Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Pytanie o zmiane lamp z przed litf na soczewy polift



bunkerites
15-08-12, 18:05
Chce zmienic lampy na soczewki z polifta,gdzies w odchlani forum przeczytalem ze jest to wieksza operacja ale nie bylo konkretow.Wiec mam pytanie co musze dokupic prucz lamp :) i przerobic zeby ladnie pasowalo ?

owsikk
15-08-12, 23:11
Pamiętam, że w jakimś wątku już coś na ten temat pisałem... ale w jakim nie bardzo :/

Konkret - musisz kupić dwie lampy soczewkowe :) Najlepiej z silniczkami regulacji wysokości bo te od starych lamp nie podejdą. Dobrze byłoby żebyś zdobył kostki od kierunkowskazów i świateł drogowych.

Co należy przerobić?

1. Światła mijania.
W lampach przed liftem masz żarówki H4 w których są światła mijania i drogowe (3 przewody).
Z kostki wyciągasz przewód od świateł drogowych, a dwa pozostałe przewody ustawiasz tak, aby żarówka H1 w lampie soczewkowej świeciła.

2. Światła drogowe.
Potrzebujesz kostki do światła drogowego lampy poliftowej.
Jeden przewód do podłączenia już masz, wyciągnąłeś go z kostki w pkt. 1. Do działania potrzebujesz drugi - w tym celu wpinasz się do światła mijania.

3. Światła postojowe.
Co prawda oprawka na żarówkę jest inna, ale kostka podejdzie od starej lampy bez żadnych przeróbek.

4. Silniczek regulacji wysokości.
Silniczki w obu lampach są inne, ale mają takie same kostki więc podejdą bez przerabiania.

5. Kierunkowskaz.
Musisz mieć oprawkę żarówki oraz kostkę do tej oprawki. Zarówno kostka jak i oprawka są inne niż w przedlifcie.

Reasumując, prócz lamp potrzebujesz:
1/ ceramiczną nakładkę na żarówkę H1 - ona z jednego pina żarówki robi dwa.
2/ kostkę do świateł drogowych
3/ oprawkę żarówki świateł postojowych
4/ oprawkę żarówki kierunkowskazu
5/ kostkę do kierunkowskazów
6/ silniczki regulacji wysokości świecenia
7/ gumowe osłonki zakładane na żarówkę H1 - od lamp przedliftowych nie pasują, bo mają inne średnice.

Ponadto jest różnica w sterowaniu, tzn. w lampach przedliftowych będąc na światłach mijania po wciśnięciu drogowych (długich), żarówka mijania wygasza się, a świeci tylko włókno drogowych. W poliftach jest trochę innaczej, bo na długich świecą zarówno światła mijania jak i drogowe. Tak więc po rozdzieleniu przewodów z kostki żarówki H4 nie będziesz mieć dokładnie takiej samej konfiguracji jak w autach poliftowych. W tym celu należałoby pogrzebać jeszcze przy skrzynce bezpieczników i zmostkować podtrzymanie przekaźnika świateł mijania przekaźnikiem świateł drogowych.

Jakby coś było nie jasne, pytaj.

mloodzian
16-08-12, 11:23
co do zmiany z przedliftowych H4 na poliftowe H1 i HB3 to cytat zaporzyczony z innego forum. Trzeba zrobić to tak aby przy zmianie z przedliftowych lamp na poliftowe działaa zarówka mijania z włączonymi światłami drogowymi, nie trzeba grzebać w skrzynce bezpieczników tylko zrobić to w ten sposób:

"mam civica z 2001 roku i zmieniłem sobie lampy na te z soczewka, od kilku tygodni obserwowałem tutejsze forum żeby rozwiązać sobie problem z tymi światłami żeby oba jednocześnie świeciły, dzisiaj rano wstałem i mnie olśniło otóż: wypiełem kabelek z wtyczki od tzw masę od h1 (mijania) i podłączyłem bezpośrednio do nadwozia auta. czyli żarówka do masy samochodu a plus zostaje we wtyczce. i to cala filozofia. działa jak należy. pozdrawiam"

"Szybko sprawdziłem tę informację i wszystko hula jak opisałeś :P
Dzięki za info"

owsikk
16-08-12, 14:21
OK, czyli kwestia świecenia świateł mijania z długimi w lampach przerobionych już rozwiązana.

