PDA

Zobacz pełną wersję : Honda a instalacja LPG



tom1111
30-08-07, 17:27
Postanowilem stworzyc ankiete na temat Instlacja LPG w Hondach oraz waszych opiniach i doswiadczeniach na ten temat. Przy czym , mam nadzieje, ze nie dojdzie tu do zadnych narzucan swoich opini innym czy tez klotni. Jesli zamierzacie cos napisac niech to beda konkrety. Uzasadnienie negatywnych opinii ludzi majacych doswiadczenie z instalacja LPG mile widziane.


A o to i moja opinia. Mam honde jak w profilu, instalacja LPG sekwencyjna: STAG-300, zalozona przy 110 k km /obecnie 120k km/. Hania jezdzi rewelacyjnie. Pali 10 l / 100 km przy dosc agresywnej jezdzie 2/3 miasto 1/3 trasa, pol na pol z klima. Na chwile obecna jestem calkowicie zadowolony. Absolutnie zadnych problemow, calkowicie nie zauwazalny spadek mocy czy komfortu jazdy w porownaniu z benzyna. Jesli tak bedzie caly czas bede zdecydowanie polecal sekwencje kazdemu hondziazowi. Ale jak powiedzial mi znajomy mechanik, prawdziwym testem niezawodnosci instalacji LPG bedzie zima. Pozyjemy zobaczymy.


PS.




Każda negatywna wypowiedz dotycząca instalacji LPG w Civicach będzie akceptowalna tylko i wyłącznie wtedy, kiedy będzie poparta rzeczowym i konkretnym opisem bezpośrednich, osobistych doświadczeń z takimi instalacjami. Opinie negatywne bez argumentów bądź z argumentami typu: "Instalacja LPG w Hondach jest do dupy bo jest do dupy", "przeczytałem w internecie ze gaz jest do dupy", "słyszałem od męża siostry szwagra mojej żony, że LPG w Hondach jest beeee" będą nagradzane warnem.
Jeśli jesteście przeciwnikami LPG w Hondach, a nie macie nic konkretnego do powiedzenia, możecie zagłosować a ankiecie albo w ogóle nie wchodzić do tego działu.*

* - text by tom1111

ankieta i temat ma słuzyc wybraniu optymalnej/dobrej instalacji

sadam
30-08-07, 19:09
instalacja od prawie dwoch lat, przebyte 60 tys na gazie,spalanie: 8,5 trasa(predkosci miedzy 100 a 150 km/h), 9,5 w miescie.przy katowaniu kolo 11l.spadek dynamiki zauwazalny chodz nie drastyczny, wieksza plynnosc jazdy.
instalacja 2 gen firmy BRC.jezdze okresowo na przeglady, wszystko ok.
moje zdanie: zlo konieczne(chociaz pan Płudowski w ogole nie ma ochoty jezdzic na benzynie :) ) , ale oplacalne i nieklopotliwe w moim przypadku.
smiesza mnie opinie typu:gaz w hondzie to profanacja itp, bo to sa wypowiedzi ktorych stac na benzynie i nigdy nie mieli do czynienia z taka kompilacja
peace

[ Dodano: Czw 30 Sie, 2007 ]
a no i w mrozy -20C i wieksze nie ma zadnych problemow

pawwel
30-08-07, 19:41
ja mam lpg IV gen elpigaz i nie wiem co myslec..... tydzien po założeniu wyjechałem do Anglii gdzie śmigam Hanią codziennie po 50 kilometrów. czuję zaje.... różnicę. po pierwsze muł!!!!!! po drugie po 8 tyś (już tyle machnąłem na gazie) wlałem prawie litr oleju, ale to raczej spowodowane jest tym że kręcę ostro! - bo mam gdzie!!! po trzecie rano kiedy wilgotno jest i zimno Hania nie idzie w ogóle!!!! szarpie, muli aż serce mi krwawi!.
Mam teorię względem tych niedomagań, po pierwsze po założeniu lpg nie zmieniłem kabli a powinienem bo pewnie od nowego te same!!! (auto mam od marca z niemca) po drugie mam wrażenie że ustawienia kopa są lipne i skierowane w stronę ekonomii względem osiągów( pali 9 lit przy *****iście ostrej jeździe- silnik d15b7)
Za dwa miechy zjeżdżam do OJCZYZNY i wszystko wyreguluje- mam nadzieję!!!! i wymienię kable as well.
jeśli można to mam pytanie do kolegów, czy ktoś z was ma taki typ instalacji i jak ona chodzi u was? może ktoś ma jakies sugestie względem moich problemów.
acha na benzynie idzie jak rakieta, choć do 3.5tyś coś nie kręci równo, potem oglądają mnie(jeśli zdążą :d ) od tyłu!!!!!!
no cóż jak cos przyjdzie mi do łba to dorzucę, tymczasem pozdro :aloha:

tom1111
31-08-07, 08:15
Widze dwa glosy negatywne dla instalacji II generacji. Dobrze by bylo gdyby ich autorzy wypowiedzieli sie dlaczego "to porazka". Jakie maja silniki? Jakie objawy? Jakiej marki instalacje? Fajnie by bylo jakby w tym temacie bylo cos wiecej o negatywach , a nie tyleko: "II generacja jest zla bo jest zla" a tak wlasnie mozna interpretowac sam negatyw bez komentarza.

MIKE82
31-08-07, 08:40
kupilem Honde 6 gen. 1.4 dwa tygodnie temu, od 2002 roku jeżdzi na gazie (instalacje II generacji), silniczek pracuje bardzo ładnie, chociaż na gazie mam za niskie obroty i musze z tym podjechać do jakiegoś gazownika. Spalanie w trybie mięszanym kolo 9 litrów na 100km (miasto kolo 10l, trasa kolo 8l). Wiadomo że gaz to jakieś dodatkowe problemy no ale coś za coś, jak się dba o instalacje <wymiany świec, przewodów, filtrów, regulacje> to z instalacja nie ma wiekszych tragedii pod warunkiem że została dobrze dobrana do autka i dobrze założona. Jak ktoś chce jeżdzic tanio to jest jedyne wyjście. Jak myslicie gaz pójdzie w góre??

Rassel_kg
31-08-07, 11:21
Witam ja zaskocze wszystkich !! Ja w swojej hani mam Gaz I gen !! Motor d16z6
Zadnych komputerow, ani udziwnień, poprostu mixer, parownik, przewody i butla w kole, spalanie srednie na trasie 8,5L w miescie ok 10L. Odnosnie zamulenia napisze tak: osiagi na 100Km/h pogorszyly mi sie o 1 sec, reszta dziala bez zarzutu odpalam na benzie jak troche temp skoczy przelaczam na gaz i smigam az miło. Nie ma szarpania mulenia itp, jestem zadowolony. A gdy mam ochote sie z kims zmiezyc to przelaczam na benze. Na kołach 16 i kapciach 195 wycinam prelude 2.0 138, celice 1.8 136 i celice 2.0 gt 156kucy. Jakies pytania ?

mic
31-08-07, 11:24
Ja mam instalacje II generacji w D15B2 (reduktor Lovato, komputer AL700) od ponad dwoch lat. Przejechalem juz na niej ponad 50tys km. Czuje spadek dynamiki ale juz sie przyzwyczailem. Spalanie przy spokojnej jezdzie w trasie ok 8l/100. Przy normalnej jezdzie po warszawie ok 11l, z wlaczona klima 12-13 gdy sa duze upaly. Nie moge powiedziec ze jestem super zadowolony, bo wolalbym jezdzic na benzynie ale nie moge tez powiedziec ze to porazka, bo jezdze juz ponad dwa lata i nie mialem w zasadzie zadnych wiekszych problemow.

siwas
31-08-07, 11:35
Witam
A wiec ma gazidlo generacji w coupe D15B7,zalozone przez poprzedniego wlasciciela ,w sumie zrobione ok 35 000km z czego niecale 15k przezemnie.Spalanie nigdy nie przekroczylo 10litrow,minimalne okolo 8 przy dziadowaniu:) Roznica w osiagach jest odczuwalna ale jezdzac na gazie autko nie widzialo wiecej niz 4000orb/min czyli jesli chce poganiac lpg off.Ogolnie obsluga bezproblemowa jedynie raz na jakis(raz na 2 tyg) czas obroty na jalowym spadaja ale silnik nie gaznie.Reset kompa rozwiazuje ten problem.
Mysle ostatnio nad zalozeniem BLOS a i mam pytanko czy ktos ma lub uzywa czegos takiego
http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=230700242
Czy da rade tym wystroic instalke na blosie?
pozdro

NFS
31-08-07, 13:49
siwas,

zalezy jak dobrze chcesz miec wystrojoną instalke. jak chcesz lux to jedziesz do grabowskiego i On(z tego co pamietam za 200zł) dostraja Ci blosa na hamowni. Jak chcesz mniej lux(ale tez dobrze) to mozesz to zrobic i bez tego wskaznika.

