Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Tarcie przy skręcaniu kierownicą



kebab666
21-08-12, 11:45
Witam,
wszystko zaczęło się po wymianie rozrządu. Przy skręcaniu kierownicą na postoju do oporu w lewo lub prawo zaczyna coś trzeć, spadają obroty prawie do zgaśnięcia silnika. Coś gdzieś trze i świszczy ale nie wiem gdzie. Co to może być?

Pozdrawiam

CRX1
21-08-12, 13:08
Trudno coś tak ustalić ,daj jakiś filmik.Sprawdż stan płynu w wspomaganiu,może jest za niski i zacierasz pompę.

kebab666
21-08-12, 18:40
Zamieszczam 2 filmiki, może one zobrazują problem. Przy spadku obrotów słychać wyraźnie jakieś tarcie.


http://www.youtube.com/watch?v=y1U0oyCU77I


http://www.youtube.com/watch?v=YgHn-76yZQ4

makaveliooo
21-08-12, 19:59
jak dobrze pamietam to i u mnie obroty opadaja i wracaja przy max skrecie na postoju, ale nie wiem czy to tak ma byc czy cos nie tak, moze inni tez niech dodadza czy tez jest tak u nich

djwafel
21-08-12, 20:33
Zawór zwrotny układu wspomagania Ci się otwiera i dlatego tak spadają ci obroty to jest normalne zjawisko. Nie powinno się nigdy skręcać kierownicy na maksymalnie w lewo ani w prawo gdyż szybko tym manewrem uszkodzisz pompę.

kebab666
22-08-12, 00:05
Dzięki za odpowiedź. Dopiero dzisiaj zauważyłem to zjawisko i nie przypominam sobie abym wcześniej miał taki objaw. Ale skoro tak ma być to mnie uspokoiłeś.
Pozdrawiam

djwafel
22-08-12, 00:15
Nie ma sprawy aby tak do końca się upewnić to spróbuj tak w innym samochodzie każde auto tak reaguje jedne głośniej drugie ciszej ale obserwuj obroty i wsłuchaj się w dźwięk wydobywający spod pokrywy silnika.

CRX1
22-08-12, 00:27
Sprawdż naciąg paska i poziom płynu w wspomaganiu.To wygląda na to że pompa stwarza spory opór .Moze został uzupełniony nieodpowiedni płyn.Pompa ma pracować we wszystkich zakresach skrętu i nie powinna wpływać na aż takie obciążenie silnika ,żeby w tak znacznym stopniu skakały obroty silnika