PDA

Zobacz pełną wersję : Wymiana postojówek w MA8 5D



Ator
01-09-07, 15:25
Proszę o poradę w jaki sposób wymienić żaróweczki postojowe w MA8 5D. Nie odsyłajcie mnie do FAQ bo przeryłem już całe to podforum, próbowałem wyszukiwać na kilkanaście możliwych sposobów na całym forum, nawet jakieś manuale ściągałem, wydawało mi się, ze już mam odpowiedź, ale wracam z garażu niestety bez efektu.

Dlatego bardzo proszę o radę jak wymienić te małe żaróweczki. Jeśli dobrze myślę, siedzą one w takiej małej, plastikowej, prostokątnej kostce ulokowanej tuż poniżej wejścia H4 trochę bardziej do wewnątrz auta. I teraz na wierzchu jest taka plastikowa (u mnie biała) nasadka chroniąca kable. Jest ona zamocowana na takim prostokątnym też plastikowym wtyku (na zatrzask), który to wtyk z kolei wchodzi do plastiku zabezpieczającego wnętrze klosza od tyłu. Udało mi się to białe zdjąć, było ono dodatkowo przymocowane na jakiś biały smar czy klej sam nie wiem (w każdym razie po zdjęciu miało 4 bolce które wchodzą właśnie do tego plastiku o którym powyżej)?? Jakkolwiek za nic w świecie nie wiem co dalej. Jak się dostać do żarówki??? Próbowałem potem wyciągać bardziej na siłę ten plastik, niby lekko się rusza ale wyjść nie chce. Dodatkowo kupe jest na tym plastiku ciemnego smaru.
Samochód kupipony w kwietniu sprowadzony, więc nie wiem czy tam coś nie było przerabiane domowym sposobem. Także dajcie znać jak to fachowo wg ksiązki powinno sie robić, żeby nic nie uszkodzić.

H4 to bajka, tam odpowiednio ściskasz te sprężynki metalowe i jest git. A tu nie mam nawet pomysłu po oględzinach jak to może być zamocowane. Bardzo proszę o radę

mAgik
01-09-07, 15:42
Hmm, nie wiem jak to u Ciebie jest zrobione ale u mnie w MB6 wypinasz kostkę z przewodami idącą do tego plastiku co do klosza wchodzi, następnie cały ten plastik co został przekręcasz w lewo lub prawo (nie pamiętam) o jakieś 30 stopni i wyciągasz z klosza lampy cały ten plastikowy element w którym znajduje się żarówka.
Pzdr

Konrad84
01-09-07, 15:50
jeżeli będziesz miał problem mimo opisu Maćka, zawsze masz manual lub instrukcję obsługi :D

qba1983
01-09-07, 15:50
do wypowiedzi mAgika dodam tylko ze nawet nie trzeba zdejmowac tej kostki i nie trzeba odpinac zadnych przewodow, przekrecasz w lewo i wyciagasz... nie wiem w czym masz problem :speszony:

Gizmoon
01-09-07, 19:39
Z tak poważnym problemem to chyba tylko aso da radę.
Tak więc proponuję abyś udał się do najbliższej stacji i nie ruszał tłustych kostek. :aloha:

mAgik
01-09-07, 23:20
do wypowiedzi mAgika dodam tylko ze nawet nie trzeba zdejmowac tej kostki i nie trzeba odpinac zadnych przewodow, przekrecasz w lewo i wyciagasz
U mnie jest dużo wygodniej po odpięciu kostki bo mam pełno gratów od silnika i klimy ale też można jak mówisz ;)


Z tak poważnym problemem to chyba tylko aso da radę. dobre :d :d :d

Mam nadzieję, że sobie Ator poradziłeś.
Pzdr.

pasti78
02-09-07, 11:21
Hmm, nie wiem jak to u Ciebie jest zrobione ale u mnie w MB6 wypinasz kostkę z przewodami idącą do tego plastiku co do klosza wchodzi, następnie cały ten plastik co został przekręcasz w lewo lub prawo (nie pamiętam) o jakieś 30 stopni i wyciągasz z klosza lampy cały ten plastikowy element w którym znajduje się żarówka.
Pzdr

U mnie w MA9 trochę poniżej żarówki H4 jest taki plastikowy element, który trzeba przekręcić o 1/4 obrotu w kierunku przeciwnym do wskazówek zegara.

Jeżeli jest to prawy klosz to trzeba zdjąć najpierw obudowe filtra powietrza, w lewym przeszkadza trochę pojemnik z płynem do wspomagania i trzeba go trochę podnieść.

Pozdrawiam.

Konrad84
02-09-07, 19:24
Jeżeli jest to prawy klosz to trzeba zdjąć najpierw obudowe filtra powietrza
rezonator