Najpierw ustawiasz dobrze parownik: Jak wyregulować parownik? (http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=192994&start=0&sid=08384b801ed31846f771c4e62a117be9)
Polecam na ucho(na pograniczu syczenia) a nie jak jest tam napisane liczac bombelki w wodzie;-)

Potem jedziesz na stacje kontroli pojazdów, dajesz piwo, podłaczasz sie pod analizator i...
Regulujesz Blosa tak jak w instrukcji (http://www.md.in.tarnow.pl/blos/blos_pl_v2.pdf).
Polecam równiez wyprzedzic nieco zapłon. Wyjatkowo zauwazalna roznica a zabieg ten zajmuje 2min i nic nie kosztuje. Tylko uwaga! Wtedy albo nie jezdzimy na benie, albo lejemy wysokooktanową.

Koniec:-D

------------------------------------

Po tych zabiegach Civic na instalacji Igen ma takie same osiagi jak na benie, pali 1L wiecej niz na benie i nie ma zadnych problemow z obrotami, gasnieciem, szarpaniem itd.

Generalnie, przejechałem na Blosie 25tys(brak ubytkow oleju, czesto krecac pod 7tys) i jestem zadowolony z instalki gazowej.

sadam
31-08-07, 13:49
Jakies pytania ?
czek wywala?

korbol
31-08-07, 19:46
Gaz obojetnie jakiej by nie byl generacji jest do kuchenek gazowych a nie do samochodow tym bardziej naszych kochanych potworkow :)

sadam
31-08-07, 20:09
Gaz obojetnie jakiej by nie byl generacji jest do kuchenek gazowych a nie do samochodow tym bardziej naszych kochanych potworkow :)

gaz w hondzie to profanacja itp, bo to sa wypowiedzi tych ktorych stac na benzynie i nigdy nie mieli do czynienia z taka kompilacja
nie masz gazu niewypowiadaj sie bo robisz spam

CHICKEN
31-08-07, 22:50
Ja mam pytanie z innej beczki. Sorry za OFT ale tu pasuje to jak ulał :p

Chodzi mi o to że sam zastanawiam się nad tym aby do Mojego EG3 D13B2 wrzucić LPG. Ale tu mam zagwozdkę ponieważ i mój ojciec i moi 3 znajomi mają auta z LPG ale na wtrysku (od pojedynczego przez wielopunkt aż po sekwencję) i mają wszyscy ten sam problem. Jadąc z daną prędkością wrzucają na tzw. luz i auto im traci momentalnie obroty i gaśnie silnik. Ja uważam, że to jest coś nie tak z instalacją ale jeśli ta sama rzecz pojawia się w kilku autach to nie wiem. Dobra, pytanie. Czy spotkaliście się z czymś takim i czy w instalacji gaźnikowej to się nie zdarzy?

yoshi
01-09-07, 00:48
Chicken długo masz tą instalacje? Ostatnio kiedy namówiłem kolege z d13b2 na gaz (oczywiście gaźnik) miał też podobnie. Pojechał wyregulować do zakładu i już wszystko ok było tylko zaczął palić o 1 litr więcej, być może masz za mało obrotów ustawionych na jałowym. Tylko daje sugestie, nie to żebym z gazowni był :P

Ja jeżdże na gazie w d15b2 i spalanie jest spore bo w mieście ok 12-13. A na trasie 9,5-11. Czasem też honda lubi zaskoczyć ;P np spali 14 litrów, a czasem 9 :D gaz jest fajny tylko czemu jest po 2,25?! :P

CHICKEN
01-09-07, 01:01
Chicken długo masz tą instalacje?
Jeszcze jej nie mam. Mówię, że się zastanawiam nad założeniem :) A taki przypadek z gaśnięciem auta ma kilku moich znajomych. Sprawdzę czy nie zakładali w tym samym zakładzie :agent:


gaz jest fajny tylko czemu jest po 2,25?! :P
A pamiętam jak wchodził do nas, zdobywał popularność to był po 0,6 PLNów :huh:

poolek
01-09-07, 01:12
CHICKEN, Do dolotu powietrza dostaje zbyt duzo powietrza - zakrzyw dolot w kierunku odwrotnym do wlatujacego z pedem powietrza.

rafalb33
01-09-07, 11:02
Miałem doczynienia z dużą iloscią samochodów z lpg z różnymi generacjami. Powiem tak 2 gen może chodzić ok jak była dobrze zamontowana, przez kolesia co ma o tym pojecie (niestety takich jest mało). Ale zawsze bedą na niej jakieś drobne problemy. U siebie mam IVgen od półtora roku zrobiłem jakieś 35 tys. Nie miałem ani ćwierc problemu. Przez cały ten czas wymieniłem tylko dwa filtry jakieś 5 tys km temu. Nie czuje kiedy auto przełacza sie z benzyny na gaz, nie czuje żadnej róznicy w mocy (spadek 3km powyżej 5000tys obrotów). Od wymiany do wymiany oleju dolewam 300-400ml.

cubah
01-09-07, 12:58
Chicken długo masz tą instalacje? Ostatnio kiedy namówiłem kolege z d13b2 na gaz (oczywiście gaźnik) miał też podobnie. Pojechał wyregulować do zakładu i już wszystko ok było tylko zaczął palić o 1 litr więcej, być może masz za mało obrotów ustawionych na jałowym. Tylko daje sugestie, nie to żebym z gazowni był :P

Ja jeżdże na gazie w d15b2 i spalanie jest spore bo w mieście ok 12-13. A na trasie 9,5-11. Czasem też honda lubi zaskoczyć ;P np spali 14 litrów, a czasem 9 gaz jest fajny tylko czemu jest po 2,25?! :P
CHICKEN, Do dolotu powietrza dostaje zbyt duzo powietrza - zakrzyw dolot w kierunku odwrotnym do wlatujacego z pedem powietrza.

Idz do warsztatu mi wyregulowali ze na trasie pali 8 litrow silnik 1.6! Troszke muli po miescie ale cos za cos. Ogolnie jazda dwa razy tansza jak na benzynce prawie.

Lcfr
02-09-07, 00:14
Nie jestem zbrodniarzem, nie zagazuje swojej kochanej Hani

tom1111
02-09-07, 02:57
Nie jestem zbrodniarzem, nie zagazuje swojej kochanej Hani

Wystarczylo tylko zanzaczyc opcje w ankiecie. Wez chlopie pod uwage, ze wielu ludzi szuka oszczednosci na kazdym kroku. Maja na utrzymaniu dzieci i czesto niepracujace zony. Ledwo wiaza koniec z koniecem. Szukaja oszczednosci na kazdym kroku - mini kredyty na energoszczedne zarowki na caly dom, minikredyty zeby kupic pralke czy kuchenke , mini kredyt na instalacje LPG-bo jezdzic musza a na benzyne ich nie stac. Wiec nie zasmiecaj tematu z laski swojej. Mow konkrety, albo zamilknij.

