PDA

Zobacz pełną wersję : Nowy nabytek i kilka pytań dotyczących użytkowania 1.6 Vtec



Patryk91
17-08-12, 18:54
A więc tak jak w temacie , mam kilka pytań dotyczących nowego nabytku jakim jest Honda Civic 2002 r 1.6 Vtec, 130 tys przebiegu z niemiec :D

Pytanie nr 1 Podczas postoju po calej nocy na podwórku rano jak odpalam samochod i ruszam pierwszy metr zachowuje się tak jakby przednie hamulce sie zapiekły i zanim samochód ruszy to jest takie charakterystyczne "strzelenie" i hamulce puszczają, czy ktoś z Was sie z tym spotkał? Jak to usunąć? Zaznacze że pozatym nic niepokojącego w hamulcach nie widać hamują jak należy nawet bardzo mocno.

Pytanie nr 2 Po nocnym postoju już kilka razy zauważyłem ale nie zawsze, że po pierwszym odpaleniu najczęsciej jak jest wilgotno to słychac taki delikatny pisk jakby z prawej strony silnika (patrząc od przodu) czy to jakiś pasek? Po 3 minutach juz jest wszystko normalnie. Miał ktoś z tym styczność ?

Pytanie nr 3 Jaki płyn chłodzący leje sie w Hondach? Wiem tylko tyle że jest zielony

Pytanie nr 4 Czy olej nie powinien byc nalany do połowy bagnetu? tzn miedzy jedną a drugą kropką? Bo u mnie jest wlany na maxa a zalewał to autoryzowany serwis Hondy i nie wiem czy tak powinno być. (Skoda przykładowo nie zalecała lania oleju pod maxa)

Pytanie nr 5 Czy w prosty sposób można sprawdzić stan rozrządu ? tzn 'bez rozbierania połowy silnika' :) ? chcialbym sprawdzic w jakim stanie jest rozrząd ponieważ jest naklejka że był wymieniany przy 110 tys w serwisie ale warto by to było sprawdzic

No to bylo chyba na tyle, troche tych pytań jest ale dla włascicieli Hond myśle ze nie sprawią problemu, bo ja wczesniej bylem wlasicielem skody takze przeskok dosyć znaczny. Pozdrawiam wszystkich forumowiczów i dziekuje za szybkie odpowiedzi :)

Maskunt
17-08-12, 19:17
1. Rozebrać zaciski, przesmarować prowadnice smarem miedzianym, może być wymagana regeneracja zacisków.
2. Któryś pasek pewnie źle naciągnięty.
3. Jaki wlejesz taki będzie, byle nie mieszać glikolu etylenowego z propylenowym. Jest oem płyn do chłodnic, ale kosztuje 99zł.
4. Zwykle zalewa się do 3/4 bagnetu, ale nic się nie stanie jak będzie do drugiej kropki.
5. Nie ma sprawdzania, po zakupie robisz i koniec i to od razu z pompą wody żeby się dwa razy nie bawić, bo potem będzie płacz, że pasek strzelił. Chyba, że masz na prawdę pewność, że był robiony, a nie naklejkę. Nigdy nie wiesz czy w realnym przebiegu nie ma tam dwójki z przodu zamiast jedynki.

bunkerites
17-08-12, 19:23
jaki masz olej wlany? 5W czy 10W ?

mloodzian
17-08-12, 19:32
5. Nie ma sprawdzania, po zakupie robisz i koniec i to od razu z pompą wody żeby się dwa razy nie bawić, bo potem będzie płacz, że pasek strzelił. Chyba, że masz na prawdę pewność, że był robiony, a nie naklejkę. Nigdy nie wiesz czy w realnym przebiegu nie ma tam dwójki z przodu zamiast jedynki.

Tu się nie zgodzę że trzeba wymieniać od razu pompę wody i nie ma innej możliwości, Honda piszę że pompa wytrzymuje do drugiej wymiany rozrządu. Po prostu podczas wymiany rozrządu pompę się wyciąga i ocenia jej stan jak kwalifikuje się do wymiany to się ją wymienia a jak nie to nie. Ale jeżeli masz kasę i chcesz mieć święty spokój to nic nie stoi na przeszkodzie żebyś ją sobie wymienił.

