Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : silniczek krokowy D14A3



MIKE82
31-08-07, 08:45
jak wymontować silniczke krokorwy 6gen D14A3, uzywałem "szukania" i znalazłem ladny opis ze zdjęciamy dotyczący innego silniczka i nie pokrywa sie z D14A3, wiec może jakis link?? albo informacja dość obszerna?

skolopendra
01-09-07, 10:14
jak wymontować silniczke krokorwy 6gen D14A3,

może nie być, lecz niema z tym większego problemu,popatrz,oglądnij, pomyśl i wykręć
10 min roboty

lakazs
02-09-07, 18:15
Pierwsze co, to sciag manuala do Twojej hondy. I przeczytaj.

Na połowe bzdurnych pytań tam jest odpowiedz.

Rozumie jeszcze jakby był po angielsku albo japońsku, ale macie ludzie w Polskim.

:/

MIKE82
02-09-07, 19:45
mam książke z serii "Naprawiam sam" (czy jakoś tak) o Hondzie Civic i nie moge tam znaleść niczego odnosnie silniczka krokowego, wiec może ktos mi powie gdzier jest wogole pod maska silniczek krokowy??, a z wymontowaniem to już sobie jakoś poradze.

skolopendra
02-09-07, 20:32
jest z boku przepustnicy z lewej strony bardziej z tyłu
dochodzą do niego dwa wężyki

MIKE82
03-09-07, 08:24
dzieki za informacje

lakazs
03-09-07, 08:59
tylko nie wykrec czujnika polozenia przepustnicy ;] bo bedzie problem :))

MIKE82
03-09-07, 09:46
hmm a gdzie on jest albo jak wyglada bo tak to nie wiem co omojac hehhe

[ Dodano: Pon 03 Wrz, 2007 ]
silniczek krokowy jest maly i wchodza do niego dwa spore wezyki + jakies kabelki??

karpik85
03-09-07, 10:21
Tak do silniczka krokowego podłaczona jest wtyczka z dwoma przewodami i dwa pwężyki z płynem chłodzącym, które mają chyba za zadanie podgrzewać jak jest zimno.

Tak na marginesie, to ja czyściłem swój silniczek w D15B2 w sobote, wyczyściłem pięknie, poskręcałem, zresetowałem kompa i odpalam. Silnik po kilku próbach sie uruchomił, choć zawsze palił na dotyk, a potem nie miał wogóle niskich obrotów, to znaczy jak puściłem gaz to momentalnie gasł. Wykręciłem krokowy jeszcze raz, sprawdziłęm czy wszystko OK, ale wyglądał dobrze, założyłem i znów to samo. Nie wiem co powodowało problem, ale była tam taka wypukła sieteczka, jak filtr na jednym z kanałów tego silniczka i ja ją przy czyszczeniu wcisnąłem, musiałem ją potem delikatnie przebić i wyciągnąć, bo myślałem, ze to ta siatecka blokuje ruch membrany wewnątrz. Nie wiem czy to to, ale problem ustąpił, chociaż na początku miałem niskie obroty na ok. 400, silnik prawie gasł, a dopiero po przejechaniu ok. 50 kilometrów wszystko wróciło do normy.

MIKE82
03-09-07, 10:35
ja mam w swojej hondzie gaz, i na gazie obroty mam bardzo niskie, na benzynie jest lepiej ale czasami tez sa za niskie i troche "faluja", wiec chce przeczyscici krokowy i zobaczyc jak bedzie a pozniej moze do gazownika niech obejrze i wyreguluje. Czyli siniczek krokowy jest dość mały i wchodza do niego tak jakby z lewej i prawej dość spore węzyki a z gółry wtyczka z dwoma przewodami chyba?, nie chce wykrecici czegoś innego hehe

[ Dodano: Pon 03 Wrz, 2007 ]
kurcze cos wykrecilem ale raczej nie byl to sliniczek krokowy ( może jakis czujnik), czy silniczek przykrecony jest po lewej stronie przepustnicy przy samej przegrodzie silnika (niedaleko puszki z bezpiecznikami) i dochodza do niego takie dwie "metalowe" rurki, u góry jest niebieski i wchodzi wtyczka z dwoma kabelkami lub dwie wtyczki z jednym kabelkiem kazda??

skolopendra
03-09-07, 16:41
kurcze cos wykrecilem ale raczej nie byl to sliniczek krokowy ( może jakis czujnik)

;)

metalowe rurki, tak , wrzuć foto

MIKE82
03-09-07, 17:50
jak zrobie to wrzuce, on jest przykrecony prawie przy samej przegrodzie??

lakazs
03-09-07, 21:26
U siebie pamiętam ze TPS (czujnik położenia przepustnicy) był na śrubach mocujących przymalowany. Czyli jakoś to wcześniej było strojone pewnie przed dokręceniem. Nie polecam tego odkręcać.

