Zobacz pełną wersję : minusowe pochylenie kół tylnej osi ponad normę
Panowie, sprawa wygląda następująco. Na osi tylnej z prawej strony mam pochylenie koła w minus (negatyw) ponad normę. Byłem na zbieżności i maszyna wypluła następujące wartości:
- 1,8-1,9* dla koła prawego i - 1,4-1,5* dla koła lewego. Maszyna korzystająca z biblioteki wartości za wynik poprawny uznawała -0,75* +/- 0,75*, czyli to -1,4* uznawała jeszcze jako mieszczący się w tolerancji, natomiast wynik -1,9* był ponadnormatywny.
Jak wiemy, w serii nie ma możliwości wyregulować kąta pochylenia tylnego koła. Takie wartości pochylenia koła powodują, że opona jest zjadana od wewnętrznej strony, co więcej powoduje to dodatkowo przyśpieszony proces ząbkowania bieżnika od wewnątrz, gdyż siła hamowania skupiona jest nie na całej szerokości opony tylko na jej wewnętrznej części. Pytanie, co jest bezpośrednią przyczyną tego, że koło złapało taki minus, bo nie sądzę żeby tak było od wyjazdu z fabryki. Co ciekawe w instrukcja obsługi, jako poprawną wartość pochylenia koła tylnej osi podaje -0,38*, a dla type R z tego co pamiętam -0,45*.
Gdzie szukać przyczyn?
Na forum w kilku wątkach znalazłem szczątkowe informacje, min. że temat jest znany, tym którzy zakładają krótsze sprężyny na seryjny zawias (bez możliwości regulacji np. poprzecznym wahaczem), wtedy koło idzie w negatyw. Tylne sprężyny mam seryjne, auto stoi wydaje mi się w normie, prześwit porównywalny z przodem. Ktoś na forum sugerował, że sprężyna po czasie siada (ugniata się), ale ja nie mam gazu, z tyłu może raz na rok kogoś wiozę, poprzedni właściciel też nie obciążał tyłu auta.
Może sam nowy amortyzator byłby w stanie pomóc? Amortyzatory powoli kwalifikują się do wymiany, bo mają po ok. 40-45% sprawności.
A może wina leży po stronie wspomnianego górnego wahacza poprzecznego (spotkał się ktoś z taką przyczyną?), może coś z tuleją? Z drugiej strony nic nie stuka, a zawieszenie 3 razy było sprawdzane przez ostatni rok.
Panowie podpowiedzcie coś, czy nowy amortyzator pomoże, czy raczej nie ma związku z pochyłem koła? Jak zredukować negatyw pomijając kupno regulowanych wahaczy.
Mam Type-R 2004 r. i ostatnio tez byłem na geometrii. Zbieżność przód i tył ustawiona, ale jak zauważyłeś pochylenia kół z tyłu nie da się ruszyć. U mnie wyszło, że prawe koło mieści się w normie, natomiast lewe koło jest na minusie. Samochód sztywno stoi, nie ma luzów i jedyne co udało mi się wydedukować do po prostu nierównomierne zużycie sprężyn. To z prawej jest bez zmian, a z lewej niestety już siadła.
Nie mam gazu.
Wymiana amortyzatora nic nie pomoże.
Jak wiemy, w serii nie ma możliwości wyregulować kąta pochylenia tylnego koła.
Według manuala regulacja jest
Według manuala regulacja jest
Nie ma regulacji. Wejdź pod auto i zobacz.
Jak znalazłeś w manualu to podeślij linka.
http://img88.imageshack.us/img88/7697/pochyleniekoa001.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/88/pochyleniekoa001.jpg/)
http://img716.imageshack.us/img716/8578/pochyleniekoa002.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/716/pochyleniekoa002.jpg/)
http://img213.imageshack.us/img213/1281/pochyleniekoa003.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/213/pochyleniekoa003.jpg/)
To jest od ustawiania zbieżności.
To dlaczego piszą że od pochylenia koła??
Nie wiem dlaczego. Może to kwestia tłumaczenia z innego języka. Na chłopski rozum zajrzyj pod samochód i zobacz co tym można wyregulować.
