Zobacz pełną wersję : LSD / szpera do B16A2
Mam Civic EK4 do ktorego obecnie badam temat dolozenia LSD. Z tego co rozumiem jest kilka opcji:
1) LSD z ITR - oprocz samego LSD potrzebne:
- ITR przełożenie główne
- ITR wałek główny
- ITR pierwszy bieg wraz z łożyskiem igiełkowym
Rozwiazanie wprawdzie najbardziej zblizone do OEM, ale ciezkie do wykonania ze wzgledu na niewielka podaz w/w elementow. Jesli juz sie zdazaja to na amerykanskim Ebay LSD to ok. $500, a powyzszy zestaw kolejne $500, lacznie wiec ok. $1,000
2) Quaife - cena ok. $1,000, ma ta zalezte ze przy sprzedazy auta mozna wyjac i sprzedac osobno. Cena wysoka za cos co ostatecznie jest kilkoma trybikami zespolonymi w jednej obudowie
3) OBX - rzekomo jest to kopia Quaifa, ogromna zaleta to cena - ok. $350. Opinie krytyczne glownie dotycza jakosci montazu jak rowniez nizszej jakosci materialow uzytych do jej produkcji.
4) Kaaz - drogie, hardcore'owe, wymagajace obslugi - raczej odpada do lekko zmodyfikowanego auta an ulice.
5) Hybryda skrzyni z B16A2 i B18C4 - ogolnie rzezba, dostepnosc skrzynki z B18C4 pewnie lepsza niz dostepnosc skrzyni z ITR, tyle ze trzeba kombinowac z przelozeniami - biorac pdo uwage ze rozwalamy dwie OEM skrzynie by stworzyc jedna, koszt pewnie wychodzi nie mniej niz opcja 1 i 2
Pytanie
- Jak wyglada sytuacja jesli mialbym OEM Honda LSD montowane do skrzyn wspolgrajacych z silnikami B16x JDM - tj. B16A (170KM) i B16B? Tez musialbym rzezbic z dodatkowymi gratami potrzebnymi w wariancie 1, czy tez jest to bardziej plug and play?
- jaki konkretnie model Quaifa pasowalby do mojego Civica - prosilbym o oznaczenie fabryczne?
Przemyslenia
Cenowo wszystkie opcje wychdoza podobnie, z jednym wyjatkiem (OBX). Pomijajac narazie OBX'a to wyglada an to ze trzeba wydac ok. $1,000 - stojac przed takim wyborem chyba zdecydowalbym sie na Quaife'a. Ma ta zalete ze mozna go potem zdemontowac i odsprzedac.
Opcje 1 i 5 to juz niezla rzezba - z czego oczywiscie opcja 1 jest lepsza. Daje dodatkowo mozliwosc skrocenia Final Drive poprzez zastosowanei tego z ITR, wiec dodatkowo mozemy sobie skrocic skrzynie.
OBX - IMO temat godny rozwazenia, cena atrakcyjna przy funkcjonalnosci Quaife. Lepiej dmuchac na zimne i nie stosowac przy duzych mocach (powyzej 250 KM), ale dla wiekszosci z nas to nie problem. Przed zalozeniem warto rozebrac na czesci i zlozyc, zeby miec pewnosc ze jest zlozona poprawnie (ogolnie niezly hardcore). Nowe modele sa rzekomo bardziej dopracowane od starych (poprawione kilka kluczowych wad).
Reasumujac sklanialbym sie albo w strone Quaife (duzy budzet) albo OBX (maly budzet)
Zapraszam do dyskusji :aloha:
Najlepsza opacja na ulice dla Ciebie bedzie, glówne z ITR + Quaife.
Ja bym nie kupil plytkowej szpery do fury na codzien jakbym mial mozliwosc wstawienia Quaife'a.
Olałbym rowniez gówniane firmy jak OBX. Wymiana szpery to nie jest 5 min i lepiej jest zrobic cos raz i o tym zapomniec.