Ja u siebie czyściłem benzyną ekstrakcyjna. Do pistoletu do malowania + kompresor. Aby to porządnie wypukać.

Niech strącę: Manual 2 minuty szukania.

http://img68.imageshack.us/img68/7580/untitledcn1.th.png (http://img68.imageshack.us/my.php?image=untitledcn1.png)

Zestawienie ogólne:

http://img214.imageshack.us/img214/2760/przepustnica2hx2.th.jpg (http://img214.imageshack.us/my.php?image=przepustnica2hx2.jpg)

http://img67.imageshack.us/img67/7860/przepustnica3uz8.th.jpg (http://img67.imageshack.us/my.php?image=przepustnica3uz8.jpg)

Masz tu 2 rodzaje dolotów. Krokowy fachowo to IAC (Idle Air Control Valve).

Dodam jeszcze 2 słowa od siebie odnośnie silnika D14A3, bo taki posiadam. Widać na zdjęciu nr.1 piękna uszczelkę bez kryzy. Uszczelka z kryza o średnicy wewnętrznej 20mm (jeśli się pomyliłem proszę o poprawne), zmniejsza dolot o 30mm. Niektórzy panowie z Aso twierdza, że takiej uszczelki w ogóle nie ma :). Jeśli ktoś jest posiadaczem wspomnianego silnika d14a3 wystarczy, że wymieni ta uszczelkę z kryza na taka jak na zdjęciu, standardowa uszczelkę z ASO za 30zł Honda dostaje dodatkowych 15KM. A silnik juz niczym się nie rożni od wersji D14A4.

Widziałem już mnóstwo wątków na ten temat.

MIKE82
04-09-07, 08:26
zawór IAC to inaczej silnik krokowy mam rozumieć ??

lakazs
04-09-07, 23:49
A koła wiesz gdzie masz ? :aloha: żebys nie odkrecal, bo nie trzeba przy tej operacji.

MIKE82
05-09-07, 09:36
loo kurna ale z ciebie cwaniaczek

lakazs
05-09-07, 10:51
No stary wszystko jest na zdjeciach. I potem jeszcze z takim pytaniem wylatujesz :)

MIKE82
05-09-07, 10:54
no tak to ty byles tak mily i wrzuciles te zdjecia, spoko

lakazs
05-09-07, 11:02
Widze, ze masz tez ten silniczek D14A3, sprawdz sobie czy nie masz kryzy w uszczelce. Bo z 75KM zrobisz 90. Przy tej operacji bedziesz mial uszczelke w rece.

MIKE82
05-09-07, 11:12
no mam, i pewnie mam ta zwezke, tylko bede mial troche wiecej roboty bo przepustnice w tym plastikowym pudelku mam "oblana" do okoła jakims silikonem czy czyms takim uszczelniajacym (pewnie dlatego bo mam gaz i moze zeby nie bral falszywego powietrza) i bedzie przy tym troche dlubania:(

lakazs
05-09-07, 13:16
Tam jest wklejony mixer. Ja mam to samo. Czakram mi zakładał gaz.

Podrostu odkręć waz od mixera co dorobili. Na dole popuść opaskę na przepustnicy i ściąg mocnymi ruchami puszkę dolotu. Ciężko schodzi. Potem poodkręcaj osprzęt przepustnicy. Odkręć ja od kolektora i delikatnie ściąg.

Teraz możesz bawić się w czyszczenie.

Wcześniej zaopatrz się w nowa uszczelkę w ASO bez kryzy, pod przepustnice.

MIKE82
05-09-07, 14:12
a nie bedzie trzeba tego potem uszczelniac jakos zeby bylo tak jak jest teraz???

lakazs
05-09-07, 17:17
To ci zostaje z puszka. Ma ona na dole opaske dociskawą. Tylko wykrec przewod z mixera.

MIKE82
06-09-07, 12:07
jak znajde tro he czasu i ochoty to pogrzebie przy tym

[ Dodano: Czw 06 Wrz, 2007 ]
ale czy przepustnica nie jest jakos przyklejona do tej plastikowej obudowy filtra tym uszczelniaczem??

skolopendra
06-09-07, 15:00
nie jest jakos przyklejona

tam nigdzie nie ma żadnego kleju

MIKE82
06-09-07, 15:46
nie wiem jak u ciebie ale ja mam gaz i u mnie przepustnica jak jakos uszczelniona w tej plastikowej obudowie filtra

skolopendra
06-09-07, 15:49
ale ja mam gaz i u mnie przepustnica jak jakos uszczelniona w tej plastikowej obudowie filtra

nie mam :/

to w takim razie takie pytania kierować powinieneś do tych mechesów :d

"co popsuli Ci hanie" :agent:

MIKE82
06-09-07, 15:50
popsuli??? ja juz taka nabylem