do regulacji pochylenia kąta musisz mieć camber kita na tylne koła czyli tzw. regulowane cukierki czego w serii nie ma
Koledzy, przepraszam że nie uczestniczyłem w rozmowie, ale przetrawiłem sobie wszystkie wasze uwagi. Najprostszą metodą byłaby wymiana tylnych sprężyn, raczej z amorami, bo są już średniawe, a robota jedna, kilka stówek pęka, ale efekt powinien być (wystarczyłaby pewnie sprężyna 1-2cm wyższa). Auto chyba minimalnie niżej (piczy kłak) stoi z prawej strony, co by tłumaczyło większy minus z tej flanki (jeszcze muszę to potwierdzić na idealnym poziomie). Dwa - podczas zbieżności kazałem gościowi ruszyć minimalnie tą śrubę na piaście, bo gość miał podejrzenie, że może może coś się zmieni, ale oczywiście jak pisze owsikk, nic to nie dało oprócz delikatnego rozjechania zbieżności z przodem..... ale coś mi się wydaje, że w tym opisie może być jakiś sens, bo nie chce mi się wierzyć w błąd w tłumaczeniu, dlatego bardzo proszę pitera o wcześniejszą i tą chyba ciekawszą dalszą część opisu, od punktu 22, bo to podparcie wspornika zapowiada się ciekawie albo za dużo sobie obiecuję, poza tym jeśli już to korekta może być minimalna, ciekawa sprawa, kilka osób tu i ówdzie wspomina o tej śrubie. Pozdrawiam, dziękuję za dotychczasowe uwagi i proszę pitera o zamieszczenie kompletnego opisu.
Niestety to co jest w książce, to jest temat jak zdemontować ,i jak zamontować wspornik koła tylnego.A o regulacji nic nie ma,oprócz tego co podałem.Ale z tego co widzę,to jest tak jak kolega owsikk napisał ,tym reguluje się zbieżność ,a nie pochylenie koła.
do regulacji pochylenia kąta musisz mieć camber kita na tylne koła czyli tzw. regulowane cukierki
Do regulacji pochylenia camber kit tak jak pisał mlodzian... niestety do naszych aut oryginał kosztuje 1400 zł. Przymierzam się do wykonania swoich camber kitów na bazie nowych cukierków (ok. 100 zł/szt.). Jak dobrze wyjdą i będą zdawać egzamin prawdopodobnie będę w stanie wykonać dodatkowe i udostępnić po kosztach materiałów.
Przymierzam się do wykonania swoich camber kitów na bazie nowych cukierków (ok. 100 zł/szt.). Jak dobrze wyjdą i będą zdawać egzamin prawdopodobnie będę w stanie wykonać dodatkowe i udostępnić po kosztach materiałów.
drugi rok jeżdżę na swoich zrobionych na podstawie starych camberów. Nie są za ładne ale myśle ze pancerne.
https://lh4.googleusercontent.com/_ieensLC5C9M/TdQ0qqWtD4I/AAAAAAAABqc/-9GyK7EJKug/s1024/cambery.jpg
Jakiej średnicy są pręty wahacza? Da się na nich naciąć gwint bez toczenia?
Tuleje ze śrubą z gwintem prawy / lewy zrobiłeś ze zwykłego materiału i utwardzałeś czy jakaś nierdzewka?
akiej średnicy są pręty wahacza?
To nie są pręty tylko rurki
Tuleje ze śrubą z gwintem prawy / lewy zrobiłeś ze zwykłego materiału i utwardzałeś czy jakaś nierdzewka?
A nakrętki robił z jakiejś lepsiejszej stali,ale dokładnych danych wytopu mi nie podawał;););)
Zresztą Radek niech się sam wypowie:)
Zgadza sie jeśli chodzi o rurki. Gwint nacięty to jak dobrze pamiętam 19x1 (bardzo nietypowy ale wykazywał w normach najlepszą wytrzymałość dla tej średnicy bez toczenia) . Oczywiście stal gatunkowa lepszej jakości. Gwinty lewe i prawe tak jak śruba rzymska ( regulacja na aucie bez żadnego problemu) Wytrzymałość nakrętki i gwintu (liczona programem) jest większa niż wytrzymałość rurki jaka jest w orginale. Cambery były liczone pod kątem bezpieczeństwa i tak tez zostały zrobione.
na Ebay UK firma DME 103 funty wysyłka 9 funtów razem 112 x 5,3 = 593,60zł na Ebay USA jeszcze taniej ale z USA najlepiej przez rodzinę bo jak pójdzie z logo firmy to cło dowalą.
Jakieś grupowe zakupy pewnie miałyby sens.
Ja odpadam, zrobię sobie cambery we własnym zakresie tak jak eRMD.
Najprostszą metodą byłaby wymiana tylnych sprężyn, raczej z amorami, bo są już średniawe, a robota jedna, kilka stówek pęka, ale efekt powinien być (wystarczyłaby pewnie sprężyna 1-2cm wyższa).
mam ten sam problem ale obecnie już się tym nie przejmuje po prostu trzeba z tym żyć, wymieniłem sprężyny z tyłu i nic się nie zmieniło, koła nadal są lekko pochylone a tył jest nadal niżej 2-3cm od przodu. Dodam iż w innym egzemplarzu Civica widziałem dokładnie taką samą dziwną geometrie kół.
obecnie już się tym nie przejmuje
Ja się przejmuję, ponieważ przez negatyw będą się ścierać opony od wewnętrznej strony.