Lcfr
02-09-07, 09:52
Nie jestem zbrodniarzem, nie zagazuje swojej kochanej Hani

Wystarczylo tylko zanzaczyc opcje w ankiecie. Wez chlopie pod uwage, ze wielu ludzi szuka oszczednosci na kazdym kroku. Maja na utrzymaniu dzieci i czesto niepracujace zony. Ledwo wiaza koniec z koniecem. Szukaja oszczednosci na kazdym kroku - mini kredyty na energoszczedne zarowki na caly dom, minikredyty zeby kupic pralke czy kuchenke , mini kredyt na instalacje LPG-bo jezdzic musza a na benzyne ich nie stac. Wiec nie zasmiecaj tematu z laski swojej. Mow konkrety, albo zamilknij.

nigdzie niejest powiedziane, ze nie moge sie wypowiedziec....

to co napisze to moja sprawa - szczególnie, ze tw takim temacie istnieje taka mozliwosc... (nawet autor ja przewidzial)

to co kazdy uważa za swoja oszczednosc i ekonomie to jego osobista sprawa i nikomu bezposrednio nie mowie, ze zle czy dobrze robi - poprostu zajmuje inne stanowisko.Moim zdaniem lepiej kupic d15z1 i jeździc nim w podobnych kosztach.

i prosze wstrzymaj swój ostry ton bo to tylko forum....




ps. zauważ jeszcze, ze temat brzmi "Honda a instalacja LPG" i rozumiem wszystko pod tym tematem... Wiec moge pisac co mi sie podoba. Jezeli byłby inny np: "Jaka instalacja jest najlepsza.." to sam pilnowałbym/pilnuje by nie bylo tekstow typu: "gaz to profanacja itd".

michal750
02-09-07, 12:39
Jezdze juz 4 Honda z LPG. Chcialbym jezdzic na benie, ale zarabiam 850 zl na miesiac, wiec chyba kazy rozumie.
Uwazam, ze silniki Hondy sa tak dobre, ze nawet gaz im nie zaszkodzi. Tak jak mowili poprzednicy: odczuwa sie troszke spadek mocy, ale przynajmniej koszta jazdy sa 2-krotnie mniejsze.

tom1111
02-09-07, 13:52
Lcfr chcialem Ci wyslac PW, ale z jakis przyczyn nie chce isc. Wiec napisze tutaj.

Sorki za ostry ton, bylem nieco rozdrazniony. Ale co do twojej wypowiedz, dla takich jak Ty dalem opcje w ankiecie "nie jestem zbrodniarzem, nie zagazuje swojej Hani". Po prostu gdyby wszyscy przeciwnicy LPG /a jest ich wieszkosc/ wypowiadali sie podobnie do Ciebie to temat zrobil by sie zaspamowany postami nic nie wnoszacymi i maloczytelny. Moim zamiarem przy tworzeniu tematu bylo, aby wypowiedzieli sie ci wszscy uzerzy, ktorzy maja Hondy z instalacjami LPG lub bezposrednie doswiadczenie z takowymi instalacjami. I ze by wypowiadajacy sie mowili konkretnie na temat tych doswiadczen , a nie o zaslyszanych faktach typu "szwagier zony brata mojej laski slyszal od kolegi z pracy ze lpg w Hondach jest do dupy".

PS.
Sorki za oftop i mam nadzieje ze ostatnio w tym temacie. :)

NFS
02-09-07, 14:11
Nie jestem zbrodniarzem, nie zagazuje swojej kochanej Hani



nigdzie niejest powiedziane, ze nie moge sie wypowiedziec....

OK, ale zamiast wyrazac swoje zniesmaczenie w niczego nie wnoszacych wypowiedziach moze uzasadnisz je przykładami?

marcin EZG
02-09-07, 14:15
wychodze z zalozenia -skoro nie przelewa mi sie z kasą to odpuszczam sobie auto -bo to on najwiecej pożera pieniedzy. ...pewnie zaraz zaczna sie komentarze ze ja to musze miec auto bo do pracy mam daleko i takie tam.
jazda tramwajem czy autobusem to nie wstyd. Co do tematu- gazu niemam, i nie zanosi sie zebym zamontowal. LPG nie neguje,nie mowie ze to shit ale ze rewelacja tez nie.

Lcfr
02-09-07, 14:27
Nie jestem zbrodniarzem, nie zagazuje swojej kochanej Hani



nigdzie niejest powiedziane, ze nie moge sie wypowiedziec....

OK, ale zamiast wyrazac swoje zniesmaczenie w niczego nie wnoszacych wypowiedziach moze uzasadnisz je przykładami?


napisze na sam koniec i ostatni raz.....
wyrazilem sie w ten okreslony sposób bo użylem opcji KOPIUJ i posłuzyłem sie jedna z opcji ankiety.Nie było to zniesmaczenie tylko zwykłe stwierdzenie faktu za pomocą opcji przewidzianej przez autora ankiety

i wypowiedzialem sie wyzej po ataku na moja wypowiedz, ze wg mnie lepiej kupic d15z1 (auto, któe pali w miescie 6l max) i jezdzic porównywalnie (bo gaz ma duuuużo ukrytych kosztów np; dodatkowy przeglad/czestsze wymiany niektórych elementów eksploatacyjnych/problemy z regulacjami itd)
Nie dyskutowałbym co i jak i dlaczego gdyby autor ankiety zachowywal sie normalnie a nie jak władca wszechswiata. To tylko forum przeciez.

tak czy inaczej dajcie na luz bo bede musial zaraz zamknąc temat. Mialem prawo sie wypowiedziec i to zrobilem.

rafalb33
02-09-07, 14:46
(bo gaz ma duuuużo ukrytych kosztów np; dodatkowy przeglad/czestsze wymiany niektórych elementów eksploatacyjnych/problemy z regulacjami itd)

Zrobilem na gazie w hondzie 35tys km( winnych samochodach zdecydowanie wiecej). Na przykladzie hondy przez te 35 tys km wydalem z tych dodatkowych kosztow 60zl na dwa filtry i 40 zl wiecej na przeglad techniczny. Duzoooo tych kosztow. :d . Stac mnie było by jezdzic na benzynie ale po co? Slabsze osiagi? Owszem 3 km roznicy dopiero powyzej 5000tys obrotow to chyba nie duzy spadek? wiec po co mialem kupowac np d15z1 i jezdzic jak ciota, zeby nie spalil za duzo jak moge jezdzic jak mi sie podoba, taniej i szybciej?

sadam
03-09-07, 07:54
bo gaz ma duuuużo ukrytych kosztów np; dodatkowy przeglad/czestsze wymiany niektórych elementów eksploatacyjnych/problemy z regulacjami itd)
ziomku i tu uwidacznia sie twoja niewiedza na temat lpg ;)

nie wiecej). Na przykladzie hondy przez te 35 tys km wydalem z tych dodatkowych kosztow 60zl na dwa filtry i 40 zl wiecej na przeglad techniczny.
no wlanie.a regulacja mam co 15 tys razem z wymiana filterka i wszystko jest ok chodz i tak wolalbym na benzynie smigac.

bydle
03-09-07, 17:33
Mialem kiedys instalacje gazowa i moje zdanie : GAZ TO SYF!!!

Po pierwsze nie jest to zadna oszczednosc...najpierw dobrze trzeba policzyc zanim zalozy sie gaz...

Jezeli ktos szuka oszczednego samochodu niech kupi sobie ropniaka...odradzam wszelkie intalacje gazowe...instalacja gazowa jest kolejny elementem w samochodzie na ktory trzeba wydawac pieniadze zeby go serwisowac i kolejna rzecz do popsucia...
Gaz rozp... silnik...
Zreszta co to za oszczednosc jak gazu mi spali 8-9l a beny 5l do tego musisz jezdzic i regulowac ja, serwisowac, wymienia filtry itp.

Instalacje gazowa to jedno a koszty dodatkowe to drugie i w efekecie wychodzi na to ze gaz nam sie nie zwraca po wliczeniu w instalacje kosztow dodatkowych bo predzej sprzeda sie auto....a kupic auto juz z gazem to wogole najwiekszy blad jaki moze byc i tylko duren mogl by tak postapic...

Podsumowujac...jezeli szukasz oszczednosci to nie pakuj LPG tylko przezuc sie na ON i bedziesz mial o wiele problemow mniej

wunat
03-09-07, 17:53
kup mi 6gena z ropniakiem produkcji hondy.

NFS
03-09-07, 18:39
Mialem kiedys instalacje gazowa i moje zdanie : GAZ TO SYF!!!

Po pierwsze nie jest to zadna oszczednosc...najpierw dobrze trzeba policzyc zanim zalozy sie gaz...

