PDA

Zobacz pełną wersję : Ciągle odkręca mi się śruba od koła pasowego



strus141
18-08-12, 16:38
Witam . Zakupiłem niedawno civica . Przejechałem nim około 200km i zaczął wydobywać się z pod maski dziwny dźwięk . Okazało się ,że śruba od koła pasowego delikatnie się odkręciłem . Śruba została porządnie przykręcona , tak mi się wydawało jednak po przejechaniu 300km śruba znowu delikatnie się odkręciła i z pod maski słychać ten dziwny dzwięk :confused: .
Co może być nie tak z tą śrubą . Nie mam już pomysłu jak ją dokręcić . Mechanik dokręcając ją zablokował ją blokadą .Macie jakieś pomysły jak ogarnąć ten problem ?

reaktor
18-08-12, 18:04
gwint chyba wyrobiony jak sie tak sama odkreca
sa specjalne kleje /pasty moze cos takiego pomoze

Gr4b3Q
18-08-12, 18:13
Spróbuj kleju anaerobowego.

PIMPEK_EJ2
18-08-12, 18:55
Są kleje do zabezpieczania gwntów właśnie przed okręceniem. Występują w różnych wersjach "mocy". Nie kupuj najmocniejszych!

strus141
18-08-12, 19:11
okej spróbuje jeszcze z tym klejem . Może wiecie gdzie go można dostać?

CRX1
18-08-12, 21:47
Zanim będziesz kleił ,spróbuj ją dokręcić tak jak jest w manualu 180Nm to jest bardzo dużo.W innych autach sila dokrecenia jest dużo mniejsza.Żeby tą francę dokręcić ,trzeba zablokować koło zamachowe.

mirasek
18-08-12, 21:52
Czy koło pasowe wchodzi na wał bez najmniejszego luzu? Jeśli tak, to dokręcenie na 180 Nm + średni klej na kilka ostatnich zwojów śruby i będzie siedzieć.

strus141
18-08-12, 22:05
Kiedy ją dokręcaliśmy zablokowaliśmy koło zamachowe . Może naprawdę za lekko ją dokręciliśmy ... Czym mogę ją dokręcić na 180Nm ?

Son - Goku
18-08-12, 22:11
Kup:

LOCTITE 243 "Średniowytrzymałe zabezpieczenie gwintów"

z tym dokręceniem... Jaki rozmiar tej nakrędki jest??

jasiek09
18-08-12, 22:12
Kluczem dynamometrycznym, nie ma nic gorszego niż zmieniać rozrząd po debilu który dokręcił koło pasowe na klej gdzie w manualu piszę że gwint ma być posmarowany olejem i dokręcony momentem 180Nm i tu niespodzianka dla was, koło pasowe się nie odkręci!

mirasek
18-08-12, 22:55
Oj uwierz że może być różnie :) trafiają się takie auta że manualowe dokręcenie nie starcza i niby koło siada ciasno na wał ale w jeden na -naście przypadków się poluzuje, choć absolutnie nie powinno. I prosze mnie nie obrażać jeżeli na kilka ostatnich zwojów śruby dam średni klej, który przy prawidłowo zblokowanym kole i niechińskim kluczu zrywa się bez proszenia :) Pomyśl lepiej o debilach z pneumatem ;)

CRX1
19-08-12, 01:25
Propozycja jest taka : za nim zacznie kleić(przy wymianie rozrządu może zaistnieć problem z odkręceniem koła pasowego) niech prawidłowo dokręci ,sprawdzi po 200 - 300 km ,czy luzuje się .Jeżeli to nie pomoże ,to na końcowych zwojach potraktuje klejem loctite elastyczny(nie twardy)

jasiek09
19-08-12, 11:18
Kolega się odezwał na pw, że "Kumpel dokręcił mi tą śrubę tylko wkrętarką ... " także odpowiedź nasuwa się sama czemu się odkręca

kamilrojek
19-08-12, 22:28
Kolega się odezwał na pw, że "Kumpel dokręcił mi tą śrubę tylko wkrętarką ... " także odpowiedź nasuwa się sama czemu się odkręca

Przepraszam za OT, ale padłem ze śmiechu.

strus141
20-08-12, 16:55
Małe sprostowanie :P śruba była dokręcana kluczem pneumatycznym . Wracając do tematu , byłem dziś u mechanika rozkręciliśmy to wszystko i okazało się że koło pasowe ma bicie . Więc muszę kupić drugie :( . Jeśli ma ktoś z was koło pasowe + śrubę proszę szybko pisać na PW