Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : prosze o rade (hamulce)



reksiu
30-08-07, 17:33
musze zmienic tarcze i klocki w angolu mb1. co sadzicie o takim zestawie
PRZOD
tarcze - brembo went.
klocki - ate
TYL
tarcze - brembo
klocki - lucas
czy moze cos innej firmy polecacie?

lukaskus
30-08-07, 17:44
Ja też się przymierzam do wymiany, ale tylko przód, z tego co wyczytalem na tym forum to ludzie polecają brembo+ferodo, ate tez jest ok.

Poszukaj troche, jest pare postów na ten temat.

skolopendra
30-08-07, 19:06
PRZOD
tarcze - brembo went.............polecam ate
klocki - ate .......klocki...................ferodo

tył bz

Bassmaster
30-08-07, 22:40
Nie wiem jak wam, ale mi klocki Ate strasznie piszczą na tarczach Brembo.
Chcę zmienić je na Lucas, Ferrodo lub Bendix.

Konrad84
31-08-07, 10:47
musze zmienic tarcze i klocki w angolu mb1. co sadzicie o takim zestawie
PRZOD
tarcze - brembo went.
klocki - ate
TYL
tarcze - brembo
klocki - lucas
czy moze cos innej firmy polecacie?

klocki ferodo

ile kasy przeznaczasz?

qba1983
31-08-07, 16:23
Chcę zmienić je na Lucas, Ferrodo lub Bendix.
lukasy odradzam - szybko sie pala i strasznie pyla
mam ferrodo premier i jest ok

reksiu
31-08-07, 20:31
sek w tym ze chce to zrobic jak najtaniej, ale z glowa. tak zeby jakosc byla zrownowazona z cena

nitro20
31-08-07, 20:36
Ale ferodo Premier są naprawdę w przystępnych cenach, to jest około 110-130 zł o ile dobrze pamietam, więc to jest dobry wybór. Ja jeżdze spokojnie ale w VTI więć mimo wszystko szybciej niż jak jeździłem 1,4 i jak narazie klocki działają i jestem zadowolony, więc bierz :).

tomborek
31-08-07, 21:26
zjezdzilem w MB2 na tarczach brembo klocki m.in. textar, ferodo a teraz mam lucasy.
najlepsze wg. mnie to textary, bo hamuja jak wsciekle i prawie w ogole nie pyla. lucasy hamuja troche gorzej, ale tez malo pyla. ferodo to wg. mnie porazka.. hamuja podobnie jak lucasy, ale pyla jak penis. generalnie nie polecam...

qba1983
31-08-07, 21:31
lucasy hamuja troche gorzej, ale tez malo pyla. ferodo to wg. mnie porazka.. hamuja podobnie jak lucasy, ale pyla jak penis
ciekaw jestem jak to jest ze mamy odmienne zdanie :aloha: ktos z nas mial jakis lewy model :coo2:

tomborek
31-08-07, 21:43
podobne odczucia jak ja w civie, mial moj kolega w clio. felgi musial pucowac raz w tygodniu :d

qba1983
31-08-07, 21:45
nie no zgodze sie ze ferrodo pyla ale lukasy ktore miale u siebie pylily bardziej a do tego, nie dalo sie nimi hamowac z predkosci 170km/h :afro: palily sie :/ siwy dym

tomborek
31-08-07, 22:15
aktualnie mam lucasy. od poczatku wakacji felgi musialem myc raz, i to "zasadniczo, pobieznie" z błota.. a jezdze energicznie, na co pozwala zawieszenie, rozporka i kola.
shamowac sie da i nie zauwazylem zeby cos sie palilo (chyba ze opony), tyle ze tarcze mam juz do wymiany, bo sie pokrzywily skurkowane, wiec tlucze jak wsciekle...

qba1983
31-08-07, 22:19
moze mialem jakies wadliwe :/

KiTT
01-09-07, 09:31
lucas pyla strasznie! pozatym sa dwa modele tyhc lucasow i cholera wie ktore lepsze

polecam ferrodo albo kashyama

reksiu
01-09-07, 10:04
a co sadzicie o ate? ferodo ma kolega w passacie(jezdzi jak szalony) i mowi ze mu piszcza. poza tym widze ze fele ma caly czas czarne. jezdzi ktos z was na ate?