Jezeli ktos szuka oszczednego samochodu niech kupi sobie ropniaka...odradzam wszelkie intalacje gazowe...instalacja gazowa jest kolejny elementem w samochodzie na ktory trzeba wydawac pieniadze zeby go serwisowac i kolejna rzecz do popsucia...
Gaz rozp... silnik...
Zreszta co to za oszczednosc jak gazu mi spali 8-9l a beny 5l do tego musisz jezdzic i regulowac ja, serwisowac, wymienia filtry itp.

Instalacje gazowa to jedno a koszty dodatkowe to drugie i w efekecie wychodzi na to ze gaz nam sie nie zwraca po wliczeniu w instalacje kosztow dodatkowych bo predzej sprzeda sie auto....a kupic auto juz z gazem to wogole najwiekszy blad jaki moze byc i tylko duren mogl by tak postapic...

Podsumowujac...jezeli szukasz oszczednosci to nie pakuj LPG tylko przezuc sie na ON i bedziesz mial o wiele problemow mniej

przykłady, przykłady, przykłady... powiedziec gaz to syf kazdy moze. gorzej udowodnic.

CHICKEN
03-09-07, 18:41
A powiedzcie mi jaka jest najlepsza instalacja (jakiej firmy) dla silnika d13b2? :>

tom1111
03-09-07, 18:42
Bydle, moze napiszesz cos wiecej na temat swoich problemow z instalacja LPG . Jaki miales silnik? Jakie byly objawy? Jakie miales dodatkowa koszta? Jakiej generacji byla ta instalacja? Bo stwierdzenie :GAZ TO SYF, jest malo konkretne i zdaje sie sugerowac, ze wypowiadasz swoja opinie nie podparta zadnymi argumentami. Czy ty aby napewno miales instalacje? Czy moze piszesz, zeby pisac.

EDIT:
UPS, NFS mnie uprzedzil. :D

Edit 2:

Bydle, wole uzyc opcji edit niz zasmeicac bzdetami ten temat. Prosilem aby ludzie pisali tutaj o SWOICH DOSWIADCZENIACH z instalacja LPG a nie o faktach zaslyszanych i legendach ludowych. Wiec z laski swojej nie troluj :bicie: tylko albo mow o swoich doswiadczeniach albo nie zasmiecaj tego temtu. Zaslyszane "opowiesci dziwnej tresci" jakie prawisz nie maja nic wspolnego np z instalacja IV generacji. O innych sie nie wypowiadam bo ich nie mailem i sie nie znam. Sa udomukentowane przypadki, kiedy ludzie na "gazie" przejechali kilkaset tysiecy kilkometrow bez wiekszych problemow i czy ci sie to podoba czy nie, tak jest i tych faktow nie zmienisz.

To do Bydlecej wypowiedzi zamieszczonej ponizej :agent:

rafalb33
03-09-07, 19:26
Gaz rozp... silnik...
A co z osobami, które robia na gazie po kilkaset tys i im nie roz*******iło?

Zreszta co to za oszczednosc jak gazu mi spali 8-9l a beny 5l do tego musisz jezdzic i regulowac ja, serwisowac, wymienia filtry itp.
D15b7 spali ci 5-taka? Dobre.... Jak pali ci 5 litrow benzyny a gazu 8-9 to nawet w instalacji na srube kazdy matoł by sie domyslil , ze jest cos nie tak(pomijam juz te 5 litrów ;) ).
Sekwencji nie musisz regulowac, tylko raz przy montazu jak jest dobrze wyregulowana to jezdzisz tak do konca. Serwisowac owszem raz na 30tys wymiana filtra/ filtrow koszt okolo 50-60zl.POmijam np. serwis reduktora. Dobry reduktor wytrzyma i ze 100tys potem wystarczy bebechy wymienic za 100zl.

bydle
03-09-07, 19:48
wunat jak kupujesz Honde to raczej nie myslisz o ekonomi chyba ? Mialem na mysli inny samochod...specjalnie dla ciebie wybral bym golfa 1.9 tdi jezeli szukasz ekonomi ( tani oszczedny i czesci na kazdym szrocie )

NFS, 1. Kolejna rzecz psujaca " sie " i inne elementy silnika
2. Koszt zalozenia, ekploatacji i pozniejszych napraw silnika wynikajacych z uzytkowania gazu

3. Szybciej rosnaca cena gazu niz beny..

4. Muli samochod, strzela, nierowno trzyma obroty...

5. Samochod ten zostal wyprodukowany z jednostka napedowa przystosowana do substancji zwanej benzyna a nie tzn gazu LPG co najbardziej przemawia do mnie w tym momencie przeciwko zalozeniu syfu do auta takiego jak Honda

6. NAJWAZNIEJSZE!!! Gaz jest dla dziewczynek ;)

CHICKEN
03-09-07, 20:03
I tak się można licytować do końca świata. Jak ktoś nie jest zwolennikiem LPG to nigdy nie zrozumie osoby, która liczy na ekonomię ale chce też realizować marzenia i posiadać Hondę Civic. Bo ja np. nie mam kokosów. Uciułałem na EG3 d13b2 i jestem w 7 niebie bo spełniłem swoje największe marzenie- posiadanie Civica. A że teraz muszę zacisnąć pasa i tu moja myśl o LPG to nikogo nie powinno interere.

Więc według mnie nie ma co się spierać jak dzieci w piaskownicy. Każdy kto tu jest kocha ten model. I to powinno wystarczyć.

A teraz shut up :klutnia: i rozmawiajmy normalnie. :d


Więc ponawiam pytanie: jakiej firmy instalacja będzie najlepsza do d13b2? ;) Bo gdzieś obiła mi się nazwa Landi Renzo... :>

bydle
03-09-07, 20:59
Ja tylko wyrazilem swoje zdanie tak jak Lcfr, tylko ze je rozwinolem troche i w sumie zostalem tak samo jak on potraktowany tylko i wylacznie dlatego ze nie jestesmy zwolennikami LPG...

marcin EZG
03-09-07, 21:05
ok nie klucmy sie , podsumowując temat:gaz to syf ;)
teraz mnie wszyscy zjadą heh lepiej zrobcie lock ;)

rafalb33
03-09-07, 21:47
NFS, 1. Kolejna rzecz psujaca " sie " i inne elementy silnika
2. Koszt zalozenia, ekploatacji i pozniejszych napraw silnika wynikajacych z uzytkowania gazu

3. Szybciej rosnaca cena gazu niz beny..

4. Muli samochod, strzela, nierowno trzyma obroty...

5. Samochod ten zostal wyprodukowany z jednostka napedowa przystosowana do substancji zwanej benzyna a nie tzn gazu LPG co najbardziej przemawia do mnie w tym momencie przeciwko zalozeniu syfu do auta takiego jak Honda

6. NAJWAZNIEJSZE!!! Gaz jest dla dziewczynek

ad.1 owszem moze sie cos tam zepsuc jak wszystko inne(co do samej instalcji). Znam osoby co zrobily po 300tys na gazie bez remontu silnika...wiec z tym psuciem, to tak mocno na wysrost....

ad2. Kazdy wmiare inteligenty człowiek przekalkuluje czy mu sie oplaca, ile robi kilometrow, kiedy sie wróci.

ad3. Ceny gazu rosna od 10 lat, wciaz sie *****iscie oplaca.....

ad4. Tak jak w moim przypadku roznica 3 koni powyzej 5tysiecy obrotów jest faktycznie porazajaca. strzelania i nierównych obrotów nie doznałem w zadnym samochodzie z lpg, którym jezdze....

ad5. Honda jak kazde inne auto ma swoje wady i zalety, ale to nie porshe ani ferrari, bez przesady ;)

ad6. To z checia moja dziewczynka złoiła by twoja meska honde na benzyne ;)


Jak zwykle w temacie maja najwecej do powiedzenia ci, którzy nie maja do powiedzenia nic. LCFR wyraził swoja opinie, ale nie wysnuwał jakis opowiesci z krypty nie popartych zadnym doswiadczeniem, wiec ok. Takze nie zabieraj głosu w sprawach o, których nie masz zielonego pojecia bo robi sie syfff.

qba1983
03-09-07, 22:03
Znam osoby co zrobily po 300tys na gazie bez remontu silnika...wiec z tym psuciem, to tak mocno na wysrost....
sory ze sie wtrace, ale powiedz coz to za pojazdy(jakiej marki) nie ukrywajmy, ze sa marki-auta-silniki ktore znosza gaz i swietnie z nim wspolpracuja(np. opel), ale sa tez takie ktore nie lubia sie z LPG(np. Toyota), czy mam racje ??

