Zobacz pełną wersję : Duze pobieranie oleju civic 96 i dziwne zachowanie sprzegla
od zakupu auta jezdze tydzien czasu.. Na poczatku bylo ok 1,5l oleju w silniku i jezdzilem tak 3 dni. Wowczas przy wiekszych obrotach tak jakby slizgalo sie sprzeglo (chodzil jak automat)
Gdy sie zorientowalem, ze bagnet jest suchy wlalem 2l oleju do max na bagnecie i sprzeglo zaczelo zachowywac sie w miare normalnie.
Po dolaniu oleju pojezdzilem 2 dni i olej jest prawie w polowie pomiedzy min i max.!!!!!!!! Nigdzie nic nie cieknie pod silnikiem...
Rura wydechowa jest cala czarna od "sadzy" jak w zajechanych dieslach :-(
Olej to polsyntetyk Mobil 10 W 40
Czy po zmianie na mineralny problem z tak duzym braniem oleju zniknie?
vnv_nation
22-08-12, 00:51
Czy po zmianie na mineralny problem z tak duzym braniem oleju zniknie?
Pewnie troche sie problem zmniejszy, ale z tego co piszesz to niezauwazalnie i dalej bedzie ci silnik olej wpierniczac. To co opisujesz z tym sprzeglem tez dobrze nie wrozy... hm czemu nie pojechales ogladac auta z kims kto sie zna? Bo ztego co piszesz wynika ze kupiles zajechana padake i wpakujesz teraz w auto pewnie pare tysiecy zeby jezdzilo tak jak powinno...
wiesz, dalem za nia tylko 2 tys.. ogolnie da sie jezdzic, srodek zadbany, z blacharka gorzej... a za te pieniadze na pewno nie kupilbym nic lepszego... Bede robil po kolei i bedzie OK ;-)
Przeglad techn. przeszla bez problemu.
Ogolnie chcialem Civica, wczesniej mialem V gen. i nigdy mnie nie zawiodla ;-)
vnv_nation
22-08-12, 08:18
No dales za nia tylko 2 tys a doprowadzisz ja do normalnego stanu i wyjdzie cie ona 5 jak nie lepiej :)
ja Cie rozumiem, ale wiesz.. Nie mialem 5 tys na auto... A tak z miesiaca na miesiac cos w niej zrobie: raz sprzeglo, potem znow cos, potem blacharke, dokupie ladne alu i w koncu za kilka miesiecy bedzie igielka ;-)
ale wiesz... odpala na dotyk, silnik pracuje idealnie, ladnie wchodzi na obroty, przyspieszenie ma OK... tylko ten olej za szybko znika :-(
A moze to byc zwiazane ze stozkowym filtrem powietrza??? Taki jest zalozony.. Nic innego w silniku nie bylo robione, tylko zalozony ten filtr stozek... mam tez fabryczny, ktory bedzie lepszy???
ze stozkiem to nie ma nic wspolnego
jesli chodzi o auto ktore masz w opisie czyli 1.4 '96 to pewnie silnik juz zuzyty i sie nie oplaca remontowac
lachuma,ma rację.Zacznij rozglądac się za silnikiem.Zmiana na mineralny ,tylko nieznacznie może zmniejszyć spalanie oleju.Jak będziesz zmieniał silnik ,to warto założyć nowe sprzęgło.A felgi zostaw na koniec jak zrobisz blachę i lakier.
Najlepiej szukać słupka od 1.4 i jeżeli ktoś posiada to sprzęgło które mu jeszcze jeździło :) To będzie najtańszym kosztem.
Jeżeli chcesz coś lepszego szukaj zdrowego słupka + do skrzyni lekki zamach i nowe sprzęgło. Ewentualnie jak już skrzynia będzie zdjęta to hybryda ;)
Remontować d14 się nie opłaca to tyle w temacie a z tego co piszesz to pewnie tez ładne jajo jest z tłoka zrobione
ja wiem, czy sie oplaca? na allegro slupek kosztuje 600-700zl. a caly silnik 800 ;-)
a jakie ja w ogole mam oznaczenie silnika?? bo nie mam nic w dow. rej. d14 i co dalej?
Otwórz maske, trochę poniżej aparatu zapłonowego, poniżej od węża chłodni, masz wybite na bloku oznaczenie silnika d14 ... i brakujące oznaczenie. np. a2 :]
pod vinem na tabliczce tez powinno byc
Dzieki ;-) Mam d14a2
a ten silnik????
http://allegro.pl/silnik-honda-1-4-d14a2-skrzynia-alternatr-194-tys-i2558196876.html
warto za 400zl.
musisz sie liczyc tez z tym ze kupujesz kota w worku ... ;) zeby sie nie okazalo ze nowy silnik bedzie wcinal wiecej Oliwy niz twoj :)[czego Ci nie zycze] mialem ten sam problem w D16Y7 z tym ze zrobilem remont
ja czytalem o tym jak pisales na forum... i w koncu zrobiles?? ile zaplaciles za remont?? i co wymieniles???
no jak wcina tyle oliwy to trzeba pomierzyc blok, tloki, sprawdzic czy nie porysowany w srodku.
sprawdzic czy nowe pierscienie tlokowe nie maja za duzo luzu
no i zalezy w jakim stanie jest glowica ;]
co do kosztow zalezy czy sam czy u mechaniora zostawisz auto i co jest padniete poza pierscionkami
ja czytalem o tym jak pisales na forum... i w koncu zrobiles?? ile zaplaciles za remont?? i co wymieniles???