Generalnie jak napięty budżet u Ciebie to $1000 to lepszym rozwiazaniem jest głowne z ITR i LSD z ITRa niz zostawic głowne z civica i dołożyć quaife'a.
Skrócenie skrzyni w B16 czyni cuda i KONIECZNIE trzeba to zrobic rozbierając skrzynie.
Szczerze mówiąc ja pobrał bym chyba quaife'a. Szpera z ITR'a to tylko 15% - zaznaczam, że nie jeździłem z nią, ale wydaje mi się ze na ulice to dobre rozwiązanie jednak do ostrzejszego latania brałbym Quaifa bo jak się domyślam mocniej spina. Poza tym tak jak autor napisał - potem można ją sprzedać osobno - to duża zaleta.
Szpera z ITR'a to tylko 15% - zaznaczam, że nie jeździłem z nią, ale wydaje mi się ze na ulice to dobre rozwiązanie jednak do ostrzejszego latania brałbym Quaifa bo jak się domyślam mocniej spina. Poza tym tak jak autor napisał - potem można ją sprzedać osobno - to duża zaleta.
A ja jeździłem i naprawdę ją czuć. Na ulicę spokojnie wystarczy, do okazjonalnego używania na torze również. Moim zdaniem nie warto się wypyszczać na Quaifa. Zresztą OEM też można jakby co sprzedać osobno i uzyskać dobrą cenę.Poza tym (co powiedział Kivik i nie mógł mieć więcej racji) montaż OEM wymusza FD z ITR...a to fenomenalna modyfikacja dla zerowego momentu B16...zwłaszcza w tak ciężkiej budzie jak EK4.
Szpera z ITR'a to tylko 15%
szpera z itr to torsen i nei moza tam mowic o procentowym spieciu, on przenosci moent miedzy kola w jakims okreslonym stosunku np 4:1 tzn ze na kolo o lepszej przyczepnosci moze zostac przekazana 4krotna wartosc momentu z kola o nizszej przyczepnosci, glowna wada tego rozwiazania jest to ze jak jedno kolo straci kontakt z podlozem to drugie kolo automatycznie traci naped.
- Jak wyglada sytuacja jesli mialbym OEM Honda LSD montowane do skrzyn wspolgrajacych z silnikami B16x JDM - tj. B16A (170KM) i B16B? Tez musialbym rzezbic z dodatkowymi gratami potrzebnymi w wariancie 1, czy tez jest to bardziej plug and play?
z tego co wiem to honda dawala 1 lsd takie samo do wszytkich skrzyn, w wariancie 1 graty sa potrzebne z powodu FD 4,7 tylko one wymaga dodatkowo kompletnego pierwszego biegu, jesli chcesz pojechac autem w trase to potrzebny ci dodatkowo bedzie 5 bieg z C6lub C4.
Zdecydowanie najlepsza i tak naprawde najtansza opcja to kupic skrzynie od ITR :) i wniej ewentualnie zmienic 4...
Poza tym tak jak autor napisał - potem można ją sprzedać osobno - to duża zaleta.
niby tak ale jak dojdzie do tego dwukrotne wyjecie i rozebranie skrzyni oraz fakt ze jest urzywane a nei nowe to na plus czy 0 sie napewno nei wyjdzie....
Dziekuje za Wasze zainteresowanie tematem.
Wczoraj poza paskudnymi korkami w Warszawie sporo padalo - na mokrym auto zupelnie sobie nie radzi z przenoszeniem nawet seryjnej mocy - doszedlem do wniosku ze LSD to koniecznosc, i dalsze modyfikacje pt. zwiekszanie mocy mijaja sie z celem jesli tej mocy nie mozna przeniesc na droge. Pomijam tu oczywista kwestie zakretow, w ktorych LSD jest niezastapione.
Zdecydowalbym sie na rozwiazanie pt. przelozenie glowne z ITR + LSD z ITR (a najlepiej zakup calej skrzyni S80) no i oczywiscie jest problem gdzie takowa mozna dostac?