wunat
03-09-07, 22:45
wunat jak kupujesz Honde to raczej nie myslisz o ekonomi chyba ? Mialem na mysli inny samochod...specjalnie dla ciebie wybral bym golfa 1.9 tdi jezeli szukasz ekonomi ( tani oszczedny i czesci na kazdym szrocie )

NFS, 1. Kolejna rzecz psujaca " sie " i inne elementy silnika
2. Koszt zalozenia, ekploatacji i pozniejszych napraw silnika wynikajacych z uzytkowania gazu

3. Szybciej rosnaca cena gazu niz beny..

4. Muli samochod, strzela, nierowno trzyma obroty...

5. Samochod ten zostal wyprodukowany z jednostka napedowa przystosowana do substancji zwanej benzyna a nie tzn gazu LPG co najbardziej przemawia do mnie w tym momencie przeciwko zalozeniu syfu do auta takiego jak Honda

6. NAJWAZNIEJSZE!!! Gaz jest dla dziewczynek ;)

Ziom idac Twoim tokiem rozumowania, to ja jako ze nie uwazam siebie za zamoznego powiniennem jezdzic tylko i wylacznie tramwajem. dalej:
2. wszystko zalezy od przebiegow rocznych
3. nadal jest roznica ~50%, prawda?
4. sekwencja strzela i muli?
5. gwinty, kola zamachowe, etc tez odpadaja bo to nie seria.
6. najwazniejsze: nie ma jak celne podsumowanie.

Lazurrxe
04-09-07, 00:49
Panowie po co te spory glupie, kto ma jakies "ale" do gazu to zawsze bedzie mial, przy tych cenach bezyny sam bym zagazowal civica ale i tak niedlugo idzie do zyda wiec wali mnie to ale nastepne autko bedzie pojemnosciowo wieksze i na bank je wrzuce w sekwencje.

Wiec pier....nie ze ktos powie ze gaz zabije jego super hanie to smieszna sprawa, tylko jak komornik dobierze sie do jego budzetu domowego to bedzie spiewal inaczej- nie prawda??

tom1111
04-09-07, 08:06
A ja bym proponowal dla tego bydlecia 2 posty wyzej, warna, a moze i jakiego krotkotrwalego banika dla ochloniecie. Uparcie troluje, twierdzi, ze mial instalacje LPG, ale zadnych konkretow nie da sie z niego wycisnac. Za to w zamian obraza innych.

PS. Sorki za offtop, ale powstrzymac sie nie moglem. Za to wdzieczny bym byl jakby jakis moderator nieco tu posprzatal i usunal zbedne posty /czyli moje i innych nie wnoszace nic do tematu, za to bedace elemantami klotni/.

PS2
Bydle wysil sie troche jesli juz pisze w tym temacie i pomysl troche. To naprawde nie boli. Uwiez mi. Skoro, jat twierdzisz, naprawde miales instalacje LPG to napisz cos o swoich doswiadczeniach a nie wal bzdetne frazesy. Jaki miales silnik? Jakie problemy? Jakie dodatkowe koszta? Jaka instalacje? Czy naprade tak trudne dla Ciebie jest pisanie rzeczowo i na temat, ze musisz trolowac?

NFS
04-09-07, 09:32
Ja to widze tak:

LPG starszych gen niz sekwencaja tak, ale dla świadomych uzytkownikow ktorzy mniej wiecej wiedza jak to działa. To że czasami jest duzo problemow z autem(strzela, muli) na LPG to tylko i wyłacznie wina braku wiedzy panow w warsztacie instalujacym LPG. Stad tez bierze sie zrazenie do gazu i opinie typu "gaz to syf", lub "gaz zabija silniki"(bo zle zainstalowany i wyregulowany gaz potrafi zabic silnik). Ja jezdze na LPG od 6 lat i nie mam zadnych problemow bo nie korzystam z usług panow "fachowców".

Konkluzja: albo dobra instalka w dobrym(bardzo o to trudno) warsztacie albo własna wiedza na temat LPG

Dyskusja nie ma sensu bo są osoby fanatycznie uprzedzone do gazu ktore napisza wszystko zeby tylko pokazac swoja racje.

rafalb33
04-09-07, 14:07
rafalb33, ty debilu napisalem ze mialem kiedys LPG wiec czytaj uwaznie...

Niebede sie znizał do twojego poziomu, bo dyskusja z ludzmi o wątpliwym ilorazie inteligencji jest bez sensu. Jak rodzice nie nauczyli cie kultury to twój problem. Ale gdy kończa ci sie argumenty to nie obrazaj innych, bo wlasnie pokazales jakim jestes "@#$%"


i jeszcze jedno dziewczynko...nie liczy sie moc tylko umiejetnosci wiec zloic to mozesz... swojej...
A to ciekawe zawsze myslalem, ze moc i umjejetnosci, fakt ale jestes napewno tak *****istym kierowca podchodzacym do siebie bezkrytycznie, ze sam shumacher moze sie od ciebie uczyc :aloha: .

Skończ waś, wstydu oszczędź!!

Czyta to wogule jakis moderator, bo co niektórym chyba przydałby sie zimny prysznic...

sadam
04-09-07, 14:15
gaz to syf...hmmmm...
to czemu civic LPG pana Płudowskiego generuje na gazie kolo 400km bez uzycia podtelnku i ani myslal zrobic tego na benzynie?
i to z pojemnosci 1.5



strzela, nierowno trzyma obroty
jak mialem dupe a nie instalacje i mechanika to owszem moglo sie tak dziac :lol:
wunat jak kupujesz Honde to raczej nie myslisz o ekonomi chyba
jak to nie?pali niewiele(gazu) tanie graty i troszke szybszy od niemieckich aut i osiaga duze przebiegi.
wiec jest tani w utrzymaniu czyli ekonomiczny
zreszta jak jest wersja econo hondy po co sie taka wersje kupuje?
pierwsze pare slow sa skrajnoscia ale napisalem tak bo tak :)

[ Dodano: Wto 04 Wrz, 2007 ]

nie liczy sie moc tylko umiejetnosci
czyli maluch np objedzie jakies 200konne auto w sprincie :lol:
smiechowy gosc jestes o bardzo malej wiedzy na temat motoryzacji bo nawet tacy laicy jak ja wiedza wiecej od ciebie :lol:

MIKE82
04-09-07, 15:50
gaz jest dobry jeżeli zostal dobrze załozony i oczywiście dobrze dobrany do auta, mi na trasie spala około 8 litrów gazu a benzyny pewnie wezmie wiecej niz 6 litrów, wiec jakies ~10zł oszczedności, jeden wypad w roku nad morze i "zarabiam| na filtr itd. a już nie wspomne o jeżdzie po mieście gdzie ta oszczędność jest jeszcze większa. Ktoś (patrz wyżej lub niżej- trzeba poszukać) pisze że "gaz jest dla dziewczynek", to tak jak powiedzieć że noszenie różowej meskiej koszuli jest "kobiet" ale skoro ktoś jest pewny swojej męskości to nie boi się tak ubierać i tak samo jest z gazem hehe, może ten kto to pisał ma jakieś problemy z tym ( ze swoją męskoście hehe) :aloha: :d

mint
04-09-07, 17:23
Witam ja mam silnik D14Z1 wymieniony kolektor dolotowy na D16Z6 instalacja gazowa KME Diego IVgen na samym początku były problemy ze zgraniem map paliwowych i czasów wtrysków autko gasło nie trzymało obrotów ciągle wyskakujące błędy składu mieszanki. Po 50 regulacjach jestem bardzo zadowolony różnica między jazdą na gazie a benzynie jest prawie nie zauważalna brak błędów, ale pojawił się problem, bo po 15tyś zaczęły dawać znać o sobie zawory, więc regulacja żeby w późniejszym czasie uniknąć tego typu sytuacji z szybszym zużywaniem się zaworów i ich gniazd od jazdy na LPG założyłem lubryfikator od tamtej pory nie mam z instalką problemów i nie żałuje, że ją założyłem. Spalenie Benzyny miasto- 8,5 trasa 6-7 LPG miasto 9 trasa 7-8

bydle
04-09-07, 18:00
sadam, znam wielu takich przy ktorych Ty majac 200 konne auto a on 100 nie dal bys rady;]

tom1111, a wiec tak...

pierwszy przyklad samochod z gazem to civic IV gen...masakra wydalem na ta instalcje ponad 2500 PLN , przejechalem 100 tys i caly czas byl z nia problem i nie jeden fachowiec probowal ja wyregulowa az w efekcie sprzedalem bo stwierdzilem ze gaz to syf

drugi przyklad kolegi samochod z gazem to honda civic V gen. Po przejechaniu 60 tys. silnik mial tak niska kompresje ze nadawal sie tylko do wymiany.

trzeci przyklad honda accord 97 rok od poczatku samochod nie chodzil, dlawil sie, nie mial obrotow odpowiednich albo za duzo palil dodam jeszcze ze to byla sekwencja;]

to byly 3 hondy w kotrych mialem bezposrednio kontakt z instalacja gazowa i w zadnej sie nie sprawdzil...