Tak zrobilem remont. Zaplacilem 2500 zl i wkoncu mam swiety spokoj zrobilem po remonciku 2000 km i nie zjadl ani grama oliwy :)
wymienilem pierscienie [na szczescie nie musialem dawac nadwymiarowych tlokow] glowica poszla do planowania , wyregulowane zawory , uszelke pod glowica , uszczelniacze , rozrzad , plukanka silnika , świece , i wszystkie uszczelki ktore zostaly naruszone przy demontazu silnika.
*****iscie masz... no nic... zbieram kase ;-)
pisz do zaufanych ludzi z forum. Ostatnio ktoś wystawiał słupek d14. Zresztą możesz szukać silnika który jest jeszcze w aucie. Sprawdzić kompresje na cylindrach i czy nie robi zasłony dymnej :) z tego co się orientuje to każdy słupek ci podejdzie z symbolem d14
co do zaslony dymnej :) to przed remontem jak Hania jadla oliwe jak wsciekla dziwne bylo to ze nic nie kopcilo ^^ a jadla na 1000 km okolo 4-5 L ... kopcila tylko na zimnym i to jeszcze bardzo delikatnie do teraz mnie to dziwi czemu nie dymila .. Pozdro
*****iscie masz... no nic... zbieram kase ;-)
Ludzie zdrowe d14 wyrzucają na złom, wczoraj kumpel rozkręcił na części pierwsze a dziś wywiózł, bo tylko zawadzało w garażu - działało, nie brało oliwy jak było w aucie. W tamtym roku kupiłem równie dobre d14 za 200zł, na świeżym rozrządzie, obecnie jeździ, nie łyka oliwy, sprawny zdrowy silnik. Także nie widzę cienia sensu pchania się w remont takiej jednostki, tym bardziej w aucie wartym 2 tys.zł... Najlepiej poszukać kogoś kto swapował na mocniejszy silnik, a pierwotny miał zdrowy. Wtedy nawet można zapłacić więcej ale mieć pewność że kupiony słupek jest ok.
co do zaslony dymnej :) to przed remontem jak Hania jadla oliwe jak wsciekla dziwne bylo to ze nic nie kopcilo ^^ a jadla na 1000 km okolo 4-5 L ... kopcila tylko na zimnym i to jeszcze bardzo delikatnie do teraz mnie to dziwi czemu nie dymila .. Pozdro
Moze tak ma B seria, ale wiem ze mi brała około litra na 1k km i ostra chmura była.
Teraz tak jest mniej więcej 1-1.5litra na 10tysiecy i chmura tez jest ale dopiero przy 8tysiacach
wlooczykij
22-08-12, 23:37
Jeżeli intresuje Cię silnik 1.4 to jest to niezwykle pospolita jednostka napędowa. Można przebierać i raczej mało która jest zajeżdżona bo raczej nie jest to silnik, który warto zarzynać - taki bardziej do toczenia się niż pobijania rekordów prędkości a już szczególnie w tym civic'u. Także szukaj dawcy lub poszperaj w sklepach z częściami. Dużo jednostek zalega w magazynach.
yhy, tak zrobie... wlasnie mi tez nie kopci... chyba ze przy ostrej jezdzie ;-)
no to szukaj jeszcze jakies dziury, musi gdzies olej spindalac dodatkowo
Wiem że to troche offtop, ale jak mozna zajezdzic takie d14? Ja mam 238 kkm, czesto silnik widzi 5000 tys obrotów, jezdzi na pełnym syntetyku i nie bierze w ogole oleju. A tu coraz więcej wątków o remontach... Czy to znaczy ze ktos oleju nie wymieniał czy co?
palowanie na zimnym, dziurawy filtr powietrza, ujowy olej,filtr i rzadko wymieniane, przegrzany silnik, itd, itp
ja mam 270kkm zalany valvoline maxlife 10w50 czy cos takiego, troche chlupnie czasem ale bez tragedii, do wymiany mozna nie dolewac ;] (czyli 10-15kkm)
moze i przegrzany... jak ją kupiłem miała tylko 1,5l oleju w silniku :-(
Olej wymieniany co 10 tys. Mobil polsyntetyk 10w40, takze niezly...
mialem mobila - straszna qpa :P
moge juz wymienic olej... jaki Waszym zdaniem bedzie lepszy od tego mobila??? i czy zostawic 10w40 czy zmieniac na inny????
