Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : grzeje się, uszczelka pod głowica ?



lunatyk
23-08-12, 15:27
Witam,

Civic 5D d15z3 vtece 90KM MA9

Problem pojawił się stosunkowo niedawno, mianowicie wskaźnik temperatury, który zawsze stał nieruchomo w połowie skali zaczął po przejechaniu 100km z zimnego silnika piąć się do góry. Stanąłem dolałem zielonego coolera ( taki sam był w obiegu ).
Problem pojawił się jeszcze kilka razy więc udałem się do mechanika który stwierdził ze termostat.
Oba przewody wydawały mi się tak samo gorące ale on twierdził, że jeden jest mniej i wymieniliśmy.
Od razu dodam, że wiatrak załacza się normalnie.

Objawy:

Ubywa płynu, jak zacznie wskazówka iść do góry zatrzymując się na dolewkę odkręcając korek od chłodnicy słychać syk i nie ma płynu.
Wykręcałem świece były oglądane wszystkie ok, ciśnienie mierzone ok 12.5 bara na każdym cylindrze, brak jakichkolwiek ubytków widocznych na zewnątrz z układu, wszystko suche dopóki nie zapryska tego coooler z zagotowanej chłodnicy.
Po powrocie z wskaznikiem pod czerwonym polem na drugi dzień rano zero płynu w zbiorniczku ( podciśnienie go wciągneło)
Wyczytałem coś, że może to być wina korka z chłodnicy, dzisiaj dolałem jakiegoś uszczelniacza z opiłkami srebra juto odbieram korek.

Panowie i Panie, jakieś pomysły ?

ps. zero białego osadu na korku od oleju i bagnecie, zero kopcenia na biało za samochodem, jak jest zagotowany i odkręcę nakrętkę od zbiorniczka nie ma żadnego bulgotania ...

POMOCY !!:(

dixo
23-08-12, 15:33
mialem ten sam problem w mojej starej Hani tez wymienilem termostaty i nic ;/ mialem wydmuchana uszczelke pod glowica glowica poleciala do planowania nowa uszczelka i bylo Ok

jasiek09
23-08-12, 15:42
Dałeś ciała z tym uszczelniaczem a po za tym jest pewnie jak piszesz albo korek albo upg

lunatyk
23-08-12, 15:50
dlaczego dałem ciała z uszczelniaczem ?

kamilrojek
23-08-12, 19:17
Takich rzeczy nie leje się do samochodów, bo możesz zatkać kanały którymi jest chłodzony silnik. Wtedy efekt końcowy jest całkiem odwrotny od zamierzonego, jednostka grzeje się co raz bardziej. Najlepiej zmień płyn w całym układzie na świeży. Obstawiam że winny jest korek, UPG to już ostateczność.

Dextero
23-08-12, 20:43
Tylko pozostaje pytanie co się z płynem dzieje? Przecież nie wyparował! Po wymianie dobrze odpowietrz układ.

Guscioren
23-08-12, 22:56
Opatrz cały silnik jak złapie 90*
Tak na marginesie, jak Ci sie silnik zagotuje to nie lej mu zimnego/letniego plynu bo głowice moze pojebac

lunatyk
26-08-12, 18:34
Korek wymieniony na 0.9 bara zamiast 1.1 i problem nie zniknął - dalej potężne ciśnienie w układzie, górny wąż blok-chłodnica napięty jak baranie jaja.... chyba to jednak będzie ta cholerna uszczelka... :(

Dextero
26-08-12, 19:01
może być jeszcze zakamieniona chłodnica.

OKTA
28-08-12, 22:00
Mam podobny problem
Wymieniony korek, potem chłodnica
Czujnik wentylatora
termostat

Dalej to samo
Grzeje się jak wkręcam w obroty tj. powyżej 3,500 przy wyprzedzaniu na trasie.
W mieście jak pociągnę kilka sekund w obrotach to nic się nie dzieje, dopiero w trasie jak trzeba dłużej do wyprzedzania.

