Zobacz pełną wersję : +12v pod maską po zapłonie (lokalizacja)
Witam poszukuję przewodu pod maską mojego diesla +12v po zapłonie (światła do jazdy dziennej) - znalazłem wtyczkę od ABS jest tam trochę przewodów (na prawym nadkolu) tylko nie wiem czy będzie bezpiecznie wpiąć się w któryś z nich (jeżeli będzie tam to czego szukam)
Może jest inny przewód który wg was będzie lepszy (jeżeli tak to proszę o lokalizację)
Generalnie to jest lipa bo wszystkie przewody mam w peszlach i tak naprawdę nie wiem gdzie szukać ...
lepiej absu nie ruszaj, wepnij się np pod zasilanie gniazda zapalniczki, albo coś jeszcze innego, po kierownicą masz dużo możliwości, miernik w dłoń i szukać
Dzięki za odp
Problem w tym że musiałbym się dostać do wnętrza a ja chcę znaleźć coś pod maską - coś polecicie z podaniem lokalizacji?
Zobacz na przekaźniku nr 5 - czarno-żółty przewód w puszcze z bezpiecznikami i przekaźnikami.
Zobacz na przekaźniku nr 5 - czarno-żółty przewód w puszcze z bezpiecznikami i przekaźnikami.
Więc tak chyba sporo osób ma problem z +12v po zapłonie - (dziś byłem u elektryka w moim mieście ale koleś mnie zaskoczył - nie dotyka się do japońskich aut )
Fotki puszki w załączeniu podpowiedz coś szerzej gdzie tego szukać - ja jak się dokopię i to zrobię - to wykonam tutorial dla innych jak to podłączyć
ps. jest też wtyk od abs ale nie wiem czy tam bezpiecznie się podłączać
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/66b31ab1fe847be6.html#
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/51b47816acea243f.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/66b31ab1fe847be6.html#
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/51b47816acea243f.html
Duży czarny przekaźnik bez napisu tak na 98%.
nie dotyka się do japońskich aut
elektryk po h*** fest :)
Nie ma się co dziwić w japońcach elektryka się nie psuje to i doświadczenia nie ma, francuzy pewnie robi na poczekaniu :-)
Nie ma się co dziwić w japońcach elektryka się nie psuje
Psuje się, ale sporadycznie. Czasem poleci jakiś przekaźnik albo wskaźnik poziomu paliwa ;-)
A francuzy... faktycznie, wspaniałym modelem do szlifowania swoich umiejętności była laguna II :D
po pracy sprawdzę i napiszę
sprawdziłem - niestety nie miałeś racji :(
przed przekręceniem kluczyka w jednym pinie jest prąd, po przekręceniu bez zapłonu w drugim, po zapłonie w tych samych dwóch - tak więc temat nadal aktualny
Sprawdź przy silniczkach regulacji reflektorów.Podobno tam powinno być napięcie, jednak ja sam tam nie szukałem i nie wiem z własnego doświadczenia.To jedynie informacja od znajomego, który podłączał ledy w innych markach.
ale uparles sie na komore silnika, a mówie Ci że znacznie łatwiej znajdziesz pod deską rozdzielczą przy bezpiecznikach, a przeciągnąć kabel do kabiny to żaden problem, jest przelotka więc nie ma się co bawić
sprawdziłem - niestety nie miałeś racji :(
przed przekręceniem kluczyka w jednym pinie jest prąd, po przekręceniu bez zapłonu w drugim, po zapłonie w tych samych dwóch - tak więc temat nadal aktualny
A pozostałe dwa piny sprawdziłeś? To jest przekaźnik od ogrzewania tylnej szyby a to działa tylko po zapłonie i ze schematu wychodzi że jest tam +12V po zapłonie ale upierać się nie będę a u siebie nie mam czasu sprawdzić. Natomiast w kabinie z pewnością będzie najszybciej i najpewniej czarnoczerwony przewód idący od stacyjki.
sprawdziłem - niestety nie miałeś racji :(
przed przekręceniem kluczyka w jednym pinie jest prąd, po przekręceniu bez zapłonu w drugim, po zapłonie w tych samych dwóch - tak więc temat nadal aktualny
Kolega jak najbardziej ma rację. Podpiąłem się pod ten przekaźnik od ogrzewania szyby (dwa górne piny) i wszystko działa idealnie.
Światła już zamontowałem :)
Możesz dać fotkę z zaznaczeniem gdzie się podpiąłeś ? I oczywiście światła załączają Ci się dopiero po zapłonie nie przed?
Co do sposobu w kabinie to jak dostać się tam przewodem z komory? (którędy najlepiej)
Ja to odpierniczyłem taką improwizorkę, że aż wstyd pokazywać :p
Dokładnie tak. Przekręcam raz kluczyk (załącza się np radio) i światła nie świecą. Przekręcam drugi raz - zapalają się kontroli oraz światła. Włączam postojówki gasną światła do jazdy dziennej.
nie ma się co wstydzić po prostu zrób fotkę dokładnie do którego pina jest wpięta i tyle :P lub chociaż narysuj w paincie
Ok zaznaczyłem na tym Twoim poprzednim zdjęciu piny z numeracją w które się wpiąłem (musisz sobie powiększyć foto bo może nie być widać). Podpiąłem się pod 1 (+) i 2 (-) http://dl.dropbox.com/u/4953104/skrzynka.jpg
BTW: Ja mam benzynę i skrzynkę umieszczoną po drugiej stronie, ale podejrzewam że rozkład pinów będzie taki sam..
To może ja coś źle robiłem bo wyjmowałem bezpiecznik i sprawdzałem miernikiem - to właśnie wtedy wykazywał mi + bez zapłonu. Minus podpinałem do aku - ale to chyba nie ma znaczenia.
ps. jestem teraz na wakacjach i nie mam dostępu do hondy - sprawdzę we wrześniu i napiszę, mam tylko małą nadzieję że instalacja benzynowa od diesla się nie różni za bardzo...
Nie wiem czy ma znaczenie, czy nie, ale Ja (-) nie podłączałem do akumulatora tylko do pinu obok i tak radzę to zrobić jak wrócisz z wakacji ;)
Dobra faktycznie tam jest 12+ po zapłonie - źle zrozumiałem pojęcie zapłonu, które jest w pozycji II przekręconej stacyjki z kluczykiem - tak mnie uświadomił kolega, ja szukałem prądu po rozruchu silnika i dlatego chyba nic nie mogłem znaleźć co by mi odpowiadało (to był by chyba alternator )
Jeśli chciałbyś aby światła do jazdy dziennej zapalały się po uruchomieniu silnika to można zastosować sterownik, który wykrywa 14V i załącza światła a gdy napięcie wróci do 12v to je rozłącza. Takie rozwiązanie stosuje np Philips w swoich sterownikach świateł dziennych.
dzięki za info
ale chyba wystarczy mi już że jest zgodnie z przepisami :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.