Wale codziennie po 150 km i nie odczuwam specjalnie jakos tego po kieszeni a tez mam pare wydatkow niezwiazanych z samochodem i nie zarabiam kokosow

jak szukalem ekonomi to kupilem mercedesa 190 w ropie i lalem do niego czerwona a jak doszedlem do wniosku ze stac mnie na honde to kupilem honde i nawet nie myslalem zeby po raz kolejny probowac pakowac do niej gaz

rafalb33, po prostu nie czytasz tego co ja pisze a pozniej wypisujesz jakies bzdety a takie zachowanie wskazuje na to ze jestes.... poza tym nie napisalem nigdzie ze jestem wyczynowym kierowca a gdyby nawet nie wiesz kim jestem i nie wiesz czym sie zajmuje na codzien sie ...nie odzywaj sie najlepiej. I jeszcze jedno jezeli ty nie odczuwasz roznicy miedzy jazda na LPG a na benzynie to albo jezdzisz jak ciota i nie wciskasz nigdy do konca gazu albo twoje zmysly ta w tak fatalnym stanie ze tego nie czujesz;]

NFS, to nie wynika z braku wiedzy po prostu albo dany egzemplarz akceptuje LPG albo nie i na to nie ma sily...

ogolnie rzecz biorac nie spotkalem jeszcze zadnej osoby ktora posiadajac honde z LPG byla by zadowolona

Nie mam zamiaru wypowiadac sie juz wiecej na ten temat bo generalnie z tego co widze to tutaj maja prawo wypowiadac sie tylko te osoby ktora sa " ZA " LPG a przeciwnicy gowno wiedza, na niczym sie nie znaja i nie maja wiedzy na ten temat...kozak czesz czolko nara

pawwel
04-09-07, 19:26
dobre!!!! jak Kargule i Pawlaki. każdy ma racje i nikt nie odstąpi. nie wiem czy bydle miał gaz czynie.... leje na to, ale... zgadzam sie z tobą ziom, gaz jest raczej do kuchenek a silniki w autach projektowane są na benze lub diesel i tyle.
Alee........ mamy czasy jakie mamy, ludzie młodzi jak my dopiero robią sianko i raczej mało kto ma go ponad stan! to po pierwsze, po drugie nawet jak mamy kaski troche, to jestesmy nauczeni podświadomie kitrania i oszczedzania , po trzecie dla większości z nas hania długooooo była tylko marzeniem teraz w miarę tanio możemy ją kupić ,lecz eksploatacja zabija!!!!! tak więc gadanie o tym w sposób taki że ,,nie jestem zbrodniarzem......to trochę przesada.
szanuje tych co podchodzą do aut spirytualni e, ale bez demagogii to tylko kupa blachy, za 2,3 lata i tak bedziemy jeździć czym innym PONOWIE!

kończąc myśl trochę nie w temacie za co sorki , powtórzę( bo już pisałem) mam lpg IV generacji tak jak wszystko, tak i to ma dwie strony medalu tzn: jestem *****iście zadowolony bo jeżdzę do bólu za pół ceny - super ,ale mam problem bo nie mogę jej wyregulować - nie ma mnie w Polsce a w Anglii lipa z siecią gazowni choć stacji trochę jet przede wszystkim BP no i kabli nie wymieniłem więc rano mam kłopot jak wilgotno!!!
ale... dla przykładu kupel na przeciwko ma accorda 2.0 z tą samą instalką co ja i żyleta! (zakładał ją w tej samej gazowni co ja) więc jestem pewien że gaz musi mieć warunki do poprawnej pracy a w tedy oszczędności są na bank!
Acha mnie jest stać na benzynę, ale po co jeśli mogę przeznaczyć tą kaskę na np dobry balet...
pozdro wszystkim posiadaczom Hanulek!!!

sadam
04-09-07, 19:56
jezdzisz jak ciota i nie wciskasz nigdy do konca gazu
aha czyli osoba ktora nigdy nie wciska gazu do konca bo nie chce, jezdzi jak ciota.a to ciekawa teoria.
golnie rzecz biorac nie spotkalem jeszcze zadnej osoby ktora posiadajac honde z LPG byla by zadowolona
widzisz a tu logujesz sie na takim dziwnym forum i sa osoby ktore sa zadowolone z jazdy na lpg :lol:

Wale codziennie po 150 km i nie odczuwam specjalnie jakos tego po kieszeni a tez mam pare wydatkow niezwiazanych z samochodem i nie zarabiam kokosow

widac stac cie zeby wydawac dziennie po 40-50zl na paliwo.mnie np nie.
sadam, znam wielu takich przy ktorych Ty majac 200 konne auto a on 100 nie dal bys rady;]

w czym bym nie dal rady?

rafalb33
04-09-07, 21:00
nie wiesz czym sie zajmuje na codzien sie ...nie odzywaj sie najlepiej.
Sie zastanowie sie :d


I jeszcze jedno jezeli ty nie odczuwasz roznicy miedzy jazda na LPG a na benzynie to albo jezdzisz jak ciota i nie wciskasz nigdy do konca gazu albo twoje zmysly ta w tak fatalnym stanie ze tego nie czujesz;]

Moje zmysly sa w stanie *****istym jak i hamowni obciazeniowej maha :aloha:


NFS, to nie wynika z braku wiedzy po prostu albo dany egzemplarz akceptuje LPG albo nie i na to nie ma sily...
G prawda samochod, które nie akceptuja gazu mozna zliczyc na palcach jednej reki. Miedzy innymi z wtryskiem bezposrednim benzyny do cylindra. Wszystko zalezy od człowieka, który to zakłada.


ogolnie rzecz biorac nie spotkalem jeszcze zadnej osoby ktora posiadajac honde z LPG byla by zadowolona

To juz znasz. Mój wujek zrobil 4g w gazie 200tys kilometrow (2 gen) *****iscie sobie chwalil, a auto sprzedał i jezdzi ktos nim dalej. Oczywiscie mówił, ze jest ciutke słabsze ale jemu to nie przeszkadza. Przy 2 generacji to praktycznie nie uniknione o czym wie chyba kazdy kto taka instalke zaklada.


LPG a przeciwnicy gowno wiedza, na niczym sie nie znaja i nie maja wiedzy na ten temat...kozak czesz czolko nara

To jest pierwszy twoj post w tym temacie w, którym podales jakie kolwiek konkrety oprócz bicia piany....


Odnosnie aut, które ja znam co zrobiły sporo na gazie:

peugeot 407- (taxi) na gazie IVgen ~200tys przebieg calkowity 260tys. Zadnych kłopotow wymiana filtrow itp. Regulacja tak jak u mnei przy zalozeniu i ani razu od tamtej pory. Oczywiscie silnik nie ruszany.

opel omega- (taxi)2gen na gazie 300tys!! bez zadnych remontow itp.Zadowolony.

renault megane- IVgen na gazie 100tys przelot calkowity 150tys od wymiany do wymiany nie dolewana ani kropla oleju syntetycznego(wymiany co 20tys km, wg ksiazki mozna nawet co 30tys).Zadnych klopotow.

I jeszcze kilka o których mi sie nie chce pisac.

Ale niektórym widocznie w glowie sie nei miesci ze mozna miec gaz i byc zadowolonym nie tracac praktycznie osiagów.( strata bedzie zawsze chocby z wagi instalacji ale sa to setne sekundy.)

