA MIAŁA GDZIE POLECIEĆ) bo inaczej uwalisz cewkę
odpalasz zawsze na 3 kablach z tym że 1 musi być przyłożony do masy
i zobacz czy to dalej będzie tak tłukło, wg mnie możesz mieć stukowo na jednym cylindrze
Nie wywalilo by bledu przy spalaniu stukowym?
a kto powiedział że masz knock sensor dobry ? sprawdzenie tego to 5 minut
taaaa, stukowe na biegu jałowym.... to nawet nie ten dźwięk
Nie chcę Cię zasmucać, ale mój brejdak w h22 ma niemal identyczne objawy przy dodawaniu gazu. Dźwięk jest taki sam. Diagnoza: uszkodzenie panewki (zbyt duży luz miały nowe panewki ACL). Silnik po remoncie ma raptem kilka tysięcy km przebiegu. Jego auto już stoi u mechanika zanim dojdzie do większego bałaganu. Niestety z panewką jest tak, że bardzo często słychać dziwne stukanie u góry.
Obym się mylił, ale warto sprawdzić zanim narobisz sobie bidy.
Spoko tylko ja juz nie wiem co mam sprawdzac, tutaj spalanie stukowe, kasowniki nie wiem co jeszcze ale panewki sprawdze;)
Teorie z kasownikami i spalaniem stukowym to abstrakcja tutaj...szczerze, jeździj z tym...z silników Hondy wydobywa się wiele dźwięków szczególnie po remontach i z małymi przebiegami nie wróżących nic dobrego, a jednak często gęsto po dobrych kilkudziesięciu tysiącach km nie widać pogorszenia :)
dla mnie ewidentny grzechotnik od panewek. Góra (kasowniki, zawory, klawiatura) stuka z wyższymi częstotliwościami. Cos podobnego miałem kiedyś w d16tce, która po dwóch mocniejszych przejazdach wywaliła kontrolke oleju i stukała jeszcze głosniej. Zdejmij wał póki ciśnienei jest ok, może nie bedzie z nim tragedii.
dzwiek bardzo podobny do panewki ale to nie koniecznie to
moj tez zaczal tak klekotac jakies 2 lata temu po przywaleniu w kraweznik bokiem tez troche spanikowalem ale widocznie tez sworzen sie obluzowal bo do dzisiaj lata raz chodzi ciszej raz glosniej zalezy jaki ma humor
w emg raczej by poznali panewke wiec mozesz spokojnie jezdzic
Ale Ja juz tak mam od 6 tys wiec czy panewka by tyle dala rady tym bardziej wiadomo ze emaeryt nie jezdzi tym autem..
Yotomeczek86
29-08-12, 00:20
Ja z luzami na panewkach przejechałem 35 tyś i gdybym się na remont nie zdecydował to pewnie bym dalej jeździł.
Ale miales jakies dzwieki?? Problem jest w tym ze to jest tylko na poczatku do np 2 tys a pozniej juz tego nie ma;)
obstawiam 8 zł że to nie panewki. ;)
Yotomeczek86
29-08-12, 18:15
Oczywiście że miałem. Stukanie pomiędzy 1800-2200obr/min
niskie obroty są wlasnie najbardziej charakterystyczne dla panewek. 20zł, że to własnie one...
no ok tylko powiedz Mi tak na wolnych nie ma nic dodajesz delikatnie gazu i jest takie pykanie pozniej to znika.. daje 500zl kto powie co to;)
no kurde upewniasz się co 15minut...albo jeździj i czekaj na rozwój wydarzeń albo rozbierz i zobacz skoro nie wierzysz! Zdjecie miski i stopek korbowodów to ku*wa jedno popoludnie..
on bogaty 5 zl ma :D
http://www.youtube.com/watch?v=TV2NPOSk4SM
a wracajac do panewek
znajomy robi b16 bo panewka naszla na druga powyzej 200km/h i slinik stanal
wal do wymiany ;]
jeden pojezdzi 2 dni drugi rok i sie nic nie stanie
tak wiec rozbierz dol silnika bo nie warto ryzykowac, jak jest okej to szukaj dalej
Dobra spoko loko weekend zobacze jak wygladaja panewki:) tak wiec dam fotorelacje;)
Problem jest w tym ze to jest tylko na poczatku do np 2 tys a pozniej juz tego nie ma
na wolnych nie ma nic dodajesz delikatnie gazu i jest takie pykanie pozniej to znika
Mój brejdak w H22 miał identycznie tak jak to opisałeś i panewkę szlag trafił. Jestem skłonny 100 PLN postawić, że to panewa.
dla mnie jest to zbyt, hmm, pusty i wysoki dźwięk jak na panewki.
Yotomeczek86
31-08-12, 02:24
Lepiej rozebrać i sprawdzić. Bo nie ma co wróżb uskuteczniać, im dłużej będziesz jeździł jest szansa że sie coś wysra i będzie kuku.
na żywo trochę inaczej ten silnik brzmi. Wg mnie nie było słychac wtedy dźwięku panewek, obrócona wiadomo jak klepie, jak są trochę duże luzy to też charakterystycznie to słychać. Tak jak mówiłem albo jeździć i się wsłuchiwać, albo rozbierać i dokładnie pomierzyć, a panewki tu z tego co wiem były "tylko" wymienione.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.