Inne aspekty pozostają bez zmian... chyba, że ktoś zgłasza zastrzeżenia mojego opisu?

bunkerites
16-08-12, 18:12
dzieki Owsikk !
Musze przejechac sie na wielki szrot hondy do wieliczki i poszukac czesci.Lampy mam ale zamienniki DEPO bo orginalne kosztuja za duzo pieniazkow :)

owsikk
16-08-12, 18:33
Mogłeś kupić sobie oryginalne kompletne angielskie. Przerobienie ich na europę to 3 godziny roboty.

bunkerites
16-08-12, 20:40
Wiem wiem,ale cena 5 stow za sztuke mnie przerazila

owsikk
16-08-12, 22:56
500 zł musiałbyś zapłacić za lampę oryginalną używaną Europa, chociaż tutaj już niewielka różnica między nową oryginalną w ASO.

Jeżeli chodzi o wersję angielską to można kupić już za 150zł
http://allegro.pl/lampa-przod-przednia-lewa-civic-vii-lift-04-05-i2504741586.html
kompletna lampa z żarówkami, oprawkami i silniczkiem regulacji. W ciągu 3 godzin przerabiasz sobie na Europę.

Swoje lampy DEPO zakładam że kupiłeś gołe po 250zł szt. Teraz musisz dokupić silniczki regulacji wysokości świecenia, żarówki, oprawki i suma sumaru koszty trochę Ci wzrosną. No ale nic, nie płacze się nad rozlanym mlekiem ;-)

bunkerites
17-08-12, 19:27
o prosze:),widzialem po 500.Coz poplacze i mi przejdzie zlosc :).Mozesz napisac co nalezy przerobic u anglika? przyda sie komus :)

mloodzian
17-08-12, 19:40
soczewki trzeba wymienić na europejskie

owsikk
20-08-12, 20:50
soczewki trzeba wymienić na europejskie
Soczewki i odbłyśniki są takie same. Wymienia się przesłony. Jak wrócę z urlopu to napiszę jak to się robi.

owsikk
02-09-12, 12:17
http://img854.imageshack.us/img854/7330/dscn9501z.jpg
By trebit (http://profile.imageshack.us/user/trebit) at 2012-09-02

http://img16.imageshack.us/img16/6248/dscn9503e.jpg
By trebit (http://profile.imageshack.us/user/trebit) at 2012-09-02

Komplet składa się z trzech części:
- połyskliwy odbłyśnik z żarówką H1
- aluminiowa przesłona (z niebieską farbą)
- soczewka

Różnica pomiędzy lampą EU a angielską tkwi tylko w kształcie przesłony. Odbłyśniki i soczewki są identyczne.
Żeby przerobić lampę angielską wystarczy przerobić we własnym zakresie przesłony lub dostać na rynku wtórnym i podmienić. Przesłona to ten element z niebieską farbą.

Krótki schemat działania:
1. Szykujemy długi śrubokręt krzyżakowy lub jak kto woli inną nazwę - gwiazdkowy, kilka śrubokrętów płaskich, jednorazowe rękawiczki gumowe w aptece, dodatkowo miękką szmatkę bawełnianą, z mikrofibry lub taką do okularów. Opalarka lub dobrej jakości suszarka do włosów (duża).
2. Przecieramy lampę z kurzu tak aby nie brudziła nam rąk przy dotykaniu. Zdejmujemy gumową osłonę żarówki H1. Nie trzeba wyciągać żadnych żarówek i ich gniazd.
3. Rozklejamy lampę. Polecam użyć do tego opalarkę lub suszarkę dobrej jakości. Dlaczego dobrą? Bo suszarki noname przy długim włączeniu na intensywne grzanie mogą się spalić lub stopi się ich obudowa.
Grzejemy równomiernie lampę po obwodzie od strony czarnego plastiku lampy. Po pewnym czasie lampa zrobi się na tyle ciepła, że długie dotykanie w jednym miejscu będzie trudne ze względu na wysoką temperaturę. Bierzemy płaskie wkrętaki, odbezpieczamy zaczepy po kolei rozpieramy klosz z obudową. Powoli się rozejdzie.
Nie trzeba mieć kleju do lamp. Ten oryginalny ma taką konsystencję, że w temperaturze użytkowania jest miękki, ale nie kleisty, natomiast po podgrzaniu robi się z niego miękka, kleista masa. Brudzi i trudno go później doczyścić. Zalecana jest zatem szczególna ostrożność ;-)

Jak ktoś się zdecyduje zabrać się za wymianę samodzielnie, proponuję w aptece kupić cienkie rękawiczki gumowe za 30 gr sztuka. Zakładamy po rozklejeniu lampy, tuż przed wyjęciem przesłony. Dotykając soczewki i odbłyśnika nie zrobimy śladów. Po gołych rękach zostają ślady które ciężko doczyścić, szczególnie z odbłyśnika.