MIKE82
05-09-07, 15:49
nie którym sie poprostu za dużo zdaje i tyle, a jakis moderator mógłby tu zrobic porządek.

[ Dodano: Sro 05 Wrz, 2007 ]

szanuje tych co podchodzą do aut spirytualni e, ale bez demagogii to tylko kupa blachy, za 2,3 lata i tak bedziemy jeździć czym innym PONOWIE! i takie podejście mi się podoba.

CHOJNA
06-09-07, 00:00
Ja miałem opla Rekorda 2,2 jezeli ktos jeszcze pamieta ten mode moja pierwsza bryka miał przejechane 450 tys w tym 170 tys na gazie był w rodzinie 7 lat
palił na miescie 14l nie oszczedzajac go trasa nie schodzac ponizej 160km/h 10l
jadac jak ofiara czyli 90 raz udało mi sie dojsc do spalania 7,5 na setke ale porazka
miałem golfa mk3 w gazie zwykły na srobce przejechalem 40 tys wymieniłem filterki i to wszystko wiem ze honda to inna technika i nad gazem w hani trzeba sie zastanowic
jezeli ktos ma b18c4 w gazie prosze o kontakt jak to chodzi, mi sie gaz na trasie polska -anglia szybko zwroci pod warunkiem ze mi nic nie rozpieprzy w silniku :)
pozdro :piwo2:

tom1111
06-09-07, 00:37
ok nie klucmy sie , podsumowując temat:gaz to syf ;)
teraz mnie wszyscy zjadą heh lepiej zrobcie lock ;)


tom1111 jestes zwyklym frajerem i nie wysylaj mi wiecej prywatnych wiadomosci zawierających wulgaryzmy pod moim adresem :box: .

Marcinku, dziecko drogie. Ile razy można Cię prosić , żebyś nie trolował. Normalnie napisze petycje do ekipy forum i osobiście będę zbierał podpisy aby oczyścili ten temat. Bo przez takich trolików jak Ty polowa treści to kłótnie. I nie baw sie dzieciątko w kłamstewka /pani w przedszkolu nie nauczyła Cię ze kłamstwo ma krótkie nogi?/ bo zawsze można dać moderatorowi do przeczytania skrzynkę nadawczo odbiorczą prywatnych wiadomości. Wtedy będzie mógł ocenić twój poziom intelektualny. I pamiętaj. Myśl pozytywnie, wtedy świat wydaje sie bardziej radosnym miejscem a człowiek staje sie bardziej przychylny innym. Polecam Ci do przeczytania ta lekturę: http://www.fuw.edu.pl/~jziel/dezyderata.html

PS.

Mam nadziej, ze wykażesz przynajmniej odrobinę godności i dalsza cześć tej dyskusji dokończymy tam gdzie sie zaczęła, czyli na PW. Weź pod uwagę , ze ten temat dotyczy ściśle jednego zagadnienia i raczej nikt nie jest zainteresowany czytaniem naszych publicznie wygłaszanych przepychanek słownych.

polkar
06-09-07, 13:14
Wale codziennie po 150 km i nie odczuwam specjalnie jakos tego po kieszeni a tez mam pare wydatkow niezwiazanych z samochodem i nie zarabiam kokosow
no to wydajesz ok 1400zł miesięcznie na paliwo. Nie wiem ile zarabiasz i wali mnie to, ale zauważ, ze duzo ludzi nawet tyle nie zarabia ile Ty wydajesz na paliwo. A oprócz utrzymania auta sa w zyciu jeszcze inne wydatki. No fakt, nie zarabiasz kokosów, ale 1400zł miesięcznie nawet nie odczujesz. Fajny z Ciebie gość. :d


ogolnie rzecz biorac nie spotkalem jeszcze zadnej osoby ktora posiadajac honde z LPG byla by zadowolona
Ja za to spotkałem całe mnóstwo :d

Mam juz LPG w trzeciej Hondzie i jeszcze silnika w zadnej mi nie rozpierdo..ło

Poza tym kultura Twoich wypowiedzi mnie przeraża

A co do kosztów załozenia instalacji to tylko zalezy ile będzie ktos jezdził autem.
Mam dwa auta i w Hondzie mam LPG załozone od 2,5 roku i poza minimalnym spadkiem mocy nic się nie dzieje. Mazdę kupiłem jako drugie auto i miesięcznie robie ok 800 - 1000km Gazu do niej nie założę ale tylko dlatego, ze nie opłaca mi się. Koszt instalacji zwróci mi się po 1,5 roku a może wcześniej sprzedam auto. A w CRXie instalacja zwróciła mi się juz po roku, gdyż mialem jedno auto i tym samym więcej jezdziłem.

gregor
06-09-07, 20:06
CHOJNA, co do gazu w b-serii spotkasz sie ze spora krytyka :klutnia: kolega ma b16 na sekwencyjnym i nie nazeka(narazie) co bedzie to sie okaze :d

CHOJNA
07-09-07, 00:00
CHOJNA, co do gazu w b-serii spotkasz sie ze spora krytyka :klutnia: kolega ma b16 na sekwencyjnym i nie nazeka(narazie) co bedzie to sie okaze :d

krytyka sie nie przejmuje jezeli by to chodziło jak juz mowiłem szybko mi sie zwrociła by gaziora miałem golfa 1,8 to 70f mnie droga do londynu kosztowała bez promu oczywiscie od mojej miesciny i pare motek przed dortmundem wyszło ok 1900 km niewiem czy na benie bym sie w 100 funciakach wyrobił pozatym w angli gaz jest raczej taki sam a nie jak u nas raz jedziesz raz nie :)

TENCIO
07-09-07, 15:53
w mojej pierwszej coupe d15b7 przejechalem na gazie ok 120.000tys km, instalacje BRC 2gen z kompem just zalozylem jak sautko mialo 100.000km. przez caly ten czasm mialem tylko dwie regulacje. przy okazji swapa na b16a2 moj d15 zmienil wlasciciela i dalej jezdzil bezawaryjnie. spalanie wahalo sie od 7- 10litrow. pauto osiagalo ta sama predkosc maxymalna na gazie i na benzynie. instalacja zakladana byla bez zadnych oszczednosci i to wg mnie+ fachowosc montazu daje gwarancje bezproblemowej jazdy. gdybym mial jescze kiedys d serie to tez zalozylbym gaz, do b seri tego nie zrobie.

tom1111
07-09-07, 18:47
Abstrahując od dyskusji luknijcie na to: http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=35474.
Może uda sie dzięki temu zapewnić większy porządek na forum.

Furious
07-09-07, 19:54
chyba sie panowie zagalopowali w tym temacie za mocno, na ochłonięcie tymczasowo blokuje a zaraz po zapoznaniu sie z tekstem poleca warny!

rafalb33
08-09-07, 20:38
Tu przykładowy wykres accorda na lpg.(uzytkownika hondy slask aplukasz'a).
Jak widac drastyczny spadek.

wykres (http://www.honda.slask.pl/forum/files/f18b2_212.jpg)

Lcfr
09-09-07, 09:11
starczy tego...
nie było mnie tydzień i balagan sie zrobił.
temat zamykam - przeciwników i zwolenników gazu jest duzo i kazdy ma swoje racje... i kazdy ich broni... i takich tematów juz kilka było. Ogólnie ankiety wypelnilo sporo osób co daje jakies mniej lub wiecej miarodajne wyniki.
Tak czy inaczej nie widze sensu kontynuowania (kazdy zrobi jak uwaza-zagazuje lub nie) i zamykam bo poziom niektórych wypowiedzi obnizył sie strasznie ;/
Jezeli cos to poprosze o pw.





na prosbe założyciela ankiety odblokowuje i jednaoczesnie ostrzegam:


Każda negatywna wypowiedz dotycząca instalacji LPG w Civicach będzie akceptowalna tylko i wyłącznie wtedy, kiedy będzie poparta rzeczowym i konkretnym opisem bezpośrednich, osobistych doświadczeń z takimi instalacjami. Opinie negatywne bez argumentów bądź z argumentami typu: "Instalacja LPG w Hondach jest do dupy bo jest do dupy", "przeczytałem w internecie ze gaz jest do dupy", "słyszałem od męża siostry szwagra mojej żony, że LPG w Hondach jest beeee" będą nagradzane warnem.
Jeśli jesteście przeciwnikami LPG w Hondach, a nie macie nic konkretnego do powiedzenia, możecie zagłosować a ankiecie albo w ogóle nie wchodzić do tego działu.*

