Zobacz pełną wersję : Ciągle odkręca mi się śruba od koła pasowego
Witam . Zakupiłem niedawno civica . Przejechałem nim około 200km i zaczął wydobywać się z pod maski dziwny dźwięk . Okazało się ,że śruba od koła pasowego delikatnie się odkręciłem . Śruba została porządnie przykręcona , tak mi się wydawało jednak po przejechaniu 300km śruba znowu delikatnie się odkręciła i z pod maski słychać ten dziwny dzwięk :confused: .
Co może być nie tak z tą śrubą . Nie mam już pomysłu jak ją dokręcić . Mechanik dokręcając ją zablokował ją blokadą .Macie jakieś pomysły jak ogarnąć ten problem ?
gwint chyba wyrobiony jak sie tak sama odkreca
sa specjalne kleje /pasty moze cos takiego pomoze
Spróbuj kleju anaerobowego.
PIMPEK_EJ2
18-08-12, 18:55
Są kleje do zabezpieczania gwntów właśnie przed okręceniem. Występują w różnych wersjach "mocy". Nie kupuj najmocniejszych!
okej spróbuje jeszcze z tym klejem . Może wiecie gdzie go można dostać?
Zanim będziesz kleił ,spróbuj ją dokręcić tak jak jest w manualu 180Nm to jest bardzo dużo.W innych autach sila dokrecenia jest dużo mniejsza.Żeby tą francę dokręcić ,trzeba zablokować koło zamachowe.
Czy koło pasowe wchodzi na wał bez najmniejszego luzu? Jeśli tak, to dokręcenie na 180 Nm + średni klej na kilka ostatnich zwojów śruby i będzie siedzieć.
Kiedy ją dokręcaliśmy zablokowaliśmy koło zamachowe . Może naprawdę za lekko ją dokręciliśmy ... Czym mogę ją dokręcić na 180Nm ?
Son - Goku
18-08-12, 22:11
Kup:
LOCTITE 243 "Średniowytrzymałe zabezpieczenie gwintów"
z tym dokręceniem... Jaki rozmiar tej nakrędki jest??
Kluczem dynamometrycznym, nie ma nic gorszego niż zmieniać rozrząd po debilu który dokręcił koło pasowe na klej gdzie w manualu piszę że gwint ma być posmarowany olejem i dokręcony momentem 180Nm i tu niespodzianka dla was, koło pasowe się nie odkręci!
Oj uwierz że może być różnie :) trafiają się takie auta że manualowe dokręcenie nie starcza i niby koło siada ciasno na wał ale w jeden na -naście przypadków się poluzuje, choć absolutnie nie powinno. I prosze mnie nie obrażać jeżeli na kilka ostatnich zwojów śruby dam średni klej, który przy prawidłowo zblokowanym kole i niechińskim kluczu zrywa się bez proszenia :) Pomyśl lepiej o debilach z pneumatem ;)
Propozycja jest taka : za nim zacznie kleić(przy wymianie rozrządu może zaistnieć problem z odkręceniem koła pasowego) niech prawidłowo dokręci ,sprawdzi po 200 - 300 km ,czy luzuje się .Jeżeli to nie pomoże ,to na końcowych zwojach potraktuje klejem loctite elastyczny(nie twardy)
Kolega się odezwał na pw, że "Kumpel dokręcił mi tą śrubę tylko wkrętarką ... " także odpowiedź nasuwa się sama czemu się odkręca
kamilrojek
19-08-12, 22:28
Kolega się odezwał na pw, że "Kumpel dokręcił mi tą śrubę tylko wkrętarką ... " także odpowiedź nasuwa się sama czemu się odkręca
Przepraszam za OT, ale padłem ze śmiechu.
Małe sprostowanie :P śruba była dokręcana kluczem pneumatycznym . Wracając do tematu , byłem dziś u mechanika rozkręciliśmy to wszystko i okazało się że koło pasowe ma bicie . Więc muszę kupić drugie :( . Jeśli ma ktoś z was koło pasowe + śrubę proszę szybko pisać na PW
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.