Oryginalna przesłona EU, np. z rozbitych lamp byłaby idealna. Jeśli nie ma możliwości załatwienia oryginalnej to można zeszlifować angielską i z aluminiowej puszki po piwie zrobić swoją EU. Jak? Po prostu obrysować starą angielską przesłonę, dołożyć do przesłony drugą stroną (lustrzane odbicie), zeszlifować zbędną część angielskiej przesłony i na końcu przykręcić blaszkę z puszki po piwie. To wszystko, możemy skręcić.

Dalej znowu grzejemy obie części lampy - klosz i czarną obudowę, sklejamy starając się jak najmocniej ścisnąć obie części.

Ważna informacja - przesłony lampy prawej i lewej są takie same.

bunkerites
03-09-12, 20:22
dzieki za manual!

owsikk
04-09-12, 06:47
Gdybym wiedział że będzie zainteresowanie tematem zrobiłbym fotki.

laskos
06-09-12, 10:35
W krakowie znalazłem Lampy do polifta za 380 zł jak ktoś chce to niech da znać to poszukam linka do strony www.

A przy okazji mam pytanie czy jest 100% pewności że poliftowe pasują do przedlifta ?
Przygladalem sie na zdjecia na necie i wgladaja tak samo poza bebechami w reflektorze to rzecz jasna. I podobno silniczki są inne ?

bunkerites
07-09-12, 18:21
Podaj linka..znajomy lamp szuka.U mnie bez problemu lampy weszly.Elektryk troche sie nadenerwowal zeby podlaczyc:)

owsikk
07-09-12, 18:24
I podobno silniczki są inne ?
Tak, lampa gabarytowo jest taka sama. Silniczki regulacji wysokości inne.

laskos
07-09-12, 19:27
http://www.eurojapancars.pl/katalog/a_45_4733_15526/125/HONDA_CIVIC_VI_Hatchback_%28EU_,_EP_%29%201.6_i_%2 82001.02_-%202005.09%20110_KM%29/Elementy_o%C5%9Bwietlenia_pojazdu/%C5%9Awiat%C5%82a_przednie_cz%C4%99%C5%9Bci_%28Ref lektor%29.html

daje linka do lamp poliftowych, sklep jest dosyc przyjazny , dobra obsługa, nie wiem jak jest z wysyłką bo ja odbieram na miejscu.
Goście obsługujący są młodzi i nieźle biegający w temacie.
Ceny do negocjacji :-)

A tak przy okazji to ciekawe są ceny lewych i prawych reflektorów przed i poliftowych :-)

bunkerites
07-09-12, 20:03
chlopie ale to zamienniki :)

edit:

znalazlem o stowe taniej :) ta sama firma TYC

http://allegro.pl/reflektor-lewy-honda-civic-3d-04-05-i2577365553.html

laskos
07-09-12, 20:52
100 pln to spora roznica,, sprawdze moze sa juz z silnikami do regulacji.

Sprawdziłem, bez silniczka :-(

djroar
27-03-13, 17:53
Witajcie
Poszukuje lamp od poliftowego Civic VII. Szukam na alledrogo - ciężko znaleźć coś ciekawego po pieniądzach. Są zamienniki np.http://moto.allegro.pl/reflektor-honda-civic-3-5d-01-05-nowy-prawy-socz-i3125252927.html. Gość tłumaczy mi, że podejdą do mojego Civic vii 5d 2002r. Co o tym sądzicie? Nie będzie problemu z miejscem? Niby zamiennik reflektora civic po lifcie więc powinien pasować :)

owsikk
03-05-13, 15:04
Przerobiłem angielskie przesłony na europejskie - poniżej zdjęcia. Jedna część zeszlifowana, brakujący element dorobiony z puszki po energetyku. Przykręciłem na dwie śrubki, a żeby lepiej się trzymało dodatkowo dałem silikon na wysokie temperatury.
http://imageshack.us/a/img515/6536/imag0342e.jpg

http://imageshack.us/a/img571/9444/imag0340t.jpg

http://imageshack.us/a/img690/3475/imag0335t.jpg

KulawyJohn
12-02-19, 14:19
Siemanko :)
temat widzę bardzo stary, ale chcę właśnie wymienić te paskudy na polifty.

owsikk
czy mogę prosić o foty, jeśli je jeszcze masz? Bo od starości widzę pogasły...

Pozdrowionka :)
Grzesiek