* - text by tom1111

ankieta i temat ma słuzyc wybraniu optymalnej/dobrej instalacji

przepity
13-09-07, 14:29
Mam lpg od polowy kwietnia , która generacja nie wiem, sterowna dwoma kompami z pojedynczym wtryskiem na dolocie, koszt instalacji 1600zl , założyłem z powodów ekonomicznych chociaż stać mnie było żeby jeździć na benzynie, oszczędności nawet niewielkie zawsze sie przydadzą ;) na początku było wszystko w miarę ok, aż do przeglądu po 5k km niby niewiele bo tylko wymiana filra gazu ale od tamtej pory ma tendencje do zamulania miedzy 2-3k rpm bywało i tak ze ledwo co ze skrzyżowania zjeżdżałem bo nie miał siły wejść na obroty , myślałem ze to przez to ze przy zakładaniu pogięli mocno dolot tym ze dostawili pierścień z wtryskiem, po korekcie troszkę lepiej ale to dalej nie to, zrobione mam póki co ok 13k km, niedługo wymiana przewodów i świec, potem zobaczymy co przyniesie zima

czy jestem zadowolony sam nie wiem, denerwuje mnie to ze późno sie czasami przełącza na gaz, ze ma tendencje do spadku jałowego do kreski min czyli ok 250rpm ze przy przełączeniu na 1 szarpie samochodem no i wiecznie palący sie check . podoba mi sie to ze tankuje samochód raz w tygodniu za 70-80zl koszt benzyny 2x większe, dodatkowe ukryte koszty przeglądów póki co 40zl

sadam
13-09-07, 15:59
przy przełączeniu na 1 szarpie samochodem no i wiecznie palący sie check
no i znow uwydatnia sie roznica przy instalacjach.mi sie przelacza na gaz dopiero jak odpuszcze gaz a nie przy dodawaniu wiec problem mnie nie dotyczy.check - tutaj mozlie sa trzy warianty: jakosc gazu, sonda ktora czesto duzo szybciej konczy swoj zywot na gazie oraz wlasciwy emulator.
dostawili pierścień z wtryskiem
a to jest dosyc ciekawe rozwiazanie, bo brzmi jakby to byl jednopunktowy wtrysk gazu i wyglada na to ze nie reguluje sie na parowniku nic tak jak to ma miejsce w sekwencji.mam racje czy sie myle?
przepity, jestem bardzo ciekawy tego rozwiazania wiec prosze o opis :)

Caingorn
14-09-07, 00:13
ze ma tendencje do spadku jałowego do kreski min czyli ok 250rpm
Pierwsza kreska to 500rpm.
Hanka ma obecnie ok 203000km z czego 50tys przejeździłem na gazie 2gen Lovato załozona w kwietniu 2005r. Obecnie gazu pali ok 9l/100km. Żeby ne to że daleko miałem do szkoły i na studia to na gaz bym sie nie zdecydowal. Generalnie z insalacją nie ma więkrzych problemów choć są pewne rzeczy co czasem doprowadzają mnie do szału.
1. W upalne dni jałowe obroty ok 650rpm i po dłuzszej jeździe strasznie muli do 2000rpm strasznie to denerwuje przy ruszaniu.n na skrzyżowaniu.

2. Wilgotne dni jak wczesna wiosna i jesień to pojawia się częsty problem z porannym odpalaniem bo momentalnie gaśnie na benzynie i również mulenie do 2000rpm.

3. I na koniec coś co mnie teraz we wrześniu na maxa k@#$%ło podczas jeżdżenia w okolicach Kłodzka(wiadomo różne górki, podjazdy i wzniesienia) Jadąc pod górke na IIIbiegu za cholewcie nie chciał przekroczyć 2000rpm czuć było szarpanie jak by paliwo odcinało więc redukcja na II i rura na 3500rpm żeby przy zmienie na III było choć troszke ponad 2000rpm bo w tedy równiutko ciągnie w góre. Zaznaczam że występowało to tylko pod góre i przejscie na IIbiegu tych 2000rpm nie sprawiało problemów jedynie przy zmianie biegu na wyzszy i spadku obrotów poniżej 2000rpm.
Może ma to jakiś związek z tym że po odpalaniu auta gaz załacza sie przy przekroczeniu 2000rpm??? jakaś chole@na magiczna liczba...

abla
14-09-07, 15:09
Witam
Prawie rok temu kupiłem D15B7 z instalką II generacji. Jedynym problemem jaki miałem to walnięta sonda lambda (może dlatego właściciel sprzedał, bo palił 4l więcej niż normalnie). Sondę wymieniłem na uniwersalną za 70 zł i koniec problemów.
Spalanie gazu: 8-8,5 w trasie, 9-9,8 w mieście.
Jedyne zastrzeżenia: niewielkie falowanie obrotów na biegu jałowym i odczuwalny spadek mocy na gazie, a i na benzynie auto nie grzeszyło mocą.
Miesiąc temu założyłem BLOSa. Jestem mega zadowolony z tej inwestycji. Falowanie obrotów zniknęło. Spalanie nieco spadło (z pierwszych pomiarów wynika, że o ponad 0,5l na 100km). I najważniejsze: auto odżyło :) I na benzynie, i na gazie! 103KM na benzynie i 98,6KM na gazie. Wykresik z hamowni jest w moim temacie (link w podpisie). Niestety nie robiłem pomiaru przed założeniem blosa, ale myslę, że było po kilka koników mniej, bo teraz auto na gazie zbiera się lepiej, niż przed założeniem blosa na benzynie.
Pozdro :)

Wojtek83
18-11-07, 00:45
to ja moze lekko odswieze temat moim pytaniem.
mam zamiar kupic sobie Civica 1.5 6 generacji 114 km, 3 drzwiowy hatchback rocznik 96-99
wiem ze auto i tak jest oszczedne ale bedzie robilo duzo kilometrow wiec instalacja gazowa obowiazkowo.
pytanie teraz jakiej firmy instalacje sobie zafundowac?
wiem jedno. obowiazkowo ma byc sekwencyjna czyli 4 gen. bo chyba taka bedzie najodpowiedniejsza prawda? co polecacie ?

calmo
22-11-07, 16:18
Witam
honda to moj 3 samochod na gaz, jestem przyzwyczajony do jazdy na gazie ze wszystkimi jego wadami i zaletami... największą zaleta jest to ze 100 km na lpg robie za ok. 20zl.
Mam Honde V gen d13b2 instalacja II gen. autko pali od 8 do 10 litrow w zaleznosci od jazdy.
(srednio 9)

czytam wasze "za" i "przeciw" i jestem ciekawy czy osoby ktore sa przeciw zalorzylyby ciekly wtrysk gazu do swojego auta wiedza ze moc wzrasa i mniej placimy za litr paliwa(przy założeniu ze zostanie to zrobione przez profesjonalistów i bedzie dzialac jak benzynka)

smar
24-11-07, 17:54
W 2006 kupiłem hondzię - gaz sekwencyjny (BRC) - właściciel mówił, że zapłacił 3,5 tys. PLN.
Musiał mieć dobrze założony, bo jest regionalnym przedstawicielem handlowym firmy zajmującej się montażem gazu ;)

Przejechałem już prawie 30 tys km i jest wszystko ok. Trochę słabszy niż na benzynie, ale niewiele. Pali 9-10 w mieście, 8 w mieszanej i 7 poza miastem. Posiada lubryfikator zaworów.

Co 15 tys zmieniam filtr gazu, no i droższy jest przegląd. a tak to standardowe wydatki (co 15 tys. olej, świece, filtry; przewodów WN jeszcze nie zmieniałem).

Ogólnie: :d

Romek
19-12-13, 12:26
Ja mam u siebie założony zestaw: reduktor Palacar 150 hp, wtryski omvl, sterownik Agis m 210. Mogę spokojnie polecić do Hondy, dobra cena - popytajcie sami. Jestem bardzo zadowolony, jeżdżę sporo i tyle samo oszczędzam na paliwie.