W Polsce pojawia sie bardzo rzadko, jesli juz to w komplecie z B18C6, a nawet jak juz sie pojawi to ciezko wyrwac ze wzgledu na duze zapotrzebowanie. Ma ktos jakies sprawdzone namiary na ludzi sciagajacych tego typu czesci z Europy Zachodniej?
Sciaganie calej skrzyni z USA jest problematyczne, jako ze podobnie jak u nas nie ma ich tam wcale duzo, waga takiej skryzni to pewnie z 60kg no i USDM ITR maily przelozenie glowne 4.4 a nie 4.7.
Bede wdzieczny za jakiekolwiek sprawdzone namiary.
A ile masz do wydania kasy?
Moze podobnie co skrzynia z USA wyjdzie kupienie nowych cześci w ASO.
Strasznie dawno temu jak miałem podobny problem co Ty to sie pytałem w ASO i było cos okolo 2k pln za wszystkie nowe części. Ciekawe ile teraz to kosztuje.
Poszukaj w USA tez uzywanych FD firmy ATS, czasem to ktos sprzedaje. Moze wyjdzie taniej. ATS robi wersje do skrzyni z B16. Wtedy główne jest 4.92 :)
Super sie na tym jezdzi w miescie i na torze, gorzej w trasie.
W hondzie na jesien bedzie kampania na czesci , chyba cos kolo 30% znizki .
Tak, tylko te kampanie to są z reguły na konkretne asortymenty części. I chyba LSD z ITR nie jest raczej czyms takim objęte :d
Wczoraj poza paskudnymi korkami w Warszawie sporo padalo - na mokrym auto zupelnie sobie nie radzi z przenoszeniem nawet seryjnej mocy - doszedlem do wniosku ze LSD to koniecznosc, i dalsze modyfikacje pt. zwiekszanie mocy mijaja sie z celem jesli tej mocy nie mozna przeniesc na droge. Pomijam tu oczywista kwestie zakretow, w ktorych LSD jest niezastapione.
Tak czytam i się zastanawiam jak to auto nie mogło sobie poradzić z przeniesieniem seryjnej mocy?
To ja na początek proponuję tańszą modyfikację: opony-szersze, lepsze, nowsze itd. itp.
Pomijam tu oczywista kwestie zakretow, w ktorych LSD jest niezastapione.
no to na śliskim możesz się czasem niemiło zdziwić
A ile masz do wydania kasy?
Moze podobnie co skrzynia z USA wyjdzie kupienie nowych cześci w ASO.
Strasznie dawno temu jak miałem podobny problem co Ty to sie pytałem w ASO i było cos okolo 2k pln za wszystkie nowe części. Ciekawe ile teraz to kosztuje.
Poszukaj w USA tez uzywanych FD firmy ATS, czasem to ktos sprzedaje. Moze wyjdzie taniej. ATS robi wersje do skrzyni z B16. Wtedy główne jest 4.92 :)
Super sie na tym jezdzi w miescie i na torze, gorzej w trasie.
Do wydania na calosc (LSD + FD 4.7 wraz potrzebnymi *******ami) mialbym wlasnie w okolicach 3,000 PLN.
Jezeli mialbys dojscie do w/w gratów, w dodatku nowych za okolice tej sumy to biore od ręki - bo wlasnie kontaktowalem sie z ASO Honda by ustalic ceny tych czesci. Podsumowujac, taniej by wyszlo sprzedac VTi i kupic ITR'a niz kupowac te graty u nich :djablek:
Dla Waszej wiadomosci koszt nowych czesci w ASO Honda podaje ponizej (ceny brutto):
- LSD (szpera) - 2684 zł
- przełożenie główne - (koło talerzowe przekładni głównej) - 1278 zł
- wałek główny - 1904 zł
- pierwszy bieg wraz z łożyskiem igiełkowym
- koło 1 biegu 673 zł
- łożysko igiełkowe 93,50 zł
- przesówka 1-2 biegu z synchronizatorami (kpl) 1191 zł
Lącznie wychodzi ok. 8,000 PLN :brawo:
a czego sie spodziewales?