Co do te naklejki to różnie to bywa może ktoś ją po prostu przykleił żeby było widać że wymienione. Oryginalnie w Civiku rozrząd wymienia się co 120 tyś lub 8 lat, więc prawdopodobne że naklejka jest w porządku.

Olej lej 5W40, bynajmniej taki był lany od początku, a co poprzedni właściciel lał to jak nie wiesz to się już nie dowiesz. Ja polecam Ci Motula 5W40 Xcess 8100 lub Shelll Helix Ultra 5W40 choć ten drugi bardzo płucze silnik, ja takiego używam.

Fl0w
17-08-12, 22:34
Pytanie nr 2 - pasek alternatora?
Pytanie nr 3 - ja mam różowy
Pytanie nr 4 - byle, żeby nie był przelany...

W naszych warunkach klimatycznych zalecany jest 5W40 ja również leje Shelll Helix Ultra(ok 90zł 4l do D16V1 wchodzi 3,5l), oczywiście pełny syntetyk(takim był od początku zalewany), raz zmieniłem rok temu na Valvoline SynPower 5w40 (170zł 5l), lecz żadnej różnicy nie zauważyłem, więc po co przepłacać ;)

Patryk91
18-08-12, 09:39
Już odpowiadam na pytania, zdziwiłem się ponieważ olej mam 10w40 firmy Aral zalany w serwisie hondy czyli pólsyntentyk tak? a Wy tutaj piszecie o syntentyku, czyli że w serwisie lali co im sie podobalo ?:D Z tego co sie orientuje to skoro byl zalany polsyntetyk to takim tez powinienem go zalać prawda? Bo juz nalezało by wymienić, zastanawiam sie albo nad shellem albo wychwalanym motul'em


Pytanie nr 2 - pasek alternatora?
musze tam zajrzeć bo zawsze rano sie spiesze do pracy i nie ma czasu :)


Co do te naklejki to różnie to bywa może ktoś ją po prostu przykleił żeby było widać że wymienione. Oryginalnie w Civiku rozrząd wymienia się co 120 tyś lub 8 lat, więc prawdopodobne że naklejka jest w porządku.
Samochód jest teoretycznie od pierwszego własciciela lat 80 z "brifu" i do końca serwisowana od czego jest ksiązka serwisowa dlatego troche szkoda mi wywalać 1000zl na rozrząd jak okazało by się że jest już tam nowiutki, naklejka serwisowa mówi że kolejna wymiana cos okolo 230 tys lub w 2018 roku

bunkerites
18-08-12, 17:16
niby 130 tys przebiegu a wlany 10W...moze masz 230 tys przebiegu :).Kolego zapamietaj jedno.Przy zakupie auta zawsze wymienia sie rozrzad,olej i filtry,tzw pakiet startowy! a komplet rozrzadu nie kosztuje tysiaka,w 700 zl spokojnie sie zmiescisz

Patryk91
18-08-12, 20:11
niby 130 tys przebiegu a wlany 10W...moze masz 230 tys przebiegu
aż tak źle to nie jest, przynamniej tak mi sie wydaje bo stan wewnetrzny na to nie wskazuje, kierwonica w ogole nie przetarta itp. mocno sugeruje sie tym że samochod ma ksiazke serwisowa do 120 tys nawet z ostatniego serwisu sa rachunki i jakies tam papierki co dawali takze wydaje sie byc wiarygodne. Dlatego mysle ze nie jest bezpodstawne najpierw sprawdzenie stanu tego paska niz wydawac 700 zl zaraz na starcie jak tam sie okaze ze pasek jest nowiutki, wiec orientuje sie ktos czy jest duzo rozbierania zeby sie dostac do rozrządu ? Moze sie tez znajdzie ktos kto bedzie mial pomysl dlaczego mam polsyntetyk zalany od serwisu skoro z tego co czytam to wszystkie nowy hondy byly zalewane pelnym syntetykiem tak?