Maciek 1991
26-03-13, 17:42
Do regulacji pochylenia camber kit tak jak pisał mlodzian... niestety do naszych aut oryginał kosztuje 1400 zł. Przymierzam się do wykonania swoich camber kitów na bazie nowych cukierków (ok. 100 zł/szt.). Jak dobrze wyjdą i będą zdawać egzamin prawdopodobnie będę w stanie wykonać dodatkowe i udostępnić po kosztach materiałów.
tu znalazłem jakiś polski wynalazek nada się ?
http://allegro.pl/wahacze-regulowane-camber-kit-civic-typer-ep3-vii-i3112282576.html
Jak się nie urwie na spoinie to będą dobre ;)
tu znalazłem jakiś polski wynalazek nada się ?
http://allegro.pl/wahacze-regulowane...112282576.html
Powinny być OK. Tylko zauważ, że w zestawie nie ma cukierków :/ Starych wysłużonych nie wypada zakładać. Nowych oryginalnych tulejek nie sprzedają, a zamienniki kosztują ok. 69zł/szt - czekam już na nie 2 tygodnie :(
Ja z ojcem zrobiliśmy podobny zestaw co w aukcji. Jak przyjdą tulejki nabijam i zakładam :) Zaraz potem trza jechać na geometrię.
Jak ktoś jest zainteresowany to tutaj ktoś sprzedaje używki
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?171258-S-Regulowane-wahacze-ty%B3-Ep
Maciek 1991
26-03-13, 20:45
Jak się nie urwie na spoinie to będą dobre ;)
troszkę spawam tigiem i na zdjęciu widać że koleś równe spawy kładzie i w literę L
http://allegro.pl/tuleja-wahacza-tylnego-honda-civic-iv-v-vi-vii-crx-i3105260931.html
tu masz jakieś tuleje
http://allegro.pl/tuleja-wahacza-tyl...105260931.html
To jest cukierek dużego, dolnego wahacza :) Akurat te są dostępne w oryginale jak i zamienniku.
Do górnego wahacza trzeba coś takiego: FEBEST HAB-152
Tylko tego producenta znalazłem na sieci.
Maciek 1991
26-03-13, 21:32
To jest cukierek dużego, dolnego wahacza :) Akurat te są dostępne w oryginale jak i zamienniku.
Do górnego wahacza trzeba coś takiego: FEBEST HAB-152
Tylko tego producenta znalazłem na sieci.
w aukcji napisane jest górnego tym się zasugerowałem
troszkę spawam tigiem i na zdjęciu widać że koleś równe spawy kładzie i w literę L
He,he ,tylko jakoś o prawidłowym zakończeniu spoiny zapomina (a w tym przypadku -obciążenia zmienne dynamicznie to bardzo ważne). U mnie w pracy kontrola jakości by coś takiego odrzuciła ,nawet jak by to była spoina na furtce od bramy ;) ;) ;) :p
Do górnego wahacza trzeba coś takiego: FEBEST HAB-152
OEM ma ponoć oznaczenie 52390-S5A-981 ale jest to oznaczenie całego wahacza i raczej wątpię aby dało się to oddzielnie kupić.
Wam chyba chodzi o 52390-S7A-000
Wam chyba chodzi o 52390-S7A-000
To nie tulejka górnego wahacza. Pisałem wyżej. Nie da się kupić ori cukierka na górę - tylko zamiennik FEBEST.
Maciek 1991
27-03-13, 17:26
a gzie go można dostać
Edit:Przepraszam coś pomyliłem z nr stron
Jutro odbieram tulejki od forumowego kolegi z haparts.pl
Maciek 1991
06-04-13, 18:06
i co założyłeś cambera ???, jak się sprawdził ???
Tulejki już mam. Jutro brat podrzuci mi pospawane cambery. Jak tylko dostanę je w ręce wrzucę fotki. W tym tygodniu zawiozę do ocynkowania. Jak dobrze pójdzie odbiorę i założę na auto w przyszłym tygodniu.
Witam
poszukujecie zapewne takich tulejek do wahacza:
http://allegro.pl/tuleja-tuleje-wahacza-tyl-honda-civic-cr-v-crv-i3134674133.html
lub w sklepie intercarsu wpisac w wyszukiwarce ten kod: J54002A maja tam 2 dostepnych producentow
pozdrawiam
Wyglądają podobnie, ale jakoś nie widzę oznaczeń VII generacji... eu, ep, ev.