Płyn znika -ale wywala go z wyrównawczego
Olej bez zmian
Świece ok

majin
04-09-12, 12:51
Witam,

Mam podobny problem, ostatnio urwał mi się króciec płynu chłodzącego przy kolektorze dolotowym. Na szczęście był na tyle długi że nałożyłem wąż na pozostałą część. Uzupełniłem ubytek, było ok. Ale ostatnio podczas jazdy po mieście zauważyłem że skoczyła mi temperatura, nie dużo bo około na 95 stopni, po włączeniu ogrzewania temperatura się normuje. Nie wiem czy może jeszcze układ jest zapowietrzony, czy może coś nie tak z termostatem albo uszczelką.

kamilek
10-09-12, 09:42
moim zdaniem macie zapowietrzone układy chłodzenia miałem podobne objawy zapowietrzony + termostat się zawieszał

przegrzewał niestety pod czerwone pole niestety w d16b2 nie ma odpowietrzenia i musiałem postawić auto na sporym wzniesieniu przodem do góry i na zimnym dolewanie, odpalanie rozgrzewanie i kontrola stanu w chłodnicy u mnie innej rady nie było i się odpowietrzyło

majin
11-09-12, 09:39
U mnie obstawiam termostat ale nie wiem...temperatura na wysokich obrotach skacze mocno pod czerwone pole, przy włączeniu nadmuchu ciepłego powietrza spada w dół ale po krótkim czasie znów rośnie,układ odpowietrzałem już 2 razy i wciąż to samo. Wąż idący do silnika jest bardzo gorący ale powrotny jest chłodny, prawie zimny. Płynu w chłodnicy nie ubywa, w zbiorniku wyrównawczym też jest w normie. Wentylator jakby się wogóle nie załącza. Czy czujnik wentylatora znajduję się w pobliżu chłodnicy przy tym wężu powrotnym i czy to ten wąż ma wpływ na załączenie wentylatora? I jeszcze jedno pytanie, gdzie znajduje się termostat w silniku D14A8. Pozdrawiam.

probestic
11-09-12, 10:11
D14a8, termostat masz analogicznie jak tu : http://extern.pl/samochod/termostat/
Czujnik od wentylatora obok, przy termostacie.
Możesz mieć porządnie zawaloną chłodnice, która nie wyrabia z wychładzaniem płynu - patrzyłeś jak ogólnie ten płyn wygląda ? Czasami nawet rzut oka w płyn w zbiorniczku wyrównawczym potrafi coś powiedzieć w tym temacie.
Chociaż skoro piszesz, że dolny chłodniejszy, to prędzej będzie czujnik, lub wentylator - sprawdź ten włącznik wentylatora i w ogóle wentylator - czy się załącza. Spiąć spinaczem do papieru wtyczkę i patrz czy śmiga.

majin
11-09-12, 10:24
Płyn wymieniałem jakieś 3 miesiące temu więc jest nowy, chłodnica też w dobrym stanie, cała usterka wystąpiła po tym jak urwał mi się króciec chłodzenia przy kolektorze dolotowym, na szczęście jest na tyle długi że nasunąłem wąż na to co zostało i nie ma wycieku. Tylko że od tego momentu mam problem właśnie z temperaturą, tak jakby termostat zwariował i za hoho nie chce puszczać płynu do chłodnicy.

jasiek09
11-09-12, 10:32
Wąż idący do silnika jest bardzo gorący ale powrotny jest chłodny, prawie zimny No to odpowiedziałeś sobie sam :)

majin
11-09-12, 10:34
Witam Janku, właśnie nie wiem, czy wymieniać tylko termostat czy i czujnik wentylatora?

probestic
11-09-12, 10:37
Wymieniaj termostat i to migusiem !

jasiek09
11-09-12, 10:37
Termostat, jak termostat nie puści to wentylator Ci się nie włączy, jeśli okazałoby się że włącznik wentylatora też jest do wymiany to wymienisz go w kilka minut bez spuszczania płynu.

majin
11-09-12, 10:39
W sumie racja, thx Janku i probestic za pomoc.