Fl0w
18-08-12, 20:43
skoro masz rachunki... masz również na nich jakiś kontakt, znajdź w necie numer telefonu do serwisu, samochód masz z niemiec, podjedz na jakaś uczelnie, popytaj kto zna dobrze niemiecki, dasz komuś 10-pak henika lub 50zł i się dowiesz ;)

Vampir_Va
18-08-12, 20:45
a) palił syntetyk, więc zalali pół .........:D
b) półsyntetyk jest tańszy...........:D
c) ma nalot jak stąd do księżyca, ..............a książka serwisowa i lepka są radosną twórczością handlarza :cool:

Patryk91
18-08-12, 20:54
skoro masz rachunki... masz również na nich jakiś kontakt, znajdź w necie numer telefonu do serwisu, samochód masz z niemiec, podjedz na jakaś uczelnie, popytaj kto zna dobrze niemiecki, dasz komuś 10-pak henika lub 50zł i się dowiesz
W sumie to dobry pomysł mi podsunąłeś, tylko zastanawiam się co by mi powiedzieli w Polskim ASO czy mogą to jakoś sprawdzić czy tylko bezradnie rozłożą rece :)


książka serwisowa i lepka są radosną twórczością handlarza
może tak być chociaż wątpie żeby mu sie chciało aż tak bardzo bawić, papiery z ostatniego przeglądu ASO też by podrabiał? Nawet ramki na tablice rejestracyjne by specjalnie kupował z tego jednego aso w ktorym była serwisowana?

mloodzian
18-08-12, 21:20
jakbyś poszedł tak sobie do ASO to chyba Ci nic nie powiedzą ale jak byś dał coś gościowi co ma wgląd do danych w ASO to po VIN-ie jak była honda serwisowana w ASO Niemcy to będziesz mniał wgląd we wszystko co było robione w niemczech w serwisie

Paulo
19-08-12, 10:55
Podjedz do aso to sprawdza po vinie co i kiedy było robione. Przynajmniej od tego możesz zacząć.

tomek
19-08-12, 15:02
Podjedz do aso to sprawdza po vinie co i kiedy było robione. Przynajmniej od tego możesz zacząć.

tylko, z tego co wiem /a raczej się to ostatnio nie zmieniło/ autoryzowane serwisy hondy w Polsce nie mają połączonej sieci informacyjnej. Więc jeśli auto nie było serwisowane w tym konkretnym serwisie to lipa. Z tematu wynika, że auto jest świeżo sprowadzone toteż cokolwiek o aucie można dowiedzieć się w ASO w Niemczech - i raczej na telefon nic nie powiedzą, bo informację może uzyskać tylko właściciel, toteż bez wglądu do dowodu rejestracyjnego nic nie powiedzą. Tak samo jest w ASO Toyoty, która jako nieliczna posiada w/w sieć mozna wszystkie się dowiedzieć w każdym ASO.

Ponadto, ja osobiście nie patrzyłbym na książkę /oprócz 100% pewności że jest prawdziwa/ tylko wykonałbym wymianę wszystkiego co się wymienia po zakupie. W kwestii wymiany pompy wody, która nie jest tanią częścią w tym modelu - wymienia się ją przy drugiej zmianie paska tj. przy 200 tys. Ja zmieniłem pasek zaraz po zakupie przy przebiegu 100 tys /czy był zmieniany nie wiem/ pompę zostawiłem w spokoju.

Paulo
19-08-12, 22:54
Dzwoniłem kiedyś do ASO w tej sprawie i powiedzieli mi, że mogą sprawdzić co było robione w aucie na gwarancji. Nie wiem, jakiego typu informacje uda się uzyskać, ale myślę, że nie zaszkodzi spróbować. Tyle, że tak jak piszesz informacji udzielają tylko właścicielowi, więc na telefon do Niemiec raczej niewiele da się załatwić.

Kozi
03-09-12, 02:23
Ja nie jestem w stanie zrozumieć jednej rzeczy.
Kupujecie samochód za +/- 20 tys a nie macie 1000 max na wymianę "pakietu startowego"?
Wymieniałem wszystko:
-rozrząd 320: zł Contitech + napinacz Honda Oem - 200 zł robocizna
-olej 100 zł + filtr Oem 50 zł, wymiana 30 zł
- reszta płynów (chłodniczy, hamulcowy) i filtrów (przeciwpyłkowy, powietrza) : 200 zł.
I masz pewność, że jadąc po ogórki do marketu nie będziesz narażony na babranie pod maską i niepotrzebne nerwy.

A co do książek - panowie taki mój apel, patrzcie na nie z przymrużeniem oka.
Sam mam znajomego, który w Radomiu ma na stanie 20 książek czystych i kilka niemieckich pieczątek - cena za wypełnioną książkę to max 300 zł.