Zobacz pełną wersję : d16v1, 1.6 110KM - rośnie temperatura silnika
Witam, coś się dzieje z moją Hondą. Po przejechaniu w trasie 300 km wskaźnik temperatury zaczął rosnąć do maksimum, a płyn chłodniczy pluło przez korek zbiornika wyrównawczego. Pierwszy warsztat nic nie wskórał stwierdzając, że wszystko jest w porządku dolewając jedynie 1L płynu chłodniczego, lecz po przejechaniu kolejnej trasy 300 km temperatura znowu podskoczyła. Wymieniłem termostat i w jeździe miejskiej, przez prawie dwa tygodnie, wszystko było w porządku. Ostatnio problem powrócił i temperatura podniosła się do połowy podczas manewrowania na parkingu. Po włączeniu ogrzewania na full po kilku minutach spadła..Spalin w układzie chłodzenia nie wykryto. Wie ktoś co to może być, że temperatura skacze sobie od czasu do czasu?
ale po wymiane termostatu leci ci do polowy czy jeszcze dalej ? do polowy sie zdarza na parkingach jak jest goraco. wieksze obciazenie wtedy masz bo manewrujesz na niskich biegach
minimalnie ponad połowe skoczyła, zgasiłem na jakieś dwie minuty silnik, a jak odpaliłem to miałem na połowie, włączyłem na full grzanie i ruszyłem i zaraz opadła do normalnego poziomu. Nawet w największe upały było zawsze okej.. nawet nie drgnęła wskazówka.
powiem ci ze ja tez ostatnio mialem tak ze mi kreska na maxa szla praktycznie na parkingu. u mnie okazalo sie po pierwsze ze mialem malo plynu w chlodnicy (dolalem ponad litr). w dodatku mialem zapowietrzona chlodnice. jak naciskalem waz (ten gorny) to byl miekki i na otwartym korku widzialem jak boble powietrza lecialy.
zobacz moze cos ci sie zapowietrzylo.
P.S.
niemoglem znalezc gdzie u nas jest poziom min a gdzie max wiec zalalem po sam korek i po odpowietrzeniu wciagnelo plyn w chlodnice. na drugi dzien znowu zalalem po korek i plyn delikatnie spadl ale dalej jest moze z 1cm poniezej korka.
Miarka płynu do chłodnicy jest na zbiorniku wyrównawczym.Słabo widać trzeba się mocno pochylić w stronę silnika, nisko na dole są dwie kreski , górna to max.
mowisz ze jeszcze nizej niz ten zbiorniczek do ktorego sie nalewa ? na tej prostej czesci idacej juz na dol kolo akumulatora ? faktycznie sa tam 2 kreski takie grube. ale zeby tam zobaczyc czy cos jest to nie wiem jaki plyn trzeba zalac.
Tak niżej pod korkiem do nalewania, stań autem , żeby słońce ładnie świeciło albo latarką. Zalej jakimś przyzwoitym płynem , żeby nie zakamienić chłodnicy, ja zalałem Prestone i nic się nie dzieje.
w hondach płyn chłodzący jest long life i wymienia się go dopiero po 200 tyś km, a najlepiej wlać OEM oraz dobrze odpowietrzyć i nie będzie problemów na długi czas
Jak nie było widać to poziom płynu sprawdzałem rurką która jest w zakrywce płynu spryskiwacza. Wkładałem do dna zbiornika wyrównawczego, zatykałem otwór odpowietrzający rurkę, wyciągałem i w rurce zostawał słup płynu chłodzącego odpowiadający poziomowi. To tak jakby ktoś nie miał latarki pod ręką ;-)
ja mam płyn w okolicy kreski max także jest w normie. Zastanawiam się czy to nie okaże się uszczelka choć spalin nie wykryto. sam już nie wiem..
Zrobiłem dziś test: na włączonym ogrzewaniu na full nie dawało mi gorące powietrze, a zaledwie lekko ciepłe, i temperatura silnika sie podniosła trochę po dodaniu lekko gazu. Jak wyłączyłem ogrzewanie kompletnie (na off) to wentylatory się wyłączyły i temperatura się unormowała. Co to może być za awaria z tym obiegiem??
okazał się, że to jednak uszczelka pod głowicą :/ Temat do zamknięcia.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.