w sumie jest juz w silniku prawie 2,5l swiezutkiego oleju... No ale filtr zostal stary.. :-(
Valvoline Max Life 10W40 plus nowy filter
banka 4 litry wystarczy
Wymiana oleju na inny mu nie pomoże, wymień filtr i dolewaj, skoro już dolałeś ponad 2 litry świeżego. Przyczyna? Może własnie badziewny stożek, już różne cuda widziałem, w tym dwa dobite silniki wciągające wszelaki pył przez lipny filtr (jeden zaniedbany, drugi badziewny już z fabryki). Przegrzanie to druga prawdopodobna opcja, a jazda z 1,5 l. oleju w misce też raczej mu nie pomogła :) Te silniki 300 tys.km powinny machnąć bez większych stresów, chyba że ktoś użytkuje w sporcie albo notorycznie się wścieka ;)
a powiedzcie mi, co jesli filtr stozkowy jest za blisko silnika...???? bo u mnie jest bardzo blisko... moze to cos z tym zwiazane... ???
wciąga gorące powietrze z komory co podobno źle działa na silnik.
wlooczykij
23-08-12, 23:03
No to raczej silnika Ci nie uszkodziło. Po prostu przez to możesz mieć gorszą wydajność, gdyż zamiast zimnego powietrza zasysa Ci ciepłe, mieszanka jest uboższa w tlen co prowadzi do gorszego jej spalania.
vnv_nation
23-08-12, 23:28
Jak juz chcesz olej wymieniac to przy takim zuzyciu nie wlewaj polsyntetyka bo szkoda kasy na to, wlej mineral i po prostu dolewaj jak bedzie trzeba a w miedzyczasie zbieraj na swapa
juz Honda stoi na parkingu policyjnym :-( roz*****a, nie dalo rady nawet nia uciekac ;-) Skosila 2 samochody i wbila sie w slup... trzeba odkladac na nowe auto, oczywiscie Honde ;-)
Pieprzone urodziny... teraz nie ma auta, ale za to jest sprawa o prowadzenie pod %...
Zaaaaraz, czy ja dobrze rozumiem - rozwaliłeś hondę po pijaku i kupujesz następną?
nie kupi, ubezpieczyciel bedzie sciagal z niego kase za zlamanie warunkow ubezpieczenia ;]
kamilrojek
25-08-12, 13:35
Przepraszam ale takim co wsiadają po pijaku za kółka, rozwalają samochody innych, powinni dożywotnio zabierać prawo jazdy. Kup sobie bilet na PKS bo na tyle zasługujesz.
trzeba odkladac na nowe auto, oczywiscie Honde ;-)
Trzeba się jeb..ąć mocno w łeb, a nie kupić kalejną hondę.
Nie widzicie, że to małolat który nie zna życia ? Gówniarzu ręce upier*oliłbym Ci przy samej dupie za tego typu zachowanie...
Mam nadzieje, że nikomu krzywdy nie zrobiłes i Twoje "słodkie i upojne urodzinki" dadzą Ci do myslenia...
Ku*wa - żal !
Czyli jednak dobrze zrozumiałem. O odszkodowaniu zapomnij, nie dostaniesz nawet grosza i jeszcze zapłacisz za szkody, które wyrządziłeś - życzę kilkudziesięciu tysięcy. Do tego sprawa w sądzie i zabrane uprawnienia na 3 lata (oby nie mniej), jeśli przekroczyłeś magiczną granicę to zostaniesz skazany za przestępstwo, co oczywiście zostanie w papierach do końca życia (czego również z całego serca życzę). Do tego grzywna kilka tysięcy i/lub kara pozbawienia wolności.
Sto lat, właśnie zmarnowałeś sobie życie. Oby tylko sobie.
ja po swapie mojego d13 na vteca oddałem cały stary silnik z osprzętem za 250 zł ;d ( nie brał grama oliwy )
Trzeba się jeb..ąć mocno w łeb, a nie kupić kalejną hondę.
http://pl.memgenerator.pl/mem-image/brawo-****a-brawo
Za wsiadanie do auta po %% powinni jaja ucinać, a zabranie prawka to już inna sprawa. Później słyszymy w telewizji "kolejny zwariowany kierowca hondy"
tak jak kolega wyżej Bilet na PKS a na honde nawet nie patrz. Dzieki Bogu ze ty tam jakiejś B serii nie miałeś
Hondziarz84
25-08-12, 23:53
Tylko z profilu wynika że nie taki gówniarz 34 lata.... Ale nie każdemu z wiekiem przybywa mądrości...
Aaaaale klient.
Dobrze, że nikogo nie zabił.....
Zaczeło się od oliwy i sprzęgła a tu taki cyrk ;). Dobra koniec OT.
Założycielowi tematu polecam rower ...
A tak serio, to problem mu się rozwiązał :p silnik już mu więcej oliwy nie weźmie. W silniku brakowało, w głowie jeszcze bardziej.
wlooczykij
27-08-12, 00:49
Trzeba być totalnym debilem żeby jeszcze pisać o tym na forum... Jeżeli to prawda i nikt nie zrobił ci durnego kawału to szkoda gadać. Obyś już nigdy nie wsiadł za kółko. Kolejna Hanka skasowana przez jakiegoś tępego wymoczka...
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.