Mam już swoje cambery. Mogę zmierzyć rozstaw otworów, średnicę tulejki i jej szerokość.
http://imageshack.us/a/img33/6052/imag0314h.jpg
http://imageshack.us/a/img507/8739/imag0313t.jpg
Rozstaw otworów cukierka ok. 105 mm (jeden otwór fasolkowaty)
Średnica tulejki cukierka - 42 mm
Szerokość - 30 mm
Ma ktoś możliwość zweryfikować wymiary tulejki z aukcji?
http://allegro.pl/tuleja-tuleje-waha...134674133.html
Maciek 1991
16-04-13, 21:08
ładnie Ci wyszły te cambery !
Maciek 1991
03-05-13, 16:10
Wczoraj założyłem zestaw odkupiony od Owsikka narazie sam podregulowałem ale w poniedziałek jadę na geometrę , a tak nawiasem to koleś od geometrii kazał mi na tym zrobić ze 100 km aby się ułożyły no i miał racje bo przejechał po dosyć nierównej drodze i troszkę się rozjechały ale to poprawiałem i ponownie przejechałem jakieś 70 km i jest git .
Ja wczoraj założyłem :) Miałem podjechać na geometrię, ale jak tak piszesz to pojeżdżę trochę żeby się ułożyły.
Wstępnie sam sobie podreguluje na podstawie pochylenia w FN2, mianowicie, odchylenie od pionu 1,5 cm względem kątownika dolegającego do opony przy ziemi.
A propos, Maciek 1991 jak zamocowałeś przewód od czujnika ABS? Ja póki co na trytki, ale myślę o czymś poważniejszym.
Maciek 1991
03-05-13, 17:28
opaska zaciskowa ale zamierzam spawnąć ucho z płaskownika i przykręcić do mocowania cambera
Jak wiemy, w serii nie ma możliwości wyregulować kąta pochylenia tylnego koła.
Chyba jednak da się regulować skoro z załączonego wydruku wynika, że parametry zostały zmienione.
https://lh6.googleusercontent.com/-6QTS3lDEsvc/UZC7-albjAI/AAAAAAAAO0w/sZLAZPjfpwE/w908-h733-no/regulacja+zbie%25C5%25BCno%25C5%259Bci+HC04.jpg
Maciek 1991
13-05-13, 19:58
U mnie leżał obydwa koła prawe mocno lewe delikatnie i na geometrii te lewe regulacją zbierznosci wciągną koło i było git ale na prawe nie było aż takiej możliwości
kolego lajsta, nic nie zostało zmienione na tyle, wynik może się minimalnie różnić minutowo dla kolejnych pomiarów ( na pewno po ruszeniu koła, czy nawet budy), tak jak jest na załączonym wydruku, 14' z lewej i 7' z prawej, przerabiałem to na stanowisku.
Przedstawione wyniki są bardzo dobre, to Civic 5D?
Dałem sobie spokój z tymi camberami, szkoda kasy, założyłem świeże opony, przejechałem 7kkm, założyłem zimę, teraz letnie opony przerotowałem tył z przodem, nie widać i słychać ząbkowania. Poprzedni właściciel nie rotował opon przez kilkadziesiąt tys km, co było widać po różnicy w wysokości bieżnika i opony tylnej osi wyząbkowały.
Przedstawione wyniki są bardzo dobre, to Civic 5D?
Tak, to 5D 04/05 z przebiegiem 150kkm.
Jeżeli ktoś będzie zainteresowany już niedługo będę miał w swojej ofercie takie "cukierki" górne, oczywiście z poliuretanu.
Maciek 1991
21-05-13, 18:36
napisz na forum to na pewno parę osób było by zainteresowanych :)
napisz na forum to na pewno parę osób było by zainteresowanych :)
A to nie jest forum ? ;)
Maciek 1991
22-05-13, 21:09
chodziło mi o to , jak będziesz już miał to napisz :p
Gdyby ktoś miał problem z pochyleniem tylnych kół w Civicu, Accord lub CRV, mogę pomóc.
http://i993.photobucket.com/albums/af59/owsikk/20151002_175841_zpsaph9vk5o.jpg
Gdyby ktoś miał problem z pochyleniem tylnych kół w Civicu, Accord lub CRV, mogę pomóc.
http://i993.photobucket.com/albums/af59/owsikk/20151002_175841_zpsaph9vk5o.jpg
Cześć.ja jestem chętny jak jeszcze je masz.(skrzynkę masz chyba zapchaną).jakby co to daj znać.pozdrawiam
Wysłane z mojego Lenovo YT3-850F przy użyciu Tapatalka
Maciek 1991
08-10-16, 17:53
polecam śmigam już 3 lata i dalej lata ;)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.