No i wychodzi na to, że albo poluje się na używaną skrzynię itr w PL, może to zając dłuższą chwilę :)
albo ciągnie graty z USA, i tu już do uznania kupującego czy skrzynia czy szpera,
ja popierając przedmówców obstawiam całość od ITR + 4 z VTI :agent:
Quaife'a. Ma ta zalete ze mozna go potem zdemontowac i odsprzedac. myślę, że znajdzie się też ktoś kto przygarnie skrzynkę od itr ;)
Artx kupował chyba w amerykanskim aso i bylo duzo taniej z tego co pamietam.
jak Ci się nie śpieszy to taki użytkownik tego forum, Pati, robił swojego czasu zakupy hurtowe w ASO z USA. Ceny naprawde warte zainteresowania, a z tego co pamiętam pisał że jak się będzie kręciło to takie akcje będą organizowane raz na jakiś czas....
szkoda że nie działa passwordjdm.pl tam był temat odnośnie takich zakupów, niewiem jak tutaj.
jak Ci się nie śpieszy to taki użytkownik tego forum, Pati, robił swojego czasu zakupy hurtowe w ASO z USA. Ceny naprawde warte zainteresowania, a z tego co pamiętam pisał że jak się będzie kręciło to takie akcje będą organizowane raz na jakiś czas....
szkoda że nie działa passwordjdm.pl tam był temat odnośnie takich zakupów, niewiem jak tutaj.
Heh, aktualnie mam u Patiego zamowienie na kilka drobiazgow ;)
Jednak poki co wstrzymam sie z rzezba w tym temacie i bede szukal calej skrzyni z ITR... moze kiedys znajde ;)
Apropo cen, to zestaw ATS / Carbonetic FD 4.928 pod skrzynie z B16 to $880. Do tego Quaife za okolice $950 i :djablek: :djablek: :djablek:
PS. Wlasnie chcialem zapytac co sie dzieje z Password JDM? Ktos wie kiedy serwis zostanie przyrocony?
Dla Waszej wiadomosci koszt nowych czesci w ASO Honda podaje ponizej (ceny brutto):
- LSD (szpera) - 2684 zł
To jak za darmo. Oryginalna szpera do CTR w ASO jakieś 5k :aloha:
Dla Waszej wiadomosci koszt nowych czesci w ASO Honda podaje ponizej (ceny brutto):
- LSD (szpera) - 2684 zł
To jak za darmo. Oryginalna szpera do CTR w ASO jakieś 5k :aloha:
Jak przy Twojej mocy jezdzi Ci sie bez szpery? Na mokrym musi byc ciekawie :)
Kwestia obchodzenia się z gazem...da się przyzwyczaić że na mokrym to pierwszego i drugiego biegu nie ma, a na trójce trzeba uważać. Zresztą do jazdy na wprost to taka fabryczna szpera wiele nie pomoże...bardziej zakręty. Jak będzie szpera to nie omieszkam opisać różnic.
podbijam i zeby nie zakładać nowego pytam o szpere do D seri
odrazu tlumacze ze niechce swapowac, chce mniec auto na KJS itd. i chce juz pozostac na tym co mam
jedyna rzecza jaka widze na ebaju do OBX do D serii
wiec ktos cos o tym? poprawiła sie jakosc? w sumie moc max do 150KM bedzie
ewentualnie moze jakies inne propozucje?
z tego co czytałem to OBX to max padaka :/
http://www.optionimports.com/15waycidelso.html
a takie cos podpasuje ply&play do D16 ?
Michał1981
10-04-18, 21:26
Szpera torsena z S80 pasuje do y21 przełożenie głowne mfactory 4,928 b16a2?
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.