Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Naprawa główna silnika D16Y7



dziadu
03-09-07, 17:04
Chlopaki posiadam Honde Civic Coupe EJ6 z silnikiem D16Y7 i w środe zaczynm ściagać głowice oraz miske olejowa. Poniewaz Civic pożera 1l oleju na 1000km, do tego kopci na niebiesko na wysokich obrotach. Auto ma przejechane 198tys. km. Moje plany sa takie ze zrobic:
-remont głowicy (uszczelnienia, prowadzenia, gniazda, obróbka, ewentualnie zawory)
-najprawdopodobniejh bedzie trzeba zalozyc nowe pierscienie tłokowe
-sprawdzenie wałka rozrzadu, panewek głownych oraz tłokowo korbowych, zuzycie tuleji.
Jutro zamawiam w serwisie Hondy czesci, takie jak:
-uszczelka glowicy
-uszczelki wałka rozrzadu
-uszczelka pod pokrywe rozrzadu
Natomiast z zamiennika zamawiam:
-uszczelka kolektora ssacego
-uszczelka kolektora wydechowego
-swiece NGK
-uszczelka pod miske olejowa

Moje pytanie do was jest takie, czy coś jeszcze trzeba albo warto wymienic przy tym silniku (D16Y7) i przebiegu. Moze o czyms zapomnialem, albo macie dla mnie jakies cenne rady :agent:
Nabiezaco bede opisywał koszty czesci i robocizny dla was (dla przyszlych posiadaczy D16Y7)
Pozdrawiam
dziadu :piwo2:

skolopendra
03-09-07, 17:11
mały planik i polerka wydechu nie zaszkodzi ;)

AndMal100
03-09-07, 17:29
1.Uszczelke pod mise kup orginalna:)
2. Czy liczyłes koszty tej operacji? Czy nie lepiej wsadzc inny silnik?
BR
AM

skolopendra
03-09-07, 17:34
Czy nie lepiej wsadzc inny silnik?

pewnie lepiej ;)

lecz to zawsze kot w worku :/

dziadu
03-09-07, 20:38
Jak sciagne glowice i miske olejowa to sie przekonam czy warto remontowc czy kupic inny silnik...
Wiec naradzie wstrzymam sie z zamawianiem czesci.... :)

Bishop
03-09-07, 21:08
Moje pytanie do was jest takie, czy coś jeszcze trzeba albo warto wymienic przy tym silniku (D16Y7) i przebiegu
Chyba wymieniles juz wszystko co mozliwe :aloha: i jak dla mnie dobry podzial na czesci ori i zamienniki


Moze o czyms zapomnialem, albo macie dla mnie jakies cenne rady :agent:
Pamietaj zeby nie rezygnowac np. z oryginalnej uszczelki pod glowice, ja zrobilem ten blad, zalozylem Tacome (kupilem caly komplet uszczelniaczy tej firmy), ktora wyszla mi jakies 60-70 zl taniej niz oryginal i mimo, ze wygladala porzadnie to teraz, po niecalym roku czasu od wymiany sie posypala. Niestety jak sie chce zaoszczedzic na czesciach do Hondy to niejednokrtotnie pozniej placi sie 2 razy, ale czlowiek uczy sie na bledach ;).

Porzadny mechanik, ktory wie co i jak robi to rowniez podstawa, bo wbrew pozorom o prawdziwego speca od Hondy dzisiaj nie latwo.

Ja wlasnie jestem w trakcie wymiany uszczelki pod glowica + zdecydowalem sie tez na pierscienie bo oleju juz troche szlo, po rozebraniu okazalo sie, ze panewki korbowo-tlokowe rowniez sa na wylocie. Mam nadzieje, ze po wymianie wszystko bedzie elegancko i nie bede musial sie tym wiecej martwic.


Nabiezaco bede opisywał koszty czesci i robocizny dla was (dla przyszlych posiadaczy D16Y7)
Zawsze przyda sie porownanie wiec dawaj koszta na biezaco, u mnie ten sam blok i przebieg niemal identyczny bo 197k km


BTW: W pewnym momencie sam sie zastanawialem czy nie lepiej poczekac i zrobic swapa na cos mocniejszego, ale stwierdzilem ze jak juz jest glowica z z6 i Vtec na pokladzie to doprowadze to do konca i licze ze po tym malym remoncie posmigam jeszcze jakis czas na tym silniku i przynajmniej bede wiedzial co tam siedzi i ze jest zdrowy. Jednak gdyby koszty mialy przekroczyc wartosc tego silniczka to nie zdecydowalbym sie na taki zabieg.

zie4
03-09-07, 22:17
Kolego "Dziadu" jaka jest maxymalna prędkośc Twojego autka. Mam ten sam silnik 1,6 16V D16Y7 - 110 KM. Zamontowany mam katalizator przy kolektorze, który pewnie od nowości nie był wymieniany, dlatego autko przez niego zdaje się jest osłabione, ponieważ na piątym biegu wyciągam 160 km/h, a jeżeli go podkręcę na czwatym biegu to osiagam 170 km. Koła mam 195/45/16. Nie wiem gdzie leży przyczyna osłabienia auta. Nie wieże że honda pojdzie 160km/h max. To seicento 900 które miałem szło 150km/h max. Silnik nie kopci, a olej bierze umiarkowanie. Jeżeli masz numer GG to prosze podaj.