KiTT
01-09-07, 10:11
jak jezdzi bedziesz jezdzil jak szalony i ostro hamowal to nawet nie mysl o jhakichs tanich klockach. bo bedzie tak jak piszesz wazej, a ferrodo ferrodo nie rowne trzebba uwazac na podrobki no i sa tez dwa rodzaje ferrodo i ferrodo premier :)
Ate pierwsze slysze, bierz ferrodo albo kashyama, polecam te ostatnie cichutkie ladnie hamuja i nie robia balaganu na feldze

reksiu
01-09-07, 11:35
ok. znam juz opinie, teraz cos z innej beki. mam problemy z abs-em. kontrolka sie mi jeszcze nigdy nie zapalila(pewnie poprzedni wlasciciel wyjal zarowke) wiec nie moge zrobic samodiagnostyki, a zarowke zalozyc to troche roboty i czasu. po zapaleniu abs dziala i pompka wydaje co 15-20 sekund odglosy, ktore mijaja po ok 1,5-2minutach. dopoki trwaja te odglosy to abs dziala a pozniej juz nie. lapia wszystkie kola wiec czujniki chyba odpadaja. co to moze byc?

qba1983
01-09-07, 12:05
a zarowke zalozyc to troche roboty i czasu no jakies gora 30 min :bicie:
wymien zarowke i zrob samodiagnostyke, ale to chyba zeczywiscie cso z czujnikami, ksoro najpierw lapie a pozniej nie

mAgik
01-09-07, 23:32
Lucas to syf, już lepsze są klocki KASHIYAMA. Można je kupić w JC Auto, nie pylą i dobrze się spisują. Co do tarcz to warto zainwestować w porządne bo pierwsza kałuża na rozgrzanych dziadowskich tarczach i będzie płacz :)

reksiu
02-09-07, 14:19
a co z tym abs-em moze byc? mial ktos takie objawy u siebie?

lukaskus
03-09-07, 10:12
Temat pokrewny to sie podczepie :-)

Przy jakiej grubości tarcz (w mm.) można jeszcze spokojnie pojeździć, a przy jakiej zaleca sie ich wymianę ???

KiTT
03-09-07, 12:24
ja slyszlame cos o 3-4mm ale nei wiem ile w tym prawdy. wiadomo ze jak juz tarcze sa na wykonczeniu to raczej nie jest zalecane gwaltowne hamowanie :)
Jedyne co moge Ci polecic wyjezdzij oryginaly na maxa ile sie da bo tarcze to ciezki temat jesli chodzi o jakosc zamiennikow...

Bassmaster
03-09-07, 13:26
ja slyszlame cos o 3-4mm ale nei wiem ile w tym prawdy

Nowe tarcze mają 21 mm i są z przodu wentylowane, mam nadzieję, że mówisz tu o zużyciu a nie o grubości tarczy :d

W przypadku tarcz Brembo są dwa lekkie nawiercenia na powierzchni ciernej tarczy (jedno głębsze, drugie płytsze), które służą do sprawdzenia stanu zużycia tarczy.
Jeśli masz inne tarcze, to jeśli się nie mylę granicą jest 14-15mm.

KiTT
03-09-07, 13:51
mowisz o 21mm grubosci calkowitej? mi chodzilo o grubosc pojedynczego "płata" + otwor na wentylacje to w sumie moze dac wlasnie okolo 12-15mm

Bassmaster
03-09-07, 13:58
Oczywiście, wygodniej jest po prostu mierzyć grubość całej tarczy, niż płatów :d

KiTT
03-09-07, 14:20
:piwo2:

Rufi3M
06-09-07, 12:15
Najlepiej kupić klocki i tarcze jednej firmy , polecam ATE klocki są jednak twarde i tarcze muszą być ATE bardziej miękkie mogą za szybko się zetrzeć